vehnä+ripuli

kipikipu..

Heippa!
Kysymyksiä olisi koskien Vehnäallergiaa..
Minkälaisia oireita teillä on, jos syötte vehnäruokia, ja kuinka paljosta alkaa reagoida allergisesti.
Minulla on ollut nyt puolivuotta vehnäallergiaa joka pamahti vain yhtäkkiä päälle.
Kokeissa ilmeni vain "viitteellinen vehnäallergia" noin vuosi sitten, ja lääkäri kehotti itse tutkailemaan tilannetta, jos se pahenisi.
Jos olen syönyt vehnää tarpeeksi niin oireina on ollut ripulia (paripäivää kestäviä) onko normaalia?
Puolivuotta sitten, oireet olivat lievempiä siten, että vatsa ei reagoinut niinkään pahasti vehnästä, saattoi kyllä olla vatsa kipeä, mutta en pitänyt sitä minään.
Mutta kyllä sen jälkeen jos olen syönyt esimerkiksi vehnäleipää niin saa istua kaksipäivää vessassa (luulisin että sen voisi yhdistää siihen)

pari päivää sitten pistin suuhuni lakritsaa (en nyt suinkaan kamalasti mutta yli patukan verran)ja vielä tänäänkin vatsa on hieman "löysällä" niin sanotusti.

Kuinka kauan venhä sitten pysyy allergisilla elimistössä, onko mahdollista ripuloida kaksipäivää tai enemmänkin vain 100grammasta lakritsaa, näin esimerkillisesti.

Tuntuu kuin vehnäallergia nousisi asteittain vaikeammaksi ja vaikeammaksi.

Olisi hyvä kuulla, millaisia oireita muilla vehnäallergiasta kärsivillä on ja että onko oireeni normaaleja, ettei tarvitse stressata itseään millään vainoharhaisuuksilla.

pahoittelen NÄINKIN pitkää viestiä, mutta sainoahan asiani sanottua ja kysymykseni kysyttyä!
kiitos jo etukäteen!

1

1105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laittaa viestisi

tuonne ruoka-allergiapalstalle. Tämä kun on keliakia-palsta, eikä keliakia ole allergia. Oireet keliakiassa voivat olla samankaltaisia kuin allergiassa, mutta keliakia on usein myös oireeton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      348
      4422
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      143
      2490
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2116
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      144
      1646
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      43
      1180
    6. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1177
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      32
      1126
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      79
      1061
    9. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      140
      1013
    10. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      345
      1005
    Aihe