Imusolmukkeissa vikaa??SYÖPÄ?

TODELLAhuolissaan

Itselläni on ihan pienestä pitäen ollut taipumusta erilaisiin niskajumeihin. Tässä vuosien varrella on tullut patti jos toinenkin tuonne niskan seudulle. Nyt kuitenkin tässä reiluun pariin kuukauteen (olen neurologin "hoidossa", koska jumini pääsivät niin pahaksi että järkky päänsärky) olen huomannut niskani olevan kirjaimellisesti täynnä noita herneitä. Ei ole yhtä isoa pattia tai mitään sellaista. Mihin vain tökkään sormeni niin hernehän siellä. Jokunen taitaa olla kivuton, jotkut taas niin julmetun kipeitä että ei voi kun karjua jos joku hieroo. Ei tarvii kun silittää/ihan pikkusen kovempaa painaa ni muhkurat tuntee!! Tuntuu että ne on lisääntynyt vaan, tai sitten olen vainoharhainen (kuten yleensä)..

Onkohan syytä huoleen? Pitäisiköhän hoitavalle lääkärilleni (eli tässä tapauksessa sairaaalan neurologi) mainita tän niskan yhteydessä et epäilen imusolmukkeiden kasvamista ku iha pahkuroilla koko kaula? Vai onko tämä nyt sitten tavallista jännitysniskaa. Syöpä pelottaa kovin.

Lisään vielä, että kurkun lähellä ei ole patteja vaan ne on tossa niskan ja kaulan "välissä", miksikä sitä aluetta nyt sanotaankaan.

10

5515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuota noin ....

Niska-hartiaseudun patit eivät ole imusolmukkeita.

Jos kaulan patit eivät viikossa-parissa viikossa häviä niin mene varalta lääkäriin. Samoin, jos patteja on lisäksi kainaloissa tai nivustaipeissa.

Tämä ei tarkoittanut että ne siltikään mitenkään välttämättä olisivat imusolmukesyöpää. Usein jotain patteja tulee kaulaan kun tulee flunssa.

• asölkd

jos tuntuu samalta, eli ikään kuin herneitä ihon alla, niin ole huoleti, ei ole syöpää, vaan ihan normaalia rasvakudosta

• .....................

ei kaulaan tai niskaan kyllä pitäisi tulla jännityksestä patteja, vaan ovat juurikin niitä imusolmukkeita (itse olen hieroja ja tunnen asiakkaailta hyvin usein jos imusolmukkeet ovat suurentuneet, aina kehoitan käymään lääkärissä varmuuden vuoksi). joten käväise lääkärissä, sittenhän asia selviää!

• aloittaja
        ..................... kirjoitti:

ei kaulaan tai niskaan kyllä pitäisi tulla jännityksestä patteja, vaan ovat juurikin niitä imusolmukkeita (itse olen hieroja ja tunnen asiakkaailta hyvin usein jos imusolmukkeet ovat suurentuneet, aina kehoitan käymään lääkärissä varmuuden vuoksi). joten käväise lääkärissä, sittenhän asia selviää!

Olen suht laiha ja tunnen imusolmukkeeni niin nivusissa kuin kainaloissakin, eivätkä ne ole millään lailla suurentuneet. Patit "muljuavat" ja ovat useimmiten kipeitä, osa säteilee selkään ja osa päähän. Myös muutama kipeä mollukka on ollut selässä, mutta ne kai lähtivät kun selkää hierottiin...? Minulle ei fysioterapeutti hieroessaan todennut mitään muuta kun taitaa olla pavun varsi koko niska. Eli ei puhunut imusolmukkeista mitään. Kukaan muukaan hieroja ei ole sanonut. Tosin harvapa hieroo kaulasta.

• S-tintti
        aloittaja kirjoitti:

Olen suht laiha ja tunnen imusolmukkeeni niin nivusissa kuin kainaloissakin, eivätkä ne ole millään lailla suurentuneet. Patit "muljuavat" ja ovat useimmiten kipeitä, osa säteilee selkään ja osa päähän. Myös muutama kipeä mollukka on ollut selässä, mutta ne kai lähtivät kun selkää hierottiin...? Minulle ei fysioterapeutti hieroessaan todennut mitään muuta kun taitaa olla pavun varsi koko niska. Eli ei puhunut imusolmukkeista mitään. Kukaan muukaan hieroja ei ole sanonut. Tosin harvapa hieroo kaulasta.

ei saa hieroa. Näytä lääkärille ja kerro huolesi.

• aloittaja
        S-tintti kirjoitti:

ei saa hieroa. Näytä lääkärille ja kerro huolesi.

Miksiköhän ei? Itselläni ainakin muhkurat on äidin mielestä pienentyneet selvästi, kun kävin tällä viikolla pari kertaa hierojalla ni sen jälkeen. Liekö sitten imusolmukkeita ollenkaan vai mitä lienevätkään. Parempi kai seurailla tässä vähän tilannetta, kunhan flunssa vain helpottaisi. Kysyin vanhemmiltani asiaa ja sanoivat vaan että tuskimpa ne mitään turvonneita imusolmukkeita ovat, tosin he eivät tiedä asiasta mitään.

Milloin kannattaa hakeutua sitten lääkäriin? Ite olen tosiaan pitäny näitä aivan tavallisina niskajumeihin kuuluvina juttuina, sillä selässä on myös ollut samantapaisia ja ne ovat jumien lähdettyä kadonneet johonkin. Eilen sitten havahduin et siinähän on imusolmukkeita myös. Eli en siis tiedä mitä nämä ovat :D. Niskassa oli ihan jumalaton patti (pelkäsin et se on joku kasvain), mutta se lähti hieromalla. Nyt vielä flunssakin (ollut kohta kaksi viikkoa) joten ei liene paras hetki miettiä niitä. Yksityiselle ja yleislääkärille vai?

• S-tintti
        aloittaja kirjoitti:

Miksiköhän ei? Itselläni ainakin muhkurat on äidin mielestä pienentyneet selvästi, kun kävin tällä viikolla pari kertaa hierojalla ni sen jälkeen. Liekö sitten imusolmukkeita ollenkaan vai mitä lienevätkään. Parempi kai seurailla tässä vähän tilannetta, kunhan flunssa vain helpottaisi. Kysyin vanhemmiltani asiaa ja sanoivat vaan että tuskimpa ne mitään turvonneita imusolmukkeita ovat, tosin he eivät tiedä asiasta mitään.

Milloin kannattaa hakeutua sitten lääkäriin? Ite olen tosiaan pitäny näitä aivan tavallisina niskajumeihin kuuluvina juttuina, sillä selässä on myös ollut samantapaisia ja ne ovat jumien lähdettyä kadonneet johonkin. Eilen sitten havahduin et siinähän on imusolmukkeita myös. Eli en siis tiedä mitä nämä ovat :D. Niskassa oli ihan jumalaton patti (pelkäsin et se on joku kasvain), mutta se lähti hieromalla. Nyt vielä flunssakin (ollut kohta kaksi viikkoa) joten ei liene paras hetki miettiä niitä. Yksityiselle ja yleislääkärille vai?

pattiasia,niin silloin kannattaa mennä lääkäriin tarkistuttamaan asia.

• aloittaja

ymmärrä miksi olen huolissani. Pitävät ihan vainoharhaisena kun selitin turvonneista imusolmukkeista.

Osaakohan fysioterapeutti sanoa, onko kyseessä nyt sitten imusolmuke, lihasjumipallo, rasvapallero...? Siellä kuitenkin hieronnassa ja akupunktiossa käyn.

En sitten tiedä, olisiko jotenkin väärin jos en olisi huolissani (eli en välittäisi). Olen kovin stressaaja ihminen näissä kehoasioissa. Mutta vielä, että millaiselle lääkärille kannattaisi mennä jotta pääsisin tutkimuksiin? Tai haluan ainakin tietää onko nämä imusolmukkeita ja jos on, niin onko vaarallista tällaset. Mietin vain, että mitä sanon vanhemmilleni kun itselläni ei ole lääkäriin rahaa.

• aloittaja

Miten helpolla pääsee ja mitä maksaa? Itse jos lääkäriin menen niin en halua kuulla mitään "no juu on imusolmukkeita mut katellaan tilannetta ja tuu joskus sit uusiks jos ei oo kadonnu" shittiä.

• sairaanhoitaja...........

itse olen todella hoikka enkä normaalisti tunne imusolmukkeitani, vain silloin kun ne ovat turvonneet. selässä voi hyvinkin olla lihaskireyden aiheuttamia patteja (siellä ei esiinny juurikaan imusolmukkeita). mutta kaula, niska, kainalot ja nivuset ovat juuri niitä paikkoja, joissa imusolmukkeet ovat ja monesti löytyvät suurentuneina löydöksinä juurikin sieltä. moni sairaus alkaa suurentuneista solmukkeista, joten lääkärissä käynti paikallaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      4
      3118
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      9
      2148
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      115
      1766
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1096
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      992
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      129
      986
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      774
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      53
      733
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      701
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      665
    Aihe