Banaanilaatikkokeskustelu

101 banaanilaatikkoa

Banaanilaatikko on ehdoton muuttolaatikkona. Jotkut omenalaatikot kelpaavat myös.

Banaanilaatikon edut ovat siinä, että ne ovat ilmaisia, tukevia ja osalla niistä voi olla käyttöä vielä muuton jälkeenin. Banaanilaatikoiden keruu kannattaa aloittaa ajoissa, se ei nimittäin välttämättä ole nopeaa, jos ei osaa. Minulla paras saalis oli 17 laaatikkoa päivässä, ja huonoin 1.

Oleellista banaanilaatikoiden keruussa on tutustua alueen kauppojen toimintatapaan. Osa murskaa ne heti, osa säilyttää tahallaan asiakkailleen, osa laittaa ne aina tiettyyn paikkaan myymälässä, ja osa vie ne lastauslaiturille.

Toimi näin: mene kauppaan, etsi myyjä, ja kysy "onko banaanilaatikoita"? Myyjä kertoo kyllä mielellään, että mistä niitä saa ottaa. Jos ei kerro, niin sitten se liike murskaa ne heti.

Kaupan koko on tärkeä. Lähikauppa myy yhden laatikon päivässä, keskikokoinen market 10 päivässä, ja isoimmat eivät juuri laatikoita säilytä. Kun tämä on selvillä, niin keskitytään parhaisiin.

Banaanilaatikot kerätään klo 10:30-12:00, aikaisemmin niitä ei ole ja jos on liian myöhään liikkeellä, niin joku muu on vienyt ne.

Käytön jälkeen banaanilaatikot voi kierrättää. Se tapahtuu helpoiten esim tällä palstalla ilmoittamalla, että "kuka haluaa sata banaanilaatikkoa". Kierrätys on myös kätevää siitä syystä, että kun laatikoita ei tarvitse enää, niin joku tulee hakemaan ne kotoa ja kiittelee vielä kovasti.

Ilmoitelkaa vaikka tässä viestiketjussa joutilaista laatikoista. Joku hakee ne kotoasi nopeammin kuin uskotkaan.

10

4663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirella***

Kannatan ajatustasi 100 %:sti.

Itse etsiskelen parhaillaan asuntoa, mutta jo hyvissä ajoin olen keruun aloittanut.

Ilmaista, hyvää, kierrätettävää materiaalia.

Kauan Eläköön Banaanilaatikko!

• Juuri muuttanut

www.curaton.fi löytyy vuokralle ja voi myös ostaa omaksi. Vuokrasin ja olivat todella vahvoja.

• Bananero

Banaanit ovat hyviä, mutta banaanilaatikot muutossa surkeita. Ellei nyt ole ihan persaukinen muuttaja niin suosittelen vuokraamaan kunnon muuttolaatikot. Ne eivät tule loppujen lopuksi kovin kalliiksi ja säästävät aikaa ja erityisesti VAIVAA.

Muuttaminen on muutenkin tarpeeksi rasittavaa ja stressaavaa, kunnon laatikoilla pakkaaminen ja roudaaminen sentään sujuu helposti.

• onhanse

Riippuu siitä miten muuttaa. Jos on aikaa eikä hirveä hoppu pakata ja purkaa samantien niin Banaanilaatikot tarjoavat edullisen tavan luetteloloida omaisuutta ja muuton muodossa.

• sauris

kuka haluaa banaanilaatikoita viikissä? meillä on vajaa sata.

• sauris onko näitä laatikoita vielä jäljellä?

• MuuttajaTurku

Olisko kellään banaanilaatikoita Turun keskustassa?

• Muutaja Espoosta

Sellon Prismasta sain 8 laatikkoa ja rullakolla viety parkkihalliin. Loistava palvelu.

• niinsitä pitää

juu ja muuttomiehet tykkää kun tavarat on pakattu mataliin heiveröisiin banaanilaatikoihin, ja tietty kukkuralleen, ettei saa päällekäin! hyvä, hyvä, hienoa aloittaja!!! :D

• pyry-matti

Multa saisi 15 banaanilaatikkoa jos jotain kiinnostaa, haettavissa lehtisaaresta, soita050 64829

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe