Kuinka monessa vuodessa....

Psykologiksi???

Psykologiksi opiskelu kestää ilmeisesti 5-6 vuotta. Onko opintoja mahdollista suorittaa nopeammassa tahdissa? Onko kenelläkään tietoa, että joku olisi suorittanut opinnot esim. 4 vuodessa? Onko käytännössä edes mahdollista?

3

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastaileva opiskelija

Oman kokemuksen mukaan opiskelutahti on aika pitkälle itse määrättävissä ja opiskelukin paljolti yksinäistä puurtamista kirjojen parissa, joten siltä kantilta katsottuna ei neljä vuotta ihan mahdottomalta vaikuta. Asiaahan voi jouduttaa esim. avoimessa opiskelemalla ennen hakua, kuten moni tekeekin.
      Omassa fuksiporukassa oli avoimen opintojen takia eri tasoilta opintonsa aloittavia; muutama samaan aikaan sisäänpäässyt valmistuu noin vuotta aiemmin, sillä he jatkoivat suoraan cumusta tai sitä pitemmältä.
      En tiedä mikä tilanne psykan opiskelijoiden kesken yleensä on, mutta ainakin meillä ihmiset tekevät ihan älyttömästi töitä ja tahkovat hirmuisia määriä opintopisteitä lukuvuodessa, mikä tietysti jouduttanee sitten valmistumistakin.

• jos teet itse töitä

Suuren osan opinnoista voi kuitenkin suorittaa tenttimällä, ja jos olet valmis tenttimään esim. 2 opintojaksoa kerralla niin olet jo hyvässä vauhdissa. Tenttipäiviä on kuitenkin vain kerran kuussa, joten säästää paljon aikaa!

Itse "jouduin" kerran tenttimään 8 opintopistettä eri aineista kerralla ja se tuntui menevän hyvin, joten en alle 6 opintopistettä lähtenyt sen jälkeen tenttiin tekemäänkään. 12 opintopistettä on isoin määrä, jonka kerralla olen tehnyt tenttipäivänä - ja näitäkin aika monta. Tuleehan siinä paljon lukemista, mutta kun valitsee tenttikirjat sopivasti toisiaan täydentäen, niin niistä oikeasti voi olla toisilleen tukea tentissä.

Kesälläkin voi tenttiä, lukuvuosi ei rajoitus syksy-kevät.

Jos haluat aloitella jo ennen yliopistoon pääsyä/yliopisto-opiskelun rinnalla nopeuttaa valmistumista, niin kannattaa ehdottomasti tehdä kieliopintoja avoimessa yliopistossa. Kieliopinnot vaativat läsnäolon, ja varsinaisena opiskelijana niiden aikataulut voivat mennä päällekkäin toisten luentojen kanssa (tai osua stressaavaan tenttijaksoon). Avoimessa yliopistossa ne voi sen sijaan suorittaa iltaisin tai viikonloppuisin. Jos et psykologiaan pääsisikään tai joku muu ala kiinnostaisi myöhemmin enemmän, niin saisit silti lukea nuo kieliopinnot osaksi opintojasi toisessa aineessa. Itse kävin ne avoimen yliopiston puolella ja suosittelen!

• hakija2009?

Mitä kieliopintoja pitää suorittaa koulutuksen aikana?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra haluaa muuttaa

maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      202
      9642
    2. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      31
      4397
    3. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      119
      3975
    4. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      100
      3841
    5. Kaivattusi nimi

Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      203
      3420
    6. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      19
      2864
    7. Rakastan sua mutten uskalla jutella sulle

Kumpa sä näkisit tämän viestin❤️ Kaipaan sua vaikka oot välillä ihan lähellä mutten saa sanottua sulle enää mitään. Ujos
      Ikävä
      126
      1398
    8. Mihin rakastuin sinussa?

Rakastuin siihen, miten katsoit minua Rakastuin siihen, miten hymyilit minulle Rakastuin siihen, kuinka hyväksi sait its
      Ikävä
      73
      1376
    9. Mistä tietää että mies on kiinnostunut?

Millaisista merkeistä olette huomanneet?
      Ikävä
      90
      1184
    10. Anssi Heikkilä umpirehellisenä - Rankka yö TTK-yllätystippumisen jälkeen!

Minkä parin tai kenen olisi mielestäsi pitänyt tippua TTK:sta? Tämä oli kyllä todellinen yllätys, että Mira Luoti ja A
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1161
    Aihe