Opamox

lääkkeestä

Jokainen reagoi eri lääkkeisiin yksilöllisesti, mutta ihan mielenkiinnosta kysyisin seuraavaa:

Onko Opamox-lääke auttanut ahdistukseen ja jännitykseen vai onko se enemmänkin saanut aikaan väsymystä?

Minulle on määrätty Opamox 15mg (1-1.5tabl) kovaan ahdistukseen, mutta pelkään sen päivisin aiheuttavan väsymystä. Olisi siis mukava tietää millaisia vaikutuksia Opamoxilla on muihin ollut (eritoten 15mg annostuksella).

14

13075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rauhoittaa

ahdistuksessa.
      Mutta on petollinen lääke, jos käyttää pidempään jää koukkuun, annosta on lisättävä vaikutuksen saamiseksi.

• koukkuun

Tietysti voi jäädä koukkuun. Mutta jos käyttää vain pahimpaan ahdistukseen silloin tällöin, niin tuskinpa mitään suurempia ongelmia tulee.

• Lehemä6

Jos ei ole käyttänyt aikasemmin niin saattaa väsyttää.Mua ainakin väsytti kamalasti.Että jos päivisin olet töissä tai jottaan niin en suosittele. Jos on ahdistusta säännöllisesti ja just päivittäisissä tilanteissa niin varmaan kannattaisi puhua lääkärin kanssa toisenlaisesta lääkityksestä?

• jonkun verran

mulla on sekä Propralia että Opamoxia jännitykseen. Henkilökohtaisesti mieluummin käytän Propralia, Opamox kyllä myös tehoaa, mutta ehkä hieman aiheuttaa mulla väsymystä, vaikkakaan ei kovin häiritsevästi (tarkotan, etten meinaa nukahtaa istualleni tms). Kuitenkin on hyvä, kun on tehokkaita lääkkeitä olemassa. Monesti jo tieto siitä, että purkki on kassissa, rauhoittaa. :) Voithan kokeilla vapaapäivänä vaikutusta.

• siihen

tulokseen, että todellakin 7,5-15mg aiheuttaa kovaa väsymystä, muttei auta ahdistukseen kauheasti ei kä varsinkaan esiintymisjännitykseen.

• nukahtamisen helpottamiseksi

Itse käytän Opamoxia nukahtamisen helpottamiseen, koska se todellakin väsyttää. En voi käyttää nukahtamislääkkkeitä (Tenox, Stilnoct) niiden aiheuttamien kammottavien sivuvaikutusten vuoksi.

Yritän kuitenkin välttää napsimasta niitä turhan usein, noin kolme kertaa viikossa maksimissaan ja yksi kappale tällöin. Rauhoittavilla on taipumus aiheutta riippuvuutta. Itselläni onneksi auttaa jo tietoisuus siitä, että minulla on kyseisiä lääkkeitä olemassa. Niit ei ole siis pakko aina ottaa.

• saat kokemusta

Käytän Opamox 15 mg silloin tällöin, otan siitä neljäsosan tai puolikkaan, kokonaista en ole koskaan kokeillut. Ensimmäisinä kertoina kun käytin, minua rupesi nukuttamaan valtavasti. Mutta ei se nykyisin haittaa. Otan niitä joskus, en säännöllisesti, jännittämiseen ja paniikin pelkoon, kun menen jonnekin sellaiseen paikkaan, jossa sitä tapahtuu, panikointia.
      Olen kantanut niitä vuosia laukussa, käyttämättä, olen hävittänyt loput pillerit ja saanut uusia. Lääkärit ovat vakuuttaneet, että niitä voi käyttää kyllä, jos ei joka päivä käytä. Nyt sitten olen vähän enemmän käyttänyt, antanut itselleni luvan. Ja toimivathan ne, en tiedä sitten miten paljon siinä on lumevaikutustakin. Nämä vaivat ovat olleet minulla pitkään ja olenkin nyt kulkenut psykologin luona säännöllisesti, päätettiin, että nyt sitten hoidetaan eikä jätetä tilannetta minun sisukkuuteni varaan. Tarkoittaa sitä, että jätän tekemättä paljon asioita, kun en suostu ottamaan pillereitä. Minulla on todettu ahdistushäiriötä, ei varsinaista paniikkihäiriötä. Vuoden olen syönyt 50 mg setraliinia päivittäin. Se auttaa sopivasti, en enää niin paljon huolehdi asioista. Opamoxia ja propralia on tilanteisiin. Ja niitä nimenomaan pitää käyttää ja mennä eikä jättää menemättä. Omia ajatuksia on pitkän ajan jälkeen melkoinen homma muuttaa,kuviot pyörähtävät käymään vaikkapa kaupassa ja siksi nuo lisälääkkeet, joskus. Riippuu päivästä.
      Kokeile.. 15 mg on pieni annos ja puolikas siitä puolet pienempi ..

• Nimetön

Riippuu yksilöstä,ja elämän tilanteesta.
      15mg opamoxit ovat miedoimpia opamoxeja vahvuudet 15,30 ja 50mg.
      Tosin vahvuutta voi nostaa ottamalla hieman enemmän jos yksi ei vaikuta.
      Itse olin vuosi sitten sellaisessa tilanteessa että vitutus käyrän laskemiseen tarvittiin 3-5kpl kerralla.
      Pari kuukautta niitä popsin ja riippuvuus kehittyi.
      Minulla oli lievät vieroitus oireet noi kuukauden verran mutta sanottakoon nyt että ne auttoivat minut pahimman yli joten pienet vieroitus oireet eivät edes ollut ongelma.
      Riippuvuutta ei pitäisi tulla epäsäännöllisessä käytössä joten suosittelen.
      Itseä ei väsyttänyt yhtään päinvastoin.
      Opamoxit auttaa ahdistukseen jännitykseen vitutukseen mutta jos pelkää että on saamassa raivarin silloin se pitää ottaa etukäteen.
      Minun annostukseni oli 1-3 ahdistukseen kerran jouduin ottamaan 5 ennenkuin alkoi helpottamaan.

• muuten

Millaisia vieroitusoireet ovat?

Olen syönyt Oxaminia välillä kuukausia melkein joka päivä pari vuotta, ja mietin että ehkä en vain ole tunnistanut vieroitusoireita vieroitusoireiksi vaan ajatellut niiden olevan tavallista ahdistustani?

• muuten

oon käyttäny Opamoxia enkä oo pahemin väsyny, pahempi olo olis ollu ilman. Oon myös huomannu, että liiallinen kahvinjuonti pahentaa oloa, myös tupakan poltto. Niinpä oon siirtäny nämä "iltaherkuiksi" ja aamulla oon syöny kiltisti aamupuuron. Liekö kuvittelua, mutta kamomillateehen kun lätkäyttää lusikallisen hunajaa, niin a vot! Voi ainakin "kuvitella loput" ;rauhottava vaikutus jne...Toivotan Hyvää vointia!

• Uneton pohjois-savossP

Itselleni määrätty 1-2X30mg Opamox ?1-2X30 mirtatsapiinä iltaisin nukahtamisvaikeuksiin. Alkuun otin 60mg molempia ja vähensin sitten 30mg 30mg oautoi n. viikon nyt ei enää auta.
      Kävelen kuin zombi yössä päivin öin.

• ..............

Itellä ei tuo 1 tabletti (15mg) auta mihinkään saatika sitten puolikas. Ei kyllä oikeastaan suurempikaan määrä. Yleensä kun tulee suurimmat ahdistukset ja vitutukset niin otan 3-5 kpl, jolloin saan pian unesta kiinni ja nukunkin sitten ahdistuksen pois. Ainakin osittain...

Varmaan pitäis vaihtaa johonkin muuhun, mutta oon käsittäny että nuo on aika lieviä ja oli jo niin suuria vaikeuksia saada edes noita... Mut minkäs teet.....

• muuta...
        .............. kirjoitti:

Itellä ei tuo 1 tabletti (15mg) auta mihinkään saatika sitten puolikas. Ei kyllä oikeastaan suurempikaan määrä. Yleensä kun tulee suurimmat ahdistukset ja vitutukset niin otan 3-5 kpl, jolloin saan pian unesta kiinni ja nukunkin sitten ahdistuksen pois. Ainakin osittain...

Varmaan pitäis vaihtaa johonkin muuhun, mutta oon käsittäny että nuo on aika lieviä ja oli jo niin suuria vaikeuksia saada edes noita... Mut minkäs teet.....

Oliskohan parempi siirtyä ja etsiä joku muu lääke. Itselläni on Zoloft/ sertraliini(rinnakkaislääke). Se kyllä pitää huolen nukkumislahjoista. Minulla ei ollut ongelmia siinä mielessä, mutta ahdistusta ja paniikkia oli osaksi elämäntilanteestakin johtuen ja aloitettiin tuo lääkitys, 50 mg. Aluksi unet meni sekaisin, nukutti milloin sattui, mutta sitten vakiintui.. tarvitsee vain pistää silmät kiinni ja vaikka kuinka yrittäisi olla valveilla, ei onnistu enää, jos sänkyyn olen mennyt.
        Minusta ei ole viisasta syödä noita opamoxeja kovin paljoa.

• ..Opamox

Ihmettelen suuresti näitä arvauskeskus lääkäreitä, jotka määräävät useimmissa tapauksissa tämänkaltaisiin oireisíin jotakin opamoxia. Tietenkin hankala mennä sanomaan, miten vaikuttaa yksilöllisellä tasolla ja mitkä ovat ahdistuksen oireet Esim. onko sydämen tykytystä, kuoleman pelkoa ja jne. Minulla olisi riittänyt lähinnä betasalpaajat, koska ahdistuksessa pystyn olemaan, mutta se on mitä sietämöttömin tunne kun: Sydän lyö kurkussa ja muutenkin keho raegoi ahdistukseen. Ei siinä paljon opamoxit auta!! Jännitykseen suosittelen myös betasalpaajia!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      121
      4002
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      179
      3837
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      29
      2606
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      8
      2384
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      32
      2163
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      4
      1746
    7. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      48
      1362
    8. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1300
    9. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1271
    10. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      35
      989
    Aihe