Yötä-päivää-linssit

jenuliini

Hei. Olen tässä totutellut optikon ohjeistuksella piilareiden käyttöä. silmäni taitavat olla varsin kuivat, sillä linssejä pystyn käyttämään noin 8 tuntia, jonka jälkeen silmissä alkaa tuntua epämukavalta ja joudun poistamaan ne.

Mutta niin, kysymykseni kuuluukin näin: Mikä yötä-päivää-linssi (silikoonipohjainen) on tuntunut käytössäsi parhaalta?

Itselläni tällä hetkellä käytössä ovat Biofinity-linssit(tunnetaan myös nimellä EyeQ24), joitain toisiakin kokeilin, mutta nimeä en muista. Ajattelin tilata netistä seuraavat piilarit, joten haluaisin kuulla kokemuksia muistakin merkeistä. Nämä Biofinityt ovat erityisen ohuet ja huomaamattomat silmissä, niin, aina siihen tiettyyn rajaan saakka..

4

4962

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttäjä

Hei!

Minulla on ollut piilarit käytössä (silmälasit rinnalla) noin 11 vuotta. Viime vuonna hankin optikkoni suosittelemana yötä-päivää linssit joita olen käyttänyt nyt vajaan vuoden, käytännössä aamulla silmiin ja yöksi otan pois. Mulla on PureVisionit (Bausch & Lomb), jotka on silikonipohjaiset ja täten hyvin happea läpäisevät. Olen tykännyt tosi paljon ja voin suositella :) Aiemmin olen käyttäny kertiksiä sekä tavallisiä kuukausilinssejä. Netistä (Netlens, Lensway) tilaan linssini koska säästö on aika huikea verrattuna optikolta ostettaviin...

• Neena

Miulla on kans samat linssit kuin "käyttäjällä". Ne on tosiaan olleet hyvät ja olen käyttänyt niitä välillä yötäpäivää, vaikka suositus onkin aina, että piilolinssit otettaisiin yöksi pois.

Nyt keväällä silmäni ovat alkaneet tuntua aika kuivilta, enkä ole siksi käyttänyt piilolinssejä kuukauteen. Tämä onkin ensimmäinen kevät kun pidän piilareita, koska hankin ne vasta viime kesänä. Toivon, ettei tästä silmien kuivumisesta tule jokakeväistä harmia :(

• piilareita myyvä

Purevisionin night'n daytä ja EyeQ24:ta verrattaessa, on EyeQ hiukka paremmin happea läpäiseva linssi. Joka siis vaikuttaa juuri tuohon että linssi tuntuu kostealta silmissä. Se mikä oleellista piilareissa niinkuin monessa muussakin asiassa että se mikä sopii toiselle ja ei välttämättä sovi sitten taas toiselle. Eli jos olet löytänyt hyvän linssin, on ehkä turhaa lähteä kikkaileen muitten linssien kanssa.

• superjani

Olen käyttänyt purevision (bausch & lomb) linssejä nelisen vuotta ja erittäin hyvin ovat toimineet. ennen niitä käytin normaaleja kuukausilinssejä (ciba visionin) ja vaihdoin niistä purevisioniin, ja käyttömukavuus parani huomattavasti. sillä on jotain tekemistä sen kanssa että nuo purevisionit on silikonipohjaiset linssit, niiden materiaali eroaa siten esim päivälinssien materiaalista. silloin kun nuo hankin niin optikkonikin mainitsi, että materiaalin vuoksi ne ovat paremmin happea läpäisevät ja muutenkin mukavammat pitää. ja mainitsi myös sen että eihän niitä ole pakko nukkuessa pitää, voi pitää ihan päivälinsseinä ja ne on silmälle näin käytettynä paremmat/terveellisemmät kuin päivälinssit. kokeilin jossain vaiheessa vaihtaa päivälinsseihin, mutta huomasin että ne eivät sopineet minulle ollenkaan ainakaan enää sen jälkeen kun olin purevisioneja käyttänyt, ne tuntuivat materiaaliltaan paljon kovemmilta ja käyttömukavuudeltaan ärsyttivät silmää. summa sumamarun, olen vakuuttunut noista silikonilinsseistä ja vannon niiden nimeen, suosittelen siis..:)

suosittelen tilaamaan netistä, tulee paljon halvemmaksi kuin optikolta ostaessa. itse tilaan omani yourlenses:ltä, tulleet aina muutamassa päivässä postiluukusta, hyvä palvelu:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe