Onko kohtalo tovereita? Olen 18wee ja kärsinyt pienen ikäni ohuista limakalvoista. Olen kuvitellut vaikka mitä, ennen kuin syy "haluttomuuteeni" löytyi.
Gyne sanoi limakalvojen heikkouden johtuvan estrogeenin puutteesta.Lisäksi limakalvot oat melko kuivat. Vaihdoin Yasmin pillerit matala hormoonisempaan Nuvaringiin, käytin Vagifem emätinpuikko paketin, kokeilin Bepantheeniä ja nyt laitan Ovestin voidetta emänttimeen. Seksiä en ole harrastanut pitkilleen. Silti limakalvot vieläkin ohuet ja kuivahkot.
Jotta seksi onnistuisi, se vaatisi kunnon kiihotuksen. Mutta nykyään on vaikeaa kiihottua,kun aina miettii, ettei kummiskaan onnistu, koska olen joutunut niin monesti pettymään. Sitten kun ei kiihotu kunnolla, pienikin hyväily sattuu, ei vain yhdyntä.
Onko kohtalo tovereita? Olisi kiva keskustella samaa tai lähes samaa kokeneiden kanssa.
Ohuet limakalvot
9
3913
Vastaukset
- dfsf
Jännää, että ehkäisymenetelmä vaihdettiin vieläkin matalahormonisempaan, tuo limakalvojen kuivuminen kun on usein nimenomaan matalahormonisien pillerien ongelma. Nuvaringilla on kyllä monen kohdalla emättimen kosteutta lisäävä vaikutus, mutta jos limakalvot ovat ohuet niin eipä se lisäkosteus paljon auta. Itse vaihdoin aikanaan juuri Yasminista Nuvaringiin kuivien limakalvojen takia, eikä siitä ollut apua.
Suosittelen joko vaihtamaan korkeahormonisempaan ehkäisyyn tai sitten hylkäämään hormonaalisen ehkäisyn kokonaan.- edellisen kanssa
Mulla juuri Nuvaring aiheutti vähäisen estrogeenimääränsä vuoksi sairaalloisen limakalvojen ohenemisen (ehdin käyttää sitä yli puoli vuotta ennen kuin ongelmat alkoivat). Paraneminen kesti Ovestinin käyttöönoton ja renkaan lopettamisen jälkeen lähes vuoden. Ihmettelen minäkin, miksi pillerisi vaihdettiin vieläkin matalahormonisempaan..
- AnZ
edellisen kanssa kirjoitti:
Mulla juuri Nuvaring aiheutti vähäisen estrogeenimääränsä vuoksi sairaalloisen limakalvojen ohenemisen (ehdin käyttää sitä yli puoli vuotta ennen kuin ongelmat alkoivat). Paraneminen kesti Ovestinin käyttöönoton ja renkaan lopettamisen jälkeen lähes vuoden. Ihmettelen minäkin, miksi pillerisi vaihdettiin vieläkin matalahormonisempaan..
Aluksi epäiltiin "haluttomuuden" johtuvan pillereistä, siksi matalahormonisemmat.Ja toiseksi Nuvaringin sanoivat kosteuttavan emätintä. Lisäksi käytin Yasmineitä n. vuoden ja ongelmia oli silti..
Kiitos kommenteista!
Apua, en kestä jos pitää kitua vielä vuosi.. Tää on rankkaa.. Onneks poikaystävä on oikein ihana, tukee ja ymmärtää ja jaksaa painostamatta odottaa. :) - AnZ
edellisen kanssa kirjoitti:
Oletteko muuten kuulleet, onko greipistä oikeasti jotain apua limakalvoille? Tai onko olemassa muita "luonnon omia" apukeinoja??
- !!!
AnZ kirjoitti:
Oletteko muuten kuulleet, onko greipistä oikeasti jotain apua limakalvoille? Tai onko olemassa muita "luonnon omia" apukeinoja??
Muistelisin että greippi ainakin heikentäisi estrogeenin imeytymistä pillereistä. Olisikohan sillä vaikutusta muutenkin.
- 900
Taitaa syy olla käyttämissäsi ehkäisypillereissä. Niiden hormonit eivät pysty suoriutumaan niistä tehtävistä (limakalvot,halut jne.) mistä omasi. Syy on joko niiden määrällinen ja/tai laadullinen ero omiin hormoneihisi. Asia ei näytä korjautuvan ennen kuin lopetat pillerit. Järkyttävää että lääkärisi ei sitä käskenyt tehdä kun ongelmasi ovat noinkin pahoja. Käyppä "Ehkäisy"-otsikon alla olevalla palstalla ja laita hakusanoiksi esim. kuivuus,haluttomuus,limakalvovaivat jne. Löydät samoista vaivoista kärsiviä. Näyttäisi melkein aina liittyvän nuo vaivat e-pillereihin.
Itselläni vaivat (kuivuus,kirvely,kipu jne.)ilmaantuivat ensimmäistä kertaa elämässäni aloitettuani hormonaalisen ehkäisyn. Asia ei korjaantunut usean (5) merkin kokeilunkaan jälkeen. Limakalvot paranivat vasta lopetettuani hormonit. Kokeilin voiteet ja emätinkapselit jne. Minulla on nyt kuparikierukka. Miksi turhaan kärsit päivääkään? Syöt pillereitä turhaan kun et kerta seksiäkään voi harrastaa. Sanoohan jo silkka maalaisjärki että on järjenvastaista että nuori nainen on haluton ja limakalvot samassa kunnossa kuin mummoilla!- AnZ
Olen siis lopettanut pillerit syksyllä. 3-5kk olin ilman hormonaalista ehkäisyä, eikä siinä ajassa ainakaan tullut minkäänlaisia muutoksia. Voi olla silti, ettei itsellenikään sovi minkäälaiset hormoonit. Mutta en muista tarkkaan, oliko minulla ongelmia jo silloin, ennen kuin aloitin pillerit tai mitään muitakaan hormooneja käyttämään.
- Kristiina Aittavaara
http://vdopas.com/vulvodynia-mita-se-on/
Kurkkaa tuonne.. voit löytää apua noilta sivuilta sekä kohtalotovereita.- 15+9
ruokalusikallinen hyvää neitsytoliiviöljyä. Suosittelen myös kalaöljyä, esim. rehellistä kalanmaksaöljyä. Myös hamppuöljystä ja tyrniöljystä on apua limakalvoille. Luonnollisten (ei prosessoitujen) rasvojen niukka saanti aiheuttaa limakalvo-ongelmia.
Sinuna vaihtaisin myös heti kierukkaan, kyllä niitä laitetaan synnyttämättömillekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä1012140Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2971934Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3441761Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1041726Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.2071617- 321351
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941133Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii251092Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤671089- 511057