vihdoin ja viimein pääsen leikkaukseen.on odotettu 8vuotta sitäkin.kesällä leikataan alaselkä ja sen jälkeen katotaan rintarankaa.kävin luultavasti jopa yli 20 lääkärillä asiasta.yleis-erikoistuvia ja erikoislääkäreitä.3:lla alansa huipulla.diagnoosi eri jokaisella.2 näistä lääkäreistä ei kertonut muuta kuin että leikkaus todennäköinen, ja diagnoosi eri.kolmas lääkäri, kunnalliselta puolelta, kertoi tarkasti mitä selässä on vikana.kaikki lääkärit tietysti kuntoutusta tarjosivat.olin kuitenkin vielä pari vuotta sitten huippukunnossa, eikä mikään auttanut.nyt lääkäri kertoi ettei kuntoutus auta, koska vaiva on sellainen!olisivat muutkin katsoneet kuvia hieman tarkemmin niin olisin säästynyt tältäkin piinalta.leikkaus tietenkin pelottaa, mutta ei se paremmaksikaan mene, joten mikä ettei sitten..on kyllä iloinen olo kaiken taistelun jälkeen.ikä:28...
selkä
30
4743
Vastaukset
- nike
olisi kiinnostavaa tietää, mikä vika selässäsi on ja miksi on päädytty näin rajuun vaihtoehtoon kuin leikkaus. Olisiko esim. manipulaatiohoidoilla saatu selkääsi korjattua?
- leikkaus
kaikkea on kokeiltu ja rahaa palanut.
- geneettistä rappeumaa
- pullistumia, jotka painaa hermoja
- selkäydinkanavan ahtauma
- nivelen paksuuntumaa alaselässä joka painaa hermoja, joka oletettavasti syynä siihen ettei kuntoutus auta.
eli perinnöllisiä hommia osa, jotka yksi lääkäri näki, selitti ja jopa itse tajusin 10min luennon jälkeen homman nimen.miten n.10 muuta erikoislääkäriä ei voi huomata kuvista niin selkeitä asioita.varsinkin alansa huiput.ei olisi tarvinnut kuin hieman lähentää magneettikuvaa ja kas. selvääkin selvemmin hermoja painaa jokin muukin kuin pullistumat.
toivottavasti vain leikkaus onnistuisi.kauhujuttuja olen kuullut.mutta ei pidä olla katkera vaan iloinen jotta asia selvisi.kaikilla ei välttämättä ole niin hyvä tuuri.toisaalta olen tavannut monta joilla leikkaus on myös onnistunut ja lääkäri vakuutti että paljopaljon vaikeampiakin leikkauksia hän tekee.onko muuten niin että vasttaanottanut lääkäri tekee leikkauksen vai se joka nyt sattuu olemaan vuorossa?oli niin hyvä palvelu ja selvitys että! - nike1
leikkaus kirjoitti:
- geneettistä rappeumaa
- nivelen paksuuntumaa alaselässä joka painaa hermoja, joka oletettavasti syynä siihen ettei kuntoutus auta.
eli perinnöllisiä hommia osa, jotka yksi lääkäri näki, selitti ja jopa itse tajusin 10min luennon jälkeen homman nimen.miten n.10 muuta erikoislääkäriä ei voi huomata kuvista niin selkeitä asioita.varsinkin alansa huiput.ei olisi tarvinnut kuin hieman lähentää magneettikuvaa ja kas. selvääkin selvemmin hermoja painaa jokin muukin kuin pullistumat.
toivottavasti vain leikkaus onnistuisi.kauhujuttuja olen kuullut.mutta ei pidä olla katkera vaan iloinen jotta asia selvisi.kaikilla ei välttämättä ole niin hyvä tuuri.toisaalta olen tavannut monta joilla leikkaus on myös onnistunut ja lääkäri vakuutti että paljopaljon vaikeampiakin leikkauksia hän tekee.onko muuten niin että vasttaanottanut lääkäri tekee leikkauksen vai se joka nyt sattuu olemaan vuorossa?oli niin hyvä palvelu ja selvitys että!niinpä niin.Olen itsekin juossut erilaisilla asiantuntijoilla jatkuvien iskiasoireiden takia vuosia, mutta minut pelasti vuosi sitten löytämäni www.selkasivut.fi, joiden ansiosta löysin itselleni avun. Lääkäreiltä en apua saanut. Käy katsomassa sivut, siellä paljon kohtalotovereita, jotka saaneet apua ja välttyneet turhilta leikkauksilta.
- hoidettu
leikkaus kirjoitti:
- geneettistä rappeumaa
toivottavasti vain leikkaus onnistuisi.kauhujuttuja olen kuullut.mutta ei pidä olla katkera vaan iloinen jotta asia selvisi.kaikilla ei välttämättä ole niin hyvä tuuri.toisaalta olen tavannut monta joilla leikkaus on myös onnistunut ja lääkäri vakuutti että paljopaljon vaikeampiakin leikkauksia hän tekee.onko muuten niin että vasttaanottanut lääkäri tekee leikkauksen vai se joka nyt sattuu olemaan vuorossa?oli niin hyvä palvelu ja selvitys että!"geneettistä rappeumaa "
Miksi geneettistä? Kaikkihan me rappeudumme eikä kaikilla silti ole kipuja.
"pullistumia, jotka painaa hermoja "
Tuskin kivun syy. Monilla on pullistumia ilman kipuja.
"selkäydinkanavan ahtauma"
Noitakin on monella vaikka ei ole kipuja.
"nivelen paksuuntumaa alaselässä joka painaa hermoja"
Hermo on hyvin joustava, se osaa kyllä nikaman väistää, jos muut asiat on kunnossa.
" pääsen leikkaukseen.on odotettu 8vuotta sitäkin - olin kuitenkin vielä pari vuotta sitten huippukunnossa"
Miksi olit leikkausjonossa, jos olit huippukunnossa?
Mitä noista sulta aiotaan leikata?
Oletko ajatellut, että hakisit apua ensin jostakin muualta, eli sieltä mikä on tutkitusti todettu parhaiten auttavan kaltaisiasi! - leikkaus
hoidettu kirjoitti:
"geneettistä rappeumaa "
Miksi geneettistä? Kaikkihan me rappeudumme eikä kaikilla silti ole kipuja.
"pullistumia, jotka painaa hermoja "
Tuskin kivun syy. Monilla on pullistumia ilman kipuja.
"selkäydinkanavan ahtauma"
Noitakin on monella vaikka ei ole kipuja.
"nivelen paksuuntumaa alaselässä joka painaa hermoja"
Hermo on hyvin joustava, se osaa kyllä nikaman väistää, jos muut asiat on kunnossa.
" pääsen leikkaukseen.on odotettu 8vuotta sitäkin - olin kuitenkin vielä pari vuotta sitten huippukunnossa"
Miksi olit leikkausjonossa, jos olit huippukunnossa?
Mitä noista sulta aiotaan leikata?
Oletko ajatellut, että hakisit apua ensin jostakin muualta, eli sieltä mikä on tutkitusti todettu parhaiten auttavan kaltaisiasi!siis olen odottanut melkein 8 vuotta että jotain tapahtuisi.suurimman san ajasta leikkausta.kuntoutukset eivät ole auttaneet ja ravattu on kaikki nekin, kuten sanoin.
Kyllä.rappeumaa on jokaisella, mutta kun nämä kaikki asiat summaa yhteen, saadaan ikävä lopputulos.jos näkisit magneettini hämmästyisit.fysiatriltani loksahti suu auki kun näki ensimmäisen kerran uudet kuvat.oli kovasti ennen sitä ollut sitä mieltä ettei missään nimessä leikkausta.mielipide muuttui sitten siinä.välilevyjen vesiarvot näyttivät samalta kuin eläkeläisillä.tämän hän sanoi suoraan.eli ranka kuin 60-v...ja hänen tehtävänsähän oli pitää minut pois leikkauksesta.
hassua että parhaat osaajat ovat olleet yleisellä puolella ja nimenomaan HYKS:ssä.
Onon pullistumia tottakai. varusmiehistäkin 1/3 muistaakseni.yhdistettynä ahtaumaan ja muihin.auts.
ahtaumaa on useilla.kts edellinen.hermo on joustava. yksi hermo ehkä väistää, muttei ainakaan minun hermokimppuni..
magneetissa näkyy hyvin selkeästi kuinka nivel on aivan kiinni hermoissa vaikka niin ei pitäisi olla.niveleni on n.30% paksumpi kuin pitäisi.ainakin lääkärin kynän mukaan.
nivel ja pullistumat leikataan.
Olen tosiaan kaikenlaista kuntoutusta koittanut ja manipulaatioita jne.si suoliluu juttua mistä täällä on puhetta, en.johtuen siitä että manipulaatiot joissa nuorempana kävin luultavasti aiheuttivat rintarangan pullistuman.
En tietenkään toivonut leikkausta.tiedän kuinka vaarallista se on.mutta jos pääsen takaisin liikkumaan ilman että kuukauden päästä taas pamahtaa ja ei tarvitsisi naksutella niskaa, saisi kävellä normaalisti, istua normaalisti, ei tarvitsisi hetkutella jakuvasti itseään edestakaisin jotta saisi lukkoja auki, pelätä esim. sporapysäkille kävelemistä, koska siinä on koroke ja varmasti vihlaisee, tuntea istuessa kiveksien ja perseen puutuvan, nukkua normaalissa asennossa eikä sikiöasennossa varsinkin jos sänky on pieni, saada ryhti edes hieman ihmismäiseksi eikä tällaiseksi lordoosikyfoosi/neandertalihmiseksin, olen kyllä valmis leikkaukseen. Lääketieteellistä näyttöä on ainakin minulle sen verran että aion mennä pöydälle.en loisin mielin, mutta sanotaan näin että korkeimman kädessä.
niin ja vasta silloin minut olisi pitänytkin laittaa leikkausjonooon, kun olin urheilijakunnossa.treenasin, venyttelin jne. hyvin, mutta silloin olin kaikkein kipein.lopulta lopetin liikunnan koska se helpottaa kipuja.
mikä on tutkitusti parhaiten auttanut kaltaisiani? - leikkausmies
leikkaus kirjoitti:
siis olen odottanut melkein 8 vuotta että jotain tapahtuisi.suurimman san ajasta leikkausta.kuntoutukset eivät ole auttaneet ja ravattu on kaikki nekin, kuten sanoin.
Kyllä.rappeumaa on jokaisella, mutta kun nämä kaikki asiat summaa yhteen, saadaan ikävä lopputulos.jos näkisit magneettini hämmästyisit.fysiatriltani loksahti suu auki kun näki ensimmäisen kerran uudet kuvat.oli kovasti ennen sitä ollut sitä mieltä ettei missään nimessä leikkausta.mielipide muuttui sitten siinä.välilevyjen vesiarvot näyttivät samalta kuin eläkeläisillä.tämän hän sanoi suoraan.eli ranka kuin 60-v...ja hänen tehtävänsähän oli pitää minut pois leikkauksesta.
hassua että parhaat osaajat ovat olleet yleisellä puolella ja nimenomaan HYKS:ssä.
Onon pullistumia tottakai. varusmiehistäkin 1/3 muistaakseni.yhdistettynä ahtaumaan ja muihin.auts.
ahtaumaa on useilla.kts edellinen.hermo on joustava. yksi hermo ehkä väistää, muttei ainakaan minun hermokimppuni..
magneetissa näkyy hyvin selkeästi kuinka nivel on aivan kiinni hermoissa vaikka niin ei pitäisi olla.niveleni on n.30% paksumpi kuin pitäisi.ainakin lääkärin kynän mukaan.
Olen tosiaan kaikenlaista kuntoutusta koittanut ja manipulaatioita jne.si suoliluu juttua mistä täällä on puhetta, en.johtuen siitä että manipulaatiot joissa nuorempana kävin luultavasti aiheuttivat rintarangan pullistuman.
En tietenkään toivonut leikkausta.tiedän kuinka vaarallista se on.mutta jos pääsen takaisin liikkumaan ilman että kuukauden päästä taas pamahtaa ja ei tarvitsisi naksutella niskaa, saisi kävellä normaalisti, istua normaalisti, ei tarvitsisi hetkutella jakuvasti itseään edestakaisin jotta saisi lukkoja auki, pelätä esim. sporapysäkille kävelemistä, koska siinä on koroke ja varmasti vihlaisee, tuntea istuessa kiveksien ja perseen puutuvan, nukkua normaalissa asennossa eikä sikiöasennossa varsinkin jos sänky on pieni, saada ryhti edes hieman ihmismäiseksi eikä tällaiseksi lordoosikyfoosi/neandertalihmiseksin, olen kyllä valmis leikkaukseen. Lääketieteellistä näyttöä on ainakin minulle sen verran että aion mennä pöydälle.en loisin mielin, mutta sanotaan näin että korkeimman kädessä.
niin ja vasta silloin minut olisi pitänytkin laittaa leikkausjonooon, kun olin urheilijakunnossa.treenasin, venyttelin jne. hyvin, mutta silloin olin kaikkein kipein.lopulta lopetin liikunnan koska se helpottaa kipuja.
mikä on tutkitusti parhaiten auttanut kaltaisiani?ainiin ja polvet paskana luonnottomasta käveystä, nilkat paskana koska pidän niitä jatkuvasti ulkosyrjillään painamassa, eli yliliikkuvat, olkapäät yliliikkuvat.esim.poliisiotetta on turha tehdä minulle.ei satu ennen kuin pamahtaa.nämä vain kuriosieettina kun alkuun kerta päästiin..:)onkn nähtävästi ollut paljon pidättelemistä.heh.
- suosittelema
leikkaus kirjoitti:
siis olen odottanut melkein 8 vuotta että jotain tapahtuisi.suurimman san ajasta leikkausta.kuntoutukset eivät ole auttaneet ja ravattu on kaikki nekin, kuten sanoin.
mikä on tutkitusti parhaiten auttanut kaltaisiani?hoito on tällaista:
http://www.kuntonetti.org/keskustelu/viewtopic.php?id=500 - myös hoidettu
suosittelema kirjoitti:
hoito on tällaista:
http://www.kuntonetti.org/keskustelu/viewtopic.php?id=500suosittelen seuraavia: www.seppohyökki.fi, heikki luoma turusta, heimo harto helsingistä, sekä timo maaranen lahdesta. Lääkäreistä fysiatri markku turunen, hyvinkään sairaala. Yksityisvastaanotot ainakin kouvolassa muistaakseni. Olen käynyt luomalla ja hyökillä, molemmat osaavat asiansa hyvin. Turusta ja hartoa ovat tuttuni suositelleet. Ota yhteyttä johonkin heistä, olen varma, että et tarvitse leikkausta.
- miksi hoidettu
myös hoidettu kirjoitti:
suosittelen seuraavia: www.seppohyökki.fi, heikki luoma turusta, heimo harto helsingistä, sekä timo maaranen lahdesta. Lääkäreistä fysiatri markku turunen, hyvinkään sairaala. Yksityisvastaanotot ainakin kouvolassa muistaakseni. Olen käynyt luomalla ja hyökillä, molemmat osaavat asiansa hyvin. Turusta ja hartoa ovat tuttuni suositelleet. Ota yhteyttä johonkin heistä, olen varma, että et tarvitse leikkausta.
on joutunut juoksemaan joka paikassa???
Jos jostain olisi apua saanut, olisi normaali ihminen pysynyt siinä hoitajassa.
Mutta hoidettu ei ilmeisesti ole apua löytänyt, siksi pitää etsiä apua ympäri Suomea.
Vai kerääkö hoidettu näiltä kaikilta suosittelemiltaan bonuksia???
Huijari koko mies, vai "mafiso". - hoidettu
leikkaus kirjoitti:
mikä on tutkitusti parhaiten auttanut kaltaisiani?"tämän hän sanoi suoraan.eli ranka kuin 60-v..."'
Mutta moni 60-vuotias on ilman kipuja. Väittävät, että rankaperäiset kivut nimenomaan vähenevät iän myötä, eli jos sulla on 60-vuotiaan ranka, se on paljo parempi kuin 30-vuotiaan ranka. Mullekin sekä fysio että fysiatri sanoi, että iän myötä nämä rankaperäisiet ongelmat parantuu itsekseen, kun ranka "jäykistyy" luonnollisesti.
Sehän on nimenomaan normaalia, että välilevyt kuivuvat ja nikamat luutuvat yhteen. Siitä on monia viestejä tälläkin palstalla ollut, että se on lääketieteen mielestä se luonnollinen ja paras vaihtoehto.
"magneetissa näkyy hyvin selkeästi kuinka nivel on aivan kiinni hermoissa "
Hermohan on aina "kiinni" "nivelessä" eli tarkoittanet nikamaa? Hermo tulee selkäytimestä ulos aukosta ja on aivan "kiinni" nikamassa. Se on ihan normaalia.
"Onon pullistumia tottakai. varusmiehistäkin 1/3 muistaakseni.yhdistettynä ahtaumaan ja muihin.auts. "
Tarkoitin toki, että nuo havainnot on tehty täysin oireettomilta ihmisiltä!
"Lääketieteellistä näyttöä on ainakin minulle sen verran että aion mennä pöydälle.en loisin mielin, mutta sanotaan näin että korkeimman kädessä. "
Joskus tuo on toki ihan oikea vaihtoehto, mutta sitä ennen selvitä toki mitä ja miten sinua aiotaan operoida!
"Leikkaukset tulevat yhteiskunnalle erittäin kalliiksi ja potilaan kannalta tulos voi olla erittäin huono. Leikkauksia tekevät puhuvat 60 - 70 %:n tehosta mitä väitettä voi pitää hyvin liioiteltuna. Yhdysvaltojen selkäyhdistyksen (North American Spine society) vuoden 2004 ”Terve Selkä” -kampanja toteaa että suurimmalla osalla selänjäykistysleikkauksista on taipumus epäonnistua. Parhaimmillaan yksi viidestä pääsee kivuttomaksi. Lukujen yhteydessä on syytä mainita, että lumehoidon teho on 30 % ja jos sekä lääkäri että potilas uskoo toimenpiteeseen niin teho on 60 %. "
http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=4&sivu=3 - hoidettu
miksi hoidettu kirjoitti:
on joutunut juoksemaan joka paikassa???
Jos jostain olisi apua saanut, olisi normaali ihminen pysynyt siinä hoitajassa.
Mutta hoidettu ei ilmeisesti ole apua löytänyt, siksi pitää etsiä apua ympäri Suomea.
Vai kerääkö hoidettu näiltä kaikilta suosittelemiltaan bonuksia???
Huijari koko mies, vai "mafiso".Ehkä teenkin auditointeja, kun tiedän mikä auttaa, joten testaan ja etsin muita... Kyse on toki tekniikan lisäksi ymmärryksestä, että hoitaja ymmärtää mitä on tekemässä.
Olen nähnyt/tavannut monia hoitajia, jotka kuvittelevat auttaneensa erinomaisesti potilaitaan. Kaikki heistä ovat varmasti auttaneet jollakin tasolla useimpia ja taidoistaan riippuen enemmän tai vähemmän.
Mutta monesti kyseinen hoitaja on ainoa jonkinlaisen avun tarjoaja kyseisessä planeetan osassa, niin potilas helposti myötäilee hoitajan kysymyksiä oliko hoito parasta mitä hoidettava oli kokenut. Parasta se oli jos ei parempaa ole tarjolla.
Ja olenpa ollut risteyksessä (useita kertoja), jossa parantaja A väittää korjailevansa parantajan B virheitä, mutta oikeasti hänen apunsa ei ole auttanut, ja täysin päinvastoin. Tai joskus on auttanut, mutta ei sen enempää, kuin jos olisikin käynyt uudestaan samalla osaajalla.
Tämän takia moni mestari kuvittelee olevansa mestari, mutta mestaruus johtuukin siitä, ettei parempaa ole tarjolla tai että vain luulee olevansa mestari...
Toki virheitä sattuu mullekin, kun luulen muidenkin osaavan sen perusteella, miten itse havaitsen hoidon mahdollisesti toimivan. Joskus luulen tekniikan olevan toimiva, mutta se onkin virhe, koska se on vain hyvin lähellä sitä. Monesti surkeakin osaaminen auttaa joitakin, jos tekniikka vain on oikea.
No tässä olikin paljon... sekoilenko lisää? - asia on
hoidettu kirjoitti:
Ehkä teenkin auditointeja, kun tiedän mikä auttaa, joten testaan ja etsin muita... Kyse on toki tekniikan lisäksi ymmärryksestä, että hoitaja ymmärtää mitä on tekemässä.
Olen nähnyt/tavannut monia hoitajia, jotka kuvittelevat auttaneensa erinomaisesti potilaitaan. Kaikki heistä ovat varmasti auttaneet jollakin tasolla useimpia ja taidoistaan riippuen enemmän tai vähemmän.
Mutta monesti kyseinen hoitaja on ainoa jonkinlaisen avun tarjoaja kyseisessä planeetan osassa, niin potilas helposti myötäilee hoitajan kysymyksiä oliko hoito parasta mitä hoidettava oli kokenut. Parasta se oli jos ei parempaa ole tarjolla.
Ja olenpa ollut risteyksessä (useita kertoja), jossa parantaja A väittää korjailevansa parantajan B virheitä, mutta oikeasti hänen apunsa ei ole auttanut, ja täysin päinvastoin. Tai joskus on auttanut, mutta ei sen enempää, kuin jos olisikin käynyt uudestaan samalla osaajalla.
Tämän takia moni mestari kuvittelee olevansa mestari, mutta mestaruus johtuukin siitä, ettei parempaa ole tarjolla tai että vain luulee olevansa mestari...
Toki virheitä sattuu mullekin, kun luulen muidenkin osaavan sen perusteella, miten itse havaitsen hoidon mahdollisesti toimivan. Joskus luulen tekniikan olevan toimiva, mutta se onkin virhe, koska se on vain hyvin lähellä sitä. Monesti surkeakin osaaminen auttaa joitakin, jos tekniikka vain on oikea.
No tässä olikin paljon... sekoilenko lisää?niin, kuten kaikki täälä ovat huomanneet, mestareita on vain yksi: sinä!!!
Valitettavasti vain luulemisen ja oletuksen mestari. - selkäää
hoidettu kirjoitti:
"tämän hän sanoi suoraan.eli ranka kuin 60-v..."'
Mutta moni 60-vuotias on ilman kipuja. Väittävät, että rankaperäiset kivut nimenomaan vähenevät iän myötä, eli jos sulla on 60-vuotiaan ranka, se on paljo parempi kuin 30-vuotiaan ranka. Mullekin sekä fysio että fysiatri sanoi, että iän myötä nämä rankaperäisiet ongelmat parantuu itsekseen, kun ranka "jäykistyy" luonnollisesti.
Sehän on nimenomaan normaalia, että välilevyt kuivuvat ja nikamat luutuvat yhteen. Siitä on monia viestejä tälläkin palstalla ollut, että se on lääketieteen mielestä se luonnollinen ja paras vaihtoehto.
"magneetissa näkyy hyvin selkeästi kuinka nivel on aivan kiinni hermoissa "
Hermohan on aina "kiinni" "nivelessä" eli tarkoittanet nikamaa? Hermo tulee selkäytimestä ulos aukosta ja on aivan "kiinni" nikamassa. Se on ihan normaalia.
"Onon pullistumia tottakai. varusmiehistäkin 1/3 muistaakseni.yhdistettynä ahtaumaan ja muihin.auts. "
Tarkoitin toki, että nuo havainnot on tehty täysin oireettomilta ihmisiltä!
"Lääketieteellistä näyttöä on ainakin minulle sen verran että aion mennä pöydälle.en loisin mielin, mutta sanotaan näin että korkeimman kädessä. "
Joskus tuo on toki ihan oikea vaihtoehto, mutta sitä ennen selvitä toki mitä ja miten sinua aiotaan operoida!
"Leikkaukset tulevat yhteiskunnalle erittäin kalliiksi ja potilaan kannalta tulos voi olla erittäin huono. Leikkauksia tekevät puhuvat 60 - 70 %:n tehosta mitä väitettä voi pitää hyvin liioiteltuna. Yhdysvaltojen selkäyhdistyksen (North American Spine society) vuoden 2004 ”Terve Selkä” -kampanja toteaa että suurimmalla osalla selänjäykistysleikkauksista on taipumus epäonnistua. Parhaimmillaan yksi viidestä pääsee kivuttomaksi. Lukujen yhteydessä on syytä mainita, että lumehoidon teho on 30 % ja jos sekä lääkäri että potilas uskoo toimenpiteeseen niin teho on 60 %. "
http://www.anttiheikkila.com/sivu.php?id=4&sivu=3en aivan ajatuksella jaksanut lukea nyt, mutta hyvä neuvon annoit, että on hyvä tietää mitä tullaan tekemään ja miten on tällaisissa leikkauksissa käynyt jne.sen kyllä teen.en oikeastaa sitä miettinyt.hassua kyllä.huomenna uusinta otos.yötä
- päärynälihas
Toiveikkaana uskon et sain apua Eiran sairaalasta.
v.2001 syksystä lähtien sairastin välilevy-ja hermojuurioireistosaiarautta.
MRI otettiin 2001, 2003 ja 2006. Viimeisimmässä magneetissa ei lannerangan IV-V välin prolapsi ollut enää kovinkaan suuri.
Kivut jatkuivat kuitenkin jaksottain kovina vieden minut ensiapuun saamaan lääkettä.
-07 alussa jouduin Yo-sairaalan EA:uun kun en kyennyt enää kävelemään. Lähete kaupungin sairaalan ortopedille, joka määräsi kipupuudutteen X2 (diagnoosi-->välilevy ja....) .
Samaan aikaan kävin fysiatri Timo.L. lähetteen mukaan fysikaalisessa DBC klinikalla selkä-vatsajumpassa. Ja kivut jatkui, ajoittain.
Viimeisin kesä meni Tramalin, oxyn ja viinan kanssa sekoillessa kun hakeuduin jälleen TYÖTERVEYSHUOLLON kautta erikoislääkärille.
TT-lekuri ja Timo.L. totesivat alan vaihdon olevan paikoillaan.
En uskonut lääkäreitäni ja kirjoittelin Heikkilälle Eiran sairaalaan. Kutsui käymään. Kävin vielä 2krt uudelleen. Antoi ohjeet kotiin FT puolisolleni.
Nyt Gluteus medius, Piriformis ja Tensor fascia lata saa kyytiä, puolisoni kyynärpäällä.
Vaivaani hoidettiin monin eri tavoin, eri lääkärein mm. dos.K.Vihtonen ort.yli.lääk.
Eräs ansioitunut selkäspelialisti sanoi, että "Kun vertaa näitä -03 ja -06 MRI kuvia niin onhan näissä huikea ero. Näinhän se prolapsi kuivuu ittestään. Mut jos mä olisin nähnyt nää -03 kuvat, niin olisin suositellut leikkausta."- laseq
Unohdin se ihanan LASEQ testin jolla testattin vielä -07 joulukuussa.
- ei leikkausta
laseq kirjoitti:
Unohdin se ihanan LASEQ testin jolla testattin vielä -07 joulukuussa.
Siis Heikkilältä saamasi hoito ja puolisosi ”kyynärpäähoito” Gluteus medius, Piriformis, Tensor fascia lata lihaksiin ovat olleet nyt parasta saamaasi hoitoa.
Selkäspesialistinkin mukaan prolapsi kuivuu itsestään, tapauksessasi noin kolmessa vuodessa. Kuivumisen jälkeen tai edetessä kivuliaisuus kuitenkin jatkunut? ja nykyinen ”kyynärpäähoito” puree hyvin kyseisiin lihaksiin ja vapauttaa hermopuristusta.
Leikkauksen ainakin vältit hakeutumalla vaihtoehtoiseen hoitoon. Antaa ajattelemisen aihetta monelle. - ei hoidettu
ei leikkausta kirjoitti:
Siis Heikkilältä saamasi hoito ja puolisosi ”kyynärpäähoito” Gluteus medius, Piriformis, Tensor fascia lata lihaksiin ovat olleet nyt parasta saamaasi hoitoa.
Selkäspesialistinkin mukaan prolapsi kuivuu itsestään, tapauksessasi noin kolmessa vuodessa. Kuivumisen jälkeen tai edetessä kivuliaisuus kuitenkin jatkunut? ja nykyinen ”kyynärpäähoito” puree hyvin kyseisiin lihaksiin ja vapauttaa hermopuristusta.
Leikkauksen ainakin vältit hakeutumalla vaihtoehtoiseen hoitoon. Antaa ajattelemisen aihetta monelle.Hermoahtauma on ja pysyy ja sille antti heikkiläkään ei mahda mitään jos sellainen on todettu. Välilevypullistumalla on taipumus arpeutua tai kuivua itsestään ilman mitään holmia luomia hyökkejä ja muita huijareita. Antti Heikkilän hieronta ei vapauta hermoja vaan vaikuttaa kipuun lieventävästi pehementämällä hermoärsytyksen aiheuttamaa lihas-spasmia.. Minulle Antti Heikkilän hoito puri tosin hermoahtauma on ja pysyy. Mitään apua näistä hoidetun jäsenkorjaajista ei ole ollut ja olen käynyt monella. Antti Heikkilä on hyvä.
- ei leikkausta
ei hoidettu kirjoitti:
Hermoahtauma on ja pysyy ja sille antti heikkiläkään ei mahda mitään jos sellainen on todettu. Välilevypullistumalla on taipumus arpeutua tai kuivua itsestään ilman mitään holmia luomia hyökkejä ja muita huijareita. Antti Heikkilän hieronta ei vapauta hermoja vaan vaikuttaa kipuun lieventävästi pehementämällä hermoärsytyksen aiheuttamaa lihas-spasmia.. Minulle Antti Heikkilän hoito puri tosin hermoahtauma on ja pysyy. Mitään apua näistä hoidetun jäsenkorjaajista ei ole ollut ja olen käynyt monella. Antti Heikkilä on hyvä.
Tarkoitin vaihtoehtoisella hoidolla juuri Eiran Heikkilän tarjoamaa hoitoa. Päärynälihas niminerkki on valinnut sen (muistakin vaihtoehdoista on hyviä kokemuksia joillain toisilla vastaavanlaisessa tilanteessa) ja pysytellä poissa leikkauspöydältä, ilmeisesti siinä onnistuenkin. Hyvä esimerkki.
- ei hoidettu
ei leikkausta kirjoitti:
Tarkoitin vaihtoehtoisella hoidolla juuri Eiran Heikkilän tarjoamaa hoitoa. Päärynälihas niminerkki on valinnut sen (muistakin vaihtoehdoista on hyviä kokemuksia joillain toisilla vastaavanlaisessa tilanteessa) ja pysytellä poissa leikkauspöydältä, ilmeisesti siinä onnistuenkin. Hyvä esimerkki.
Voisitko lähettää päärynälihas ohjeen osoiteeseen [email protected]
- ei leikkausta
ei hoidettu kirjoitti:
Voisitko lähettää päärynälihas ohjeen osoiteeseen [email protected]
kovalla näppivoimalla leipomaan tai kyynärpäällä, eipä tähän muuta.
- päärynälihas
ei leikkausta kirjoitti:
Stressi oli kova kun odotin pääsyä jälleen MIR:een.
En päässyt magneettiin, itkin.
Sanoin, et mistä ne tietää jos siellä on jotain, mitä vois leikata.
Mä halusin että siellä olisi ollut jotain leikattavaa. Sillä olisi voinut todistaa, että en ole luulosairas.
A.H. sanoi et, ei ne tiedä kivusta mitään. Ne muut lekurit.
Alkuun en uskonut A.H.ää mut ensimmäisen kerran jälkeen aattelin et, kova sälli toi A.H. - ei leikkausta
päärynälihas kirjoitti:
Stressi oli kova kun odotin pääsyä jälleen MIR:een.
En päässyt magneettiin, itkin.
Sanoin, et mistä ne tietää jos siellä on jotain, mitä vois leikata.
Mä halusin että siellä olisi ollut jotain leikattavaa. Sillä olisi voinut todistaa, että en ole luulosairas.
A.H. sanoi et, ei ne tiedä kivusta mitään. Ne muut lekurit.
Alkuun en uskonut A.H.ää mut ensimmäisen kerran jälkeen aattelin et, kova sälli toi A.H.Kipupotilaan leimaaminen luulosairaaksi on yksi vallankäytön muoto. Heikkilän sivuilta tuokin mielipide löytyy.
Toisaalta eipä ole ihme jos pitkään kivuista kärsineellä ilmenee piirteitä, joita muut eivät joudu miettimään. Viimoisena vaihtoehtona luuraa jopa se lopullinen ratkaisu kun kovat kivut tulleet jäädäkseen ja kipulääkkeiden voimalla vaan elää. Itse aloin aikanani epäillä, että koko terveydenhuoltosektoriko tässä nyt yhteisestä sopimuksesta kusettaa pientä ihmistä. Et sellaista luulotautia oli mutta sepä sitten auttoi hakemaan vaihtoehtoja.
Lääkäreiden näkemykset poikkeavat monasti toisistaan riippuen minkä alan spesialisti on kyseessä. Harmittavan usein erityisesti yleisellä puolella vaihtuva lääkäri perustaa arvionsa potilaasta vanhana tapauksena, jonka vaivoille on jo selitys. Kuolettavan hidasta ja vaikeaa on jatkotutkimuksiin ja jatkohoitoihin pääsy. Raha ratkaisee.
Muuten, olishan sinullakin prolapsin leikkaus selkäspesialistin mukaan ollut paikallaan nähtyään vanhan magneettikuvasi.
Nuo leikkausten vaihtoehdot, A Heikkilä ja hyvät manipulaatioammattilaiset muut myös esim. fysiatri M Turunen näkemyksineen sekä parhaat kansanparantajat, auttavat oikealla käsittelyllä kipupotilaan elimistöä parantamaan vähitellen itse itseään. Aikaa tosin saattaa viedä mutta on todella palkitsevaa jos ja kun onnistuu. - Been there jäsenkorjaajalla
ei leikkausta kirjoitti:
Kipupotilaan leimaaminen luulosairaaksi on yksi vallankäytön muoto. Heikkilän sivuilta tuokin mielipide löytyy.
Toisaalta eipä ole ihme jos pitkään kivuista kärsineellä ilmenee piirteitä, joita muut eivät joudu miettimään. Viimoisena vaihtoehtona luuraa jopa se lopullinen ratkaisu kun kovat kivut tulleet jäädäkseen ja kipulääkkeiden voimalla vaan elää. Itse aloin aikanani epäillä, että koko terveydenhuoltosektoriko tässä nyt yhteisestä sopimuksesta kusettaa pientä ihmistä. Et sellaista luulotautia oli mutta sepä sitten auttoi hakemaan vaihtoehtoja.
Lääkäreiden näkemykset poikkeavat monasti toisistaan riippuen minkä alan spesialisti on kyseessä. Harmittavan usein erityisesti yleisellä puolella vaihtuva lääkäri perustaa arvionsa potilaasta vanhana tapauksena, jonka vaivoille on jo selitys. Kuolettavan hidasta ja vaikeaa on jatkotutkimuksiin ja jatkohoitoihin pääsy. Raha ratkaisee.
Muuten, olishan sinullakin prolapsin leikkaus selkäspesialistin mukaan ollut paikallaan nähtyään vanhan magneettikuvasi.
Nuo leikkausten vaihtoehdot, A Heikkilä ja hyvät manipulaatioammattilaiset muut myös esim. fysiatri M Turunen näkemyksineen sekä parhaat kansanparantajat, auttavat oikealla käsittelyllä kipupotilaan elimistöä parantamaan vähitellen itse itseään. Aikaa tosin saattaa viedä mutta on todella palkitsevaa jos ja kun onnistuu.Fysiatri turusen ja muiden manipulaatio-osaajien hokkuspokkus osaaminen perustuu osittain siihen että 4/5 potilaista paranee itsestään ilman edes kipulääkirystä 6kk aikana. Osaksi lumevaikutukseen eli tässä tapauksessa suggestioon ja osittain myöskin aivan todelliseen lihasjännityksen laukeamisen jälkitilaan eli kivuttomuuteen tosin heikkilä hieroo sen pois. Tosin jäsenkorjaajat ovat vaarallisia koska heillä ei ole vaadittavaa teoriapohjaa taustalla. Eli on tullu ja tulee virheitä ja PALJON.
- ei leikkausta
Been there jäsenkorjaajalla kirjoitti:
Fysiatri turusen ja muiden manipulaatio-osaajien hokkuspokkus osaaminen perustuu osittain siihen että 4/5 potilaista paranee itsestään ilman edes kipulääkirystä 6kk aikana. Osaksi lumevaikutukseen eli tässä tapauksessa suggestioon ja osittain myöskin aivan todelliseen lihasjännityksen laukeamisen jälkitilaan eli kivuttomuuteen tosin heikkilä hieroo sen pois. Tosin jäsenkorjaajat ovat vaarallisia koska heillä ei ole vaadittavaa teoriapohjaa taustalla. Eli on tullu ja tulee virheitä ja PALJON.
Fysiatri Turunen, kuten myös ortopedi Heikkilä diagnosoivat kansaivälisten luokitusten mukaan. Heikkilä tekee toimenpiteen esimerkiksi syvälihaskäsittelyn ja Turunen manipuloimalla oikaisee lantiovinouman. Heidän tarkkojen toimenpiteiden jälkeen keho vasta alkaa ”parantua itsekseenm, ilman leikkaushoitoja.
- ei leikkausta
Been there jäsenkorjaajalla kirjoitti:
Fysiatri turusen ja muiden manipulaatio-osaajien hokkuspokkus osaaminen perustuu osittain siihen että 4/5 potilaista paranee itsestään ilman edes kipulääkirystä 6kk aikana. Osaksi lumevaikutukseen eli tässä tapauksessa suggestioon ja osittain myöskin aivan todelliseen lihasjännityksen laukeamisen jälkitilaan eli kivuttomuuteen tosin heikkilä hieroo sen pois. Tosin jäsenkorjaajat ovat vaarallisia koska heillä ei ole vaadittavaa teoriapohjaa taustalla. Eli on tullu ja tulee virheitä ja PALJON.
Toivon kivuttomampaa tulevaisuutta sinulle todella, been there, myötätunto puolellasi koska mitkään käsittelyt eivät kohdallasi tuoneet ja tuo ratkaisevaa apua saati parannusta. Vertaisiasi on varmaan aika monia muitakin. Hyvää kevättä, aiheetta enempään.
- rvis
Itse taistelin sinun iässä pullistuman kanssa n. 2 vuotta. Sitten meni usko itsekseen parantumiseen ja menin leikkaukseen. Vielä leikkaukseen mennessä kirurgi sanoi, että tämä paranee todennäköisesti kolmessa vuodessa itsekseen, mutta rapsaistaan pois, niin paranee muutamassa viikossa. Olin 3 kk s-lomalla, sitten menin työhön työnantajan painostuksesta aivan liian aikaisin. Vasta n. 5 v. leikkauksesta olin mielestäni samassa kunnossa, kuin ennen leikkausta. Nyt leikkauksesta on kulunut tasan 11 vuotta ja olen aika hyvässä kunnossa. Pelaan jääkiekkoa ja sählyä. Aina välillä vaiva muistuttaa olemassaolostaan, varsinkin kun on tulossa flunssaa tai muuta tautia. Eipä tuo enää elämää juuri haittaa, mutta turhan kauan siinä meni toipuessa, jos itsekseenkin olisi parantunut muutamassa vuodessa.
No mene nyt sinne leikkaukseen jos siltä tuntuu, mutta muista, että se ei ole mikään pikahoito, vaan toipuminen vie vuosia. Itsekin sovittelin välillä haulikon piippua suuhun, kun en uskonut leikkauksesta enää toipuvani, mutta kun on noita lapsia niin jäi onneksi synkät aikeet toteutumatta. Leikkauksen jälkeen liikunta on entistä tärkeämpää. Kokeilemalla löydät omat lajisi. Meni n. 5 vuotta ennen kuin kiekkoa pystyi pelaamaan, mutta nyt se sujuu ongelmitta. Ja pienestä kivusta liikkuessa ei kannata lannistua.
Kaikista pahinta on vieläkin istuminen kauan yhdessä kohtaa. Sohvalla istuessa pitää aina laittaa tyynyt selän taakse, että selän notko säilyy. Tsemppiä!- Justiina
No kerrotaan edes yksi hyvin päättynyt leikkauskokemus. Minulla oli "vain" välilevynpullistuma joka esti kävelemisen lähes kokonaan. 3 kk leikkauksesta olin spinning-tunnilla polkemassa ja 4 kk leikkauksesta bodypumpissa. Nykyään, kohta 3v leikkauksesta ainoa mikä muistuttaa selkäkivuista on se pikku leikkausarpi selässä. Entisen istumatyön vaihdoin uuteen, fyysisesti raskaaseen työhön. Tämä sopii paremmin minulle.
Siinä olen rvis kanssasi samaa mieltä, että leikkauksen jälkeen liikunnan merkitys korostuu entisestään. Mutta jokaisen meistähän täytyisi pitää huolta itsestään. Kuinkahan moni selkävaiva helpottuisi pelkästään sillä, että ihmiset liikkuisivat ja venyttelisivät säännöllisesti...?
- fat-butterfly
Tervehdys, kohtalotoverini!
Ikää on n. 5 vuotta enemmän kuin Sinulla, täytän 34 tänä vuonna ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Mun tarina on se, että 2006 poistettiin tulehtunut umpilisäke tähystyksellä ja siitä tuli virtsaumpi, joka tarkoitti toistuvia rakon tyhjennyksiä letkulla. En tunne rakon täyttymisen enkä tyhjentämisen tarvetta. Rakossa ei oo hermotoimintaa.
Ei ne mua alkaneet kunnolla tutkia, kun oon eläkeläinen. Vihdoin neurologi lähetti alaselän magneettikuvaukseen vuoden päivät virtsaummen toteamisen jälkeen ja sieltä löytyi alaselästä (lanneselkä) selkäydinkanavan ahtautuma ristiluun ja 2-3 nikaman välistä. Se painaa virtsarakon ja nyt myös suoliston hermoja(en tunne ulostamisen tarvetta, asia on tullut ilmi ja pahentunut n. joulukuun alkupuolella), vaikuttaa puuduttavasti vasempaan jalkaan. Neurologi lähetti kiireellisenä ortopedille, piti leikkausta välttämättömänä. Vaan ortopedi ei edes nähnyt koko ahtaumaa merkittävänä, " rakenteellinen vika, ei aiheuta minkäänlaisia oireita"... Eikä uskonut virtsaummen olevan todellinen. Lähetti enmg ( sähköneulatutkimus ) : hen ja yliopistosairaalaan neurokirurgille mut " noin varmuudeksi " . Enmg ei näyttänyt lääkärin mukaan minkäänlaista hermovauriota missään ( papereissa tosin luki hermoradan vajetta jalassa ja vas. pakarassa ) ja hän oli sitä mieltä, että vaiva on psyykkinen.
Saat uskoa, että aloin olla epätoivoinen, kun aika viimein tuli yliop. sairaalan - ei neurokirurgille vaan - ortopedille. Tämä asiansa osaava, pitkän linjan kirurgi totesi, että selkäydinkanavan ahtautuma on selkeä ja se aiheuttanee virtsaummen ja jalan puutumisen ( kyllä oli 2 tuntinen bussimatka painajaista! ) ja sanoi, että se leikataan, mutta varmistusta siihen, palautuuko virtsaaminen ennalleen, ei ole. Oli puhetta, että hoidan ensin hammasleikkauksen alta pois ja sitten otan yhteyttä. Käynnin ja hammasleikkauksen väliä oli 2 kk. Ajattelin, kun aloin toipumaan 3 hampaan poistosta, että pitää ottaa yhteyttä sairaalaan ja kysellä leikkausaikaa, kun selän & jalan tilanne paheni vähän kerrassaan. Mutta... en ehtinyt ottaa yhteyttä, kun sain leikkauksen yhteydessä & 8 vrk jälkeen antibioottikuurin ja siitä vielä 7 vrk kuurin kun bakteeri meni poskionteloon leikkauksessa.
Ja siinäkö kaikki? Ei, sain antibiooteista antibioottiripulin, clostridium difficilen, josta nyt paljon puhutaan. Olen ollut osastolla 3 kertaa 10, 9 ja 4 vrk jakson. Ja menossa on 5 antibioottikuuri, eikä ripuli ota parantuakseen. En tunne enää sen tarvetta ja kirurgi on kiirehtinyt jo joulukuussa sitä aikaa siihen leikkaukseen... Vaan sieltä ei ole mitään kuulunut. Soitin nyt viimein keskiviikkona yliopistosairaalaan, jossa ei ollut tietoa edes lääkärin joulukuisesta soitosta! Ja jonot on n. 2-6 kk... Ja enste pitäis parantuu cd.
Minä oon kokeillu kans nikamakäsittelyä ja se vain pahensi tilannetta. Oon yrittäny voimistella ja liikkua, mutta... enää ei liiemmä voi, selkä rajoittaa paljon.
Eipä minun " vastauksestani " viestiisi lie ollut apua, mutta sen vain tahdon sanoa, että selkäydinkanavan ahtautuman vuoksi leikkaus on edessä minullakin ja kyllä on epävarmuutta... Lähinnä pelkään kipuja, joita on selkäleikatulla tätini miehellä.
Jos saisin kysyä, niin onko Sinulla se alaselässä vai missä kohdin? Onko tullut virtsa - tai ulostamishäiriöitä?
Voimia ja kaikkea hyvää toivottaen fat-butterfly- leikkaus
Juu, kiitoksia viestistä.loppukesästä ja syksyllä oli virtsaamisvaikeuksia kun selkä taas kesällä liikunnan yhteydessä pamahti.myös "housuun" tuli välillä jotain pientä.lähinnä nestejuttua, mutta pahemman hajuista sellaista...nyt ei enää niitä ole ollut kun varmaankin silloin uudestaan pullahtanut pullistuma taas hieman kuivunut.
alaselässä on kaksi pullistumaa. pelottaa kyllä vietäväästi, että tuleeko jotain hermojuttuja jne.saa nähdä.nyt on ollut "normaali" tila, mutta liikunta taas pahentaisi tilannetta.sähköiskuja ei satele koko ajan, vain rintaranka sitten temppuilee enemmän.näitä juttuja luettuani, meinaan mennä ehkäpä katsomaan sen heikkilän tai jotain.leikkaus on niin iso juttu ja saattaa tuhota jopa lopunkin elämänhalun jos epäonnistuu.olisi kiva kuulla myös sellaisten ihmisten mielipiteitä ja kokemuksia, joilla samantyyppiset leikkaukset onnistuneet.
Voimia ja jaksamista myös sinulle! - been there
leikkaus kirjoitti:
Juu, kiitoksia viestistä.loppukesästä ja syksyllä oli virtsaamisvaikeuksia kun selkä taas kesällä liikunnan yhteydessä pamahti.myös "housuun" tuli välillä jotain pientä.lähinnä nestejuttua, mutta pahemman hajuista sellaista...nyt ei enää niitä ole ollut kun varmaankin silloin uudestaan pullahtanut pullistuma taas hieman kuivunut.
alaselässä on kaksi pullistumaa. pelottaa kyllä vietäväästi, että tuleeko jotain hermojuttuja jne.saa nähdä.nyt on ollut "normaali" tila, mutta liikunta taas pahentaisi tilannetta.sähköiskuja ei satele koko ajan, vain rintaranka sitten temppuilee enemmän.näitä juttuja luettuani, meinaan mennä ehkäpä katsomaan sen heikkilän tai jotain.leikkaus on niin iso juttu ja saattaa tuhota jopa lopunkin elämänhalun jos epäonnistuu.olisi kiva kuulla myös sellaisten ihmisten mielipiteitä ja kokemuksia, joilla samantyyppiset leikkaukset onnistuneet.
Voimia ja jaksamista myös sinulle!Välillä kun lueskelee näitä juttuja oma mieli kohenee. Itselläni ei ole ainakaan viel mitään sel.ydin tai .kan ahtaumaa mutta voimattomuusoireita kyllä. Eilen juoksin 3km pyrähdyksen ja tänään tunne jaloissa kun olisi juossu maratoonin. Eli vaivanani on l5-s1 siirtymä 1.5-2cm ja hermoahtauma ja vaurio. Kaaduin 3viikkoa sitten jonka seurauksena isokaveri edellä kävelevä kaveri kaatui minun päälleni. Sen jälkeen on ollut erinäisiä oireita. Olen saanut heikkilältä apua aikoinaan mutta minun on vaikea uskoa että selkä.ydin ahtaumaan hoidosta olisi mitään hyötyä. se olisi kun sanoisi että ei selkäydintä tarvita mihinkään kun lihakset ovat olemassa. Välillä kun minun voimattomuusjaksot ovat pahimmillaan toivoisin että henki olisi lähtenyt nopeasti ennemmin. Urheilu oli niin lähellä sydäntä-
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243