Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Suunnitelmat uusiksi!

kosiva nainen

apua, nyt tuli sitten odottamaton käänne kosimissuunnitelmiin. mies tuli kipeeksi ja makaa kuumeisena kotona. :(
suunnitelmissa piti olla ravintolaan meno ja kosinta siellä mutta se taitaa olla nyt haave vain. mutta sydämeni silti sanoo että pitäisi kosia tai muuten asia jää "häiritsemään" mieltäni.
auttakaa, mitä tehdä???!!!

46

19512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja omaperäisempikin

      Modernin naisen tapaan annat miehen rauhassa parantua ja kosit vasta sitten. Tuskin itsekään haluaisit tulla kosituksi sairaana, kun oma olotila on kaikkea muuta kuin terhakka, eikä avioituminen tule ensimmäisenä mieleen.

      Mutta nainen voi kosia ihan minä päivänä hyvänsä, ei siihen mitään karkauspäiviä tarvita. Jännä, kun niin moni tsemppaa juuri karkauspäivästä. Sehän on vaan päivä, jolloin "miehen on annettava hamekangas", jos antaa pakit. Haluaako naiset niitä mekkomateriaaleja vai miksi pitää laumasieluisesti kosia juuri tänään? Eiköhän moni mies ole otettu kosinnasta, joka on hiukan yksilöllisempikin kuin juuri tänään tehty. Ja moni mies todennäköisesti tänään pysyttelee erossa tyttöystävästä/avovaimosta, jos ajatus mahdollisesta kosinnasta ei miellytä! ;-))

      Mutta elämää on flunssan jälkeenkin, joten suosilla vaan siirtämään tärkeä hetki sinne!

    • Sariella

      käyttää mielikuvitustasi. Riippuu nyt tietenkin, että kuinka kipeä miehesi on...
      Jos hän on ihan kauheassa kuumeessa, niin ehkä päivää voisi siirtää, muutoin voisit keksiä jotain hauskaa... olisit hoitsuna ja tarjoilisit ruoan (mikäli maistuu) sänkyyn... kynttilöitä, hoivaa... haluaisit hoivata häntä lopun elämänne ajan..?
      Tilanteen mukaan aina... siitäkin kiinni, että minkälainen miehesi on, hänen huumorintajunsa yms.
      Tuo oli nyt, mikä mulle tuli mieleen.
      Onko sulla jo sormukset hankittu, vai aikoisitko vain kysäistä?
      Jos on sormukset, niin nehän voisit laittaa vaikka johonkin tekaistuun lääkepurkkiin, mikä onkin joku sun askartelema purkki... sanoisit vain, että tässä jotain ihan erityistä lääkettä tarjolla... "sano vain, mikäli haluat sellaisen" tai ihan mitä muuta tahansa, mikä mieleen juolahtaa.

      Ilmoita sitten, mitä teit ja miten onnistui.

      • miettiä...

        kiitos teille mielipiteistä ja ideoista. täytyy katsoa tilannetta sitten kun menen töistä kotiin. mikäli hän on kuumeisena vielä ja veto pois niin siirrän kosintaa sitten parilla päivällä eteenpäin.
        kiitos Sariella sinulle vinkeistäsi! ja kerron kyllä sitten miten kävi. :-)


      • jul123

        Tuo lääkepurkki erityisestä lääkkeestä sai suupielet ylös. Varmaankin suostuisin, kun vielä olisi passattu sitä ennen. Mikä sen parempaa. Sängyssä sairaana on heikko hetki jolloin suostuu, vielä lähempänä...


    • adfad

      Heh mies tais aavistaa...;) sopivasti kipeeks...

      • ämmäx

        :D:D:D


    • pelimies!

      Olen vakuuttunut siitä että jos hankit kukkakimpun ja menet hänen sairasvuoteeseen ja kosit, niin takuulla hän arvostaisi sitä vähintään yhtä paljon kuin ravintolailta jos ei enemmän. Näin minä miehenä ajattelen.Onnittelut etukäteen, kyllä poika saa hienon vaimon.

    • Höpöli+

      Siinäpä sinulla on miettimistä karkauspäivänä,ei kai siinä ole väliä onko terve tai sairaana,siitä vaan.

    • Kosin jo aamulla...

      Kosi pois vain, rohkeasti! Itse tein sen aamulla ja vastaus oli kyllä. =)

      Hoivaat miestäsi, olet vierellä läsnä ja illalla sitten kosit sopivan tilaisuuden tullen. Viet kuumaa juotavaa, vaikkapa mehua ja kosit samalla. Käytä mielikuvitustasi ja keksi jotain mieleen painuvaa. :) Laita kynttilöitä (muutama) huoneeseen, jotain kivaa itsellesi päälle (mikä tuntuu hyvälle), jotain tuoksua ja ole lähellä.

      Uskon, että hän vastaa myöntävästi. Onnea!

      • minäkin2008

        vaan ei tullu myöntävää vastausta,naurahti vain...ei kyllä sitä hamekangastakaan tullut...

        vaan ku se pvä koittaa,että Hän kosii mua...vastaan myös kevyesti naurahtaen!


      • siis.......... :)
        minäkin2008 kirjoitti:

        vaan ei tullu myöntävää vastausta,naurahti vain...ei kyllä sitä hamekangastakaan tullut...

        vaan ku se pvä koittaa,että Hän kosii mua...vastaan myös kevyesti naurahtaen!

        T:minäkin2008


    • minä mittää tiiä

      Jos kerran tuntuu, että pitäisi kosia, niin kosi. Eihän siinä välttämättä tarvita hienoja kullisseja... Ehtiihän sitä mahdollista kihlautumista juhlia sitten myöhemminkin. :) ja eipähän ainakaan jää mietityttämään, että miten olisi käynyt.

      • sormus :)

        Heippa vaan. Kosi ihmeessä kun olet kerran asian jo suunnitellut! :) vitsikkäänä aloin nauramaan kun mietin että pujotat sen sormuksen buranan ympärille ja miehes köhii sitä sitten henkitorvi mutkalla ulos :DDDDDD hehee!!!!! :)
        Mutta pikku vinkkinä, älä pujota sitä sormusta buranaan :) laita vaikka finrexin-lasiin.
        Ei kai, takuulla arvostaa että piristät hänen kipeää ja väsynyttä olotilaa noinkin ihanalla asialla :) ellei sitten ole sitä mieltä ettei halua naimisiin :)


    • mä vaan

      tai muuten jäät harmittelemaan:( mä kosisin mut en saa nyt yhteyttä ihanaan mieheen :(( voi rähmä...kyllä ketuttaa :))) mut en mä tartte karkauspäiviä;D voin tehdä sen muutenkin ;))) kunhan saan tilaisuuden :D kivaa iltaa sinne:)

    • Nimetön

      Ei kosimiseen ravintolaa tarvita. Jos sydämesi sanoo sinun haluavan kosia, niin tee se kotona miehen tullessa esim. vessasta tai mennessänne nukkumaan. Ota tilanne haltuun ja tee se!

      • Fantasy-book-boy

        Olen hieman erimielta, sillä mielestäni kosimiseen tarvitaan oikea tunnelma. Ei minusta asia ainakaan olisi niin romanttinen jos joku kosisi minua sillä lailla, että vaikka niinkuin sinä sanoit tulisi vessata ja sanoisi yhtäkkiä tuletko miehekseni/vaimokseni. Kyllä kosinnan voi kotonakin suorittaa, mutta oikea tunnelma on myös erittäin tärkeä! Muista se!
        Ystävän neuvo!


      • se noin on
        Fantasy-book-boy kirjoitti:

        Olen hieman erimielta, sillä mielestäni kosimiseen tarvitaan oikea tunnelma. Ei minusta asia ainakaan olisi niin romanttinen jos joku kosisi minua sillä lailla, että vaikka niinkuin sinä sanoit tulisi vessata ja sanoisi yhtäkkiä tuletko miehekseni/vaimokseni. Kyllä kosinnan voi kotonakin suorittaa, mutta oikea tunnelma on myös erittäin tärkeä! Muista se!
        Ystävän neuvo!

        Olen kyllä samoilla linjoilla edellisen kirjoittajan kanssa. Niin moni nainen täälläkin itkee, ettei mies kosinut oikealla tavalla. Tarkimmat narisevat, jos vaikka ajankohta/paikka/muu rekvisiitta tai herraties mikävielä on kosinnassa mennyt pieleen, niin kyllä morkataan miestä melkoisin sanankääntein. Vaikkei kaikki miehet mitään tunnelmoijia olekaan, niin naisena epäilen, ettei monikaan mies koe yhtään sen romanttisempana kuin naisetkaan kosintaa, joka tulee kuin seinästä reväistynä.


      • huo32
        Fantasy-book-boy kirjoitti:

        Olen hieman erimielta, sillä mielestäni kosimiseen tarvitaan oikea tunnelma. Ei minusta asia ainakaan olisi niin romanttinen jos joku kosisi minua sillä lailla, että vaikka niinkuin sinä sanoit tulisi vessata ja sanoisi yhtäkkiä tuletko miehekseni/vaimokseni. Kyllä kosinnan voi kotonakin suorittaa, mutta oikea tunnelma on myös erittäin tärkeä! Muista se!
        Ystävän neuvo!

        Ei miesten aivot liiku samalla tavalla kuin naisten. Aivan yhtö romanttista ja rakastettavampaa on aito tilanne, kun hoidetaan ja passataan sänkyyn. Siinä jo mieli pehmenisi aika paljon. Tuo lääkepurkki erityisestä lääkkeestä olisi minulle loistoideá.. tietenkin ihmisiä on erilaisia, mutta minulle kävisi tuo paremmin kuin ravintola. Ei se ravintolaa vaadi, jos sairasvuoteellakin ensin vähän massua täyttelee já hoivaa jne. Siinä sivussa kysymykseenkin tulisi myöntävä vastaus. Tietenkin päätös tehdään yhdessä.


    • NYT HETI

      eikä viidestoista päivä!!! Ei se kosinta katso paikkaa eikä aikaa. Sydämen ääni ratkaisee!!!!!

      • loistavaa

        puhut vähän mut asiaa!!!!!!!!!


    • ei kai sillä paikalla niin väliä ole.... pääasia että kosit rakastasi...

    • exhaustive

      Hei,
      Onnittelen rohkeasta päätöksestä! Minun mielestäni sen kosinnan voisi hoitaa siinä vuoteessakin. Tiedän kyllä että tämä kuulostaa aika tyhmältä, mutta se on erityinen hetki ja jää varmasti mieleen, koska ei ole sen normaalin "mennään ravintolaan ja kositaan sitten siinä ruoan äärellä" kaavan mukainen. Mielestäni kotona vuoteessa kosiminen on hyvinkin romanttista ja varmasti mieleen painuva hetki. Onnea kosinnalle ja toivottavasti saatte viettää onnellisen elämän yhdessä.

    • pettynyt

      kosi niin perkeleesti ja pety vuoden päästä
      tai ei niinkään kauan.

    • onhan nuita

      kosittavia.

    • syy

      Sitte mies voi vuosien jälkeen sanoa, että tuli suostuttua kipeenä ja kuumehoureisena kaikenlaiseen...heh

    • Juuri kihlautunut

      Olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos on sellanen tunne et kosia haluaa. Niin silloin pitää kuunnella omaa sydäntään ja toimia. Itselläni oli sama tunne, kosin ja nyt olemme kihloissa. Onnea sinullekin! :)

    • ei kannata.

      Olkaa avoliitossa,ei ne metallirenkaat sormissa tee liittoanne yhtään onnellisemmaksi.Naimisiin meneminen,on ensi askel kohti eroa.

    • unohda koko juttu

      tai karkoitat vielä koko ukon...

    • kosi

      se voih vaikka huumehoureissaan luvata,saat hyvän mielen!!!

    • Mikko K

      ...ensin kirjoittamaan, muuten ei kannata kosiakaan.

      • Nopp

        Miten niin opettele kirjoittamaan? Oliko tuo nyt asiallisesti kommentoitu? Nainenhan on menossa kosimaan ja sinä vain huomauttelet kirjoitustavasta.

        Ei kannata kommentoida lainkaan, jos ei ole mitään aiheeseen liittyvää mielipidettä.


    • Onko Toivoa

      Pidätä elämässäsi hupia ja jännitystä ja kosi mutta vasta NELJÄN vuoden kuluttua. Näin voit löytää miesystävästäsi jotain uutta herkkää ja tunteellisuutta juuri siltä elämän osa-aluelta mikä on teiltä ehkä saattanut mennä ohitsenne tai sitten se alue juuri kaipaa lisätuntemusta ja juuri NELJÄ vuotta siihen on osuva tunteikas yhteisaika. Siunausta ja onnea matkallenne sekä Herra kanssanne!

      • TÄTÄ

        Mtähän vittua se meidän viisaus höpäjäjää... älä kysy et sä sitä rakasta... Minä tiedän kun ei minullakaan ketään ole, kysy vaikka herralta itseltä. DAAAAAA


    • neiti (vielä)

      Minä just kosin vielä kun sai...päivä vaihtuu ja karkausvuosi sen mukana.

      • eikö

        Onnistunu? älä välitä jos ei... se on varmaan niin kuumees ettei tajua edes mitä sanoo....


      • sitä ottaa
        eikö kirjoitti:

        Onnistunu? älä välitä jos ei... se on varmaan niin kuumees ettei tajua edes mitä sanoo....

        niin päähän kun kerrot kaikki huolet netissä muille


      • jul123

        Kerro joskus, miten kävi. Porukka on varmaan toivonut parastanne..

        Nyt ainakin mies tietää, että olet tosissasi. Toivottavasti löydätte onnenne.


    • Jos olet varma päätöksestäsi

      Menet ja tarjoat hänelle lämpimän peiton ja kupin kuumaa. Ja annat sydämesi puhua. Jos se (kosinta) kerran joskus täytyy tehdä, niin miksei sitten tänään? Teet niinkuin hyvältä tuntuu, loppu seuraa perässä.

    • kai minä käyn

      Niin saitko kosittua jos et tule ja kosi minua

    • kyllä ahnas sinkkunainen ti...

      Älä tyhmä mee kosimaan! Sen jälkeen sun miehes on halutumpaa tavaraa tuolla yöelämässä.. ja jestas sentään mies on imarreltu siitä huomiosta mitä ukkomiehenä saa.. Parempi pitää avoliitto, niin pysyy helpommin uskollisena.

      • SUURAJOT

        onko näin? voitko kertoa jotai faktaa vai onko taas pää pinttynyt niinkuin useimmilla jotka täälä rupee TARINOOMAHAN. Ootko lesbo tai jotai miehiä vihaava vai pelkäätkö edetä omassa elämässä? Älä yritä sitä omaa heikkouttas netissä levittää virukset on sitä varte


      • Raili86

        Hei!!
        Täytyypä ihan vaan sanoa sinulle jonka,edellisen viestin kirjoitit.
        Olisikohan vaan kateutta ilmassa?Sinähän olet sinkku vai mitä?
        Toivoisit vain ,että sinulla itselläsi olisi ihana mies jota rakastaa ja jota voisi kosia,mutta koska ei ole olet niin katkera,joten et halua muille sitä onnea.
        Luulen että ainakin sinun kohdallasi ahnas sinkkunainen on niin.
        Ja tiedoksi vain,minun kohdallani ainakin kävi niin että mies ei sen jälkeen kun avioon mentiin ole muihin naisiin vilkaissutkaan.
        Jos sinulla on käyny huono tuuri miesten suhteen se ei tarkoita että tämä avioliitto karioutuisi.

        Ja sinulle viestin aloittaja:Kosi ihmeessä!! Kyllä niitä on monia tapoja kosia.
        Voit joko vain kysyä tai sitten järjestää hänelle juuri semmoinen romanttinen illallinen,jossa on kynttilöitä ja musiikki soi.Tee hänelle vaikka jotain herkullista ruokaa.
        Sormukset voit pistää vaikka johonkin yllätyspaikkaan.
        Käytä mielikuvitustasi.
        Luulen että miehesi arvostaisi sitä ja ilahtuisi.


      • Ahnas sinkkunainen
        Raili86 kirjoitti:

        Hei!!
        Täytyypä ihan vaan sanoa sinulle jonka,edellisen viestin kirjoitit.
        Olisikohan vaan kateutta ilmassa?Sinähän olet sinkku vai mitä?
        Toivoisit vain ,että sinulla itselläsi olisi ihana mies jota rakastaa ja jota voisi kosia,mutta koska ei ole olet niin katkera,joten et halua muille sitä onnea.
        Luulen että ainakin sinun kohdallasi ahnas sinkkunainen on niin.
        Ja tiedoksi vain,minun kohdallani ainakin kävi niin että mies ei sen jälkeen kun avioon mentiin ole muihin naisiin vilkaissutkaan.
        Jos sinulla on käyny huono tuuri miesten suhteen se ei tarkoita että tämä avioliitto karioutuisi.

        Ja sinulle viestin aloittaja:Kosi ihmeessä!! Kyllä niitä on monia tapoja kosia.
        Voit joko vain kysyä tai sitten järjestää hänelle juuri semmoinen romanttinen illallinen,jossa on kynttilöitä ja musiikki soi.Tee hänelle vaikka jotain herkullista ruokaa.
        Sormukset voit pistää vaikka johonkin yllätyspaikkaan.
        Käytä mielikuvitustasi.
        Luulen että miehesi arvostaisi sitä ja ilahtuisi.

        Mikä raivoisa hyökkäys teiltä? Ihan mielelläni olen sinkkuna, kun nautin useammasta kumppanista ja mieluummin näin, en halua pahaa mieltä kenellekkään aiheuttaa kun aina löytyy jotain muutakin kiinnostavaa.. Ihan vaan olen itse liikkunut niin paljon koti/ulkomailla ja nähnyt, miten varatut ovat niitä innokkaimpia.. ja ihan just sellaset joista ei varmana ikinä uskois. Enpä kyllä itse sellaseen sormenpäälläni koskis, vapaata riistaa löytyy riittämiin. Mutta vilpittömästi onnea Stillerille kosinnasta, toivotaan että kestää. Tsau!


    • stiller

      tulipas eilen kosastua... ja eipäs tullutkaan hamekangasta niin kun oli "suunniteltu" mutta eipä huono vastaus ollut toi toinenkaan. Mutta mies ei haluakaan sormusta kaulakoru ois kuulemma parempi... onko muilla vastaavia kokemuksia... ja onko sellaisia omia vastaavia kihlakaulakoruja olemassa. Ite haluun sormuksen makso mitä makso (haluan ite maksa) kattelen rauhassa ja ostan sit sellasen mikä tuntuu hyvältä eikä hetken mielijohteessa ostettu.

    • kosiva nainen

      niin kaikille teille tiedoksi että kosin sitten kuitenkin! en tosin karkauspäivänä, mutta lauantaina illalla, kun miehellä oli jo parempi olo ja kuume oli laskenut. joten en kosinut kuumehoureista miestä. :)
      miehelle tuli ihan yllätyksenä, mutta hetken mietinnän jälkeen hän vastasi kyllä.
      olen tosi onnellinen että päätin kosia sittenkin,
      ei siihen tosiaan mitään hienoja ravintolailtoja tarvita. kiitos kaikille, jotka kannustitte näin tekemään, huomenna sormusostoksille!

      • Sariella

        Hienoa, että kosit. Eikös olekin helpottunut olo?
        Paljon onnea teille ja hyvää yhteistä elämää!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe