Seronil

bulimiaan

Mulla aloitettiin Seronil 40 mg rajuun bulimia-ahmimiseen viikko sitten? Tarkoitus on nostaa annokseen 80 mg. Onko kellään kokemusta, onko auttanut? Kuinka pian?

19

6917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      en ainakaan ole huomannut auttavan. Toisaalta annostus on vain 25 mg. Väsymystä vaan aiheuttaa...

      • sen..

        pitäisi vaikuttaa?


    • juoksija25.....

      mää joskus kuutisen seittemisen vuotta sitte käytin tota seronilia ja kyl se mulla ainakin auttoi. sillon käytin myös enempi alkoholiakin ja siihenkin se auttoi. jotenkin ajatteli ruuastakin normaalisti ja tunsi kuuluvan muitten "terveitten" ihmisten sekaan eikä olla jotenkin ulkopuolinen. sinä aikana ei ollut ahmimis-oksentelu juttuja ollenkaan. mulla hyvät kokemukset seronilista. sit mää oon ite vaan jättäny sen ottamisen ja en oo nyt moneen vuoteen käyttäny sitä ollenkan. mul ollu bulimia ja välil anorektisia kausia semmoset 12 vuotta.. ja terveet kaudet ollu sillo kun käyttäny tota seronilia. kai tiedät että seronil alkaa vaikuttaa vasta noin 2 vk:n päästä, siihen ei kehity riippuvuutta ja alussa voi ennen kun lääke alkaa auttamaan tulla entistä ahistavampi olo, mut sitä on vain siis siin alus.

      • juoksija25....

        pari viikkoo mennee ennenkun auttaa. ja siin alkuaikoina voi ilmetä ohimenevää ahistuneisuutta.


    • sseerroonnill

      Mulle määrätään tätä samaa bulimiaan ja odotukset on korkeella. :)

      Muut masislääkkeet ei oo auttanu. (trisyklisii ollut vuoden.)

      • ex-bulimikko

        Kyllä auttaa.

        Minulla kirjoitettiin Seronil masennukseen 2006 keväällä. Silloin olin myös jo vuoden verran sairastanut bulimiaa, ja kukaan ei tiennyt että sairastin bulimiaa. Pari, kolme viikkoa siinä meni kunnes alkoi tepsimään ja kohta en oo kahteen vuoteen ahminu ja oksentanu ollenkaan.

        T. 17v. tyttö

        P.S. Kaikkea hyvää teille :)


      • hsdfhjs
        ex-bulimikko kirjoitti:

        Kyllä auttaa.

        Minulla kirjoitettiin Seronil masennukseen 2006 keväällä. Silloin olin myös jo vuoden verran sairastanut bulimiaa, ja kukaan ei tiennyt että sairastin bulimiaa. Pari, kolme viikkoa siinä meni kunnes alkoi tepsimään ja kohta en oo kahteen vuoteen ahminu ja oksentanu ollenkaan.

        T. 17v. tyttö

        P.S. Kaikkea hyvää teille :)

        mäkin sain seronilia kun ekan kerran sairastuin. Mä sain vaan kovia harhoja ja lähes psykoottisen tilan kun lääke alotettiin (25mg). Se ei auttanut ollenkaan, ainakaan mun kohdalla, mutta mielialalääkkeet vaikuttaa aina yksilökohtaisesti. Lääkettä nostettiin jopa 60mg mutta ei auttanut oksenteluun eikä ahmiseen eikä masennukseenkaan. Yritin jopa itsemurhaa koska lääke toi voimia siihen.
        Sitten kokeiltiin efexoria 75mg, joka auttaa mutta sivuvaikutukset on ikävät. Lisäksi kallis lääke.
        noissa masennuslääkkeissä kannattaa seurata kanssa itsetuhoajatuksia koska joskus ne lääkkeet antavat masentuneelle voimia tehdä itselleen jotain. ainakin omalla kohdallani on molempien lääkkeiden kanssa ollut itsetuhoisia ajatuksia.


      • käyttää
        hsdfhjs kirjoitti:

        mäkin sain seronilia kun ekan kerran sairastuin. Mä sain vaan kovia harhoja ja lähes psykoottisen tilan kun lääke alotettiin (25mg). Se ei auttanut ollenkaan, ainakaan mun kohdalla, mutta mielialalääkkeet vaikuttaa aina yksilökohtaisesti. Lääkettä nostettiin jopa 60mg mutta ei auttanut oksenteluun eikä ahmiseen eikä masennukseenkaan. Yritin jopa itsemurhaa koska lääke toi voimia siihen.
        Sitten kokeiltiin efexoria 75mg, joka auttaa mutta sivuvaikutukset on ikävät. Lisäksi kallis lääke.
        noissa masennuslääkkeissä kannattaa seurata kanssa itsetuhoajatuksia koska joskus ne lääkkeet antavat masentuneelle voimia tehdä itselleen jotain. ainakin omalla kohdallani on molempien lääkkeiden kanssa ollut itsetuhoisia ajatuksia.

        seronilia pitkään ettei ne olleet niitä aloitus oireita. mulla nimittäin tuli sitä tosi voimakkaana, jouduin osastolle ahistuksen vuoksi,sain rauhoittavia alkuun oireiden lievittämiseen ja jatkoin edelleen seronilia. sit ne parin viikon kuluessa helpotti ne akluoireet ja mun elämä jatkui ilman ahmimis-oksentelu kierrettä ja masennus oli tipo tiessään ja elämä semmosta normaalia.


      • Mirska::
        hsdfhjs kirjoitti:

        mäkin sain seronilia kun ekan kerran sairastuin. Mä sain vaan kovia harhoja ja lähes psykoottisen tilan kun lääke alotettiin (25mg). Se ei auttanut ollenkaan, ainakaan mun kohdalla, mutta mielialalääkkeet vaikuttaa aina yksilökohtaisesti. Lääkettä nostettiin jopa 60mg mutta ei auttanut oksenteluun eikä ahmiseen eikä masennukseenkaan. Yritin jopa itsemurhaa koska lääke toi voimia siihen.
        Sitten kokeiltiin efexoria 75mg, joka auttaa mutta sivuvaikutukset on ikävät. Lisäksi kallis lääke.
        noissa masennuslääkkeissä kannattaa seurata kanssa itsetuhoajatuksia koska joskus ne lääkkeet antavat masentuneelle voimia tehdä itselleen jotain. ainakin omalla kohdallani on molempien lääkkeiden kanssa ollut itsetuhoisia ajatuksia.

        mulla ei Seronil vaikuttanut halutulla tavalla, en oikein huomannut siinä mitään muutosta. ei ollut mitään haittavaikutuksia mut ei kyllä sit ahminta eikä oksentelukaan loppunut, eikä vaikuttanut mielialaan. mulla kans vaihdettiin efexoriin (nyt 75mg) vielä en ole huomannut muutoksia kun olen niin vähän aikaa niitä syönyt.


      • errant soul
        käyttää kirjoitti:

        seronilia pitkään ettei ne olleet niitä aloitus oireita. mulla nimittäin tuli sitä tosi voimakkaana, jouduin osastolle ahistuksen vuoksi,sain rauhoittavia alkuun oireiden lievittämiseen ja jatkoin edelleen seronilia. sit ne parin viikon kuluessa helpotti ne akluoireet ja mun elämä jatkui ilman ahmimis-oksentelu kierrettä ja masennus oli tipo tiessään ja elämä semmosta normaalia.

        Sain seronilin kun jouduin reilu vuosi sitten osastolle ja se oli siis tarkoitettuna mielialalääkkeeksi, kun lääkärillä ei ollut tietoa mun ahmimisista ja oksenteluista. Annos oli sen 20mg. Mutta se kuitenkin vaikutti siihen ahmimiseenkin jonkun verran. Tai mulla se vähentää ruokahalua aika paljon ja se on niissä ohjelappujutuissakin mainittu sivuoireeksi. Syön seronilia vieläkin ja on se kait mua jonkun verran auttanut. Mut lähinnä vaan siihen ahmimiseen, ja nyt taas on pikkuhiljaa muuttunut anoreksiaksi tämä sh.


      • hsdfhjs
        käyttää kirjoitti:

        seronilia pitkään ettei ne olleet niitä aloitus oireita. mulla nimittäin tuli sitä tosi voimakkaana, jouduin osastolle ahistuksen vuoksi,sain rauhoittavia alkuun oireiden lievittämiseen ja jatkoin edelleen seronilia. sit ne parin viikon kuluessa helpotti ne akluoireet ja mun elämä jatkui ilman ahmimis-oksentelu kierrettä ja masennus oli tipo tiessään ja elämä semmosta normaalia.

        aloitusoireina mulla oli lähes psykoottonen tila. Sen kyllä tiesin että alussa voi sivuvaikutukset olla voimakkaita mutta mulla oli ihan harhoja ja kuin kuume. Lääke ei siis mulle sopinut. Kun sivuvaikutukset alkoivat lähteä jaksoin ihan hyvin mutta ahdistusta seronil ei vienyt eikä ahmimistakaan.
        Mä parannuin pari vuotta sitten kun pääsin eräälle maatilalle "lepäämään". Olin oksentelematta noin vuoden ja nyt taas.
        Onko kukaan saanut mitään muuta lääkettä kuin efexor tai seronil? Mä haluaisin olla kokonaan ilman lääkkeita koska niissä on sivuvaikutukset jotka on hirveitä. Efexorista mä narskutan hampaita ja sit ne lohkeilee =( ja kaikki halut menee.


    • turhautunut123

      sikuvaikutuksena on tullu ihan hirvee väsymys ja jatkuva haukottelu. Välillä aamusin on myös tosi paha olo, mut aika harvoin. Takana nyt 3vko ja annos tällä hetkellä 60mg, mutta en huomaa mitään muutosta ruokahalussa tai mielialassa. Viimepäivinä oon ahminu järkyttävimpiä sessioita pitkään aikaan ja ahmimishimot kiusaa koko ajan... Voiko siis olla ettei noi tuu vaikuttamaankaan, vai pitäiskö vaan kärsivällisenä jatkaa? tietenkin pitää keskustella lääkärin kanssa ennen lopettamista, mut täs alkaa tulee jo vähän toivottomaks...

    • tälleen mulle kävi

      Lihoin tosi paljon ton mielialalääkityksen takia.
      tuli 30kg lisää painoa :(

      • miuku

        miksi sä lihoit? aiheuttiko se jotain ahmintaa vai lihottiko se noin yleensäkin?


    • wgdretgh

      Sillon kun mulla oli Seronil käytössä, niin huomasin kyllä sen vaikutuksen mielialoihin ja ahminta-oksentelu väheni merkittävästi. Ongelma oli että heti pillerin ottamisen jälkeen tuli pariksi tunniksi ihan järkyttävä olo. En tiedä mistä johtui kun se huonon olon tuleminen alkoi vasta n. hieman yli kuukauden käytön jälkeen.

    • derumi

      Kauan kyseisellä lääkkeellä kestää imeytyä? Jos kahden tunnin päästä oksentaa, niin onko todennäköistä että osa lääkkeestä tulisi vielä ulos?

      • miuku

        yleensä vie n. puoli tuntia jotta elimistö imasee sen mitä pitää.. luulis että se on jo ehtiny imeytyä kun lääkkeillä on nopia vaikututs!


      • derumi
        miuku kirjoitti:

        yleensä vie n. puoli tuntia jotta elimistö imasee sen mitä pitää.. luulis että se on jo ehtiny imeytyä kun lääkkeillä on nopia vaikututs!

        ookei, kiitos tiedosta. En oo oikein huomannut mitään muutosta parin kuukauden käytöllä, niin rupesin miettimään, että kerkeekö lääke edes imeytymään kunnolla...


    • miuku

      Mulle ehdotettiin tota lääkettä mut en vielä suostunu.. sain miettimisaikaa ja mulla on paha sh.. bulimia/anoreksia.. nyt ollu enempi bulimia :( ja oon siksi ihan masentunu.. kumpa se veis multa ruokahalun.. se lääkäri ei kertonu mitää et se vois vaikuttaa syömiseenkin. se on kyllä erittäin tietonen mun syömishäiriöstä.. ja haluisin kysyä että tietääkö kukaa foorumia missä olis keskustelupalsta sh ihmisille? mä kaipaan sellasta, joskus oli mutta se poistettiin ja se on tosi tosi harmi :( sieltä sai voimia jatkaa elämää..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      203
      8158
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      43
      4622
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      20
      2137
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1815
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1726
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1643
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe