tolleri+muutto

....

Mulla on iso ongelma! Minulla on novascotiannoutaja ja asun vielä vanhempieni kanssa, mutta olen kesällä muuttamassa Tampereelle kerrostaloon. Nytten asumme maalla ja koira saa juosta vapaana.
Kysyisinkin pitäisikö mun ottaa koira mukaan vai jättää vanhempien luokse? Koirani vaan kulkee aina minun perässäni ja odottaa koska tulen kotia. Ja kun mä olen ainut joka sitä käyttäisi lenkeillä. Kierrän sen kanssa päivittäin pitkiä lenkkejä, vanhempani veisivät vain pienen lenkin päivässä jos sitäkään. Tottuisiko kohta 6-vuotias tollerini kerrostaloon? vai olisiko se paras jättää kotia, sinne missä se on aina ollut.?

4

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jke

      Kyllähän se melkoinen muutos olisi koiran elämässä, mutta eiköhän se siihen aika nopeasti sopeudu.

      Tärkeintä mielestäni on se, että kun kyseessä on näin aktiivinen ja toimintaa kaipaava rotu, sille tulisi järjestää sitä toimintaa tulevaisuudessakin. Jos sinä olet se varsinainen koiran omistaja joka sen kanssa puuhailee, niin ota ehdottomasti koira mukaasi. Parempi sinun kanssasi aktiivinen elämä kaupungissa kuin yksin tylsistymässä maalla.

      Oma tollerini ainakin "sekoaa" täysin jos sen kanssa ei tehdä päivittäin muuta kuin lenkkeillä.

      • alkup. kirjoittaja

        Täytyy se sit ottaa mukaan, toivottavasti se tottuu! se on mulle nii rakas, että en varmaan pystyiskään jättää sitä vanhempieni kanssa! Mitä kaikkea muuten voisin harrastaa tollerini kanssa? metsästämistä en harrasta enkä edes halua, että se on vähä huono homma. Tottelevaisuutta ja joskus agilityä olen harrastanut. Nyt en juuri muuta kun lennkkeilyä ja sit vaan leikitään. Mut mitä kaikkea sitä voisi harrastaa?


      • jke
        alkup. kirjoittaja kirjoitti:

        Täytyy se sit ottaa mukaan, toivottavasti se tottuu! se on mulle nii rakas, että en varmaan pystyiskään jättää sitä vanhempieni kanssa! Mitä kaikkea muuten voisin harrastaa tollerini kanssa? metsästämistä en harrasta enkä edes halua, että se on vähä huono homma. Tottelevaisuutta ja joskus agilityä olen harrastanut. Nyt en juuri muuta kun lennkkeilyä ja sit vaan leikitään. Mut mitä kaikkea sitä voisi harrastaa?

        Riippuu tietty yksilöstä miten paljon toimintaa vaatii..

        Ei tarvitse metsästää, mutta voi treenata vaikka nou:ta tai nome:a.

        Itsenäisesti pystyy myös treenaamaan vaikka jäljestystä (mejä tai pk-jälki) tai esine-etsintää.

        Ei sen niin erikoista puuhaa tarvitse olla eikä tarvitse tähdätä kilpatasolle. Kunhan koira saa käyttää aivojaan ja nenäänsä.


      • alkup.kirjoittaja
        jke kirjoitti:

        Riippuu tietty yksilöstä miten paljon toimintaa vaatii..

        Ei tarvitse metsästää, mutta voi treenata vaikka nou:ta tai nome:a.

        Itsenäisesti pystyy myös treenaamaan vaikka jäljestystä (mejä tai pk-jälki) tai esine-etsintää.

        Ei sen niin erikoista puuhaa tarvitse olla eikä tarvitse tähdätä kilpatasolle. Kunhan koira saa käyttää aivojaan ja nenäänsä.

        juu, me harrastellaan jonkin verran sitä esineen piilottelua ja sit koirani saa etsiä sen:) siitä se kyllä tykkää..ja sit jotain muitakin leikkei..ja varsinkin tottelevaisuutta.

        Siitä muutosta vielä, olisko koiralle hyväks jos aina vaikka 2 viikkoa pitäisin sen omassa kotonani ja 2 viikkoa veisin sen mun vanhemmille tänne missä se on aina asunut? vai pitäiskö sen asua vaan yhdessä paikkaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe