Automiehet puhuvat pintakaasusta, mitä sillä tarkalleen tarkoitetaan? Esim. missä menee pintakaasun raja kierrosten suhteen? Vai onko käsite pintakaasu ihan perstuntuma-suure?
Ei muuten kiinnostaisi, mutta eräskin jamppa sanoi, että audin A6 3,0 tdi kulkee mukavammin pintakaasulla, kuin bmw 530 d....
määrittele käsite pintakaasu
8
8440
Vastaukset
- niinpäniinkin
Pintakaasu on niinkuin nimikin sanoo sellainen, että kaasu on ajon aikana painettuna vaan n. 10-20 mm (arvio).
Yleisesti jos moottorissa on potkua riittävästi, niin auto kulkee kevyesti "pintakaasulla".
Tähän liittyy sekin asia, että jos on iso moottori, niin kulutus ei välttämättä ole isompi verrattuna pienempään koneeseen.- 3 litran bensansäästö!!!
Jurismia -TV-sarjassa pojat ajoivat jenkillä, kuulemma pintakaasulla kulutus oli 42 ltr/100 km ja normaalikaasulla 45 ltr/100 km. Joten pintakaasulla ajettaessa voi säästää 3 ltr/100 km!!!
- Mauni
3 litran bensansäästö!!! kirjoitti:
Jurismia -TV-sarjassa pojat ajoivat jenkillä, kuulemma pintakaasulla kulutus oli 42 ltr/100 km ja normaalikaasulla 45 ltr/100 km. Joten pintakaasulla ajettaessa voi säästää 3 ltr/100 km!!!
mutta olette väärässä: bensaa kului normaaliajossa 49 litraa satasella ja pintakaasulla vain 45. Siinä on HUIKEE ero.
- pintakaasusta
on minun mielestä se minkä auto kulkee tasaisella ilman kiihtymistä ja vauhdin hidastumista ja sitten, kun tulee mäki niin vääntävä kone jaksaa mennä sen mäenpäälle lisäämättä juurikaan kaasua niin silloin voi puhua, että nuosee mäkeenkin pintakaasulla...
- Puntoliitäjä
semmonen, että moottori ei vedä eikä lykkää.
- kylpyammeeseen ja
pieraiset veteen. Si nousee pintaan. Siis on pintakaasua.
- lobo2434
Pintakaasulla Ferrari kulkee 120km/h, Lada 40km/h ja mopo 10km/h. Laske noista mikä Sinulla on.
- tyhmäpoika munaa
nolopoika kaivaa 2008 vuoden provopaskan esiin ja kirjottaa itsekkin tuubaa.
Ei taida pojalla olla vielä ajokorttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371792
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453