miten kerroitte?

meppe

Niin eli miten kerroitte raskautumisestanne?

Meillä asuu perhe pitkin maailmaa ja varmaan reiluinta olisi lähettää kaikille kortti/tekstiviesti samaan aikaan niin ei tulisi naputusta keltään. ekan kanssa soitettiin kaikille erikseen.

7

1362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

No kertoo sille uteliaimmalle juoruajalle ensin niin eiköhän kohta kaikki tiedä =) Ei niille mun mielestä pidä ilmoittaa yhtäaikaa. Miten on tekemisissä niin ilmoittelee sen mukaan.

Ei kannata kertoa ennenkuin on eka ultra ohi. Aika kurjaa jos onkin tuulimuna tai kohdunulkoinen tai menee kesken. Nykyisin ihmiset kertoo ihan liian aikaisin! Sitten pitäisi lähettää kortti että "eipä tullutkaan.."

• CeC87

Oltiin muistaakseni aika samoilla viikoilla viime raskauden aikana! Jos oikein muistan ni sun poitsu synty joulukuussa -06 ?
      Milläs viikoilla sitä nyt mennään ja paljon onnea raskaudesta!! :)
      Täällä alko tänään viikko 20.
      Ja tosta ilmottamisesta mullakin asuu sukulaisia aika paljon ruotsin suunnalla ni en oo vieläkään sinnepäin mitään ilmottanut mutta ajattelin sitte ilmotella ku soitellaan eli erikseen en niinkään oo kellekkään kertonu.
      Paitsi omille ja miehen vanhemmille.

Mutta toisaalta hyvä ideahan tuokin on jos lähettäs saman viestin kaikille samaan aikaan ni ei tosiaan varmaan tuu sitte keltään sanomista :)

• ..s.s.

Saimme tietää raskaudesta ennen joulua ja päätimme kertoa kummankin vanhemmille muutama päivä ennen itse aattoa, ettei se päivä menisi sitten tulevilla isovanhemmilla täysin hämmästellen ;).

Kummankin vanhemmille veimme joulutähden, ja tällä kertaa olimme laittaneet "kukka kääreen" sisälle kortin, jotteivat sitä ihan heti huomaa :).

kortissa luki teksi (olen löytänyt sen itse jostain netistä ja muistaakseni ihan pikkuisen muutellut)

"On tässä pieni arvoitus teille, mahdattekohan pian päästä kärryille?

Piilossa vielä elelen, pikkuhiljaa kasvaen. Pian jo käsiä ja jalkoja liikuttelen, sydän kovasti pamppailen. Pieni nenäkin minulla pian jo on, enkö olekkin verraton!

Nyt jo varmaan arvaatte sen, uutiseni iloisen!

Elokuussa sitten tavataan, hellitään ja halataan!"

Anoppini ei korttia ensin ymmärtänyt edes lukea, laittoi sen vaan sivuun ja jatkoi muita hommia.. Siinä sitten silmiä pyöriteltiin ja yriteltiin vihjailla että "kortissa on sellainen pieni runokin" :). Kortin luettuaan anoppi pyyhkäisi onnen kyyneleen poskeltaan, eikä saanut muuta sanottua kuin "hienoa", hymyili ja taputti olkapäälle :).

Vielä jännittävämpäähän sitten oli viedä se sama omille vanhemmilleni, mutta sieltähän niitä ilon huudahduksia tulikin :).

Sisaruksille laitoimme tekstiviestise saman runon ja oman veljeni juuri syntyneelle vauvalle söötti pieni kukka ja toi kortti hieman muunneltuna ja lopussa teksti tyyliin, Rakkaudella tuleva serkkusi tädin masussa :).

Wau, enpä ole ennen kirjoittanut tänne näin paljoa.. Oli se hieno hetki kertoa :).

• kerrottiin..

Oma äitini arvasi kun kävin sen luona. Kielsin kertomasta vielä muille. Viikkoja oli sillon 8. Kymmenennellä viikolla sitte mies soitti ensin äitilleen ja sitten isälleen (ne on eronneet niinkuin omatkin vanhempani niin piti soittaa erikseen). Sanoi vaan että susta tulee mummo ja susta tulee pappa. Ja itse soitin omalle isälleni ja sanoin että siitä tulee pappa.
      Muille en kerennyt kertoa. Isäni toitotti siitä heti veljilleni, joille olisin tietysti ehkä itse halunnut kertoa... Eikä mennyt kauaa kun koko suku tiesi.

• upea kokemus...

Puhelu äidille:

Äiti: Onko sulla joku salaisuus kun susta kyllä huomaa kun yrität salailla jotain?
        Minä: noo...
        Äiti: Voi ei sä oot raskaana. Mitäs nytten? Oliko se vahinko? Mä en kestä tätä.

Ja olen siis vakituisessa parisuhteessa 25-vuotias, kihloissa jne. Ja edelleenkään ei juuri puhuta asiasta, kun hän on niin järkyttynyt. Oikein kiva vastaanotto.

• pahoillani
        upea kokemus... kirjoitti:

Puhelu äidille:

Äiti: Onko sulla joku salaisuus kun susta kyllä huomaa kun yrität salailla jotain?
        Minä: noo...
        Äiti: Voi ei sä oot raskaana. Mitäs nytten? Oliko se vahinko? Mä en kestä tätä.

Ja olen siis vakituisessa parisuhteessa 25-vuotias, kihloissa jne. Ja edelleenkään ei juuri puhuta asiasta, kun hän on niin järkyttynyt. Oikein kiva vastaanotto.

sekä sinun, että äitisi puolesta tuosta suhtautumisesta.
        Uskon kuitenkin, että hän totuttelee ajatukseen näiden kuukausien aikana ja iloitsee vauvasta sen synnyttyä!

• näin...

No jokainenhan kertoo raskaudestaan milloin ja miten parhaaksi näkee. Itse kertoisin varmaan erikseen vanhemmille, sisaruksille ja lähimmille ystäville, muille sitten jos satuttaisiin puheissa olemaan. Kaikille en alkaisi erikseen soittelemaan. Yleensä tieto raskaudesta kyllä leviää ihan itsestään. Tuollaiset runot ovat varmaan joidenkin mielestä ihan mukavia, mutta itse en tykkää mistään lässylässystä ;) joten ehkä vain sanoa täräyttäisin, että meille tulee sitten vauva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      402
      6974
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      53
      4083
    3. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      26
      2402
    4. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      61
      1634
    5. Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä

Voi, voi! Sillan liikuntasauma haittaa pyöräilijöitä! https://yle.fi/a/74-20221468 Aina voi etsiä toisen reitin, jos t
      Kevytliikenne
      98
      1554
    6. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      3
      1549
    7. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      6
      1427
    8. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      261
      1418
    9. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      102
      1189
    10. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      23
      1117
    Aihe