Ostin käytetyn diesel auton niin kun en tiedä mitä long life öljyä koneessa nytten on niin onko sillä öljyn merkillä tai viskositeetillä väliä kun pitäs lisätä öljyä nyt. Kunhan on long life öljyä ?
Öljyn lisäys
12
2915
Vastaukset
- nipponisti
mistä päättelit että koneessa on long life öljyä, kun et edes tiedä mitä merkkiä? Jos kuitnkin, niin käytä vain vw:n luokittamaa öljyä, purkeissa voi olla maininta jonkun muun autonvalmistajan long life luokituksesta. Merkillä ei ole mitään merkitystä tässä tapauksessa.
- oiloneissa...
On nykyään VW:n "longlife"- luokitukset, mitä näitä nyt olikaan, 501, 505.00, ja mitälie. Ohjekirjasta ja vertaamalla purkin kylkeen se selviää.
Ei nyt mitenkään erityisesti ketjun aloittajaa kohtaan, mutta yleisesti, kuinka vaikeata se on ihan oikeasti katsoa sieltä auton käyttöohjekirjasta mitä öljyä (ja vaihtoehtoisia öljylaatuja) valmistaja kelpuuttaa kiesiin, ja toimia sen mukaan? - 1,9 TDI pd
huoltokirjassa ainakin merkinnät kahdesta ll huollosta. Niin kai ne huollossa on laittanut oikeata ll öljy.
- lagunistimake
1,9 TDI pd kirjoitti:
huoltokirjassa ainakin merkinnät kahdesta ll huollosta. Niin kai ne huollossa on laittanut oikeata ll öljy.
sinne huollon tehneelle liikkeelle ja kysy niiltä me täällä emme sitä voi tietää se on täysi mahdottomuus
- tarvitse lisäillä
öljyä.
- Gulf
Hieman kun vaivaat aivonystyröitäisi niin voit saada ahaa elämyksen ja huomata, että kyllä 50tkm aikana öljyä saattaa koneessa jopa kulua :)
Vanhemmissa 1.9l TDI malleissa kun maksimi huoltoväli on tuo 50tkm/2v, niin on se kumma jollei öljyä tuossa ajassa yhtään kulu. On aivan eri asia jos öljynvaihtoväli on 15tkm tai 30tkm - noilla väleillä vielä lähes 1l kulutuskaan ei vielä huomaa, kun auto ei pyydä lisäämään öljyä, mutta kun mennään jo 50tkm niin kulutus voi olla lähes 4l ja silti voidaan ollaan samoissa kulutuslukemissa kuin 15tkm vaihtovälillä.
Vaatii vain hieman ajattelukykyä, että osaa itsekin päätellä moisia _monimutkaisia_ asioita :) - rasvari
Gulf kirjoitti:
Hieman kun vaivaat aivonystyröitäisi niin voit saada ahaa elämyksen ja huomata, että kyllä 50tkm aikana öljyä saattaa koneessa jopa kulua :)
Vanhemmissa 1.9l TDI malleissa kun maksimi huoltoväli on tuo 50tkm/2v, niin on se kumma jollei öljyä tuossa ajassa yhtään kulu. On aivan eri asia jos öljynvaihtoväli on 15tkm tai 30tkm - noilla väleillä vielä lähes 1l kulutuskaan ei vielä huomaa, kun auto ei pyydä lisäämään öljyä, mutta kun mennään jo 50tkm niin kulutus voi olla lähes 4l ja silti voidaan ollaan samoissa kulutuslukemissa kuin 15tkm vaihtovälillä.
Vaatii vain hieman ajattelukykyä, että osaa itsekin päätellä moisia _monimutkaisia_ asioita :)Melkoisia automobiili-insinöörejä täällä. Niitä jotka tietää öljyistä kaiken muun paitsi tietysti sen miten öljytikusta tarkistetaan moottorin öljymäärä.
Ihan vaan sillä piruilin että luulisi sen litrankin katoamisen näkyvän. Sen öljytikun ylä- ja alarajan ero kun on usein litra tai sinnepäin. - Gulf
rasvari kirjoitti:
Melkoisia automobiili-insinöörejä täällä. Niitä jotka tietää öljyistä kaiken muun paitsi tietysti sen miten öljytikusta tarkistetaan moottorin öljymäärä.
Ihan vaan sillä piruilin että luulisi sen litrankin katoamisen näkyvän. Sen öljytikun ylä- ja alarajan ero kun on usein litra tai sinnepäin.Kuinka moni auton omistaja oikeasti seuraa tikkua öljynvaihtojen välillä?
Vastaus - todella harva. Tästä johtuu se harha, ettei lyhyella huoltovälillä varustettu auto kuluta öljyä tavallisen tallaajan mielestä ja sitten kun on pidempiä huoltovälejä, jotka ovat moninkertaisia lyhyempiin verrattuna kauhistellaan kun öljyä joutuukin jopa lisäämään. - Automiäs
Gulf kirjoitti:
Kuinka moni auton omistaja oikeasti seuraa tikkua öljynvaihtojen välillä?
Vastaus - todella harva. Tästä johtuu se harha, ettei lyhyella huoltovälillä varustettu auto kuluta öljyä tavallisen tallaajan mielestä ja sitten kun on pidempiä huoltovälejä, jotka ovat moninkertaisia lyhyempiin verrattuna kauhistellaan kun öljyä joutuukin jopa lisäämään.Minä ainakin seuraan, vaikka vaihtoväli on vain 5000 km, eikä pelota öljyn väheneminen. Se vaan kuuluu autoilijan hommiin siinä missä muutkin tarkastukset.
- M Öljy
...että kun olet ostanut auton etkä tiedä mitä oljyä siinä on. Et kaiketi myöskään ole varma koska siihen on viimeksi ne vaihdettu. Minä olen yleensä aina noihin käytettyihin tottunut laittamaan uudet öljyt ja suodattimen. Tämä oli vaan minun mielipide:)
- long
kaikilla longlife öljyillä saa ajaa 30000km!
- Gulf
Pitkän matkan öljyille vaihtoväliksi luvataan nykyisissä automalleissa maksimissaan 30tkm/2v, mutta vanhemmissa malleissa oli käytössä dieseleissä myös maksimi 50tkm/2v, joka on edelleenkin niissä malleissa käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273603- 412449
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362274Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255