Los Lirios -hotelli Tulumissa

Mamma75

Olisiko joku käynyt tässä hotellissa? Mitä piditte? Olen lukenut tripadvisorista vaikka minkälaista kommenttia mm. epämääräisestä hajusta torakoihin ja huonoon ruokaan.

12

1634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hotelleista

      en oo käynyt, mutta ei kannata ihan kaikkea uskoa mitä siellä sanotaa.Olin hotellissa mistä kirjoiteltiin ihan hirveitä ja että vaihda hotellia vielä jos voit...no odotukset oli alhaalla ja päästyäni hotelliin huoneeseen olin positiivisesti yllättynyt.Arvostelu oli ylikriittinen oma hotellini oli *** tähteä ja ylitti odotukset.Ei valittamista eikä torakoita näkynyt kekko kylläkin, mutta nehän kuuluu sinne etelään.

    • Piu pau

      Heippa!

      Juu me oltiin tammikuussa Los Lirioksessa yks viikko. Ja ei mulla kyllä ole mitään valittamista.
      Hotelli oli aivan ihanalla paikalla ja piha ja ranta oli kyllä aina ihan priimakunnossa. Huoneet oli tosin vähän kuluneet ja kolkot, mutta kyllä ne ihan kelpas ainakin meille. Ja jääkaapin puute oli ehkä yks sellanen negatiivinen asia. Ai niin, ja suihkusta tulee sitten aika suolaista vettä, mutta mitäs pienistä.. Mutta siis yhtään torakkaa ei nähty eikä mitään hajuhaittojakaan kyllä ollu meidän majassa. Hotellin raflassa käytiin kerran syömässä, ja ruoka oli ihan hyvää, tosin aika kallista. Aamiainen oli kyllä ihan hyvä; siellä oli erilaisia hedelmiä, munakasta, nakkeja, pannareita..
      Kaiken kaikkiaan Lirios oli ihan sellanen keskitason mesta, ei mitään luksusta, mutta kyllä siellä kelpas majailla. Varsinkin kun ne maisemat oli niiin ihanat!

      • Mamma75

        Tosi iso kiitos vastauksista! Vieläköhän Piu Pau jaksaisit kirjoittaa??? Tuli mieleen, että millaisesta huoneesta olitte maksaneet ja millaisen saitte? Me ollaan varattu merinäköala ja sitä jännitän, että toivottavasti se myös sitä tarkoittaa. Siellähän on kuvien mukaan osa mökeistä taaempana.

        Oliko siinä hyviä ruokapaikkoja? Lähellä vai Tulumissa asti?

        Sitä jääkaappihommaa olen minäkin miettinyt. Että jos kylmää haluaa, se on ostettava hotellilta. Ja se suolainen vesi on kans sellainen, mihin ei ole tottunut... Meinaan, että suihkusta tulee suolaista vettä... Mun iho on varmaan ihan rutikuiva sen viikon jälkeen. Mutta tuleepahan kokeiltua sellaistakin. Jostain luin, että siellä ei jostain syystä ympäristöllisistä syistä tulisi makeaa vettä kraanasta. Liekö tämä totta? Tiedätkö, oliko koko Tulumissa sama juttu?

        Ja mitä vain mieleen tulee Tulumista tai Lirioksesta, olen kaikesta kiitollinen :)


      • Piu Pau
        Mamma75 kirjoitti:

        Tosi iso kiitos vastauksista! Vieläköhän Piu Pau jaksaisit kirjoittaa??? Tuli mieleen, että millaisesta huoneesta olitte maksaneet ja millaisen saitte? Me ollaan varattu merinäköala ja sitä jännitän, että toivottavasti se myös sitä tarkoittaa. Siellähän on kuvien mukaan osa mökeistä taaempana.

        Oliko siinä hyviä ruokapaikkoja? Lähellä vai Tulumissa asti?

        Sitä jääkaappihommaa olen minäkin miettinyt. Että jos kylmää haluaa, se on ostettava hotellilta. Ja se suolainen vesi on kans sellainen, mihin ei ole tottunut... Meinaan, että suihkusta tulee suolaista vettä... Mun iho on varmaan ihan rutikuiva sen viikon jälkeen. Mutta tuleepahan kokeiltua sellaistakin. Jostain luin, että siellä ei jostain syystä ympäristöllisistä syistä tulisi makeaa vettä kraanasta. Liekö tämä totta? Tiedätkö, oliko koko Tulumissa sama juttu?

        Ja mitä vain mieleen tulee Tulumista tai Lirioksesta, olen kaikesta kiitollinen :)

        Juu mielellänihän mä vastailen!
        Me ei maksettu merinäköalasta, joten meidän mökki
        oli tosiaan siellä vähän taaempana. Mutta siltikin meidän parvekkeelta kyllä oli melko suora näkymä biitsille ja merelle. Mutta se nyt oli vaan sattumaa, ei niistä kaikista mökeistä näkyny merelle. Mutta luulen, että jos kerran oot maksanu siitä merinäkymästä, niin kaipa te silloin pääsette lähelle merta. Ja kyllä niistä merta lähinnä olevista mökeistä oli varmastí hienot näkymät.

        Noista ruokapaikoista en kauheesti osaa sanoa. Kyllähän siinä samalla rannalla oli paljon muitakin hotelleja, ja niissä varmaan melkein kaikissa on jonkunlainen ravintola. Me ei niitä kokeiltu, kerran vaan käytiin oman hotellin raflassa ja kerran Tulumissa. Tulumissa kyllä on ravintoloita, tosin ei kauhean laajaa valikoimaa. Mä en enää muista sen ravintolan nimeä, jossa me syötiin, mutta eiköhän sieltä joku kiva paikka teille löydy!

        Joo se suolainen hanavesi oli alkuun lievä shokki, mut mä yritin ottaa asiat lunkisti enkä valittaa "turhasta" . =) En tiedä syytä suolaveteen, enkä myöskään sitä, oliko koko Tulumissa sama juttu. Pakko kertoo yks juttu tähän väliin... Sain yks päivä kamalan aurinkoihottuman käsivarsiin ja kaulaan, ja ei kauheest tehny mieli mennä siihen suolavesisuihkuun kutiavien rakkuloiden kanssa. Joten mun oli pakko pestä itteni pullovedellä, heh. Piti lahjoa mies pitämään vedellä täytettyä, rei'itettyä muovikassia mun yläpuolella ja toimimaan mun suihkuna. Oi niitä aikoja!
        No mutta kyllä se muuten menetteli, eikä mun iho ainakaan kuivanut juuri ollenkaan sen viikon aikana.

        Tulumista vielä sen verran, että sinne Tulumin raunioille kannattaa mun mielestä mennä. Se oli hieno paikka, ja siellä oli upea ranta, josta jengi kävi uimassa. Itseä harmitti, kun ei ollu uikkareita/pyyhettä mukana että ois päässy uimaan. Raunioille kannattaa mennä mahdollisimman aikaisin aamulla. Päivällä siellä oli aika hirveesti muita turisteja.

        En mä nyt muuta kerrottavaa tähän hätään keksi. Jos sulla on jotain kysymyksiä, ni anna palaa vaan. Mä voin kyllä vastailla!


      • Mamma75
        Piu Pau kirjoitti:

        Juu mielellänihän mä vastailen!
        Me ei maksettu merinäköalasta, joten meidän mökki
        oli tosiaan siellä vähän taaempana. Mutta siltikin meidän parvekkeelta kyllä oli melko suora näkymä biitsille ja merelle. Mutta se nyt oli vaan sattumaa, ei niistä kaikista mökeistä näkyny merelle. Mutta luulen, että jos kerran oot maksanu siitä merinäkymästä, niin kaipa te silloin pääsette lähelle merta. Ja kyllä niistä merta lähinnä olevista mökeistä oli varmastí hienot näkymät.

        Noista ruokapaikoista en kauheesti osaa sanoa. Kyllähän siinä samalla rannalla oli paljon muitakin hotelleja, ja niissä varmaan melkein kaikissa on jonkunlainen ravintola. Me ei niitä kokeiltu, kerran vaan käytiin oman hotellin raflassa ja kerran Tulumissa. Tulumissa kyllä on ravintoloita, tosin ei kauhean laajaa valikoimaa. Mä en enää muista sen ravintolan nimeä, jossa me syötiin, mutta eiköhän sieltä joku kiva paikka teille löydy!

        Joo se suolainen hanavesi oli alkuun lievä shokki, mut mä yritin ottaa asiat lunkisti enkä valittaa "turhasta" . =) En tiedä syytä suolaveteen, enkä myöskään sitä, oliko koko Tulumissa sama juttu. Pakko kertoo yks juttu tähän väliin... Sain yks päivä kamalan aurinkoihottuman käsivarsiin ja kaulaan, ja ei kauheest tehny mieli mennä siihen suolavesisuihkuun kutiavien rakkuloiden kanssa. Joten mun oli pakko pestä itteni pullovedellä, heh. Piti lahjoa mies pitämään vedellä täytettyä, rei'itettyä muovikassia mun yläpuolella ja toimimaan mun suihkuna. Oi niitä aikoja!
        No mutta kyllä se muuten menetteli, eikä mun iho ainakaan kuivanut juuri ollenkaan sen viikon aikana.

        Tulumista vielä sen verran, että sinne Tulumin raunioille kannattaa mun mielestä mennä. Se oli hieno paikka, ja siellä oli upea ranta, josta jengi kävi uimassa. Itseä harmitti, kun ei ollu uikkareita/pyyhettä mukana että ois päässy uimaan. Raunioille kannattaa mennä mahdollisimman aikaisin aamulla. Päivällä siellä oli aika hirveesti muita turisteja.

        En mä nyt muuta kerrottavaa tähän hätään keksi. Jos sulla on jotain kysymyksiä, ni anna palaa vaan. Mä voin kyllä vastailla!

        ...täällä pakataan. Vielä olisi huominen jäljellä ennen lähtöä ja vaikka kuinka paljon asioita hoidettavana. Mutta kyllä se tästä, kunhan lomalle päästään.

        Kiitos vastauksista! Tosi ihanaa lukea kaikkea sieltä. Kaikki ei varmaankaan tule olemaan positiivista, mutta katsotaan kuinka siellä sujuu.

        Tuo suolainen vesi on kyllä paha... Ja minäkin jo nyt mietin tuota pullovedellä pesua ;) Mistä sitä pullovettä muuten sai? Ostaa hotellilta? Vaiko Tulumista asti?

        Saiko muuten hotellilla vaihtaa rahaa? Tuskinpa vain, kun on noin pieni hotelli. Missä vaihdoitte vaiko jo kaiken Suomessa valmiiksi?

        Olitteko tekin Tjäreborgin matkalla? Kuinka pitkällä sellaisella? Meidän matka tosiaan on 2 viikkoa, eka viikko Tulumissa ja toinen Carmenissa. Mietin vain, kuinkahan se kuljetus järjestyy. Millä te tulitte Tulumiin kentältä? Tuliko muita samaan aikaan? Että mennäänköhän me Tulumiin taksilla vaiko bussilla...

        Ja sit tulee mieleen vielä kysymys verkkovirrasta. Oliko teillä oma adapteri mukana vai saiko sellaista lainata hotellilta?

        Ja näitä kysymyksiähän tulisi koko ajan lisää :)
        Toivottavasti meillä on oikeanlaiset aurinkorasvat mukana, ettei ihan kärähdettäisi...

        KIITOS!!! Odotan innolla vastauksia.


      • Piu Pau
        Mamma75 kirjoitti:

        ...täällä pakataan. Vielä olisi huominen jäljellä ennen lähtöä ja vaikka kuinka paljon asioita hoidettavana. Mutta kyllä se tästä, kunhan lomalle päästään.

        Kiitos vastauksista! Tosi ihanaa lukea kaikkea sieltä. Kaikki ei varmaankaan tule olemaan positiivista, mutta katsotaan kuinka siellä sujuu.

        Tuo suolainen vesi on kyllä paha... Ja minäkin jo nyt mietin tuota pullovedellä pesua ;) Mistä sitä pullovettä muuten sai? Ostaa hotellilta? Vaiko Tulumista asti?

        Saiko muuten hotellilla vaihtaa rahaa? Tuskinpa vain, kun on noin pieni hotelli. Missä vaihdoitte vaiko jo kaiken Suomessa valmiiksi?

        Olitteko tekin Tjäreborgin matkalla? Kuinka pitkällä sellaisella? Meidän matka tosiaan on 2 viikkoa, eka viikko Tulumissa ja toinen Carmenissa. Mietin vain, kuinkahan se kuljetus järjestyy. Millä te tulitte Tulumiin kentältä? Tuliko muita samaan aikaan? Että mennäänköhän me Tulumiin taksilla vaiko bussilla...

        Ja sit tulee mieleen vielä kysymys verkkovirrasta. Oliko teillä oma adapteri mukana vai saiko sellaista lainata hotellilta?

        Ja näitä kysymyksiähän tulisi koko ajan lisää :)
        Toivottavasti meillä on oikeanlaiset aurinkorasvat mukana, ettei ihan kärähdettäisi...

        KIITOS!!! Odotan innolla vastauksia.

        Hei taas!
        Ai te ootte jo huomenna lähdössä! =)

        Hotellilta saa ostettua pullovettä. Me käytiin pari kertaa Tulumissa supermarket San Fransiscossa, josta sitten ostettiin juotavaa ja syötävää kassikaupalla. Ja siinä "paikallisessa keskustassa" on sellanen vaatimaton kauppa, josta kyllä saa vettä ja jotain pientä purtavaakin. Siihen on hotellilta matkaa ehkä pari kilsaa.

        Hotellilla tuskin on rahanvaihtoa. Me vaihdettiin rahat Cancunin lentokentällä. Oli meillä vähän dollareita mukana, mutta vaihdettiin kuitenkin rahat jo lentokentällä. Tulumissa on sen San Fransiscon vieressä pankki, jossa varmaan siis pystyy kanssa vaihtamaan rahat.

        Juu, mekin oltiin Tjäreborgin matkalla, samanlainen yhdistelmämatka oli meilläkin. Kuljetukset on kaikki järjestetty, niistä ei tarvitse huolehtia. Ne sujui kyllä oikein hyvin, ja lentokentällä on suomalainen Tjären opas neuvomassa matkalaiset oikeisiin busseihin. Semmosella minibussilla (tai joku semmonen) mentiin Tulumiin. Meitä oli kaikkiaan 10 henkeä.

        Meillä oli oma adapteri mukana, joten en tiedä saako hotellilta lainata.

        Joo, kyllähän se Karibian aurinko on aika polttava, tosin ei mun mielestä ihan niin paha ku esim. Thaimaassa. Ekoina päivinä kyllä kannattaa käyttää isoja kertoimia, ehkä jotain 20-30. Mulla oli välillä naamassa spf 50:ä. Eikä kyllä kärähtäny! Tosin ei kauheesti myöskään ruskettunu, joten luovuin viiskymppisestä ja vaihdoin sen vähän pienempään.

        Eipä muuta kun oikein hauskaa lomaa teille!
        Ottakaa rennosti ja nauttikaa lomasta! Meksiko oli ainakin meille ihan oikea valinta, ja päätettiin että kyllä me vielä sinne uudestaan lähdetään!


      • elizze
        Mamma75 kirjoitti:

        ...täällä pakataan. Vielä olisi huominen jäljellä ennen lähtöä ja vaikka kuinka paljon asioita hoidettavana. Mutta kyllä se tästä, kunhan lomalle päästään.

        Kiitos vastauksista! Tosi ihanaa lukea kaikkea sieltä. Kaikki ei varmaankaan tule olemaan positiivista, mutta katsotaan kuinka siellä sujuu.

        Tuo suolainen vesi on kyllä paha... Ja minäkin jo nyt mietin tuota pullovedellä pesua ;) Mistä sitä pullovettä muuten sai? Ostaa hotellilta? Vaiko Tulumista asti?

        Saiko muuten hotellilla vaihtaa rahaa? Tuskinpa vain, kun on noin pieni hotelli. Missä vaihdoitte vaiko jo kaiken Suomessa valmiiksi?

        Olitteko tekin Tjäreborgin matkalla? Kuinka pitkällä sellaisella? Meidän matka tosiaan on 2 viikkoa, eka viikko Tulumissa ja toinen Carmenissa. Mietin vain, kuinkahan se kuljetus järjestyy. Millä te tulitte Tulumiin kentältä? Tuliko muita samaan aikaan? Että mennäänköhän me Tulumiin taksilla vaiko bussilla...

        Ja sit tulee mieleen vielä kysymys verkkovirrasta. Oliko teillä oma adapteri mukana vai saiko sellaista lainata hotellilta?

        Ja näitä kysymyksiähän tulisi koko ajan lisää :)
        Toivottavasti meillä on oikeanlaiset aurinkorasvat mukana, ettei ihan kärähdettäisi...

        KIITOS!!! Odotan innolla vastauksia.

        carmenista tulumiin autolla menee noin tunti.
        tulumin rauniot kauniit.Kauneimmat maisemat kuitenki x-caret:issa oli upein paikka.laguuneille uimaan - siellä ei saa käyttää tavallisia aurinkovoiteita.Koko päivän retki aika menee nopeasti.


      • Mamma75
        Piu Pau kirjoitti:

        Hei taas!
        Ai te ootte jo huomenna lähdössä! =)

        Hotellilta saa ostettua pullovettä. Me käytiin pari kertaa Tulumissa supermarket San Fransiscossa, josta sitten ostettiin juotavaa ja syötävää kassikaupalla. Ja siinä "paikallisessa keskustassa" on sellanen vaatimaton kauppa, josta kyllä saa vettä ja jotain pientä purtavaakin. Siihen on hotellilta matkaa ehkä pari kilsaa.

        Hotellilla tuskin on rahanvaihtoa. Me vaihdettiin rahat Cancunin lentokentällä. Oli meillä vähän dollareita mukana, mutta vaihdettiin kuitenkin rahat jo lentokentällä. Tulumissa on sen San Fransiscon vieressä pankki, jossa varmaan siis pystyy kanssa vaihtamaan rahat.

        Juu, mekin oltiin Tjäreborgin matkalla, samanlainen yhdistelmämatka oli meilläkin. Kuljetukset on kaikki järjestetty, niistä ei tarvitse huolehtia. Ne sujui kyllä oikein hyvin, ja lentokentällä on suomalainen Tjären opas neuvomassa matkalaiset oikeisiin busseihin. Semmosella minibussilla (tai joku semmonen) mentiin Tulumiin. Meitä oli kaikkiaan 10 henkeä.

        Meillä oli oma adapteri mukana, joten en tiedä saako hotellilta lainata.

        Joo, kyllähän se Karibian aurinko on aika polttava, tosin ei mun mielestä ihan niin paha ku esim. Thaimaassa. Ekoina päivinä kyllä kannattaa käyttää isoja kertoimia, ehkä jotain 20-30. Mulla oli välillä naamassa spf 50:ä. Eikä kyllä kärähtäny! Tosin ei kauheesti myöskään ruskettunu, joten luovuin viiskymppisestä ja vaihdoin sen vähän pienempään.

        Eipä muuta kun oikein hauskaa lomaa teille!
        Ottakaa rennosti ja nauttikaa lomasta! Meksiko oli ainakin meille ihan oikea valinta, ja päätettiin että kyllä me vielä sinne uudestaan lähdetään!

        Hei!

        Kiitos taas viestistä! Luin sen jo päivemmällä, mutta silloin oli 1000 ja 1 asiaa tekemättä. Nyt on tavarat VIHDOIN kasassa ja pääsen pian tunniksi nukkumaan. Ja sit taksiin ja koneeseen!

        Tänään hankittiin vielä adapteri. Raha-asiaa täytyy vielä miettiä, mutta on meillä pesoja ainakin vähän heti alkuun.

        Ja sit huomenna sinne suolasuihkuun...:)


      • Mamma75

        Hei!

        Kiitos tosiaan vielä kerran, kun jaksoit vastata kysymyksiin ennen matkaa. Olen kaikista asioista kanssasi samaa mieltä.

        Mun mielestä Tulum oli aivan ihana paikka. Menisin heti takasin, jos vain pääsisin. Los Lirios oli ok, sinnekin voisin palata. Mutta luksusta se ei totisesti ollut. Suolaisen veden kanssa tulin yllättävän hyvin toimeen. Vähän vain oli nihkeä olo. Ei edes palanen ihon peseminen tuntunut pahalta.

        Hotellilla on ilmeisesti muutamia aika huonoilla paikoilla olevia huoneita, joten jatkossakin maksaisin merinäköalasta. Meidän huone oli ihan rannalla. Ihana oli kuulla meren kohina sisälle asti, tosin se varmaan kuului taaempiinkin huoneisiin.

        Tosiaan itse hotelli ei ollut luksusta, mutta ranta ja rantatuolit sitä taas olivat! Koska vain menitkin rantaan, oli tuoli vapaana ja sille vielä tuotiin pehmustekin! Aah!


      • ensi talvi mietinnässä
        Mamma75 kirjoitti:

        Hei!

        Kiitos tosiaan vielä kerran, kun jaksoit vastata kysymyksiin ennen matkaa. Olen kaikista asioista kanssasi samaa mieltä.

        Mun mielestä Tulum oli aivan ihana paikka. Menisin heti takasin, jos vain pääsisin. Los Lirios oli ok, sinnekin voisin palata. Mutta luksusta se ei totisesti ollut. Suolaisen veden kanssa tulin yllättävän hyvin toimeen. Vähän vain oli nihkeä olo. Ei edes palanen ihon peseminen tuntunut pahalta.

        Hotellilla on ilmeisesti muutamia aika huonoilla paikoilla olevia huoneita, joten jatkossakin maksaisin merinäköalasta. Meidän huone oli ihan rannalla. Ihana oli kuulla meren kohina sisälle asti, tosin se varmaan kuului taaempiinkin huoneisiin.

        Tosiaan itse hotelli ei ollut luksusta, mutta ranta ja rantatuolit sitä taas olivat! Koska vain menitkin rantaan, oli tuoli vapaana ja sille vielä tuotiin pehmustekin! Aah!

        Kannattaako Tulumiin mennä viikoksi vai kahdeksi?
        Vai onkohan viikko Tulumissa ja toinen Playa del Carmenissa parempi vaihtoehto.

        Kuinka hyvin Tulumista pääsee omille retkilleen ja pääseekö sieltä ollenkaan Tjäreborgin retkille?
        Minkälaisia retkiä olette tehneet Tulumista?

        Miten siellä hotellissa pärjää ilman jääkaappia, kun kauppoihin ja ravintoloihin on kai jonkin verran matkaa.

        Kaikenlaista muutakin Tulumia ja Los Lirios-hotellia koskevaa olisi mukava lukea.


      • Mamma75
        ensi talvi mietinnässä kirjoitti:

        Kannattaako Tulumiin mennä viikoksi vai kahdeksi?
        Vai onkohan viikko Tulumissa ja toinen Playa del Carmenissa parempi vaihtoehto.

        Kuinka hyvin Tulumista pääsee omille retkilleen ja pääseekö sieltä ollenkaan Tjäreborgin retkille?
        Minkälaisia retkiä olette tehneet Tulumista?

        Miten siellä hotellissa pärjää ilman jääkaappia, kun kauppoihin ja ravintoloihin on kai jonkin verran matkaa.

        Kaikenlaista muutakin Tulumia ja Los Lirios-hotellia koskevaa olisi mukava lukea.

        Valitsimme itse vaihtoehdon viikko Tulumissa, viikko Carmenissa. Tämä oli aivan toimiva juttu, mutta olisin viihtynyt Tulumissa vielä toisenkin viikon. Jos kaipaa rauhaa ja rauhallista rannallaoloa, eikä ihmisiä ja ostoksia, on Tulum mielestäni täydellinen vaihtoehto.

        Tulumista käsin pystyi omasta mielestäni tehdä retkiä paremmin kuin Carmenista. Me kävimme vain yhdellä matkajärjestäjän retkellä, mut sekin sujui hyvin; ajoaika oli meillä lyhyempi kuin muilla. Omatoimiretkiä on tosi helppo tehdä. Voi vuokrata auton tai vain ajaa taksilla. Ja bussit on siellä myös edullisia, me ei niitä käytetty kuitenkaan, kun taksi oli niin halpa. Lähellä on vaikka mitä retkikohteita; Coba, Aktun Chen, Tulumin rauniot, Xel-Ha, cenootteja, Sian Kaan, laguuneja ym. ym.

        Me kävimme Chichen itzassa, Tulumin raunioilla, Akumalissa ja siinä lähellä laguunissa, cenooteilla uimassa, Aktun Chenissa ja Sian Kaanissa.

        Kyllä sitä ilman jääkaappia pärjää. Me juotiin lämmintä vettä lähinnä huoneessa. Sit syötiin pikkusuolaista ja muffineja ym. Muuten käytiin joka päivä hotellilla tai Tulumin kylässä tai lähialueen hotellilla syömässä. Ja kylmää juomista saa hotellin ravintolasta, se tosin ei ole ihan ilmaista (mut lomallahan sitä ollaan). Kamuille maistui siellä huoneessa jopa lämmin olut :)

        Los Lirioksessa pärjää, kun ei odota suuria. Huoneet ovat isot ja toimivat, mutta mm. sänky tosi kova. Ja siivous ei ollut mitään ihmeellistä. Hotelli ei mielestäni ole 3 tähden arvoinen, ranta ja palvelu siellä tosin on täysi kymppi! Sitä on vaikea löytää muualta. Ja oli ihanaa olla omalla terassilla riippukeinussa kuuntelemassa meren kohinaa.


      • Piu Pau
        Mamma75 kirjoitti:

        Hei!

        Kiitos tosiaan vielä kerran, kun jaksoit vastata kysymyksiin ennen matkaa. Olen kaikista asioista kanssasi samaa mieltä.

        Mun mielestä Tulum oli aivan ihana paikka. Menisin heti takasin, jos vain pääsisin. Los Lirios oli ok, sinnekin voisin palata. Mutta luksusta se ei totisesti ollut. Suolaisen veden kanssa tulin yllättävän hyvin toimeen. Vähän vain oli nihkeä olo. Ei edes palanen ihon peseminen tuntunut pahalta.

        Hotellilla on ilmeisesti muutamia aika huonoilla paikoilla olevia huoneita, joten jatkossakin maksaisin merinäköalasta. Meidän huone oli ihan rannalla. Ihana oli kuulla meren kohina sisälle asti, tosin se varmaan kuului taaempiinkin huoneisiin.

        Tosiaan itse hotelli ei ollut luksusta, mutta ranta ja rantatuolit sitä taas olivat! Koska vain menitkin rantaan, oli tuoli vapaana ja sille vielä tuotiin pehmustekin! Aah!

        Hei taas!

        Ihanaa, että tekin tykkäsitte ja viihdyitte Tulumissa! Kyllä on mullakin ollu ikävä sinne!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe