Millaista kokemusta teillä on pellettitakan käytöstä? Miten paljon se on vähentänyt sähkölaskun kulutusta? Onko sitä helppoa käyttää?
Kokemuksia kehiin!
Pellettitakka
10
1529
Vastaukset
- rajoitetut
yleensä. Taidan päätyä tiiliuuniin talossa, koska se varaa...
- monessa mukana
Olen jonkinverran ollut tekemisissä pellettitakkojen kanssa ja voin suositella vain yhtä merkkiä jossa toiminnot ovat kunnossa, lasikin pysyy puhtaana ja huoltopalvelukin toimii.
Tiedän useita merkkejä joissa kyllä ongelmiakin löytyy "uloskantoon saakka".
Hyvässä pellettitakassa pitää pystyä säätämään vetoominaisuudet käyttökohteen mukaan kun noiden piippujen veto-ominaisuuksissa on melkoisia eroja käytännön tasolla. Lisänä joissakin takoissa on nuo puhallusäänet jotka saattavat toisissa merkeissä nousta tarpeettoman korkeiksi ja niihinkin löytyy säätövaraa hyvässä merkissä.
Hyvä takka toimii termostaatin ohjaamana, on äänetön ja lasi pysyy puhtaana ja toiminnoissa on säätövaraa. Pellettitakkoja löytyy ilma- tai vesikierrolla varustettuna. Lisäpiirteenä on, että myyjä hallitseen tehtävänsä, huoltopalvelu toimii ja osta takka paikoilleen asennettuna ja säädettynä. Huonoa takkaa ei kannata ostaa ollenkaan.
Tuossa juuri eräs käyttäjä kertoi lämmittävänsä koko talon 1000 kg pellettimäärällä koko vuoden joka maksaa nykyhinnoin noin 220 euroa, eli 4,5 senttiä kWh kun sähkön hinta lähenee 10 sentin luokaa. Monet käyttäjät ovat todenneet, että eivät antaisi takkaansa pois ollenkaan kun ovat tuntumaan päässeet.- takkaa_harkitseva
Mikähän tämä merkki on, jota suosittelet? Valmistajien sivuilla vain kehuvat omaa tuotettaan, ja puolueetonta tietoa on vaikea löytää....
- ajatuksen
takkaa_harkitseva kirjoitti:
Mikähän tämä merkki on, jota suosittelet? Valmistajien sivuilla vain kehuvat omaa tuotettaan, ja puolueetonta tietoa on vaikea löytää....
Suunittelin kanssa pellettitakkaa mutta hylkäsin ajatuksen juuri noiden kerrottujen tekniikka ongelmien vuoksi. Lisäksi kävin yhdessä kaupassa tutustumassa ja vehje löi savua sisään. Vehkeessä oli tehdasasennuksena paikka potpourrille mikä on aika kuvaavaa. Samoin kun se että takat tulee berlusconilandiasta jossa ei ole koskaan osattu tehdä mitään toimivaa.
Laitan varaavan uunin. - tanonlaisia
Kyllä kuule "humoristi" ei normaali taloon riitä 1000kg/vuosi. Kerro 4:llä niin ruvetaan oleemaan oikeissa lukemissa. Ei kannata siinä markkinoinnissa sentään yrittää syöttää ihan mitä hyvänsä. Vai asutko kenties itse koirankopin kokoisessa talossa?
- siellä tiedetään
- qwerty11
Tää taitaa olla se sama kaveri joka pellettikeskustelu foorumin takkaosiossa jatkuvasti kehuu itteään ja myymäänsä merkkiä humoristi nimimerkillä.
- vastarannan kiiski.
qwerty11 kirjoitti:
Tää taitaa olla se sama kaveri joka pellettikeskustelu foorumin takkaosiossa jatkuvasti kehuu itteään ja myymäänsä merkkiä humoristi nimimerkillä.
ja sama veitikka taitaa kirjoitella täällä rekisteröityneenä nimellä !"Uusajattelija."
- takka,,
on suorasähkölämmitys,paritalo 75m2 mietitty takan laittoa,pellettitakkakin käynyt mielessä,kokemuksia kaivattais.
- Green Energy
Hei! Pellettitakkoja on toimiviakin, säästöt sähkön kulutuksessa ovat aina tapauskohtaisia riippuen lämmitettävästä pinta-alasta, toteutustavasta (ilma suoraan, jakokanavilla vai ilma/vesi). Käyttökokemukset ovat olleet positiivisia. Kerromme mielellämme lisää!
katso lisää http://www.greenenergy.fi/index.php?p=pellettitakat
t. Green Energy
puh. 180 4246
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703