omatunto

herkkä

Minulla taitaa olla normaalia herkempi omatunto ja joskus tuntuu, että se vie uskomisen vapautta ja iloa kun monet pienetkin asiat jäävät vaivaamaan. Ja tuntuu, että niiden korjaaminen on jotenkin ihan hölmöä. Kuitenkin sitten kun ne on korjattu asia ei enää vaivaa ja on vapaa mieli kunnes "kaivan" taas uuden asian.Onko joku kokenut tai kokeeko joku vastaavaa ja onko joku kenties päässyt asian kanssa jollain tavalla tasapainoon. Vai onko tämä asia jonka kanssa on vain elettävä l. onko tämä minun "ristini".Pienillä asioilla tarkoitan vaikkapa jotain sanomisiani esim. liioittelua tms. Toivoisin asiallisia vastauksia.

28

888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika

      Juttusi perusteella voi sanoa että olet ihminen jolla on hyvä omatunto. Kun pyrkii sopimaan pienemmätkin asiat,kolkuttaa omatunto herkemmin.
      Kun on luonteeltaan herkkä niin tulee otettua asiatkin herkemmin ja tulee ajateltua toistakin ihmistä enemmän.
      Herkkä omatunto kertoo että asiat ovat kunnossa.

      • vrk

        No ei kerro. Et ilmeisessti tajunnut jutun kirjoittajan pointtia: hänellä on YLIherkkä omatunto. Itse asiassa kyseessä ei ole omatunto, vaan yliminä.

        Muun muassa elämänkriisi kuolema, suuri pettymys,e ro voi laukaista tuollaisen.

        Asiaan voi auttaa esim terapia.


      • ...Just!
        vrk kirjoitti:

        No ei kerro. Et ilmeisessti tajunnut jutun kirjoittajan pointtia: hänellä on YLIherkkä omatunto. Itse asiassa kyseessä ei ole omatunto, vaan yliminä.

        Muun muassa elämänkriisi kuolema, suuri pettymys,e ro voi laukaista tuollaisen.

        Asiaan voi auttaa esim terapia.

        Sama taitaa vaivata sitten minuakin.


    • vanhlest

      Ennen sanottiin ettei itseään tarvitse "kaivaa". Kaivamisella tarkoitetaan sitä että esim. kun korjataan asioita jäädäänkin jälkeenpäin miettimään, tulikohan nyt varmasti kaikki nimellisetkin asiat tunnolta. Se on sielunvihollisen puhetta, jolla se yrittää saada pois uskomisen vapauden ja kasvattaa kuormaa.

      Riittää kun korjaat asiat, jotka vaivaavat tunnollasi. Ja uskot anteeksi kaikki syntisi, ne kaikki sinulle saarnataan anteeksi - rauhaan, vapauteen ja iloon saakka. "Ole vapaa, sinä vapaaksi ostettu lauma".

      • armon penikka

        Luther kehottaa vanhassa katekismuksessa " jokapäiväisen parannuksen ja katumuksen kautta upottamaan vanha ihmistä". Luulen hänen tarkiottavan juuri tuota kuvaamaasi asiaa.
        Itse olen usein askarrellut saman asian kanssa. Mukava kuulla, että muillakin on samanlaisia kokemuksia. Uskon, että se on yksi elävän uskon merkki, kun Pyhä henki muistuttaa meitä korjaamaan asioita, joissa joudumme vikaan.

        Sielun vihollinen usein esittää, että vasta sitten, kun olet aivan tarkasti kaikki asiasi korjannut, saat uskoa vapaasti olevasi kelvollinen Taivaan Isälle.

        Muistatammehan kuitenkin, ettei meidän Taivaan Isälle kelpaaminen perustu siihen, kuinka hyvin onnistumme korjaamaan asioitamme tai syntiä välttämään, vaan siihen, että rakas Vapahtajamme on meidän koko syntivelkamme kärsimyskuolemallaan ja ylösnousemisellaan maksanut ja meille tien taivaaseen avannut.


      • onnellinen
        armon penikka kirjoitti:

        Luther kehottaa vanhassa katekismuksessa " jokapäiväisen parannuksen ja katumuksen kautta upottamaan vanha ihmistä". Luulen hänen tarkiottavan juuri tuota kuvaamaasi asiaa.
        Itse olen usein askarrellut saman asian kanssa. Mukava kuulla, että muillakin on samanlaisia kokemuksia. Uskon, että se on yksi elävän uskon merkki, kun Pyhä henki muistuttaa meitä korjaamaan asioita, joissa joudumme vikaan.

        Sielun vihollinen usein esittää, että vasta sitten, kun olet aivan tarkasti kaikki asiasi korjannut, saat uskoa vapaasti olevasi kelvollinen Taivaan Isälle.

        Muistatammehan kuitenkin, ettei meidän Taivaan Isälle kelpaaminen perustu siihen, kuinka hyvin onnistumme korjaamaan asioitamme tai syntiä välttämään, vaan siihen, että rakas Vapahtajamme on meidän koko syntivelkamme kärsimyskuolemallaan ja ylösnousemisellaan maksanut ja meille tien taivaaseen avannut.

        Oletko esikoislestadiolainen?


      • armon penikka
        onnellinen kirjoitti:

        Oletko esikoislestadiolainen?

        ..haluaisin olla Taivaan Isän suuresta armosta yksi niistä , jotka Herramme Jeesus on verellään lunastanut Taivaan valtakunnan perillisiksi.


      • vrk

        ... turha kaivelu pois.--Tätä yritin tuolla aiemmin herätysliikkeet- palstalla kirjoittaa niin jotkut nuoret vl:t ja nimimerkki Oskari hyökkäsivät kauheasti kimppuuni. Osasit sanoa juuri tarkalleen mitä olen tarkoittanut.


    • onnellinen

      Eikö Lutherkin koittanut ensin tehdä kaikesta mahdollisesta parannusta, kunnes huomasi, ettei siihen kukaan ihminen pysty.Ihminen tekee syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.Ei ajatuksiaan pysty valvomaan ja käskemään.Luota vain siihen, että saat KAIKKI synnit anteeksi,kun pyydät evankeliumia.
      Ihmiset ovat kyllä erilaisia ja toisia saattaa vaivata pienemmät asiat kuin toisia.Jos joku todella tuottaa synninhätää, pyydä se silloin anteeksi.
      Ota oppia lapsista.Yritä uskoa lapsen lailla, liikaa miettimättä, huoletta.

    • ihanhiljaa

      Jos on herkkä niin mee varo varovasti

    • Ennenkuulumatonta

      Minusta aloittajan omatuntunto ei vielä ole herännyt. Oma kehu haisee. Rukoile , että tulisit tuntemaan todelliset syntisi.

      • Anonyymi

        No just, sullahan se omatunto on herännyt paremmin kuin muilla? Mieti vielä, oletkohan niin hyvä kuin luulet!


    • Anonyymi

      Pyytäkää omatunto piponne,lakin en Kiminkinen ryhmä muualta, pyytää apua ottakaa kollega virkakyytiin.
      T
      Tuonti ja vienti ryhmä Paajanen Ulkko.
      Punamusta.

    • Anonyymi

      Uskovaisissakin on erityisherkkiä. Se on synnynnäinen ominaisuus. Asiat jää mielen päälle helposti ja sitä ikään kuin skannaa muiden ihmisten tunteet ja kaikki tilanteet. Tässä onkin tärkeä erottaa se oma herkkyys ja mieli, siitä mikä on todellisuus. Ihmiset kun kokevat asiat eri tavalla. Ei-erityisherkkä ei pidä sellaista vääränä mitä erityisherkkä pitää. Sellaisia pieniä tunnon asioita. Herkkä omatunto voi olla vaikea asia, mutta pitää muistaa että se on usein vain omaa tunnetta ja kokemusta maailmasta. Ns.omaa maailmankuvaa.

      • Anonyymi

        Noin se ehkä on, mutta esimerkiksi esikoislestadiolaisuus saattaa "ruokkia" erityisherkkiä, aina vaan parannusta tehdään.... siis pitää kiinni siinä väärässä opissa. Ihmisopissa, lapinvanhinten pauloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin se ehkä on, mutta esimerkiksi esikoislestadiolaisuus saattaa "ruokkia" erityisherkkiä, aina vaan parannusta tehdään.... siis pitää kiinni siinä väärässä opissa. Ihmisopissa, lapinvanhinten pauloissa.

        He sanovat sitä että se on palata kasteen liittoon joka päiväisen parannuksen kautta ei siis vain seuroissa vaan myös kotona.

        Että siitä kasteen liitosta voi langeta pois, niin se parannuksen tekeminen ja synnin pois paneminen on palata kasteen liittoon.

        Mutta se on totta, ettei sitä voi asettaa uskomisen ehdoksi, mutta se on puhtaan ja hyvän omantunnon liitto ja rauha Jumalan kanssa!

        Mutta minä luulen, että meidän pitää varmaan perustaa oma seurakunta! Kun ei ole oikeaa seurakuntaa oikealla nimellä!

        Sen nimi pitää olla;

        Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen seurakunta!
        Church of God and Jesus Christ!

        Jos vaito tulee lukkariksi niin minä voin olla saarnaaja. En tosin tiedä mistä saarnaan, varmaan niistä punatulkuista mitä päässä lentää, eli ajatukseen tulee.

        Mutta jonkun pitää myös kastaa, otetaanko me tuo pinnasänky tuolta vl palstalta? Se ei ole vl mutta sillä on kastamisesta kokemusta.


        En mä jaksa. Hoh hoijaa.

        Mutta jonkun pitäis perustaa oikea seurakunta jossa kunnia tulee yksin taivaan Isälle kaikesta, armosta, uskosta ja uskon vanhurskaudesta joka on elävän uskon hedelmä, siis vanhurskaus joka ei tule ihmisestä vaan Jumalalta jos hän sen antaa.

        Siksi on seurakunnan nimi Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen seurakunta, koska ainoastaan he voivat antaa vanhurskauden ja uskon ja uskon kautta vanhurskauden ja usko sekä vanhurskaus ovat kumpikin Jumalalta!

        Siksi ei ole oikein nimittää seurakuntia ihmisten nimillä, se on ottaa kunnia siltä jolle kunnia kuuluu, se on pystyttää eriseuraa! Vaan kaikki ovat muotoon katsomatta tervetulleita, koska seurakunta ei ole ihmisten seurakunta vaan Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen seurakunta ja Pyhän Hengen valtakunta armon ja rauhan valtakunta! Ei minulla ole seurakuntaa.

        Mutta ei se ole armo ja rauha mikä tulee ihmisestä vaan mikä tulee Jumalasta eli ilman ihmisen omaa ansiota.

        Voin minä mennä esikoislestaadiolaisten seuroihin, mutta menen ihmisen seurakuntaan, en tiedä miksi menen sinne sitten. Kun en minä voi perkelettäkään vastaan seisoa omalla voimalla vaan jos Jumala sen voiman antaa niin minä vastaan seison. Ja jos joku näkisi minut vanhurskaaksi silloin että perkeleen voitin, niin mitä hän silloin näkisi, että olipahan onnistunu kristitty eli Laestaadius vai näkeekö hän että Jumala on vanhurskas? Sillä ei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi ilman Jumalaa eikä autuaaksi ilman Jumalan Poikaa joka synnit anteeksi antaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He sanovat sitä että se on palata kasteen liittoon joka päiväisen parannuksen kautta ei siis vain seuroissa vaan myös kotona.

        Että siitä kasteen liitosta voi langeta pois, niin se parannuksen tekeminen ja synnin pois paneminen on palata kasteen liittoon.

        Mutta se on totta, ettei sitä voi asettaa uskomisen ehdoksi, mutta se on puhtaan ja hyvän omantunnon liitto ja rauha Jumalan kanssa!

        Mutta minä luulen, että meidän pitää varmaan perustaa oma seurakunta! Kun ei ole oikeaa seurakuntaa oikealla nimellä!

        Sen nimi pitää olla;

        Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen seurakunta!
        Church of God and Jesus Christ!

        Jos vaito tulee lukkariksi niin minä voin olla saarnaaja. En tosin tiedä mistä saarnaan, varmaan niistä punatulkuista mitä päässä lentää, eli ajatukseen tulee.

        Mutta jonkun pitää myös kastaa, otetaanko me tuo pinnasänky tuolta vl palstalta? Se ei ole vl mutta sillä on kastamisesta kokemusta.


        En mä jaksa. Hoh hoijaa.

        Mutta jonkun pitäis perustaa oikea seurakunta jossa kunnia tulee yksin taivaan Isälle kaikesta, armosta, uskosta ja uskon vanhurskaudesta joka on elävän uskon hedelmä, siis vanhurskaus joka ei tule ihmisestä vaan Jumalalta jos hän sen antaa.

        Siksi on seurakunnan nimi Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen seurakunta, koska ainoastaan he voivat antaa vanhurskauden ja uskon ja uskon kautta vanhurskauden ja usko sekä vanhurskaus ovat kumpikin Jumalalta!

        Siksi ei ole oikein nimittää seurakuntia ihmisten nimillä, se on ottaa kunnia siltä jolle kunnia kuuluu, se on pystyttää eriseuraa! Vaan kaikki ovat muotoon katsomatta tervetulleita, koska seurakunta ei ole ihmisten seurakunta vaan Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen seurakunta ja Pyhän Hengen valtakunta armon ja rauhan valtakunta! Ei minulla ole seurakuntaa.

        Mutta ei se ole armo ja rauha mikä tulee ihmisestä vaan mikä tulee Jumalasta eli ilman ihmisen omaa ansiota.

        Voin minä mennä esikoislestaadiolaisten seuroihin, mutta menen ihmisen seurakuntaan, en tiedä miksi menen sinne sitten. Kun en minä voi perkelettäkään vastaan seisoa omalla voimalla vaan jos Jumala sen voiman antaa niin minä vastaan seison. Ja jos joku näkisi minut vanhurskaaksi silloin että perkeleen voitin, niin mitä hän silloin näkisi, että olipahan onnistunu kristitty eli Laestaadius vai näkeekö hän että Jumala on vanhurskas? Sillä ei yksikään ihminen tule vanhurskaaksi ilman Jumalaa eikä autuaaksi ilman Jumalan Poikaa joka synnit anteeksi antaa!

        Ei tuossa esikoislestaadiolaisten seurakunnassa muuten ole vikaa mutta 2 asiaa, ensimmäinen että opettavat kasteen väärin ja toiseksi se että ovat lestaadiolaisia eli korostavat ihmistä niin se tekee heistä hyvin muotoon katsovia eli en minäkään heille kelpaa koska minun muotoni ei ole sellainen josta he pitävät. Koska he ovat lestaadiolaisia niin he odottavat että kaikki näyttäisivät lestaadiolaiselta myös naamavärkistä se on etsiä ihmisestä jotakin, mutta se mitä minä etsin on se mitä Jumala antaa jos hän sen armossaan antaa. Ja ei se niin ole että jos se joskus löytääkin eli armon, ettei toisena päivänä voisi olla taas murheellinen, siksi mua ahdistaa kun he ovat niin ihmiskeskeisiä kun en minä voi olla synnitön vaikka haluaisin niin se ei ole kiva jos tuomitaan heti kun muoto ei miellytä eli synnin sbitaali kyllä kasvoista näkyy mutta jos en minä tahalleen syntiä tee niin miksi minut muodon perusteella tuomitset? Ethän sinäkään ole armoa saanut omasta ansiostasi!

        Joo niin he saarnaavat että pitäisi jokapäiväisen parannuksen kautta panna pois sitä vikaa joka tarttuu se on helppo sanoa kun te olette aina ylönkatsoneet minut niin minä enään luota kehenkään teistä, ei siinä ole koko seurakunnassa yhtäkään miestä jolle voisin tehdä jokapäiväistä parannustanne palatakseni kasteen liittoon joka päivä.

        Siksi minä sanoin että haluaisin uuden seurakunnan perustaa joka on Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen Kirkko, että ei ihmisen muotoon pidä katsoa vaan sitä mikä ylhäältä on ja jonka Pyhä Henki kirkastaa, ei ihmis silmä eikä muotoon katsominen. Mutta sellaisia te olette koska teidän nimenne on .....lestaadiolaiset että ihmisen muoto tahtoo olla myös tärkeä sen rinnalla mikä on Jumalan vanhurskaus.

        Se on hieman erikoista, jos itse saa kaiken ilmaiseksi niin vaatii toisilta rahaa, eli muotoa, eli etteikö Jumala voisi tehdä työtä myös niissä joissa muoto ei ole ihmissilmän jälkeen hyvä? Se on ulkokullaisuutta ja sellainen kristillisyys on unohtanut ensimmäiset hääpäivänsä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa esikoislestaadiolaisten seurakunnassa muuten ole vikaa mutta 2 asiaa, ensimmäinen että opettavat kasteen väärin ja toiseksi se että ovat lestaadiolaisia eli korostavat ihmistä niin se tekee heistä hyvin muotoon katsovia eli en minäkään heille kelpaa koska minun muotoni ei ole sellainen josta he pitävät. Koska he ovat lestaadiolaisia niin he odottavat että kaikki näyttäisivät lestaadiolaiselta myös naamavärkistä se on etsiä ihmisestä jotakin, mutta se mitä minä etsin on se mitä Jumala antaa jos hän sen armossaan antaa. Ja ei se niin ole että jos se joskus löytääkin eli armon, ettei toisena päivänä voisi olla taas murheellinen, siksi mua ahdistaa kun he ovat niin ihmiskeskeisiä kun en minä voi olla synnitön vaikka haluaisin niin se ei ole kiva jos tuomitaan heti kun muoto ei miellytä eli synnin sbitaali kyllä kasvoista näkyy mutta jos en minä tahalleen syntiä tee niin miksi minut muodon perusteella tuomitset? Ethän sinäkään ole armoa saanut omasta ansiostasi!

        Joo niin he saarnaavat että pitäisi jokapäiväisen parannuksen kautta panna pois sitä vikaa joka tarttuu se on helppo sanoa kun te olette aina ylönkatsoneet minut niin minä enään luota kehenkään teistä, ei siinä ole koko seurakunnassa yhtäkään miestä jolle voisin tehdä jokapäiväistä parannustanne palatakseni kasteen liittoon joka päivä.

        Siksi minä sanoin että haluaisin uuden seurakunnan perustaa joka on Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen Kirkko, että ei ihmisen muotoon pidä katsoa vaan sitä mikä ylhäältä on ja jonka Pyhä Henki kirkastaa, ei ihmis silmä eikä muotoon katsominen. Mutta sellaisia te olette koska teidän nimenne on .....lestaadiolaiset että ihmisen muoto tahtoo olla myös tärkeä sen rinnalla mikä on Jumalan vanhurskaus.

        Se on hieman erikoista, jos itse saa kaiken ilmaiseksi niin vaatii toisilta rahaa, eli muotoa, eli etteikö Jumala voisi tehdä työtä myös niissä joissa muoto ei ole ihmissilmän jälkeen hyvä? Se on ulkokullaisuutta ja sellainen kristillisyys on unohtanut ensimmäiset hääpäivänsä!

        Eivät he kasteesta sitä opeta väärin että siitä voi langeta ja joka päiväisen parannuksen kautta siihen voi palata pyytämällä synnit anteeksi jne....kätten päälle-panemisen kautta ottaa vastaan todistus syntien anteeksi antamuksesta jne...

        Mutta puhe oli lapsikasteesta. Raamattu ei tunne sellaista. Ei se toki väärin ole, mutta pitäis kastaa uudestaan vaan aikuisena. Kyl mä ainaki haluaisin uudestaan kasteen nyt kun olen tullut uskoon. Jos en sitä eslestoista saa niin sitten käyn vaikka nimerkki pinnasängyltä hakemassa sen, kun se on puhdasta Jumalansanaa ottaa kaste uskoon tulemisen jälkeen. On lapsi uskossa mutta se ei silti ole Raamatun opetusta oli se totta tai ei mutta jumalansanaan sitä ei ole kirjoitettu niin silloin vaikka se on totta että lapsen voi kastaa mutta silti pitää kastaa aikuisena uudestaan kun tulee uskoon omakohtaisesti. Jos ei sitä eslestoista saa, sit täytyy perustaa uusi seurakunta nimimerkillä Jumalan seurakunta!

        Kastan itse itseni. Ihan sama. Tärkeintä että jumalansana toteutuu. Voisin kastaa jo tänään itseni. Miks sitä ei voi itse tehdä? Niin sen Pyhän Hengen takia. Kö? Eikö se tule Jumalalta eikä ihmiseltä joten voin kastaa itseni. Jos maailmassa ei ole muita ihmisiä kuin minä niin vähän pakko sit kastaa itse itsensä Kristukseen. Jos on maapallon ainut ihminen. Yksinäisen pitää kastaa itse itsensä,se ei kyllä varmaan ole raamatullista.

        Mä haluaisin saada kasteen uudestaan niin mistähän sen saa helpointen.


    • Anonyymi

      lahkoissa terve omatunto vääristyy,

      "nuo joiden omatunto on poltinraudalla merkitty" 1 Tim: 4: 2

    • Anonyymi

      Hyviä ja asiallisia kommentteja suurimmalta osaltaan tähän asti.
      Kaikkien on syytä etsiä Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan. Jumala voi auttaa!

      Ihmeiden aika ei ole ohi! Thanks GOD!!!
      GRIMESIN mukaan hän ei osaa kellua vedessä, joten hän aloitti uimisen heti virottuaan merestä. Hän kertoo kehitelleensä päässään lauluja, jotta sai pidettyä mielensä virkeänä ja positiivisena. Grimesin mukaan hän ui Meksikonlahdella kahden meduusaparven läpi, näki auringonnousun ja oli vähällä tulla vedetyksi pinnan alle jonkin merenelävän takia.
      – En ollut valmis luovuttamaan missään vaiheessa ja sanomaan, että tämä oli tässä, tämä on loppuni. Olin päättänyt uida, kunnes käteni ja jalkani eivät pitäisi minua ennen ylhäällä, hän sanoo.
      CNN:n mukaan Grimes laihtui uskomattoman tapauksen aikana yli yhdeksän kiloa. Hän kärsi myös sekavuudesta ja uupumuksesta. Grimesin mukaan hän pureskeli jossakin vaiheessa meressä kellunutta bambutikkua.
      Grimesin mukaan häntä auttoi meressä uimisessa Jumala ja hänen uskonsa. Lopulta hänen pelastuksekseen saapui rahtilaiva, jota kohti hän lähti pyrkimään nähtyään sen valot. Laivan miehistö huomasi Grimesin meressä ja hälytti paikalle rannikkovartioston, joka nosti Grimesin merestä helikopterin kyytiin.
      RANNIKKOVARTIOSTON mukaan oli suorastaan ihme, että Grimes pystyi pitämään itsensä pinnalla koko yön ja vielä pitkälle seuraavaan päivään.
      – En ole koskaan kuullut kenenkään selvinneen meressä näin pitkään. Tämä on todellinen kiitospäivän ihme, sanoi rannikkovartioston luutnantti Seth GrossCNN:lle.

      ”Jumalan kGRIMESIN mukaan hän ei osaa kellua vedessä, joten hän aloitti uimisen heti virottuaan merestä. Hän kertoo kehitelleensä päässään lauluja, jotta sai pidettyä mielensä virkeänä ja positiivisena. Grimesin mukaan hän ui Meksikonlahdella kahden meduusaparven läpi, näki auringonnousun ja oli vähällä tulla vedetyksi pinnan alle jonkin merenelävän takia.
      – En ollut valmis luovuttamaan missään vaiheessa ja sanomaan, että tämä oli tässä, tämä on loppuni. Olin päättänyt uida, kunnes käteni ja jalkani eivät pitäisi minua ennen ylhäällä, hän sanoo.
      CNN:n mukaan Grimes laihtui uskomattoman tapauksen aikana yli yhdeksän kiloa. Hän kärsi myös sekavuudesta ja uupumuksesta. Grimesin mukaan hän pureskeli jossakin vaiheessa meressä kellunutta bambutikkua.
      Grimesin mukaan häntä auttoi meressä uimisessa Jumala ja hänen uskonsa. Lopulta hänen pelastuksekseen saapui rahtilaiva, jota kohti hän lähti pyrkimään nähtyään sen valot. Laivan miehistö huomasi Grimesin meressä ja hälytti paikalle rannikkovartioston, joka nosti Grimesin merestä helikopterin kyytiin.
      RANNIKKOVARTIOSTON mukaan oli suorastaan ihme, että Grimes pystyi pitämään itsensä pinnalla koko yön ja vielä pitkälle seuraavaan päivään.
      – En ole koskaan kuullut kenenkään selvinneen meressä näin pitkään. Tämä on todellinen kiitospäivän ihme, sanoi rannikkovartioston luutnantti Seth GrossCNN:lle.

      ”Jumalan kämmenellä ei pelkää ihminen…” -virsi on päivän virsi! Kuuntele se Youtubesta ja laula mukana. Taas pian on joulu. Joulun juhla on rakkaan vapahtajamme syntymän juhla. Kuten tuostakin em. alun perin CNN:lle tehdyssä jutussa tulee ilmi, sivistyneessä maailmassa osataan myös kunnioittaa uskoa ja Jumalaa ja kiittää Jumalaa avusta ja armosta. Yhteiskunnallisena orientaationakin se on hyvä ja yhteiskuntaa ylläpitävä kulttuuriorientaatio. Mutta vain henkilökohtainen usko Jeesukseen Kristukseen avaa tien Taivaan kotiin. Raamatun mukaan armo on terveellinen opettaja. Joulu muistuttaa meitä hyvän tahdon merkityksestä myös yhteiskunnassa. Se tuo turvaa ja läheisyyttä sekä tunnetta siitä, että vielä on myös elävää ja perusteltua toivoa paremmasta ajasta maailmassa, yhteiskunnassamme ja henkilökohtaisessa elämässä. Sinä, joka luet tämän, lähetän sinulle terveisiä, että Jumala ei ole sinuakaan hylännyt, vaan kutsuu takaisin armovaltakuntaansa ja lämpöönsä ja rakkautensa piiriin. Etsi sinäkin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki muu se ohessa sinulle annetaan. Se on Raamatun ja Jumalan sanan lupaus! Särkynyttä sydäntä et sinä Jumala hylkää! Lue psalmit: Psalmi 51., psalmi 27 ja psalmi 91 tänään. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan! (Raamatusta.)

    • Anonyymi

      korjattu

      Ihmeiden aika ei ole ohi! Thanks GOD!!!
      GRIMESIN mukaan hän ei osaa kellua vedessä, joten hän aloitti uimisen heti virottuaan merestä. Hän kertoo kehitelleensä päässään lauluja, jotta sai pidettyä mielensä virkeänä ja positiivisena. Grimesin mukaan hän ui Meksikonlahdella kahden meduusaparven läpi, näki auringonnousun ja oli vähällä tulla vedetyksi pinnan alle jonkin merenelävän takia.
      – En ollut valmis luovuttamaan missään vaiheessa ja sanomaan, että tämä oli tässä, tämä on loppuni. Olin päättänyt uida, kunnes käteni ja jalkani eivät pitäisi minua ennen ylhäällä, hän sanoo.
      CNN:n mukaan Grimes laihtui uskomattoman tapauksen aikana yli yhdeksän kiloa. Hän kärsi myös sekavuudesta ja uupumuksesta. Grimesin mukaan hän pureskeli jossakin vaiheessa meressä kellunutta bambutikkua.
      Grimesin mukaan häntä auttoi meressä uimisessa Jumala ja hänen uskonsa. Lopulta hänen pelastuksekseen saapui rahtilaiva, jota kohti hän lähti pyrkimään nähtyään sen valot. Laivan miehistö huomasi Grimesin meressä ja hälytti paikalle rannikkovartioston, joka nosti Grimesin merestä helikopterin kyytiin.
      RANNIKKOVARTIOSTON mukaan oli suorastaan ihme, että Grimes pystyi pitämään itsensä pinnalla koko yön ja vielä pitkälle seuraavaan päivään.
      – En ole koskaan kuullut kenenkään selvinneen meressä näin pitkään. Tämä on todellinen kiitospäivän ihme, sanoi rannikkovartioston luutnantti Seth GrossCNN:lle.

      GRIMESIN mukaan hän ei osaa kellua vedessä, joten hän aloitti uimisen heti virottuaan merestä. Hän kertoo kehitelleensä päässään lauluja, jotta sai pidettyä mielensä virkeänä ja positiivisena. Grimesin mukaan hän ui Meksikonlahdella kahden meduusaparven läpi, näki auringonnousun ja oli vähällä tulla vedetyksi pinnan alle jonkin merenelävän takia.
      – En ollut valmis luovuttamaan missään vaiheessa ja sanomaan, että tämä oli tässä, tämä on loppuni. Olin päättänyt uida, kunnes käteni ja jalkani eivät pitäisi minua ennen ylhäällä, hän sanoo.
      CNN:n mukaan Grimes laihtui uskomattoman tapauksen aikana yli yhdeksän kiloa. Hän kärsi myös sekavuudesta ja uupumuksesta. Grimesin mukaan hän pureskeli jossakin vaiheessa meressä kellunutta bambutikkua.
      Grimesin mukaan häntä auttoi meressä uimisessa Jumala ja hänen uskonsa. Lopulta hänen pelastuksekseen saapui rahtilaiva, jota kohti hän lähti pyrkimään nähtyään sen valot. Laivan miehistö huomasi Grimesin meressä ja hälytti paikalle rannikkovartioston, joka nosti Grimesin merestä helikopterin kyytiin.
      RANNIKKOVARTIOSTON mukaan oli suorastaan ihme, että Grimes pystyi pitämään itsensä pinnalla koko yön ja vielä pitkälle seuraavaan päivään.
      – En ole koskaan kuullut kenenkään selvinneen meressä näin pitkään. Tämä on todellinen kiitospäivän ihme, sanoi rannikkovartioston luutnantti Seth GrossCNN:lle.

      ”Jumalan kämmenellä ei pelkää ihminen…” -virsi on päivän virsi! Kuuntele se Youtubesta ja laula mukana. Taas pian on joulu. Joulun juhla on rakkaan vapahtajamme syntymän juhla. Kuten tuostakin em. alun perin CNN:lle tehdyssä jutussa tulee ilmi, sivistyneessä maailmassa osataan myös kunnioittaa uskoa ja Jumalaa ja kiittää Jumalaa avusta ja armosta. Yhteiskunnallisena orientaationakin se on hyvä ja yhteiskuntaa ylläpitävä kulttuuriorientaatio. Mutta vain henkilökohtainen usko Jeesukseen Kristukseen avaa tien Taivaan kotiin. Raamatun mukaan armo on terveellinen opettaja. Joulu muistuttaa meitä hyvän tahdon merkityksestä myös yhteiskunnassa. Se tuo turvaa ja läheisyyttä sekä tunnetta siitä, että vielä on myös elävää ja perusteltua toivoa paremmasta ajasta maailmassa, yhteiskunnassamme ja henkilökohtaisessa elämässä. Sinä, joka luet tämän, lähetän sinulle terveisiä, että Jumala ei ole sinuakaan hylännyt, vaan kutsuu takaisin armovaltakuntaansa ja lämpöönsä ja rakkautensa piiriin. Etsi sinäkin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan, niin kaikki muu se ohessa sinulle annetaan. Se on Raamatun ja Jumalan sanan lupaus! Särkynyttä sydäntä et sinä Jumala hylkää! Lue psalmit: Psalmi 51., psalmi 27 ja psalmi 91 tänään. Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan! (Raamatusta.)

      • Anonyymi

        Jaa että se Grimeskin kärsi sekavuudesta vai ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että se Grimeskin kärsi sekavuudesta vai ???

        "Jaa että se Grimeskin kärsi sekavuudesta vai ???"

        Mitä tarkoitit tai ehkä vieläkin tarkoitat sanalla "kärsi"? Sika "kärsii" ja Jeesus "kärsi" ja tarkoitit kuitenkin jotakin kolmatta asiaa, eli sitä, että hänellä oli jonkinasteista "sekavuutta" ainakin joidenkin asioiden kanssa.

        Kärsitkö sinä sekavuudesta? Muiden vai omastasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jaa että se Grimeskin kärsi sekavuudesta vai ???"

        Mitä tarkoitit tai ehkä vieläkin tarkoitat sanalla "kärsi"? Sika "kärsii" ja Jeesus "kärsi" ja tarkoitit kuitenkin jotakin kolmatta asiaa, eli sitä, että hänellä oli jonkinasteista "sekavuutta" ainakin joidenkin asioiden kanssa.

        Kärsitkö sinä sekavuudesta? Muiden vai omastasi?

        mitäpä itse arvelisit !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitäpä itse arvelisit !

        En arvele mitään, et osaa edes kysymysmerkkiä kysymykseen laittaa, joten olet omassa arvossasi, tyhmine kysymyksinesi. Oletko esikoislestadiolainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitäpä itse arvelisit !

        Älä pahennu, meille on kaikille annettu vain se, minkä me tarvitsemme. Sinäkin ihan hyvin pärjäät tuolla saamallasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pahennu, meille on kaikille annettu vain se, minkä me tarvitsemme. Sinäkin ihan hyvin pärjäät tuolla saamallasi.

        Kenelle kommentoit, saatat itse pärjäillä vähillä saamisillasi, mutta älä yleistä!


    • Anonyymi

      Lestadiolaisuus on rikos ihmisyyttä vastaan.
      Itsetuntosi on rikottu.
      On eri asia tehdä väärin kuin tuntea tehneensä väärin.
      Rukoile Jumalaa, the Jesus is the way.
      Älä kuuntele lesta "oppineita", he ovat eksyttäjiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe