Tarvikeosa vai

Toyotaliikkeestä

On sen verran kokemusta E Carinan varaosista jotta uskaltaudun kirjoittaan.Kun ostaa Carinaan jakopäähihnan,kiristinrullan,ohjurirullan ja vesipumpun Toyotaliikkeestä,saa laatua.

Tämä näkyy 100 000km huoltoa tehdessäni.Motonetin (GMC-merkkiset muistaakseni)kiristimen ja ohjurin laakerit ovat selvästi loppu,mutta Toyotaliikkeestä hankituissa ei ole klappia vielä lainkaan.Kelpaavat siis ajaa vaikka toiset 100 000km.Vesipumppussa on sama huomio.Toyotaliikkeen vesipumppu kestää 300 000km.Motonetin Wasserman jäähdytinvettä kuljettavat siivekkeetkin ovat jo sinällään tyngät verrattuna alkuperäiseen.Jäähdytysteho aivan eri luokkaa.Jakopäähihna (HQ) on jo uutena värivirheinen selkämyksestään.Laikukas.Näin se vaan on.Tämä on vaan mun mielipide.Kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää...

7

1116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toyota huumori

      Ja mitenkähän se vesipumppu 300000 kestää? hansikaslokerossako?,johan toitskusta tippuu moottori tielle ennen noita kilsoja.Minulle kävi näin.oli päässy etupää ruostumaan.

      • vesipumppu skulas

        Vesipumpustahan kyse.


    • Toyo10

      Pitää paikkansa. Merkkiliikkeen tiskiltä saa ainakin ko. merkissä laadukkaita varaosia. Merkkihuollossakaan eivät vaihda esim. vesipumppua eikä välttämättä kiristinpyöriäkään joka huollon yhteysessä, mikäli ei ole tarvetta ja on käytetty ennestään alkup.osia.

      Omaan olen nuukuuksissani laittanut muutamia tarvikeosia, kun ovat olleet monesti n. puolet tai enemmän halvempia kuin alkup. osat. Kuitenkin huolto-osat, kuten suodattimet ovat hinnoiteltu hyvin kilpailukykyisesti, joten ne kannattaa ostaa jo hinnankin puolesta toyotalta.

      Jos tietää, että ajaa autolla vielä vuosia, kannattaa todella satsata alkup. osiin. Mm. jarruosat ja kytkin kestää n. tuplaten verratuna tarvikeosaan. Tojotaanhan maksaa koneen osat aika syötävästi. Eron huomaa, kun vertaa esim. laakeriliuskoja keskenään. On eroa kulutuskestävyydessäkin.

      Joskus vaan nuukuus iskee ja tulee hankitua tarvikkeita. Pärjää niilläkin ja tulee halvemmaksi, mutta niitä joutuu joskus vaihtelemaan vähän useammin.

    • se on

      Alkuperäistarvike kestää kauemmin ja itse ainakin ostan alkuperäistarvikkeena kaiken vaikeasti vaihdettavan/harvaan vaihdettavan. Esim. juuri nämä vesipumput ja jakopään osat. Turha säästää paria euroa kun se pitää niin harvoin uhrata. Tarvikeosina ostan sitten kulutusosat.

      • Toyotaliikkeestä

        Taannoin(olisko ollut -02) katsastusmies kehotti vaihtamaan Cainan takaa koiranluut(yhdystangot vakaajaan).Ostin made in Danmark luut.Vaan eivät kestäneet yhtä ainokaista talvea.Toyliikkeestä piti hakea uudet(jotka toimivat yhä).Niissä tanskalaisissa nivelen päällä oleva kumi hapertui alta aikayksikön.
        Toinen tapaus tuli esille kun tilasin Toyotaliikkeestä jäähdyttimen -93 Carinaan.Jäähdytin hajosi koska Nesteen jäähdytinneste oli valmiiksi laimennettua vaikka pönikän etiketissä käskettiin laimentaa 1:1 suhteessa.Mutta siis.Koska jäähdytintä ei kuulunut toyoliikkeestä päädyin tarvikejäähdyttimeen.Sattumoisin se oli myös tanskalainen(olisi pitänyt kellot soida).Siinä ongelmana on kun pakkasta on paljon.Jäähdyttimen pokkaus välillä muovi-pelti ei toimi.Liekö eri lämpölaajeneminen.Joka tapauksessa jäähdytinnestettä valuu liruttaa kireillä pakkasilla ulos aina kylmäkäynnistettäessä.Lämpimänä pitää kyllä.Jäähdytinnestettä pitää muistaa lisätä.
        Eli jostauin syystä vältän tanskalaisia Toyota-varaosia:D


      • ErkkosenEro
        Toyotaliikkeestä kirjoitti:

        Taannoin(olisko ollut -02) katsastusmies kehotti vaihtamaan Cainan takaa koiranluut(yhdystangot vakaajaan).Ostin made in Danmark luut.Vaan eivät kestäneet yhtä ainokaista talvea.Toyliikkeestä piti hakea uudet(jotka toimivat yhä).Niissä tanskalaisissa nivelen päällä oleva kumi hapertui alta aikayksikön.
        Toinen tapaus tuli esille kun tilasin Toyotaliikkeestä jäähdyttimen -93 Carinaan.Jäähdytin hajosi koska Nesteen jäähdytinneste oli valmiiksi laimennettua vaikka pönikän etiketissä käskettiin laimentaa 1:1 suhteessa.Mutta siis.Koska jäähdytintä ei kuulunut toyoliikkeestä päädyin tarvikejäähdyttimeen.Sattumoisin se oli myös tanskalainen(olisi pitänyt kellot soida).Siinä ongelmana on kun pakkasta on paljon.Jäähdyttimen pokkaus välillä muovi-pelti ei toimi.Liekö eri lämpölaajeneminen.Joka tapauksessa jäähdytinnestettä valuu liruttaa kireillä pakkasilla ulos aina kylmäkäynnistettäessä.Lämpimänä pitää kyllä.Jäähdytinnestettä pitää muistaa lisätä.
        Eli jostauin syystä vältän tanskalaisia Toyota-varaosia:D

        Mulla taitaa olla tuollainen samanlainen tarvike syyläri. Yläreunasta vuotaa kovalla pakkasella. Ihmettelin sitä viime talvena kun kiukuissani kävin polkeen sitä lähes 30 asteen pakkasella ja alko höyry nouseen pellin alta.

        Niin ja Bilhelvetan takajarrukengät ei passaa enklannin malliin vaikka sielä niin väitetään.


    • lamda-anturi

      Bilteman anturi saattaa pelata tunnin tai jopa kauemmin eli kiertäkää kaukaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe