mikä saa turbo-ahtimen pyörimään. pakokaasujen virtaus vai lämpötila????
tyhmä
18
1543
Vastaukset
- se...
varmaanki se virtaus on...
- >>TurbotOn<<
Kun puristettu polttoaineen ja ilman seos syttyy palotilassa se lämpenee ja samalla laajenee.Tällöin jo syntynyt "pakokaasu" pyrkii pois palotilasta josta poispääsy mahdollistuu vain pakokanavan kautta.Tämä "poisvirtaus" pyörittää turboahdinta.Eli saivartelemalla voi todeta,että juuri LÄMPÖ saa turboon vauhtia.
Eli pelkistetty vastaus itse kysymykseen on,sekä että! : )- xyzxyz
Lämpöhän on sivutuote, eikä se pyöritä mitään.
- >>TurbotOn<<
xyzxyz kirjoitti:
Lämpöhän on sivutuote, eikä se pyöritä mitään.
Ilman lämpöä(palotapahtuma)ei ole pakokaasuja,eikä myöskään pakokaasujen virtausta joka turboahdinta pyörittää.Vai meinaatko että pakokaasut syntyvät jostain tyhjästä?
- Nimetön
xyzxyz kirjoitti:
Lämpöhän on sivutuote, eikä se pyöritä mitään.
youtubeltakin löytyvä "puu"turbo. Sehän pyörii lämmön avulla. Tosin ensin pitää auttaa paineilmalla. Johan aikoinaan "enkelikello" pyöri kynntilöiden lämmön avulla.
- lämpö vaikuttaa
Nimetön kirjoitti:
youtubeltakin löytyvä "puu"turbo. Sehän pyörii lämmön avulla. Tosin ensin pitää auttaa paineilmalla. Johan aikoinaan "enkelikello" pyöri kynntilöiden lämmön avulla.
Kyllä lämmöllä on tärkeä osa.
Jos sylinteristä tulisi kylmää ilmaa, niin ahtimen siivet kyllä jonkin verran pyörisivät. Mutta kun sylintereistä tuleekin kuumaa paineellista pakokaasua, joka menomatkallaan jäähtyy, niin sen kaasun tilavuus kasvaa, ja sen vauhti lisääntyy. Eli kaasun paine- ja lämpöenergia muuttuu kaasun liike-energiaksi, josta sitten ahtimen siivet nappaavat osan.
Näin opetettiin jo kauan sitten lentosotakonekoulun suihkumoottoriopin tunnilla ja sitä samaa myöhemmin autopuolen laitoksessa. - xyzxyz
lämpö vaikuttaa kirjoitti:
Kyllä lämmöllä on tärkeä osa.
Jos sylinteristä tulisi kylmää ilmaa, niin ahtimen siivet kyllä jonkin verran pyörisivät. Mutta kun sylintereistä tuleekin kuumaa paineellista pakokaasua, joka menomatkallaan jäähtyy, niin sen kaasun tilavuus kasvaa, ja sen vauhti lisääntyy. Eli kaasun paine- ja lämpöenergia muuttuu kaasun liike-energiaksi, josta sitten ahtimen siivet nappaavat osan.
Näin opetettiin jo kauan sitten lentosotakonekoulun suihkumoottoriopin tunnilla ja sitä samaa myöhemmin autopuolen laitoksessa.No lämpökö sitä moottoriakin pyörittää ?
Ainoa mitä lämmöstä tässä on hyötyä, se laajentaa pakokaasujen tilavuutta. Syntyy suurempi virtaus
turbolle.
Turbohan pyörii vaikka kylmällä paineilmalla, virtausta lisäämällä turbon kierrokset nousevat. - xyzxyz
xyzxyz kirjoitti:
No lämpökö sitä moottoriakin pyörittää ?
Ainoa mitä lämmöstä tässä on hyötyä, se laajentaa pakokaasujen tilavuutta. Syntyy suurempi virtaus
turbolle.
Turbohan pyörii vaikka kylmällä paineilmalla, virtausta lisäämällä turbon kierrokset nousevat.luepa alkuperäinen kysymys.
kaasuvirtaus pyörittää turboa, ei lämpö - Polttoaineen
xyzxyz kirjoitti:
luepa alkuperäinen kysymys.
kaasuvirtaus pyörittää turboa, ei lämpöja ilmanseoksen syttymistä(LÄMPÖÄ)ei synny kaasuvirtausta!!!Juuri sylinterissä tapahtuva polttoaineen ja ilman syttyminen saa aikaaan pakokaasut ja sitä kautta niiden ulosVIRTAUKSEN!! Eli juuri LÄMPÖ on se mikä saa turbon alunperin pyörimään.Vai tiedätkö auton tai moottorin jonka pakokaasut olisivat KYLMIÄ??????
- soppaa
Polttoaineen kirjoitti:
ja ilmanseoksen syttymistä(LÄMPÖÄ)ei synny kaasuvirtausta!!!Juuri sylinterissä tapahtuva polttoaineen ja ilman syttyminen saa aikaaan pakokaasut ja sitä kautta niiden ulosVIRTAUKSEN!! Eli juuri LÄMPÖ on se mikä saa turbon alunperin pyörimään.Vai tiedätkö auton tai moottorin jonka pakokaasut olisivat KYLMIÄ??????
lisää...jos pakokaasujen lämpötilaa, saadaan reilusti pudotettua sylinterissä, esim. tehokkaalla välijäähdytyksellä. laskeeko ahtimen pyörimisnopeus?
- viilentää
soppaa kirjoitti:
lisää...jos pakokaasujen lämpötilaa, saadaan reilusti pudotettua sylinterissä, esim. tehokkaalla välijäähdytyksellä. laskeeko ahtimen pyörimisnopeus?
imuilmaa eikä siis pakokaasuja.Kylmemmällä imuilmalla saadaan palotilaan enemmän ilmaa ja samalla sinne voidaan syöttää myös enemmän polttoainetta.
- xyzxyz
Polttoaineen kirjoitti:
ja ilmanseoksen syttymistä(LÄMPÖÄ)ei synny kaasuvirtausta!!!Juuri sylinterissä tapahtuva polttoaineen ja ilman syttyminen saa aikaaan pakokaasut ja sitä kautta niiden ulosVIRTAUKSEN!! Eli juuri LÄMPÖ on se mikä saa turbon alunperin pyörimään.Vai tiedätkö auton tai moottorin jonka pakokaasut olisivat KYLMIÄ??????
taisi mennä puurot ja vellit sekaisin.
Et osaa lukea tai et ymmärrä lukemaasi.
LÄMPÖ on hukkatuote polttomoottorissa - xyzxyz
soppaa kirjoitti:
lisää...jos pakokaasujen lämpötilaa, saadaan reilusti pudotettua sylinterissä, esim. tehokkaalla välijäähdytyksellä. laskeeko ahtimen pyörimisnopeus?
miksi yrittää laskea pakokaasujen lämpötilaa.
Pariin otteeseen on todettu, että lämpö nostaa pakokaasujen tilavuutta --> kaasujen virtaus nopeutuu.
Tutkitaampa polttomootorin teoriaa, polttoainetta polttaessä syntyy lämpöä, joka on hukkaa.
Vain pieni osa esim bensan enegiasta siirtyy sinne vetäviin pyöriin.
Muistakaapa: on erikokoisia ahtimia - >>TurbotOn<<
xyzxyz kirjoitti:
taisi mennä puurot ja vellit sekaisin.
Et osaa lukea tai et ymmärrä lukemaasi.
LÄMPÖ on hukkatuote polttomoottorissaKun polttomoottorin polttoaineen ja ilmanseos syttyy ja laajenee palotilassa syntyy LÄMPÖÄ.Ymmärrätkö tämän?
Syttyessään tämä seos palaa ja tuottaa nk.työtahdin jonka voimasta mäntä lähtee alaspäin.Tämän jälkeen mäntä poistotahdin aikana työntää pakokaasut pakokanavan kautta pakosarjaan ja ahtimelle.Ymmärsitkö tämän?
Tämä pakokaasujen virtaus siis pyörittää turboahdinta!
Lämpö on tosiaan kyllä ottomoottorin hukkaenergiaa jota ei saada talteen ja osittain siksi hyötysuhde on niinkin huono kuin se on.
Eli jos alussa ei moottorissa/palotilassa synny lämpöä ei myöskään synny pakokaasuja eikä näin ollen niiden virtausta eikä myöskään ahdin pyöri/toimi.
Tämä opetetaan jo peruskoulussa fysiikan tunneilla kun mottoritekniikan alkeisiin perehdytetään.Ja ketkä pidemmälle ovat asiaa opiskelleet tai muuten vaan moottoritekniikka kiinnostaa tämä on päivänselvää pässinlihaa. - lainaus,
viilentää kirjoitti:
imuilmaa eikä siis pakokaasuja.Kylmemmällä imuilmalla saadaan palotilaan enemmän ilmaa ja samalla sinne voidaan syöttää myös enemmän polttoainetta.
uusi moottoritekniika virittäminen ja säätäminen kirjasta."ahtoilman jäähdytyksellä saavutetaan suuremman moottoritehon lisäksi toinenkin merkittävä etu, nimittäin parempi moottorin ja ahtimen luotettavuus. karkeana peukalosäätönä voidaan pitää sitä että moottorin ahtoilman lämpötilan alentuessa pakokaasun lämpötila putoaa likimain saman verran, mikä puolestaan tekee elämän selvästi helpommaksi pakoventtiileille ja niiden istukoille, ahtimelle pakosarjalle sekä moottorin jäähdytysjärjestelmälle kokonaisuudessaan"
- haee
>>TurbotOn<< kirjoitti:
Kun polttomoottorin polttoaineen ja ilmanseos syttyy ja laajenee palotilassa syntyy LÄMPÖÄ.Ymmärrätkö tämän?
Syttyessään tämä seos palaa ja tuottaa nk.työtahdin jonka voimasta mäntä lähtee alaspäin.Tämän jälkeen mäntä poistotahdin aikana työntää pakokaasut pakokanavan kautta pakosarjaan ja ahtimelle.Ymmärsitkö tämän?
Tämä pakokaasujen virtaus siis pyörittää turboahdinta!
Lämpö on tosiaan kyllä ottomoottorin hukkaenergiaa jota ei saada talteen ja osittain siksi hyötysuhde on niinkin huono kuin se on.
Eli jos alussa ei moottorissa/palotilassa synny lämpöä ei myöskään synny pakokaasuja eikä näin ollen niiden virtausta eikä myöskään ahdin pyöri/toimi.
Tämä opetetaan jo peruskoulussa fysiikan tunneilla kun mottoritekniikan alkeisiin perehdytetään.Ja ketkä pidemmälle ovat asiaa opiskelleet tai muuten vaan moottoritekniikka kiinnostaa tämä on päivänselvää pässinlihaa.esim 10 kuutiota tuottava paineilmakompressori
ja turbo. syötä paineilmaa turboon.
Voit todeta turbon alkavan pyöriä.
Vastaapa kysymykseen miksi turbo alkaa pyörimään, vaikka ei ole lämpöä ??? - "Fiksu" kaveri
haee kirjoitti:
esim 10 kuutiota tuottava paineilmakompressori
ja turbo. syötä paineilmaa turboon.
Voit todeta turbon alkavan pyöriä.
Vastaapa kysymykseen miksi turbo alkaa pyörimään, vaikka ei ole lämpöä ???sekoittaa ja vertaa paineilmakompressoria polttomoottoriin ja sen turboahtimeen!!!!Heheh : )
Kerropa sinä nero miksi hiustenkuivaajan propelli pyörii??
Huhhuh mitä porukkaa ja mitä juttua!!!!
- Et oo tosissas
Mietis nyt vähän asiaa oikeen ajatuksella!
Saatanan nintendo/ pleikkarisukupolvi on juur noin tyhmää sakkia.
Missäs olit silloin ku aivoja jaettii, sait vaan rumat kuoret ja vielä liian isot!!!
TYHMÄ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621576Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281546Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251252- 1281125
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1751096Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3111040- 781036