Kysyisin, että paljonko opiskelu on tullut maksamaan yliopistossa (sosiaalityö)? Ei ne kirjat varmaankaan ilmaisia ole... =)
Paljon opiskelu on tullut maksamaan?
4
668
Vastaukset
- universitygirl
En ole opiskellut sosiaalityötä, mutta omalla alallani en ole juurikaan kirjoja joutunut omaksi hankkimaan. Yleensä yliopiston kirjastosta on löytynyt tarvittavat opukset. Myös kaupungin tai ammattikorkeakoulujen kirjastoissa voi olla sosiaalipuolen kirjoja. Kirjat eivät varmastikaan ole suuri kulu erä yliopisto-opiskelijalle. Ei ainakaan kaikilla aloilla. Onko parempaa tietoa kenelläkään muulla?
- ....
Opiskelen Turussa sosiaalityötä, enkä ole joutunut ostamaan yhtään kirjaa omaksi. Ainoat kulut mitä kirjoista on tullut on kirjaston myöhästymismaksut, jos joskus on joutunut pitämään kirjaa pari ylimäärästä päivää. Näihin siis menny muutama euro. Joissain kursseilla joutuu ostamaan monistemateriaaleja, mutta näihinkin kolmen vuoden aikana on mennyt yhteensä ehkä 20e. Että näihin kirja/materiaalikuluihin ei pitäisi opiskelujen kaatua =)
- kirjahamstraaja
Kurssikirjallisuutta toki löytyy lainattavaksi useimmiten, MUTTA itselleni (eri pääaine) on kyllä aika vaikeaa selvitä ostamatta kirjoja. Nimittäin monessa tapauksessa niitä tarvii, ennen kaikkea itse seuraavissa:
-Kielikurssien kirjat (toivotonta saada lainaan)
-Erikoiskirjallisuuus tutkielmia varten (ei välttämättä edes saa mistään, itse tilasin Tanskasta yhden kirjan)
Mutta tuskin taloutesi tällaisiin mahdollisesti ilmeneviin yksittäisiin kirjahankintoihin kaatuu. - kuluista
Minä olen jo valtsikasta valmistunut, ja opintojeni aikana ostin yhden kieliopintojen kirjan (valinnainen kurssi) sekä yhteen luentosarjaan liittyvän materiaalin. Lisäksi kuluja tuli tietysti hieman kynistä, kumeista ja muista muistiinpanovälineistä. Mutta siinä se! Ainakin omalla alallani kirjat sai todella hyvin kirjastosta, kun vain oli ajoissa niitä sieltä hakemassa ja varaamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5847628Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3342896Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3912085- 1281293
- 311253
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41179Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1041057- 911045
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h641023- 44892