Miten pelaan?

FBQ

Olen suht tiukka pelaaja, ja sellainen kuva on varmasti vihullakin minusta. Korotan AK tai AQ:lla ja saan maksun. Flopissa pientä sontaa eri värejä tyyliin 2,7,9. Mun puheet. Miten tässä pitäisi lyödä? Onko eroa pelaanko cash gamesejä vai sittaria? Useasti on käynyt niin että mun korotukseen on vihu reraisannut tuntuvasti, eli tuntuu aika tarkkaan arvaavan mun kortit..

5

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt vallan

noin kortit, eli kun on isot kortit kädessä, ei paria, niin floppiin tulee aina pieniä. Eikä pelistä tule mitään.

Kiinnostaa minuakin.

Taas: A10 kädessä, floppi 736 , jälkimmäinen, (minä keskipositiossa), korottaa 900, (turnaus bb40), kippaan ja se vie potin.

• duum

No tossahan voi sököttää flopin ja turnilla & riverillä maksaa vihun mahdollinen lyönti. Tuntuu tietysti aika passiiviselta pelinvienniltä, mutta JOS vihu on ajatteleva ja kohtuu hyvä pelaaja, se voisi toimiakin. Ässähai on kuitenkin aika vahva käsi kaksinpelissä, koska siinä vihut bluffaa tosi usein muutenkin.

• Mauno Miljonääri

C-bettii vaan kehiin. Ilman betsausta et saa mitään kuvaa vastustajan kädestä ja joudut pelaan seuraavan streetin tietämättä vastustajan kädestä yhtään mitään. Et ketonut minkä kokoista peliä pelaat, mutta jos pelaat mikrotasoilla ja vastustaja tulee kylkeen sun c-betin jälkee, on hän saannut hyvän osuman flopilta tai sillä on ylipari. Tässä kohtaa sun on arvioitava, kuinka isosta osasta omaa stakiasi olet valmis niillä korteilla pelaamaan. Sekä on otettava huomioon vastustaja, esimerkiksi AK, AQ on edellä LAG:n pelaajan käsirangee, mutta likimain tasoissa tai perässä TAG:n pelaajan rangee. Jos tulee maksu sillä voi olla joku kehno pohjaparin osuma tai samantyylinen käsi kuin sulla. Aikapaljon tulee myös kippejä sille c-betille. JA se c-bet on sit 70-100% potinkoosta, ei mikään minibetsi.

• Näin meillä

Standardi jatkobetti on siis ohimenneellä flopilla noin 2/3 potista. Toki tuota vähän passaillaan puolesta potista kokonaiseen. Jatkobetti yhtävastaan tulisi lyödä about 80 prosenttia kerroista. Toki on floppeja joihin jatkobetin lyöminen on aika turhaa eli floppi täynnä kuvia on yleensä sellainen. Kahta,kolmea vastaan varmaankin about 60 % ajasta lyöt jatkobettiä. Eli vaikka et itse osu niin ei se kaverikaan osu yhtään sen useammin. Jatkobetissä tai osuma lyönnissä on tärkeää että lyöt yhtäisosti jos lyöt minimiraisen flopille kun ei osunut ja potillisen kun osui niin sun luku on helppoa iso osa porukastahan noin tekee.

Vastustajan mahdollisesta re reissusta joutuu hakea arviota oikeastaan enemmän vastustajasta kuin itsestä. Eli millä scaalalla kaveri pelaa miten agressiivinen hän on jne. Kannattaa melkein kuitenkin huomioida että suht koht pienillä tasoilla bluffataan oikeasti hyvin harvoin eli kaverilla todennäköisesti keskikokoinen pari,iso pari tai setti löytyy. Toki nyt sitten vasta lyönnin suuruus, stackit jne ratkaisee heitätkö pois vai et.

Pääasia kuitenkin on että lyöt jatkobetti se toimii varmasti tasoillasi riittävän usein ollakseen tuottavaa. Chekkaus tarkoittaa pikkaisenkin pelanneelle että nyt meni ohi jolloin olet jo luovuttanut sen käden.

• eräs floppailija

No jos aina löyt jatkobetin, niin helppohan sinua on lukea etenkin jos kukaan ei ole nähyt sinua floppia pidemmällä mulla kuin nutseilla.

Positio on tärkeä eli kannattaa aina harkita kaksi kertaa jos vihu saa toimia sinun jälkeen.

Ei niihin hyviin lähtökäsiin saa ikinä rakastua, konttari lyödään sillon kun se tuntuu että se menee läpi ja mielellään silloin kun itsellä on positio. Aloittelevat pelaajat häviävät juuri eniten sillä että ylipelaavat AK:t ja muut hyvät osumattomat kädet ja sitten alkavat vielä leikkimään poliisia, ettei mua vaan pluffata prkl kun tätäkin hanskaa melkein tunnin odottelin :-)

Mitä tiukempi pelaaja, sitä helpommin olet luettavaissa. Pieni löysäys ei ole pahitteeksi - halpoja floppeja kannattaa kurkkia kehtiyskelpoisilla hanskoilla.

Cash gamet on yleensä rauhallisempia, eli siellä porukka ei muuvaile niin hilpeesti kun sittareissa... ihan siitä syystä että ei ole pakko, nousevat blindit taas pakottavat löysäilemään ja kikkailemaan.

Itsellä auttoi se että pelaa useampaa pöytää samaan aikaan, niin ei enää rakastunut liikaa ohimenneisiin AX:iin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3690
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1934
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1224
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      988
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe