Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Taitoluisteluasuista kysyn minäkin?

jäämamma

Taitoluisteluasuista minäkin kyselisin, koska ajattelin ensi syksynä laittaa 4-vuotiaan tyttäreni luistelukouluun. Eli missä vaiheessa nämä pienet aloittelijat saavat laittaa päällensä sen iki-ihanan asunsa eli jonkun luistelupuvun? Tarkoitan että joko luistelukoululainen saa jossain vaiheessa tutustua taitoluistelun pukuloistoon, eli pitää päällänsä hametta/taitoluistelupukua? Vai pitääkö odottaa useampi vuosi ennenkuin lapsi osaa luistella jo paremmin?

Ostatteko itse pukuja jääprinsessoillenne vai teettekö ne itse? Mitä kannattais ottaa huomioon pukuja tehdessä tai ostaessa?

T. Innostunut innostuneen tulevan jääprinsessan äiti :)

4

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luistelijan äiti

      Luistelupuku sukkahousuineen ei ole kovin lämmin asu, joten älä nyt ainakaan perusluistelua opettelevalle luistelukoululaiselle sellaista laita treeneihin päälle. Lähinnä verkkarit ja alle sopivasti alusvaatekertoja, jottei lapsi palellu. Luistelupuvun voi laittaa tuossa vaiheessa lähinnä valokuvaan....

      Jos lapsi luistelusta kiinnostuu ja pukujen hankinta tulee ajankohtaiseksi, niin harjoituspuvut ovat melko yksinkertaisia eikä niissä ole syytä olla mitään ylimääräisiä paljetteja tai muita koristeita, jotka voivat pudota jäälle. Yleensä "pukuvaihe" menee myös nopeasti ohi ja treeneissä useimmat tytöt tykkäävät käyttää trikoita, joten mitään kovin laajaa pukuarsenaalia ei ehkä kannata hankkia.

      • -99

        Saatanan homot. Niil tarkenee 10000000000000000000000000000000000000000000 kertaaa paremmin kun villahousilla.


    • S-Minttu

      Meidän luisteluseurassa pienimmät tytöt ovat vetäneet hameen housujen päälle ensialkuun.. Koska kun vauhti ei ole vielä kova, niin trikoilla ja puvulla/harkkahameella ei vielä tarkene. Mutta lämmintä ja joustavaa alle ja hame siihen päälle niin on nätti koska sehän on monesti pikkulikoilla aluksi tärkeää =)
      Teen itse pukuja ja voin vinkkinä sanoa että tee helmasta sivuilta eri mittainen kuin edestä ja takaa. Eli sivusauma lyhyin, takaa vähintään 5 senttiä pidempi kuin edestä.
      Harkkahameen jos teet niin muista se housuosa. Ne on tosi helppoja tehdä, helman muuntelulla saa aikaan vaikka kuinka paljon erilaisia samalla mallilla.

    • tuutikki87*

      Heippa!

      Vastaan nyt ohjaajan näkökulmasta. Itse olen vetänyt luistelukouluja noin kuuden vuoden ajan joten tämä ohjaajan näkökulmasta.

      Vaatetta kannattaa todellakin laittaa tarpeeksi lapsen päälle. Kumminkin kovin paksut vaatteet, kuten toppapuvut ovat liian kankeita.

      Meidän seurassa asuja on ollut kaikenlaisia. Mitään sopivaa ikää ei ole alkaa käyttämään luistelupukuja, lähinnä siitä kiinni miten vanhemmat lapsensa pukevat?

      Välillä kaikkein pienimmilläkin näkyy jo luisteluhameita, toisissa ryhmissä luistellaan vanhempanakin verkkareilla.

      Suosittuja meidän seurassa on ollut villahousut. Ovat lämpimät ja niillä on hyvä liikkua. Villahousujen päälle voi vetää vaikka lycratrikoot ja siihen hameen jos haluaa. Jos lapsi haluaa käyttää mekkoa, käteviä ovat ns. puolihameet, joissa on luistelupuvun alaosa. Siis pikkupöksymäinen osa alla ja siihen päälle ommeltu hame. Yläosassa verkkatakki tai villapaita. Jos käyttää hametta kannattaa huomioida ettei se ole liian pitkä. Ohjaajan olen kyllästynyt katselemaan kun rimpsut ovat jatkuvasti tiellä.

      Tässä ainakin jotain..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2142
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      36
      1823
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1818
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1550
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1516
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1432
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1372
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1332
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1281
    Aihe