Labradorinnoutajista

kysymys!

Eli siis tämä on lähinnä kasvattajille! Onko kaikki labbikset nykyisin sirorakenteisia? Itselläni oli muutama vuosi sitten ihana raamikas ja jykevä labbis! Nykyisin kun labbiksia näkee niin ne ovat kaikki tosi siroja ja suippo kuonoisia! Missä siis ovat kaikki vanhat kunnon labbikset? Onko jalostus tosiaankin menossa tähän suuntaan? Vai vieläkö joku kasvattaa kunnon labbiksia? Haluaisin myös tietää, että miksi tämä uusi siro ulkomuoto! Onko niistä edes kunnon metsästyskoiriksi?

Tällä viestillä ei siis ole tarkoitus loukata ketään, eli jos joku tykkää näistä siroista labbiksista niin ei siinä mitään, itse vaan tykkään enemmänkin näistä raamikkaista tapauksista!

6

1741

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelma ole

ainakin näyttelylinjaisissa päinvastainen? mielestäni kaikki labukat ovat nykyään aika "tankkilaivoja"kun on niin massakkaita..

• jke

Nimenomaan. Sitä minäkin ajattelin. Näy-linjaisten ruumiinrakenne muistuttaa tynnyriä. Ja sirosta ja ketterästä koirasta sen sijaan juuri on enemmän metsästykseen kuin tynnyristä.. Alkuperäinen kirjoittaja on ehkä nähnyt metsästyslinjaisia labukoita kun puhuu "sirosta ja suippokuonoisesta"

• labradoricharity

Niinpä! Hirveitä tankkeja että oikein pyörryttää! Mun koirani on näyttelylinjainen, mutta se on onneksi hieman kevyempirakenteisempi kuin normi näy-linjaiset! Saa nähdä että pärjätäänkö näyttelyssä ollenkaan, jos ei niin jälkee tarkoitus aloittaa harrastamaan. Ja ehkäpä VEPEä.

• Luuranko
        labradoricharity kirjoitti:

Niinpä! Hirveitä tankkeja että oikein pyörryttää! Mun koirani on näyttelylinjainen, mutta se on onneksi hieman kevyempirakenteisempi kuin normi näy-linjaiset! Saa nähdä että pärjätäänkö näyttelyssä ollenkaan, jos ei niin jälkee tarkoitus aloittaa harrastamaan. Ja ehkäpä VEPEä.

Näyttelylinjaisetkaan jos ei lihota vahvojahan labbikset ovat aina ruumiinrakenteeltaan.

• jke

• hyi hitto..
        jke kirjoitti:

Kyllä siinä ruumiinrakenteessa on ihan selvä ero, vaikkei lihottaisikaan.

Tässä havainnollistavat kuvat:

Metsästyslinjainen labradori:
        http://www.freewebs.com/napsanakkeli/elo07 047.jpg

Näyttelylinjainen, eli "tavallinen" labradori:
        http://www.noutajat.com/noutaja/kuvat/labradori.jpg

http://www.belgairn.com/belgairntommey.html

siinä todellinen näyttelyhirmu...
        onneksi suurin osa suomalaisista näyttiksistä pysyy kohtuuden rajoissa, eivätkä mitään valtavia löllyköitä ole, kuten amerikassa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1184
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      850
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      613
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      542
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe