Yhden melottava kaksikko

Retkimeloja.

Mikä kaksikko soveltuisi parhaiten yksinmelontaa?

Tarvitsisin siis kajakin, jolla pääsisin turvallisesti melomaan alle kouluikäisteni lasteni kanssa. melominen siis lapsi kyydissäkin olisi lähinnä yksinmelomista, koska lapset ovat vielä aika nuoria melojiksi. Lisäksi melon mielelläni myös yksikseni, eikä talous anna periksi pitää kahta kajakkia.

5

1702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen melonut paljon omalla, itse suunnittelemallani kaksikolla yksin, eikä isompia ongelmia ole ollut, jos ei ole tarpeena pysyä nopeampien kajakkien vaihdissa. Siis rauhalliseen retkeilyyn, mukana joko lapsi, huonokuntoinen kumppani, tai vain ruhtinaallisesti matkatavaraa, kaksikko yksin melottuna sopii ihan hyvin. Esim Avalonin kaksikko ja Star 630 ovat mukavia ja merikelpoisia. Mutta esim kapeisiin jokiin merikaksikko ei tietenkään oikein mahdu. Siis ihan harkittavissa oleva ratkaisu!

      • Eksimo

        Onnistuuko millään kaksikolla eskimokäännös, jos etuluukussa on sokkopeite?


      • ainakin
        Eksimo kirjoitti:

        Onnistuuko millään kaksikolla eskimokäännös, jos etuluukussa on sokkopeite?

        puoliksi......


      • Eksimo kirjoitti:

        Onnistuuko millään kaksikolla eskimokäännös, jos etuluukussa on sokkopeite?

        Kaksi varmaa käännöksen osaavaa melojaa pystyy (meri-)kaksikolla nousemaan pystyyn, mutta epäilen homman onnistumista yksin, ehkä hyvin raskaasti kuormatulla ja syvällä uivalla kaksikolla..


    • peikonpoikanen

      Hei! Jokaisella kaksikolla voi meloa yksin, mutta eroja varmasti on paljon melottavuudessa.
      Tulisipa mieleeni ehdottaa jotakin muovista lyhyttä koski-jokiretkimelontaan soveltuvaa paattia, vaikka sellainen ei olekaan niin sujuvaliikkeinen kuin kuitukajakki.
      Itse olen melonut kaksikolla niin koiran kuin lapsenkin kanssa ja huvinhän se sujuu ja ajan kanssa lapset kasvavat ja myös melovat. Kunhan vain lapsi saa sopivan painoisen ja pituisen melan käteensä.Myös korokkeen laitto pepun alle antaa paremman melonta asennon.
      Silloin kun melot yksin kaksikolla kannattaa nostaa painoa etuaukkoon koska melottavuus paranee. Hiekalla täytetty muovikassi toimii hyvin ja sen voi rantautuessaan tyhjentää helposti. Myös vesitiivis varustesäkki toimii ja saathan siihen samalla omat retkivarusteet ainakin varavaatteet ja eväät mukaan.
      Netistä löydät paljon tietoa kajakeista. Hankintapaikkoja esim North-West Import Oy, Bea&Water, Kajak Sport Oy ja Welhonpesä Oy.
      Melonnan iloa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe