Teitä näyttäisi olevan kirjoituksista päätellen täällä aika paljon!
Mulla oli ja on ärtyvä paksusuoli, mulla oli ja on refluksitauti.
Lopultakin löysin lääkkeen, joka auttaa.
Libraxia olen syönyt 3. viikon verran ja vaivoja
ollut hyvin vähän.
Vatsatähystyksessä löytyi refluksitauti ja palleatyrä aikoinaan ja sitä lääkittiin kaikennäköisillä happosalpaajalääkkeillä. Sitten vaihdoin lääkäriä ja hän kun keskusteli kanssani niin totesi että mulla on stressivatsa. Kirjoitti Librax-kuurin. Otan 2-3 tablettia päivässä ja refluksioireet ovat selvästi vähentyneet. Nyt on vain ajoittaista rintakipua.
Librax on vatsaa rauhoittava lääke. Varsinkin te, joilla "tuntuisi" olevan stressiä, kannattaa edes kokeilla. On tosin reseptilääke. Minä en edes tunnistanut itsessäni stressiä vaikka stressaavia tekijöitä oli paljon, koin että tulen toimeen niiden kanssa.
Minulla oli tosi pahoja refluksivaivoja ja leikkauskin kävi jo mielessä. Lääke voi olla alussa hiukan väsyttävä.
Refluksitautisille ym. vatsavaivaisille
25
4521
Vastaukset
- 1 kysymys
Syötkö vielä happosalpajaa, vai pärjäätkö pelkällä Libraxilla?
- Librax-käyttäjä
on lääkärin lupa.
Voi olla että pärjäisin pelkästään Libraxillakin mutta olen jänishousu, en uskalla lopettaa happosalpaajaa mutta toimin lääkärin ohjeen mukaan.
Lääkäri sanoi että molemmat on vatsakipulääkkeitä, mutta Libraxissa on hänen mukaansa se että se rauhoittaa pääkoppaa (joka liikenöi mm. vatsan kanssa) ja vatsaa, ja vatsassa tämän lääkärin mukaan jotain soluja ja lihaksia, joita Librax rentouttaa.
Lääkärin mukaan tuo Librax on paljon vanhempi lääke kuin joku Nexium tai Somac.
Kannattaisi sitä ainakin kokeilla, iso apu ainakin minulle, mutta minulla onkin stressivatsa. Lääkäri tosin sanoi että usealla kenellä on refluksitauti, on myös stressivatsa.
Kun Libraxin ottaa, pitää juoda paljon vettä. - refluksikurkku
Librax-käyttäjä kirjoitti:
on lääkärin lupa.
Voi olla että pärjäisin pelkästään Libraxillakin mutta olen jänishousu, en uskalla lopettaa happosalpaajaa mutta toimin lääkärin ohjeen mukaan.
Lääkäri sanoi että molemmat on vatsakipulääkkeitä, mutta Libraxissa on hänen mukaansa se että se rauhoittaa pääkoppaa (joka liikenöi mm. vatsan kanssa) ja vatsaa, ja vatsassa tämän lääkärin mukaan jotain soluja ja lihaksia, joita Librax rentouttaa.
Lääkärin mukaan tuo Librax on paljon vanhempi lääke kuin joku Nexium tai Somac.
Kannattaisi sitä ainakin kokeilla, iso apu ainakin minulle, mutta minulla onkin stressivatsa. Lääkäri tosin sanoi että usealla kenellä on refluksitauti, on myös stressivatsa.
Kun Libraxin ottaa, pitää juoda paljon vettä.Sanoiko lääkäri, että happosalpaajat ovat
vatsakipulääkkeitä?? Olen ainoastaan kuullut,
että protonipumppusalpaajat estävät hapon
tuotantoa. - Librax-käyttäjä
refluksikurkku kirjoitti:
Sanoiko lääkäri, että happosalpaajat ovat
vatsakipulääkkeitä?? Olen ainoastaan kuullut,
että protonipumppusalpaajat estävät hapon
tuotantoa.niin, näkyy lukevan purkin päällä; Mahakalääke.
- refluksikurkku
Librax-käyttäjä kirjoitti:
niin, näkyy lukevan purkin päällä; Mahakalääke.
Mutta missään ei siis kuitenkaan lue kipulääkkeestä mitään?
- äys/ termit
refluksikurkku kirjoitti:
Mutta missään ei siis kuitenkaan lue kipulääkkeestä mitään?
Ehkä se lekuri käytti vähän "laajasti"
näitä termejä. Käytän itse protonipummpusalpaaja Nexiumia mutta en käytä ollenkaan kipulääkkeitä.
Muutama tuttu käytti Libraxia ennen mutta
äärimmäisen rajoitetusti koska siinä on ne riippuvaisuusjutut. Näillä henkilöillä se oli lähinnä suoliston spasmeja rentouttavana relaksanttina.Tämä Librax näkyy nousevan aina säännöllisin väliajoin keskustelun aiheeksi mahapalstoilla.
Oliko sun tapauksessa tämä lääke siis ensisijaisesti siihen ärs. suol., johon se vaikutti positiivisesti ja sitä kautta ehkä sitten positiivisesti refluksiinkin?
- Outo lintu
lääke soveltuisi refluksiin, ärtyneeseen suoleen se kyllä soveltuu.
- Stressissä
Libraxia käytetään vatsavaivoihin, joihin liittyy henkistä jännitystä tai ahdistuneisuutta.
Kaipa tuo pätee myös refluksitautiinkin. - määrityksiä
Stressissä kirjoitti:
Libraxia käytetään vatsavaivoihin, joihin liittyy henkistä jännitystä tai ahdistuneisuutta.
Kaipa tuo pätee myös refluksitautiinkin.Hmm... "vatsavaivoihin, joihin liittyy henkistä jännitystä tai ahdistuneisuutta" ... mitähän
tauteja lääkefirma on tällä tarkoittanut?
Vai tarkoitetaanko tällä niitä henkilöitä,
jotka reagoivat vatsallaan stressitilanteissa? - vatsa relaksantti??
määrityksiä kirjoitti:
Hmm... "vatsavaivoihin, joihin liittyy henkistä jännitystä tai ahdistuneisuutta" ... mitähän
tauteja lääkefirma on tällä tarkoittanut?
Vai tarkoitetaanko tällä niitä henkilöitä,
jotka reagoivat vatsallaan stressitilanteissa?Tarkoitettu lääkefirman mukaan:
Gastrointestinaaliset: Ärtyvä paksusuoli, spastinen paksusuoli sekä hypersekreetion, hypermotiliteetin, ripulin, koliitin, gastriitin, duodeniitin, vatsa- tai pohjukaissuolihaavan ja sappiteiden dyskinesian aiheuttamat ruoansulatuskanavan toiminnalliset häiriöt.
Urogenitaaliset: Spasmit ja dyskinesiat, ärtynyt rakko, dysmenorrea.
Laukaisee myös lihasspasmeja (samantapaisesti kuin esim. Sirdalud yleensä?) ja hillitsee mahan eritystä. - refluksikurkku
Samat sanat.Olisiko tässäkin sama juttu kuin sen ummetuksen kanssa? Eli jos se lääke vaikuttaa positiivisesti "päätautiin", niin tämä näkyy myös
ylempänä eli refluksin vähentymisenä? - huh huh
vatsa relaksantti?? kirjoitti:
Tarkoitettu lääkefirman mukaan:
Gastrointestinaaliset: Ärtyvä paksusuoli, spastinen paksusuoli sekä hypersekreetion, hypermotiliteetin, ripulin, koliitin, gastriitin, duodeniitin, vatsa- tai pohjukaissuolihaavan ja sappiteiden dyskinesian aiheuttamat ruoansulatuskanavan toiminnalliset häiriöt.
Urogenitaaliset: Spasmit ja dyskinesiat, ärtynyt rakko, dysmenorrea.
Laukaisee myös lihasspasmeja (samantapaisesti kuin esim. Sirdalud yleensä?) ja hillitsee mahan eritystä.http://www.stakes.fi/FI/ajankohtaista/Tapahtumakalenteri/Tapahtuma/140308.htm
- JJJ88
Itse aikoinaan söin myös Libraxia. Ilman sitä ei töihin olisi kyennyt.
- refluksi
sitten,oli oireeni tätä refluksia mutta ei oltu vielä todettu eikä tehty mitään tutkimuksia.
Silloin lääkäri anto Librax reseptin,taidan käydä hakemassa sen jos pääsisin näistä vaivoista Nexiumi ei auta.
Stressiä on ollut ja edelleen on eli ehkäpä syy onkin stressivatsa kun pieni määrä alkoholiakin poistaa oireet. - Jatkuva kiire koko ajan
refluksi kirjoitti:
sitten,oli oireeni tätä refluksia mutta ei oltu vielä todettu eikä tehty mitään tutkimuksia.
Silloin lääkäri anto Librax reseptin,taidan käydä hakemassa sen jos pääsisin näistä vaivoista Nexiumi ei auta.
Stressiä on ollut ja edelleen on eli ehkäpä syy onkin stressivatsa kun pieni määrä alkoholiakin poistaa oireet.Nuohan aiheuttavat juuri noita vatsavaivoja.
Amerikkalaisen tutkimuksen mukaan nopeasti syöty ruoka on löystyneen vatsaportin aiheuttaja.
Mä luulen että tämän foorumin vatsavaivaisista vähintään puolet kärsii stressistä, tietämättään.
Onhan noita muitakin vatsastressilääkkeitä kuin Librax mutta Librax taitaa olla kaikkein tunnetuin.
Ja jos ajatukset pyörii liikaa vatsan ympärillä, iskee siitä uusi stressi, ja vatsavaivoista tulee puolta pahemmat.
- ei refluksi
söin sitä vähän aikaa ärsyntyneeseen
paksusuoleen mut en huomannu hirveästi
eroa.- Jatkuva kiire koko ajan
Ennen ruokailua?
Ruokailun jälkeen?
Muistitko juoda lääkkeen kanssa vettä runsaasti?
Ja montako tablettia otit päivässä?
Ja oliko ärtyvä suolesi tyyppiä "ummetus" vaiko
tyyppiä "ripuli"?
Kirjoitit että söit sitä vähän aikaa, kerrotko montako päivää? - refluksi
Jatkuva kiire koko ajan kirjoitti:
Ennen ruokailua?
Ruokailun jälkeen?
Muistitko juoda lääkkeen kanssa vettä runsaasti?
Ja montako tablettia otit päivässä?
Ja oliko ärtyvä suolesi tyyppiä "ummetus" vaiko
tyyppiä "ripuli"?
Kirjoitit että söit sitä vähän aikaa, kerrotko montako päivää?yskäkohtaus aina kun en saa röyhtästyä eli ilma ei tule pois.
Yksin ja kohta tulee röyhtäykset,olo helpottuu kunnes...taas kaikki alusta.
Stressiä varmaan sillä jo pelkkä ajatus stressaavasta jutusta tekee,kouristavan tunteen palleaan ja hengästyttää sitten alkaa yskiminen,kunne röyhtäisen..
Tätä se on ollut ja odotan vaan että olo helpottus,voiko stressi jäädä päälle?,vaikka välillä on ihan stressitöntäkin elämä. - refluksi
refluksi kirjoitti:
yskäkohtaus aina kun en saa röyhtästyä eli ilma ei tule pois.
Yksin ja kohta tulee röyhtäykset,olo helpottuu kunnes...taas kaikki alusta.
Stressiä varmaan sillä jo pelkkä ajatus stressaavasta jutusta tekee,kouristavan tunteen palleaan ja hengästyttää sitten alkaa yskiminen,kunne röyhtäisen..
Tätä se on ollut ja odotan vaan että olo helpottus,voiko stressi jäädä päälle?,vaikka välillä on ihan stressitöntäkin elämä.oireet pahimmillaan,vatsa on kuin ilmapallo,eli taidan olla nyt sitä mieltä myös:stressivatsa,mutta mikä lääke tähän auttaa?
- Outo lintu
refluksi kirjoitti:
oireet pahimmillaan,vatsa on kuin ilmapallo,eli taidan olla nyt sitä mieltä myös:stressivatsa,mutta mikä lääke tähän auttaa?
Mä kokeilin tuota Libraxia, olen toki käyttänyt sitä ennenkin, ärtyvän suolen vaivaan kun mulla on ollut kovavatsaisuutta. Auttaa siis ummetukseen.
Olen pitänyt aika pitkän tauon Libraxin suhteen, eilen otin ensimmäiset tabletit, ja vaikutus näkyi jo aamulla. Mä tein niin että ruokailun ja aamupalan jälkeen otin ison lasillisen vettä ja Librax suuhun. Siinä on varmaan myös jotain stressiä vähentävää lääkeainetta kun purkissa on punainen kolmio.
Tuo Librax ainakin auttaa stressivatsaan ja munkin vatsani on ilmapallo.
Mulla on kyllä palleatyrä ja löystynyt vatsaportti mutta on varmaan monella muullakin tämä "lievä refluksi" ja silti ei vaivaa läheskään kaikkia.
En kyllä olisi ikinä voinut uskoa että tuo lääke voisi auttaa refluksiin ja voihan se ollakin ettei pitkässä juoksussa autakkaan, mutta ainaskin tänä aamuna auttoi. Ei ole yskittänyt eikä ole ollut hengenahdistusta. Ainoastaan kurkku on vaivannut, mutta ei sekään mitenkään mielettömästi ja äänikin kulkee, ei ole ollut äänenkäheyttä.
Kunpa tämä lääke auttaisikin!!!!!!!!!!!! - refluksi
Outo lintu kirjoitti:
Mä kokeilin tuota Libraxia, olen toki käyttänyt sitä ennenkin, ärtyvän suolen vaivaan kun mulla on ollut kovavatsaisuutta. Auttaa siis ummetukseen.
Olen pitänyt aika pitkän tauon Libraxin suhteen, eilen otin ensimmäiset tabletit, ja vaikutus näkyi jo aamulla. Mä tein niin että ruokailun ja aamupalan jälkeen otin ison lasillisen vettä ja Librax suuhun. Siinä on varmaan myös jotain stressiä vähentävää lääkeainetta kun purkissa on punainen kolmio.
Tuo Librax ainakin auttaa stressivatsaan ja munkin vatsani on ilmapallo.
Mulla on kyllä palleatyrä ja löystynyt vatsaportti mutta on varmaan monella muullakin tämä "lievä refluksi" ja silti ei vaivaa läheskään kaikkia.
En kyllä olisi ikinä voinut uskoa että tuo lääke voisi auttaa refluksiin ja voihan se ollakin ettei pitkässä juoksussa autakkaan, mutta ainaskin tänä aamuna auttoi. Ei ole yskittänyt eikä ole ollut hengenahdistusta. Ainoastaan kurkku on vaivannut, mutta ei sekään mitenkään mielettömästi ja äänikin kulkee, ei ole ollut äänenkäheyttä.
Kunpa tämä lääke auttaisikin!!!!!!!!!!!!eilen olo kun olisin syönyt paljon vaikka en syönyt kun normaalia vähemmän.
Kuitenkin henkeä ahdisti ja yskin varsinkin kun puhuin enempi,mutta tänä aamuna huomasin että vatsa on kovana.
On ollut aiemminkin näin eli kun oireet pahat,silloin myös vatsa ummetuksella.Ja ilmaa möyrii vatsassa,se tekee ylävatsaan pumppaavan liikkeen,joten hapot nousee ja kurkkua ärsyttää,yskiminen alkaa ja kirkasta limaa tulee klimppeinä yskiessä.
Varmaan tuttua,ja taidan mennä hakemaan Librax reseptin,sen tietääkö kun kokeilee mutta Nexium 40mg vrk,ei auta yhtään minulla. - refluksi
refluksi kirjoitti:
eilen olo kun olisin syönyt paljon vaikka en syönyt kun normaalia vähemmän.
Kuitenkin henkeä ahdisti ja yskin varsinkin kun puhuin enempi,mutta tänä aamuna huomasin että vatsa on kovana.
On ollut aiemminkin näin eli kun oireet pahat,silloin myös vatsa ummetuksella.Ja ilmaa möyrii vatsassa,se tekee ylävatsaan pumppaavan liikkeen,joten hapot nousee ja kurkkua ärsyttää,yskiminen alkaa ja kirkasta limaa tulee klimppeinä yskiessä.
Varmaan tuttua,ja taidan mennä hakemaan Librax reseptin,sen tietääkö kun kokeilee mutta Nexium 40mg vrk,ei auta yhtään minulla.ajan lääkärille ja kerron taas jatkossa,miten menee,jos tämä elämä helpottus sillä väsyttääkin koko ajan tämä vie voimatkin.Tsemppiä!
- ttttttttttttttttt
refluksi kirjoitti:
ajan lääkärille ja kerron taas jatkossa,miten menee,jos tämä elämä helpottus sillä väsyttääkin koko ajan tämä vie voimatkin.Tsemppiä!
Jos vaan pystyt, hoitele se ummetus sieltä alta
pois (millä keinolla vaan) niin
eiköhän hapoton/hapollinen refluksikin helpota.
- Outo lintu
tuota Libraxia, aloitin eilen kun näin täällä tämän kirjoituksen.
Librax määrätty minulla ärtyvän suolen hoitoon eli kärsin erittäin kovasta vatsasta. Jostain syystä olen jättänyt tämän lääkkeen käytön pois.
Vatsani toimi aamulla 3. kertaa, refluksioireet olivat siinä mielessä helpottuneet, että hengenahdistusta minulla ei ollut lainkaan, sensijaan kurkkukipua oli, mutta se on pienempi paha jos menisi näin.
Olen kuitenkin tottunut näihin muutoksiin, eli joku saattaa auttaa vähän aikaa mutta ei pitempään eli pitää nyt tsekata vähän pitemmän aikaa, olisiko tuosta Libraxista todellakin apua myös refluksivaivoihin, ja jos on, sitten tosiaan kyse on stressivatsasta eli stressivatsa sitten näköjään vaikuttaa ärtyvän suolen lisäksi myös refluksiinkin, mutta en iloitse vielä, pitää katsoa pitempään onko Libraxista todellakin apua. - refluksikurkku
minkälaista ruokavaliota noudatat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997770- 1075587
- 2754851
- 494773
- 743527
- 502818
- 582497
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264