tolleri+muutto

....

Mulla on iso ongelma! Minulla on novascotiannoutaja ja asun vielä vanhempieni kanssa, mutta olen kesällä muuttamassa Tampereelle kerrostaloon. Nytten asumme maalla ja koira saa juosta vapaana.
Kysyisinkin pitäisikö mun ottaa koira mukaan vai jättää vanhempien luokse? Koirani vaan kulkee aina minun perässäni ja odottaa koska tulen kotia. Ja kun mä olen ainut joka sitä käyttäisi lenkeillä. Kierrän sen kanssa päivittäin pitkiä lenkkejä, vanhempani veisivät vain pienen lenkin päivässä jos sitäkään. Tottuisiko kohta 6-vuotias tollerini kerrostaloon? vai olisiko se paras jättää kotia, sinne missä se on aina ollut.?

4

297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jke

Kyllähän se melkoinen muutos olisi koiran elämässä, mutta eiköhän se siihen aika nopeasti sopeudu.

Tärkeintä mielestäni on se, että kun kyseessä on näin aktiivinen ja toimintaa kaipaava rotu, sille tulisi järjestää sitä toimintaa tulevaisuudessakin. Jos sinä olet se varsinainen koiran omistaja joka sen kanssa puuhailee, niin ota ehdottomasti koira mukaasi. Parempi sinun kanssasi aktiivinen elämä kaupungissa kuin yksin tylsistymässä maalla.

Oma tollerini ainakin "sekoaa" täysin jos sen kanssa ei tehdä päivittäin muuta kuin lenkkeillä.

• alkup. kirjoittaja

Täytyy se sit ottaa mukaan, toivottavasti se tottuu! se on mulle nii rakas, että en varmaan pystyiskään jättää sitä vanhempieni kanssa! Mitä kaikkea muuten voisin harrastaa tollerini kanssa? metsästämistä en harrasta enkä edes halua, että se on vähä huono homma. Tottelevaisuutta ja joskus agilityä olen harrastanut. Nyt en juuri muuta kun lennkkeilyä ja sit vaan leikitään. Mut mitä kaikkea sitä voisi harrastaa?

• jke
        alkup. kirjoittaja kirjoitti:

Täytyy se sit ottaa mukaan, toivottavasti se tottuu! se on mulle nii rakas, että en varmaan pystyiskään jättää sitä vanhempieni kanssa! Mitä kaikkea muuten voisin harrastaa tollerini kanssa? metsästämistä en harrasta enkä edes halua, että se on vähä huono homma. Tottelevaisuutta ja joskus agilityä olen harrastanut. Nyt en juuri muuta kun lennkkeilyä ja sit vaan leikitään. Mut mitä kaikkea sitä voisi harrastaa?

Riippuu tietty yksilöstä miten paljon toimintaa vaatii..

Ei tarvitse metsästää, mutta voi treenata vaikka nou:ta tai nome:a.

Itsenäisesti pystyy myös treenaamaan vaikka jäljestystä (mejä tai pk-jälki) tai esine-etsintää.

Ei sen niin erikoista puuhaa tarvitse olla eikä tarvitse tähdätä kilpatasolle. Kunhan koira saa käyttää aivojaan ja nenäänsä.

• alkup.kirjoittaja
        jke kirjoitti:

Riippuu tietty yksilöstä miten paljon toimintaa vaatii..

Ei tarvitse metsästää, mutta voi treenata vaikka nou:ta tai nome:a.

Itsenäisesti pystyy myös treenaamaan vaikka jäljestystä (mejä tai pk-jälki) tai esine-etsintää.

Ei sen niin erikoista puuhaa tarvitse olla eikä tarvitse tähdätä kilpatasolle. Kunhan koira saa käyttää aivojaan ja nenäänsä.

juu, me harrastellaan jonkin verran sitä esineen piilottelua ja sit koirani saa etsiä sen:) siitä se kyllä tykkää..ja sit jotain muitakin leikkei..ja varsinkin tottelevaisuutta.

Siitä muutosta vielä, olisko koiralle hyväks jos aina vaikka 2 viikkoa pitäisin sen omassa kotonani ja 2 viikkoa veisin sen mun vanhemmille tänne missä se on aina asunut? vai pitäiskö sen asua vaan yhdessä paikkaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      108
      1955
    2. 253
      1727
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      61
      1096
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1030
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      64
      1003
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      67
      967
    7. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      66
      848
    8. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      37
      847
    9. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      6
      831
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      815
    Aihe