Käyttäjien kokemuksia kaipaisin kannattaako valita audi 100 2.0 vai 2.3 koneella?
Onko satasessa joitain tyyppivikoja joista olisi hyvä olla tietoinen?
Automaattia etsin, joten onko audin laatikoissa ollut ongelmia ja vaihtaako se hyvin. Omegan laatikko oli loistava, voiko pehmeyttä verrata audiin?
Laittakaa kommentteja "uudempi" koppaisesta satasesta, jos on!
Kiitos: Kalle
2.0 vs. 2.3
21
11424
Vastaukset
- ei hyvää päivää
Mitä mitä, joku kysyy jostakin Audi 100:sta! Siis milloin on valmistettu viimeinen Audi 100? Onko 1993 lähellä?
Eli puhutaan 15 vuotta vanhasta autosta. Eikö silloin ole olennaisempaa etsiä hyväkuntoinen huoltohistorialla varustettu yksilö koneen kokoon niin katsomatta? Jätät vaan ne vinkkelikoneet rauhaan ja katsot rivivehkeitä.
Tuo laatikon kestävyys kannattaa selvittää, meinaa jos se hajoaa niin uuden vastaavan auton saa halvemmalla kuin vaihtotyö ja loota maksaa!- Kalle
Kun persaukinen perheenisä etsii kulkuneuvoa ei ikään katsota vaan kokoon ja löydetyn yksilön kuntoon. Velkaa en autoon ole koskaan tehnyt, enkä tee. Audia en ole aiemmin omistanut joten ajattelin kysyä täältä viisaammilta kumpi moottori olisi parempi, ilmeisesti turhaan?
Nyt ajelen vm -90 240 volvolla ja kyytiin olen erittäin tyytyväinen, mutta pa-kulutus on kuulemma audissa pienempi. Toisaalta vaihtelukin virkistää.
Onko niin, että audi palstalla ei saa kysellä vanhemmista audeista vai miksi moinen ihmettely vastauksessasi? Yli 20v olen vanhoilla autoilla ajellut ja tyytyväinen olen aina ollut. Jos ei ole miellyttänyt olen vaihtanut! Velkaisella rassilla tämä olisi hankalampaa. Kaikilla ei ole varaa uuteen!
Anteeksi: Kalle
- jos olisin
ettimässä , niin ettisin 2.6:lla koneella olevan. Kulutus sama kuin 2l koneessa, mut on jo paljon vääntävämpi kone. Nettiautossakin näkyy olevan myytävänä ja hintapyynnöt alkaa alta kolmen tonnin.
- Kalle
Onkos tuo 2.6 kutoskone?
Olisi tässä sopivan matkan päässä tarjolla yksi 2.3 joka kiinnostaisi en vain juurikaan tiedä tuosta koneesta. Volvossa on 2.0 joka on audin kone ja tykkää aikalailla menovedestä. 10l/100km. Osaatko kertoa noiden satasten kulutuksesta mitään? - olen Audin
Kalle kirjoitti:
Onkos tuo 2.6 kutoskone?
Olisi tässä sopivan matkan päässä tarjolla yksi 2.3 joka kiinnostaisi en vain juurikaan tiedä tuosta koneesta. Volvossa on 2.0 joka on audin kone ja tykkää aikalailla menovedestä. 10l/100km. Osaatko kertoa noiden satasten kulutuksesta mitään?Kone, jos Volvosi on 240 bansakoneella. Aikoinaan D6 moottorit olivat VAG:n tuotteita. Sinulla on koneen ihan Volvon oma B20. Tuo Audin 2.0 ja 2.3 ovat viisisylinterisiä koneita. Appiukolla oli aikoinaan tuollainen satkuaudi 2.0 koneella, eikä se muistaakseni mikään kauhea bensarosvo ollut. Toisaalta, onko 10l/100km sitten paha kulutus?
- Kalle
olen Audin kirjoitti:
Kone, jos Volvosi on 240 bansakoneella. Aikoinaan D6 moottorit olivat VAG:n tuotteita. Sinulla on koneen ihan Volvon oma B20. Tuo Audin 2.0 ja 2.3 ovat viisisylinterisiä koneita. Appiukolla oli aikoinaan tuollainen satkuaudi 2.0 koneella, eikä se muistaakseni mikään kauhea bensarosvo ollut. Toisaalta, onko 10l/100km sitten paha kulutus?
mistään ei mitään tiedä, niin...
Pajan pojat väittivät tuota 2.0 240 volvon bensamyllyä alkuperältään audiksi? - kuutonenhan
Kalle kirjoitti:
Onkos tuo 2.6 kutoskone?
Olisi tässä sopivan matkan päässä tarjolla yksi 2.3 joka kiinnostaisi en vain juurikaan tiedä tuosta koneesta. Volvossa on 2.0 joka on audin kone ja tykkää aikalailla menovedestä. 10l/100km. Osaatko kertoa noiden satasten kulutuksesta mitään?se on. maantiellä menee alle 8 litsran ja kaupungissa reiluun kymppiin, rauhallisessa ajossa.
Mut on mukava moottori ajaa verrattuna 2litraseen. - väittää
Kalle kirjoitti:
mistään ei mitään tiedä, niin...
Pajan pojat väittivät tuota 2.0 240 volvon bensamyllyä alkuperältään audiksi?Vasten parempaa tietoa. B20 on aika vanha konstruktio ja pohjautuu legendaariseen B18 koneeseen. Silloin kun tuo kone on konstruoitu, niin DKW valmisti kaksitahtimoottoreita ;-)
Niin tuossa satkussa/A6:ssa on tuo kaksilitrainenkin kone jo viisisylinterinen kun Volvossa on nelipyttyinen. Audi 80 kahdenlitran koneella on puolestaan nelipyttyinen. Uudemmat B2522/2524/2024 koneet ovat Volvollakin viisipyttyisiä. - sepposeponpoika
Kalle kirjoitti:
Onkos tuo 2.6 kutoskone?
Olisi tässä sopivan matkan päässä tarjolla yksi 2.3 joka kiinnostaisi en vain juurikaan tiedä tuosta koneesta. Volvossa on 2.0 joka on audin kone ja tykkää aikalailla menovedestä. 10l/100km. Osaatko kertoa noiden satasten kulutuksesta mitään?omalla ajotyylilläni ajaessa 2.8 viepi 11 litraa ja 2.3 samanlaisessa ajossa 15 litraa.. voip kyllä johtuu siitä et 2.3 joutuu polettaa enemmän... mut muutenki tuntuu et toi 2.3 viepi enemmän..
- role
Minulla oli 2,0e. Matka-ajossa noin 8 litraa ja kaupungissa jotain 11 litraa sataselle. Muuten on varmasti parempi auto ajaa kuin 240 volvo ja kulkee ja kiihtyykin paremmin.
- Kalle
jotain tuon suuntaista ajattelinkin. Tuo audin etuvetoisuus vain hieman jarruttaa päätöstä. Taatusti maantie ajossa on ohituksissa miellyttävämpi ja saattaahan se paikaaltaankin kiihtyä? Volvossani ei kiihdy kuin kuski, se on fakta.
- jooooo
Minulla on ollut aikoinani kumpikin ja sanoisin,että kaksilitranen kuluttaa aika kohtuullisesti,mutta tuo 2.3:nen vie kyllä aika reippaasti.
Kyllä se kymppi menee helposti.
En muista tarkkaan vuosimalleja,mutta tuossahan on kait K-jetronikin ruisku laitteet,jotka on lähes täysin mekaaniset,ei juurikaan elektroniikkaa.(2.3)
Kaksilitranen on jonkun verran laiskempi kiihtyjä ja vääntö huomattavasti heikompi.
Tuo isompihan tempasee 0-100 alle kymmenen sekkaa,sehän jättää kymmenen vuotta nuoremmat 1.8 t mallit kevyesti,mutta pensaa menee kyllä reilusti.
Noihin 8 litran kulutuksiin en kyllä päässyt koskaan.
Ovenkahvat huonot ja jotain virtavikoja voi olla,enpä muita vikoja muista. - Fuenfer
Audi satasta on kyllä ihan nelipyttyiselläkin kaksilitraisella moottorilla. En muista tarkkaan mistä vuosimallista alkaen. Ainakin esim. vuosimallin -92 C4 korimallin(ns. uudempi kori) 2.0E on nelipyttyinen. Sellaisen jos hankit, suosittelen nelipisteruiskuversiota. Yksipisteruiskuversioissa on ilmennyt outoja käyntihäiriöitä. Kyseistä C4-korimallia siis tarjolla nelipyttyisenä 2-litraisena, 5-pyttyisenä 2,3:na ja V6-moottoreilla 2,6 ja 2,8 tilavuuksilla. Voi olla, että kantamaassa Saksassa on myös jotain 1,8 versiota olemassa. Korjauskustannuksia ajatellen pitäytyisin 2,0 tai 2,3 koneisissa.
2.3 moottorilla ajan itse ja olen ollut tyytyväinen. Öljyä kuluttaa, mutta kohtuullisesti. Bensan kulutus sekalaisessa ajossa 80-korissa 8,3 L/100km. Ajomäärä nyt n. 340000.
Audin automaattilaatikoista ei ole kokemusta. Sen voin sanoa kuitenkin 100% varmuudella, että 240 Volvon 4-syl 2litr. bensakone on ihan Volvon omaa valmistetta, B200. Ko. auton 5-syl. dieselit ovat VW-konsernin tuotteita. - make
mulla on 91/100/2,0.. kaks.vuotta..katso ainakin nämä kuluvat osat.. ohj.nivelen kumi..ei maksa paljon mutta on vit.... vaihtaa.... syylärin kunto ja letkut..mulla oli ne aivan pehmeet hajos käsiin ja syylärin vaihto..ja taas maksaa..sitten hajos käsiin lämmitys laitteen kennon ne letkujen ulos otot..kenno halpa.. työ kallista... jarru levyt uusiks..eli kannattaa syynätä aika tarkkaan minkä katiskan ostaa....olipa auto minkä merkkinen tahansa
- velatonaudisti
mulla A6 2,0 4 -syl. ja matka-ajossa 7,3 l. sekalaisessa 9-10 l. ja 2,3 litranen on aika samanmoinen ehkä litran sadalle vie enemmän.
t. velatonaudisti - Audi 100 suora viitonen
Audi 100 2.0 ehkä parempi varaosien saatavuuden kanssa. 2.3 vääntävämpi ja tehokkaampi, osiakin saa. Motonet, Biltema jne.
2.3e -90 kulutus maantiellä norminopeuksilla muutamalla rivakalla ohituksella suvikumeilla menee karvan alle 8l/100km, kaupungissa ehkä 12l. Vaunun vedossa about 13l, manuaali 5v askilla, tomaatti tietysti 2l enemmän
Hyvä ja vääntävä pata, lähtee aina käyntiin eikä hukkaa nesteitä. aikansa premiumia heti MB, BMW jne jälkeen- Audi 100 suora viitonen
ja tämä ontosi
auto on oikeasti sisältä iso.............
- brumle_von
Itellä 100 2.3 aut. En oikeen voi muuta sanoo että luotettava auto. Mutta kuten kaikki autot myös tämä kuluu ajan myötä joten on selvää että vikoja alkaa ilmetä:) Itsellä ei ole muuta isompaa vikaa ollut kun nopeus mittarin jumiutuminen. Mutta sekin on nyt työn alla. Kulutuksesta vielä sen verran että jos haluut säästää siinä bensassa ni osta suosiolla manuaali, ei oo paskapuhetta että tuo aut. tuo kulutukseen sellasen 2l/100 lisää..
- masa........
mikä mahtaa olla kun ei lämmitin puhalla audissa kuin hyvin haaleeta? lämmintä ei tule ollenkaan vaikka koneen lämmöt ovat normaalissa???missä vika???
- vtorroeo
latasta käypi kattokammion kattovalot
- volvoaudivw
onhan ne volvoon laittaneet tehtaalla myöskin 5syl 2.0 bensaa , jota myös saman ikäisissä audi 100 c3. Mutta tässäpä alunperin haettiin c4 audi 100.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135223
- 675034
- 904094
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381750
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618