Kyllästynyt tiskaamaan 7 hengen tiskejä mökillä. Onnistuukohan astianpesukoneen käyttö järvivedestä vesipumpulla ? Ilmeisesti pitäisi hankkia nk. vesiautomaatti, astianpesukoneelle ei kai erityisvaatimuksia. Tätäkään yhdistelmää ei kai saa toimimaan talvella kun on pakkasta.
vesiautomaatti ja
4
996
Vastaukset
- maastoonko ?
joopa joo , astiskoneessahan käytetään vahvoja
pesu-ainemyrkkyja, jotka täytyy saada ihan
oikeeseen jätevesipuhdistamoon. eli tontilta täytyy
löytyä umpisäiliöt jätevesille tai liittymä
kunnalliseen verkkoon.
mutta muuten kyllä tuo vesi-automaatti toimii
aivan hyvin.- käsintiskaaja
Joo, asia kävi mielessä, mutta ajattelin käsienpesusta syntyvän enemmän "jätevettä", mutta eihän se niin mene. Ilman pesuainetta konetiskaaminen tuskin onnistuu. Eikä markkinoilta löydy mitään ympäristöystävällisiä konetiskiaineita? Nyt jätevedet menee imeytyskaivon kautta ojaan. Tosin mökki suossa ja mökki kaukana (50 m?) rannasta. Oletan että soisessa maastossa imeytyskaivon jälkeiset jätevedet eivät helposti / nopeasti kulkeudu järveen, vai olenkohan siinäkin väärässä ?
- samaan lätäkköön
käsintiskaaja kirjoitti:
Joo, asia kävi mielessä, mutta ajattelin käsienpesusta syntyvän enemmän "jätevettä", mutta eihän se niin mene. Ilman pesuainetta konetiskaaminen tuskin onnistuu. Eikä markkinoilta löydy mitään ympäristöystävällisiä konetiskiaineita? Nyt jätevedet menee imeytyskaivon kautta ojaan. Tosin mökki suossa ja mökki kaukana (50 m?) rannasta. Oletan että soisessa maastossa imeytyskaivon jälkeiset jätevedet eivät helposti / nopeasti kulkeudu järveen, vai olenkohan siinäkin väärässä ?
Ne johtavat ja 50m vain väliä.
No itseppä siinnä uit.
Laiduntavathan lehmätkin rannoilla. - kaivovedellä
käsintiskaaja kirjoitti:
Ja maahan menee ilman omantunnon tuskia.
Ei astianpesuaine itse asiassa kovinkaan myrkyllistä ole. Se on toki vahvasti emäksistä, mutta laimenee ja neutraloituu nopeasti. En tuosta murhetta ottaisi, jos kerran muutenkin imeytät harmaat vedet maahan.
Tuo järvivesikin toimii koneessa, mutta väliin täytyy saada kunnollinen suodatin, josta ei pääse läpi hiekkaa ja muita epäpuhtauksia. Sellanen painepesurille tarkoitettu, letkun väliin laitettava patruuna varmaan riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214