Olen myymässä erästä arvokasta pientä tavaraa ja mietin mikä olisi paras luotettavin toimitus/maksutapa? Olen ajatellut postiennakkoa, mutta miten se käytännössä toimii, kun olen lähettävänä osapuolena? Tahtoisin varmistaa että saan rahat tuotteesta ja tuote menee varmasti ostajalle perille.
Mikä olisi paras tapa
3
275
Vastaukset
Postiennakko toimii kotimaassa yksinkertaisesti siten, että menet postiin ja täytät siellä pakettikortin, johon merkitään, kuinka paljon paketin noutajan pitää maksaa. Posti ei anna pakettia vastaanottajalle ilman maksua ja välittää rahat sitten pankkitilillesi. Postista saat tietää, paljonko tuosta palvelusta peritään palkkiota. Sen voit lisätä vastaanottajalta perittävään määrään, jos tavaran ostajan kanssa on niin sovittu.
Olen tehnyt paljon kauppoja sekä ostajana että myyjänä siten, että ostaja maksaa ensin sovitun summan myyjän pankkitilille ja vasta sen jälkeen myyjä lähettää tuotteen tavallisena postipakettina tai kirjeenä tai kirjattuna tai vakuutettuna kirjeenä (jos sisältö on todella arvokas, esim. kultaa). Tavallinen kirje on siitä huono, että sen kulkua ei voi seurata. Ostajan kannalta postiennakko ei ole paljon etukäteismaksua turvallisempi, vaan aiheuttaa vain ylimääräisiä kustannuksia, sillä epärehellinen myyjähän voi laittaa kuoreen tai pakettiin mitä tahansa eikä ostaja pääse sisältöä tarkastamaan ennen kuin on maksanut.- alkup.kirjoit
Kyllä kotimaassa olisi tarkoitus kauppaa käydä. Olisi varmaan paras tapa laittaa kirjattuna kirjeenä ja että ostaja maksaisi ensin rahat tilille. Kiitos vinkistä!
- kalpeko
myös myyjälle voi tulla turhia kuluja tästä postiennakon käyttämisestä, mikäli ostaja ei nouda pakettia. silloin menee hukkaan kaikki lähetys- ym. kulut... lieneekö vielä niinkin, että posti veloittaa noutamattoman paketin palauttamisesta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634