Omistan automaatti vaihteisen auton (honda prelude). Kysymys kuuluu: voiko/saako vaihtaa "n":ltä(vapaalta)---> d:lle tai s:lle, kun on kierroksia..(3-6tuhatta) lasissa..?
Kärsiikö automaattivaihteet siitä...vai voiko sitä käytää nopeampien löhtöjen toivossa..??
Automaatti vaihteitten toiminta
18
4140
Vastaukset
- olli
älä hyvä mies riko sitä lootaa,ei todellakaan ole tarkoitettu niin toimivaksi.
- öööö-ö
se siitä rikki pitäis mennä jos se on ehjä.
- nopeita
lähtöjä, käytä turbiinin stall speediä hyväksi. Laita pykälä päälle ja paina jarrua ja sitten kaasu pohjaan, jollin turbiini luistaa tarttumisen rajalle. Sitten jarru pois, niin johan nakki savuaa! Turbiineja on saatavana eri stall speedillä, joten kilpakäytössä "tarttumisraja" voi olla yli 6000 kierrostakin. Yleensä, mitä pienempi halkaisija sitä suurempi kierrosluku!
- markus
Mistä näitä "turbiineja" saa..? vai onko se joku säädettävä systeemi jossakin..?
- siinä autossas
markus kirjoitti:
Mistä näitä "turbiineja" saa..? vai onko se joku säädettävä systeemi jossakin..?
turbiini. Se on normaaliauton kytkintä vastaava laite, joka toimii automaattivaihteiston öljyllä. Siinä on toisiaan vasten olevia siipiä, jotka ottavat vedon öljyn välityksellä. Siivet, kulmat ym. määräävät millä kierrosluvulla "kytkin ottaa".
Kokeile yksi lähtö, niin huomaat kuinka toimii. - vielä linkki
siinä autossas kirjoitti:
turbiini. Se on normaaliauton kytkintä vastaava laite, joka toimii automaattivaihteiston öljyllä. Siinä on toisiaan vasten olevia siipiä, jotka ottavat vedon öljyn välityksellä. Siivet, kulmat ym. määräävät millä kierrosluvulla "kytkin ottaa".
Kokeile yksi lähtö, niin huomaat kuinka toimii.niin voit perehtyä paremmin. Ei ole läheskään niin "vaikea", miltä näyttää aluksi.
http://www.hmv-systems.fi/training/at/kuva-arkisto.html - sanomatta
vielä linkki kirjoitti:
niin voit perehtyä paremmin. Ei ole läheskään niin "vaikea", miltä näyttää aluksi.
http://www.hmv-systems.fi/training/at/kuva-arkisto.htmlettä tuo momentinmuunnin on se yleisemmin turbiiniksi kutsuttu osa. Googlesta löytyy vaikka kuinka asiaa sanalla "automaattivaihteisto".
- markus
sanomatta kirjoitti:
että tuo momentinmuunnin on se yleisemmin turbiiniksi kutsuttu osa. Googlesta löytyy vaikka kuinka asiaa sanalla "automaattivaihteisto".
sijaitseeko tämä ns. turbiini missä päin moottori ja onko sitä helppo "käyttää"...?? ja miten..?
- käytät
markus kirjoitti:
sijaitseeko tämä ns. turbiini missä päin moottori ja onko sitä helppo "käyttää"...?? ja miten..?
sitä jokakerta, kun ajat sillä autollas.
Se on automaattivaihteisen auton "kytkin". Kun lisäät kaasua, virtaa turbiinin siipien välissä öljy kovemmin ja auto lähtee liikkeelle. Jos painat jarrua ja kaasutat vaihde päällä, ei auto pääse liikkeelle, vaan turbiini luistaa, kunnes jarru ei enää pidä, tai kone sammuu. Se on se "tartuntahetki".
Turbiini on moottorin ja vaihteiston välissä kiinni vauhtipyörässä! - Janne69
käytät kirjoitti:
sitä jokakerta, kun ajat sillä autollas.
Se on automaattivaihteisen auton "kytkin". Kun lisäät kaasua, virtaa turbiinin siipien välissä öljy kovemmin ja auto lähtee liikkeelle. Jos painat jarrua ja kaasutat vaihde päällä, ei auto pääse liikkeelle, vaan turbiini luistaa, kunnes jarru ei enää pidä, tai kone sammuu. Se on se "tartuntahetki".
Turbiini on moottorin ja vaihteiston välissä kiinni vauhtipyörässä!Kierrosluku nousee ja turbiini välittää tehoa vaihteistolle yhä enemmän. Kierrosten nousu loppuu, kun turbiini pistää hanttiin niin paljon, että koneesta loppuu puhti. Kierrosluku jää tälle tasolle, kunnes jarrua löysätään.
Turbiini on muuten kiinni vetolevyssä, automaattivaihteisissa ei ole vauhtipyörää... - Janne69
markus kirjoitti:
Mistä näitä "turbiineja" saa..? vai onko se joku säädettävä systeemi jossakin..?
Hondaan et todennäköisesti saa, kuin vakioturbiinin. Jenkkivehkeisiin saa sitten vaikka mitä ihmehärveleitä.
- Automatic
Janne69 kirjoitti:
Hondaan et todennäköisesti saa, kuin vakioturbiinin. Jenkkivehkeisiin saa sitten vaikka mitä ihmehärveleitä.
Ei nyt sotkettas noita rata/street puolen teknisiä tuotteita tähän. Alunperin kun kyse oli kuitenkin ns. vakio automaatista ja sen käytöstä.
- karvapää
Automatic kirjoitti:
Ei nyt sotkettas noita rata/street puolen teknisiä tuotteita tähän. Alunperin kun kyse oli kuitenkin ns. vakio automaatista ja sen käytöstä.
voisin sanoa että usein nopein tapa lähteä on kuitenkin potkaista kaasu nopeasti pohjaan ja pitää se siellä.silloin saadaan momentin muunnosta kaikki irti.
- markus
ELi siis...! Onko parasta mennä sooloilemasta sellasessa paikkassa moottorissa mistä ei oo itellään mitään tietoo. Voi mennä vaikka paskaks huonolla säkällä... Ku en oo mikään moottorinikkari..! Parasta on tyytyä vaan painamaan kaasun pohjaan..eikä sooloilemaan..!
onko näin..?- kokemusta
>Parasta on tyytyä vaan painamaan kaasun pohjaan..eikä sooloilemaan..!
onko näin..?<
-Asia on juuri noin kuten itse sanoit! - eli eli
Paras konsti on saada nopeita lähtöjä seuraava:
Mene autokauppaan ja pyydä ystävällisesti myyjähenkilöltä lupaa saada ostaa sellainen värkki, jolla saa äkkilähtöjä ja samalla kun otat asian esille yritä päästä siitä Hondastasi eroon jollakin hinnalla.
Nimittäin vekotin kun ei ole tarkoitettukaan alunperin miksikään tykiksi, niin miksi ihmeessä siitä sellainen pitäisi saada?
Autoliikkeissä kyllä tietävät suositella kunnollisia vehkeitä, mikäli lompsa kestää...
Kuulostelen vain, että mikäli alat kokemattomana viritellä Hondasi lootaa, niin lompsan kesto voi joutua kovallekin koetukselle hermojesi lisäksi.
Toisaalta, mihin niitä "äkkilähtöjä" tarvitaan?
Minun autoni kiihtyvyys on alle yhdeksän, jos kahdeksalta lähtee, ja se riittää minulle :-))
Sitäpaitsi niistä "äkkilähdöistä" voi joskus koitua ÄKKILÄHTÖ! Mietipä sitä. - markus
eli eli kirjoitti:
Paras konsti on saada nopeita lähtöjä seuraava:
Mene autokauppaan ja pyydä ystävällisesti myyjähenkilöltä lupaa saada ostaa sellainen värkki, jolla saa äkkilähtöjä ja samalla kun otat asian esille yritä päästä siitä Hondastasi eroon jollakin hinnalla.
Nimittäin vekotin kun ei ole tarkoitettukaan alunperin miksikään tykiksi, niin miksi ihmeessä siitä sellainen pitäisi saada?
Autoliikkeissä kyllä tietävät suositella kunnollisia vehkeitä, mikäli lompsa kestää...
Kuulostelen vain, että mikäli alat kokemattomana viritellä Hondasi lootaa, niin lompsan kesto voi joutua kovallekin koetukselle hermojesi lisäksi.
Toisaalta, mihin niitä "äkkilähtöjä" tarvitaan?
Minun autoni kiihtyvyys on alle yhdeksän, jos kahdeksalta lähtee, ja se riittää minulle :-))
Sitäpaitsi niistä "äkkilähdöistä" voi joskus koitua ÄKKILÄHTÖ! Mietipä sitä.heh heh...=)...ehkä mie en niitä "äkkilähtöjä" tarviikkaan mihinkään, mut halusin vaan saada selvää miten automaatti lootalla pystyis tekemään niitä parhaiten...ku ei oo oikeen kokemusta niistä....ja täs keskustelussa sain hyvii vinkkejä..!
- Nissangtr
Esim:Nissan gtr
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869