Biokemiaa lukemaan ?

suoraan kortistoon

Olen ajatellut hakea lukemaan biokemiaa, mutta osaako kukaan sanoa millainen työllisyystilanne alalla on ja onko suurtakin merkitystä mihin erikoistuu ?

5

1194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

muotiala...

• Ainakaan nyt

Kaikilla bio- ja ympäristö- ja eko- alkuisilla aloilla on tällä hetkellä suuri ylitarjonta työntekijöistä. Lisäksi joka vuosi valmistuu reilusti yli tuhatkunta uutta potentiaalista työntekijää. Palkkataso on alhainen, eikä siihenkään ole paranemista näkyvissä.

Olemalla alallaan Suomen huippuja jo opiskeluaikana voi varmistaa työllisyytensä. Se ei tosin onnistu kaikilta!

• suoraan kortistoon

Mitä sitten kannattaisi lukea, jos haluaa "varman" työpaikan ja kohtalaisen palkan ?
      Tuntuu, että ainakin tämän foorumin perusteella kaikilla luonnontieteellisillä aloilla on surkea työllisyystilanne, tai ainakin olematon palkka...

• ei-luonnontieteilijä kuiten...

Joo, tosiaan kun lukee näitä juttuja, niin ihan joka alalla on kuulemma liikaa työntekijöitä :/
        Itseänikin kiinnostaisi siis, että mitä tässä nyt sitten pitäisi opiskella, että saisi varmasti töitä? Sairaanhoitajaks?

• Opiskellut 76

En osaa suositella mitään alaa. Nykypäivänä putkimies saa parempaa liksaa, kuin yliopisto tutkija. Se on vaan näin. Sellainen vaikutelma on keskusteluja lukiessa tullut, että teknillisen korkeakoulun puolelta valmistuneet työllistyvät himpun verran paremmin ja parempi palkkaisiin duuneihin, kuin yliopisto puolen käyneet.

Luonnontieteellisillä aloilla on opiskelijoita valmistunut jo vuosia enemmän, kun on todellista kysyntää. Lisäksi valtion ja kuntien alan työpaikoista on suuri osa siivottu pois.

Yhden alan tiedän missä on aidosti työntekijäpulaa : Erityisopettajat. Heitä valmistuu vähän ja virkoja on jopa vuosia auki.

Tulevaisuudessa tarvitaan varmasti esimerkiksi sellaisia tyyppejä, jotka kykenevät rakentamaan taloihin sähköstä ja öljystä riippumattomia (tai lähes riippumattomia) lämmitysjärjestelmiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      104
      9314
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      47
      4509
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1966
    4. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      42
      1841
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1600
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1341
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      37
      1270
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      907
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      892
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      30
      883
    Aihe