Norjan metsäkissasta

Sahrami*

heippa!

Onko totta että Norjan metsäkissa ei allergisoi sillä tavalla kuin esim. maatias tms. kissat?

6

3083

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kyllä

pidä paikkaansa. mulla oli norjanmetsäkissa ja poika todettiin allergiseksi kissalle. tosin kun se oli pitkäkarvainen niin karvoja oli joka paikassa ja turkki hilseili.Jouduin luopumaan rakkaasta.

• jossa on juuri

tuota metsäkissaa, ja on ollut lyhytkarvainenkin, ja siis tuota allergiaakin on ollut, MUTTA kun oli tuo lyhytkarvainen niin aivastelin ja oireilin jatkuvasti, nyt on ollut kohta kolme vuotta tämä pitkäkarvainen, ja ei ole pahasti oireita ollut. Tiedän, että todella ison riskin otin tietäessäni että olen kissalle allerginen mutta en pidä muista lemmikeistä, ja tuo kissa pitää minut niin "järjissäni" että paskan hailee yks allergia siinä sivussa. Koputan nyt puuta, ja todellakin tähän asti on pärjätty, ja siis paremmin kuin lyhytkarvaisen kanssa. Mielestäni se karva pölyää ihan eri tavalla lyhytkarvaisesta, että itse ainakin allergisoiduin sillon paljon pahemmin. Toki pitää ottaa huomioon se, että joka päivä pitää allergisen imuroida, huolehtia että liinavaatteet on mahd. puhtaita, ja kans muistaa harjata oma kissa, ettei tule yllätyksiä. Onhan se harmi sit jos joku päivä joutuu luopumaan, mutta...en itse pystyisi elämään ilman kissaani.

• Sahrami*

Niin, varmasti ihan ihmisestä kiinni mille loppujen lopuksi allerginen. Mieheni on "tavallisille" kissoille tosi allerginen, mutta nyt tuttavani kertoi, että heillä neljän hengen perheessä kaksi allergisia "tavallisille" kissoille mutta tälle norjan metsäkissalle ei ole...

Aloin miettimään, josko vihdoin löysimme kissan meille. Olemme monta, monta vuotta haaveilleet kissasta tai koirasta, mutta itse olisin enemminkin kissaihminen...

Ehkä täytyy miehen kanssa mennä kyläilemään tänne perheeseen jossa tämä norjan kissa on, sillä tavalla se sitten selviää parhaiten. Kurja olisi ottaa kissa ja sitten joutuisi luopumaan.

Kissan turkin hoito ja juuri kodin imurointi ei ole ongelma, olen perhepäivähoitaja ja aina kotona, joten aikaa olisi, ja imuroida siis joudun joka päivä muutenkin...

Jos jollakin vielä kokemuksia, mieluusti kuulen niitä :)

• hyvä idea!
        Sahrami* kirjoitti:

Niin, varmasti ihan ihmisestä kiinni mille loppujen lopuksi allerginen. Mieheni on "tavallisille" kissoille tosi allerginen, mutta nyt tuttavani kertoi, että heillä neljän hengen perheessä kaksi allergisia "tavallisille" kissoille mutta tälle norjan metsäkissalle ei ole...

Aloin miettimään, josko vihdoin löysimme kissan meille. Olemme monta, monta vuotta haaveilleet kissasta tai koirasta, mutta itse olisin enemminkin kissaihminen...

Ehkä täytyy miehen kanssa mennä kyläilemään tänne perheeseen jossa tämä norjan kissa on, sillä tavalla se sitten selviää parhaiten. Kurja olisi ottaa kissa ja sitten joutuisi luopumaan.

Kissan turkin hoito ja juuri kodin imurointi ei ole ongelma, olen perhepäivähoitaja ja aina kotona, joten aikaa olisi, ja imuroida siis joudun joka päivä muutenkin...

Jos jollakin vielä kokemuksia, mieluusti kuulen niitä :)

mennä tutustumaan lähemmin! sillähän se ainakin selviää, varsinkin jos kissaa pääsee oikeen kunnolla paijailemaan :)

• Anonyymi

Meillä on norjan metsäkissa ja kyseinen kissa ei oireillut ainakaan oman veljeni kohdalla yhtään. Silti ei oteta riskiä kuitenkaan tuntemattomien, kaukaisempien sukulaisten yms kanssa

• Anonyymi

Mitäs metsäkissa tekee lemmikkinä? Nuo pienpedot kuuluu hävittää, eivät sovi metsään, eikä lemmikiksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6148
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe