Miksi pitää ottaa hattu pois päästä?

AINA hattu päässä

Jos minä kulkisin kaupassa, kutsuilla missä vaan keskisormi pystyssä muita osoittaen niin SE olisi jo loukkaavaa. Mutta jos hattu on päässä, MIKSI se on niin loukkaavaa. Onko päänahka paljaana kulkeminen kunnioittavaa? MITÄ niin loukkaavaa siinä on jos toisella on hattu päässä??? Onko pakko paasata tollasesta typerästä elkeestä kuin "hattu pois päästä kun ollaan sisällä???" Minä kuljen kaikkialla hattu päässä ja en näe sitä mitenkään loukkaavana/röyhkeänä.

Ajat ovat muuttuneet, herätkää!

16

5660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heebomaaan

      ...opettajilla sun muilla on se seiväs perseessä mikä niillä on ollut aikojen alusta asti.

      • ihmistuntija

        Olet juntti, sinulla on pilotti ja paskanen koffin lippis päässä. Parastasi ne opet ajattelee, ettet näyttäisi niin tyhmältä.


      • heeebomaan
        ihmistuntija kirjoitti:

        Olet juntti, sinulla on pilotti ja paskanen koffin lippis päässä. Parastasi ne opet ajattelee, ettet näyttäisi niin tyhmältä.

        Jos tuo oli tarkoitettu minulle niin sanottakoon että minulla ei ole koffin lippistä päässä eikä pilotti takkia, ei edes lähellekkään en käytä lippistä ja käytän adidaksen tuuli takkia ellei ole liian kuuma.
        Sä olet saatanan pälli ja on todennäköisempää että löydät sielunveljiäsi korkeasaaren punaperseapina häkistä kuin täältä.


    • Snobi

      Siitä en tiiä onko se loukkaavaa vai ei mutta sivistymättömät ja sellaset ketkä ei osaa käytöstapoja kulkee sisällä hattu päässä.
      Siks ehkä hyvätapaset vähän jaksaa siitä niuhottaa.
      Kyllä sinäkin varmaan rasitat ittees jostain asiasta josta joku muu ei välittäs.

      • .............

        SE EI OLE HYVÄTAPAISTA NIUHOTTAA JONKUN TOISEN TEKEMISTÄ VIRHEISTÄ.SE ON OMAN EGON PÖNKITTÄMISTÄ TOISEN TEKEMILLÄ VIRHEILLÄ, JA SE VASTA ON HUONOTAPAISTA EIKÄ SE OLE LAINKAAN ETIKETIN MUKAISTA!!!!!


    • Hebe

      niin harvinaisen typerän näköistä. Vain täysi idiootti viitsii kulkea hattu päässä sisällä.

      Turha tästä on vetäistä hernettä nenään, opittu suhtautuminen, mutta siitä huolimatta lätsä sisällä päässä kulkevasta saa idiootin vaikutelman.

      Kauppa voisi olla poikkeus.. Dunno..

      • AINA hattu päässä

        MIKSI helvetissä ihminen on idiootti jos on lätsä päässä? Perustele.

        "lätsä sisällä päässä kulkevasta saa idiootin vaikutelman"

        Miksi? Olenko minä muka jotenkin viisaampi ilman hattua? Kahlitseeko hattu minun älyni ja tekee minusta ääliön?

        Mun mielestä taas ihmiset jotka ottaa hatun päästään ovat "idiootteja."


      • Opettaja
        AINA hattu päässä kirjoitti:

        MIKSI helvetissä ihminen on idiootti jos on lätsä päässä? Perustele.

        "lätsä sisällä päässä kulkevasta saa idiootin vaikutelman"

        Miksi? Olenko minä muka jotenkin viisaampi ilman hattua? Kahlitseeko hattu minun älyni ja tekee minusta ääliön?

        Mun mielestä taas ihmiset jotka ottaa hatun päästään ovat "idiootteja."

        Etiketin eli käytöstapojen mukaisesti miehet pitävät hattua päässään ulkona. Naiset pitävät hattua halutessaan myös sisällä. Toki useimmat miehet eivät käytä hattua ollenkaan, mutta jos sitä käyttää, olisi tietenkin hyväksi noudattaa kohteliaisuutta ja riisua hattu esim. juuri tunnille mentäessä. Kaupassa tms. julkisesessa yleisessä tilassa voit puolestani pitää hattua aivan vapaasti.
        Syödessä ei muuten pidetä hattua edes ulkona.
        Pipoa kesähelteellä pitävät näyttävät mielestäni lähinnä naurettavilta.

        Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta tunneillani ei ole pakko ottaa hattua pois päästä, hattupäiset pojat eivät yksinkertaisesti pääse luokkaan. Ja jos ei halua ottaa hattua pois, ei myöskään halua tunnille. Eikä toisin sanoen halua todistusta. Elämä on välillä julmaa.


      • jäbä
        AINA hattu päässä kirjoitti:

        MIKSI helvetissä ihminen on idiootti jos on lätsä päässä? Perustele.

        "lätsä sisällä päässä kulkevasta saa idiootin vaikutelman"

        Miksi? Olenko minä muka jotenkin viisaampi ilman hattua? Kahlitseeko hattu minun älyni ja tekee minusta ääliön?

        Mun mielestä taas ihmiset jotka ottaa hatun päästään ovat "idiootteja."

        katsos nyt. idiootin vaikutelman saat myös siitä, jos jätät kättelemättä ja katsomatta silmiin tavatessas uuden ihmisen, tai vanhan tutun pitkään aikaan.

        alunperinhan hattupois käytäntö on juurtunut jo keskiajalta, jolloin otettiin kypärät päästä ruokailun ja taloon astumisen yhteydessä osoitukseksi siitä, ettei ole sotapolulla. käytäntö on jatkunut nykypäiviin asti, ja hatun pois ottaminen osoittaa hyviä tapoja ja kunnioitusta muita kohtaan. se, että näytät naamasi kokonaisuutena hiuksien ja päälaen kera on hyvä tapa. tästä johtuu 'hatun nosto' tapa, joka tosin on jo katoamassa.

        neurootikkoja taas ymmärrän, jos he eivät voi yksinkertaisesti luopua rakkaimmastaan sisätiloissa. normaalin ihmisen käytökseen taas kuuluu hatun ottaminen pois sisätiloissa ja VARSINKIN ruokatiloissa & kirkossa.


      • heebomaaan
        Opettaja kirjoitti:

        Etiketin eli käytöstapojen mukaisesti miehet pitävät hattua päässään ulkona. Naiset pitävät hattua halutessaan myös sisällä. Toki useimmat miehet eivät käytä hattua ollenkaan, mutta jos sitä käyttää, olisi tietenkin hyväksi noudattaa kohteliaisuutta ja riisua hattu esim. juuri tunnille mentäessä. Kaupassa tms. julkisesessa yleisessä tilassa voit puolestani pitää hattua aivan vapaasti.
        Syödessä ei muuten pidetä hattua edes ulkona.
        Pipoa kesähelteellä pitävät näyttävät mielestäni lähinnä naurettavilta.

        Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta tunneillani ei ole pakko ottaa hattua pois päästä, hattupäiset pojat eivät yksinkertaisesti pääse luokkaan. Ja jos ei halua ottaa hattua pois, ei myöskään halua tunnille. Eikä toisin sanoen halua todistusta. Elämä on välillä julmaa.

        Sinä olet juuri se seiväs perseessä kävelevä koulun hirmulisko, vai että jos pipo ei lähde päästä niin ei päästä sitten koulusta läpi, VITTU SIINÄ SITÄ VASTA ONKIN ETIKETTIÄ.
        Millanen saatanan ääliö on päästäny tollasen vallastaan sokaistuneen semisadistin opettajaksi.
        Ei ihme että tässä maassa ihmiset on sekasin ku tollasia joutuu sietämään herkässä iässä.


      • Anonyymi
        Opettaja kirjoitti:

        Etiketin eli käytöstapojen mukaisesti miehet pitävät hattua päässään ulkona. Naiset pitävät hattua halutessaan myös sisällä. Toki useimmat miehet eivät käytä hattua ollenkaan, mutta jos sitä käyttää, olisi tietenkin hyväksi noudattaa kohteliaisuutta ja riisua hattu esim. juuri tunnille mentäessä. Kaupassa tms. julkisesessa yleisessä tilassa voit puolestani pitää hattua aivan vapaasti.
        Syödessä ei muuten pidetä hattua edes ulkona.
        Pipoa kesähelteellä pitävät näyttävät mielestäni lähinnä naurettavilta.

        Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta tunneillani ei ole pakko ottaa hattua pois päästä, hattupäiset pojat eivät yksinkertaisesti pääse luokkaan. Ja jos ei halua ottaa hattua pois, ei myöskään halua tunnille. Eikä toisin sanoen halua todistusta. Elämä on välillä julmaa.

        Näytätkö myös sukuelimiä ihmisille, jotta tietävät kumpaa sukupuolta olet? Kuuluuko tämä myös niihin tapoihin?


    • Noh... :-)

      Mun ei tarvitse huolehtia mistään hatusa koska mä en käytä hattua :)
      Mut tosiaan ei tartte olla kun mikäkin VARIKSENPELÄTIN!Kyllä ilman hattua näyttää paremmalta!Se riippuu kylläkin hatusta mutta!
      En rupee kinaamaan!

    • .............

      Sillon keski-ajalla, kun oli niitä ritareitata sun muita, niin ne ruukas nostaa sitä kypäränsä ristikkoa varmaan sen takia jos ne näki jonkun kauniin(nyk.seksikkään)muijan tai että ne ei oo sotapolulla(tai jotain).
      Mutta on myös sivistymätöntä ja se on huonoa käytöstä, jos alkaa aukoa päätä jollekkin, jolla on hattu päässä sisällä.Se kertoo, että se pään-aukoja on sivistymätön, joka käyttää muiden virheitä oman egonsa pönkittämiseen(ja myös, että hän ei hallitse etikettiä).Etiketin hallitseva ihminen EI ala aukoa päätä, jos jollakin on hattu päässä sisällä.
      Musta kummiskin tuntuu, että skolessa asia on eri, koska siellä yritetään opettaa etikettiä kaiken muun ohessa(älkää väittäkö, että ette ole huomanneet).Eli jos meette joskus tulevaisuudessa johonkin hienompaan tilaisuuteen, ja unohdatte hatun päähän, ja joku alkaa urputtaa asiasta, niin älkää alkako urputtaa takasin, vaan koittakaa käyttäytyä tahdikkaasti, JA MUISTAKAA: MOKIIN EI KUOLE!

      • ...........

        Unohdin mainita, että minulla ei ole tälläistä ongelmaa, että hattu pois päästä sisällä, koska se ei oikein(tässä tapauksessa lippis)sovi yhteen mun heviletin kannssa, enkä ole koskaan edes tykännyt hatuista(tässä tapauksessa tarkoitan lippistä).Mutta on mullekkin tultu urputtaa "etiketin rikkomisesta", nimittäin olin Savonlinnan oopperajuhlilla, ja luokanvalvojani oli aukonut mulle ennen kun mä menin sinne päätä, että sinnne ei pääse verkkareissa, kummiskin mä pääsin sinne verkkareissa, eikä kukaan tullu aukoo päätä(ne tais olla vähän kateellisia, kun mä olin pukeutunu rennosti ja kevyesti, ja muilla oli semmonen puku päällä, ja niillä hiki virtas, oli vielä hirvee hellekki)


    • tarjamummi

      moukkamaista,huonoa käytöstä,välinpitämättömyyttä jne.jne

    • Hyvätapainen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe