hyvin outoa

blondie85

Sanon heti alkuun etten tiedä tekniikasta mitään, joten siksi mahdolliset järjettömyydet tekstissä. :)

Mulla on kaapelimodeemi Elisa, Thomson), joka rupesi pätkimään pahasti tuossa eilen tai toissapäivänä. En ole muuttanut laitteita, niiden paikkaa tai mitään, mistä tämä voisi yhtäkkiä johtua. Ainoana uutena asiana analogiset tv-lähetyksen loppuivat, mutta ei kai tämä siihen liity?

Käyttis on Vista, ja outoa on se, että "verkko-ja jakamiskeskus" näyttää, ettei yhteyttä Thomsonin ja Internetin välillä ole, yhtys on vain tietokoneen ja modeemin välillä. Kuitenkin pystyn selaamaan nettiä, tosin välillä pätkii, ja sivut latautuu hitaasti. Välillä netti katkeaa kokonaan pitemmäksi ajaksi.

Mulla oli tv, DVD-soitin, digiboksi ja modeemi kaikki hyvin lähellä toisiaan. Kun siirsin modeemia niin kauas kun johdot riittää (n. metrin päähän), sain yhteyden nettiin, joka oli ollut poikki tuntikausia, eikä ollut suostunut yhdistymään. Voisiko kyse olla magneettikentästä? Jos voi, kuinka selittyy tuo yhteys, jota oman tietokoneeni mukaan ei ole, vaikka netissä olenkin? Mitä voin tehdä asian hyväksi?

Anteeksi vaiva, mutta voisiko joku auttaa. Töitä pitäisi päästä tekemään kotikoneelta, mutta milläs teet kun koko päivä menee "luovaan ongelmanratkaisuun". :) Arrgh.

7

1508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja

      Nyt selailtuani nettiä vähän aikaa, huomaan että nyt netti toimii moitteetta kun siirsin sen modeemin pois muiden laitteiden välittömästä läheisyydestä.

      Miksi kuitenkin koneeni väittää, ettei yhteyttä Thomsonin ja netin välillä ole? Voisiko se jotenkin liittyä siihen, miten olen kytkenyt laitteen? Mulla menee johto modeemista digiboksin "cable in"-liitäntään, ja siitä cable splitterillä toinen kaapeli seinään. En edes tiedä, onko tuo oikein, mutta tuo on ainoa tapa, miten olen saanut netin toimimaan.

      • kokemusta..........

        Saattaa se olla hyvinkin siitä magneettikentästä johtuva vaiva. Itse taistelin sen asian kanssa todella kauan. Sitten siirsin modeemin pois kaikkien sähkölaitteiden luota ja siihen loppui pätkiminen.
        En ole koskaan kuullutkaan että sen modeemista tulevan kaapelin voisi myös kytkeä digiboksiin.
        Ehkä sen sitten voi. Taikka jospa ongelmasi johtuvatkin juuri siitä. Yleensähän se pitäisi laittaa suoraan antennipistokkeeseen..


      • aloittaja
        kokemusta.......... kirjoitti:

        Saattaa se olla hyvinkin siitä magneettikentästä johtuva vaiva. Itse taistelin sen asian kanssa todella kauan. Sitten siirsin modeemin pois kaikkien sähkölaitteiden luota ja siihen loppui pätkiminen.
        En ole koskaan kuullutkaan että sen modeemista tulevan kaapelin voisi myös kytkeä digiboksiin.
        Ehkä sen sitten voi. Taikka jospa ongelmasi johtuvatkin juuri siitä. Yleensähän se pitäisi laittaa suoraan antennipistokkeeseen..

        No ehkä se sitten todella on se magneettikenttä. Outoa, että tietokone ei silti yhteyttä tunnista. Nyt yhteys on toiminu ihan jees, kun siirsin modeemia.

        Laitoin sen takia kaapelin ensin modeemista digiboksiin ja sit digiboksista seinään, kun muuten ei ole tarpeeksi antennipistokkeita seinässä. :) Eli tällasta tää mun logiikka. Täytyy vähän eksperimentoida sen kanssa vielä.


      • sonera UP
        aloittaja kirjoitti:

        No ehkä se sitten todella on se magneettikenttä. Outoa, että tietokone ei silti yhteyttä tunnista. Nyt yhteys on toiminu ihan jees, kun siirsin modeemia.

        Laitoin sen takia kaapelin ensin modeemista digiboksiin ja sit digiboksista seinään, kun muuten ei ole tarpeeksi antennipistokkeita seinässä. :) Eli tällasta tää mun logiikka. Täytyy vähän eksperimentoida sen kanssa vielä.

        kyseinen teksti on kopioitu sähkö oppi kirjasta.

        sähköinen mangneetti kenttä syntyy kun voimakkaasti sähköiset laitteet antavat sähkö impulsseja, tälläiset impulssit johtuvat joko viallisesta laitteesta tai sähköviasta.

        herkät laitteet kuten modeemi,tietokone,digisovitin, kännykkä ja lankapuhelin ovat herkkiä pienellekkin sähkö mangneettikentälle.

        mangneetti kentälle altistuvan kännykän oireina ovat kännykän outo rähinä ja mahdollinen puhelun katkeaminen.

        mangneetti kentälle alistuvan modeemin oireet ovat ns.reles komento eli modeemista katkeaa hetkeksi sähköt ja yhteys katkeaa.

        tietokone taas reagoi mangneetti kenttään joko sammuttamalla itsensä kokonaan tai vain käynnistämällä itsensä uudelleen.

        digisovittimen oireita on taas kuvan mahdollinen katkeilu ja paikalleen jumiutuminen sekä mahdolliset voimakkaat "ääniaalto" ilmiöt.

        lankapuhelin on herkin sähköiselle mangneetti kentälle ja sen oireita ovat puhelun aikana tapahtuva rähinä ja kohina.
        lisäksi jos lankapuhelin altiistuu pitkäksi aikaa mangneettiknetälle voi se vioittua kokonaan ja aiheuttaa ei toivottuja toimenpiteitä, esim: puhelun katkeaminen ja uudelleen soitto.


      • aloittaja
        sonera UP kirjoitti:

        kyseinen teksti on kopioitu sähkö oppi kirjasta.

        sähköinen mangneetti kenttä syntyy kun voimakkaasti sähköiset laitteet antavat sähkö impulsseja, tälläiset impulssit johtuvat joko viallisesta laitteesta tai sähköviasta.

        herkät laitteet kuten modeemi,tietokone,digisovitin, kännykkä ja lankapuhelin ovat herkkiä pienellekkin sähkö mangneettikentälle.

        mangneetti kentälle altistuvan kännykän oireina ovat kännykän outo rähinä ja mahdollinen puhelun katkeaminen.

        mangneetti kentälle alistuvan modeemin oireet ovat ns.reles komento eli modeemista katkeaa hetkeksi sähköt ja yhteys katkeaa.

        tietokone taas reagoi mangneetti kenttään joko sammuttamalla itsensä kokonaan tai vain käynnistämällä itsensä uudelleen.

        digisovittimen oireita on taas kuvan mahdollinen katkeilu ja paikalleen jumiutuminen sekä mahdolliset voimakkaat "ääniaalto" ilmiöt.

        lankapuhelin on herkin sähköiselle mangneetti kentälle ja sen oireita ovat puhelun aikana tapahtuva rähinä ja kohina.
        lisäksi jos lankapuhelin altiistuu pitkäksi aikaa mangneettiknetälle voi se vioittua kokonaan ja aiheuttaa ei toivottuja toimenpiteitä, esim: puhelun katkeaminen ja uudelleen soitto.

        Vau, valaisevaa, kiitos. Mietin vaan, ettei tämä välttämättä olekaan keissi tässä mun tapauksessa.

        "Mangneettikentälle alistuvan modeemin oireet ovat ns.reles komento eli modeemista katkeaa hetkeksi sähköt ja yhteys katkeaa."

        -Näinhän mulla ei koskaan käynyt, vaan modeemin valot vilkuttelivat jotain ihan omiaan, välillä ihan niinkuin pitikin, mutta yhteyttä ei vaan ollut. No, mä oon niin käsi näissä kaikissa tekniikan asioissa, että tää on tällasta hakuammuntaa. :)


      • ilotulitusta
        aloittaja kirjoitti:

        Vau, valaisevaa, kiitos. Mietin vaan, ettei tämä välttämättä olekaan keissi tässä mun tapauksessa.

        "Mangneettikentälle alistuvan modeemin oireet ovat ns.reles komento eli modeemista katkeaa hetkeksi sähköt ja yhteys katkeaa."

        -Näinhän mulla ei koskaan käynyt, vaan modeemin valot vilkuttelivat jotain ihan omiaan, välillä ihan niinkuin pitikin, mutta yhteyttä ei vaan ollut. No, mä oon niin käsi näissä kaikissa tekniikan asioissa, että tää on tällasta hakuammuntaa. :)

        oletko aivan varma ettei modeemistasi sammuneet kaikki valot hetkeksi. se kestää todella vain sekunnin pari ja sitten ne alkavat vilkkua.


      • aloittaja
        ilotulitusta kirjoitti:

        oletko aivan varma ettei modeemistasi sammuneet kaikki valot hetkeksi. se kestää todella vain sekunnin pari ja sitten ne alkavat vilkkua.

        Voit olla oikeassa siinä, että virrat ovat voineet sammua hetkeksi minun sitä huomaamatta. En varmaan katsonut niin tarkkaan modeemin valoja koko aikaa, ja kaiken lisäksi modeemi on eri kerroksessa kuin tietokone, joten en päivystänyt siinä vieressä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2435
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      271
      2058
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2040
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1767
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1649
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1544
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1238
    Aihe