Joudun perustamaan rasitteen joka oikeuuttaa naappurikiinteistön (jolla 2 omakotitaloa) sijoittamaan jäteastiat tontilleni tulevaan yhteiseen jtteidenkokoamispaikkaan. Siis 2/3 osa roskasta tule olemaan naapuritontilta.
Mikä olisi kohtuullinen ja laillinen jatkuva korvaus rasitteesta, haju- ja näkymähaitasta?
Voidaanko pyytää korvauksena että naapuri maksaa kaikki jättehuollon kustannukset?
Mitä muuta kannattaa laitaa sopimukseen? Esimerkiksi tällä hetkellä napurin roska viedään kerran kahdessa viikossa kustanusten vähentämiseksi ja roska alkaa haisemaan pahasti kun se seiso niin pitkään astiassa auringossa. Voidaanko pyytä sopimuksessa että roska viedään viikottäin pois?
Kuka vastaa roskapaikan ylläpidosta esimerkiksi jos tehdään katos tai muuri?
Napuri on kyllä mukava kaveri mutta omistjien vaihtuessa tarvitaan hyvä ja tarkka rasitesopimus.
Kiitos etukäten neuvoista!
Rasitesopimus jäteastian paikasta. Miten?
4
1869
Vastaukset
- vain kertakorvaus
on mahdollinen ja sitoo myös tulevia omistajia. Eli myy neliö tai kaksi eli katso mitä maa maksaa ja rahasta se.
Rasitteet on pysyvä haitta. Kunnossapidosta voi sopia.- voi sopia
myös käyttökorvauksesta, useimmiten käytettyjä termejä ovat perustamiskustannukset ja ylläpitokustannukset.
Esim. Kiinteistö A ja B vastaavat perustamiskustannuksista suhteessa 1/3 ja 2/3. Jätepiste toteutetaan kyllästetystä puusta tehtynä aitauksena, joka petsataan kiinteistön A rakennuksen puurimoituksen sävyyn. Halutesssaan kiinteistö A voi omalla kustannuksellaan toteuttaa myös lukittavan katoksen.
Kiinteistö B vastaa jätepisteen ylläpitokustannuksista (ml. jätekustannukset). Jätepisteen tulee olla kunnoltaan siisti ja ehjän näköinen. - sopia mutta
voi sopia kirjoitti:
myös käyttökorvauksesta, useimmiten käytettyjä termejä ovat perustamiskustannukset ja ylläpitokustannukset.
Esim. Kiinteistö A ja B vastaavat perustamiskustannuksista suhteessa 1/3 ja 2/3. Jätepiste toteutetaan kyllästetystä puusta tehtynä aitauksena, joka petsataan kiinteistön A rakennuksen puurimoituksen sävyyn. Halutesssaan kiinteistö A voi omalla kustannuksellaan toteuttaa myös lukittavan katoksen.
Kiinteistö B vastaa jätepisteen ylläpitokustannuksista (ml. jätekustannukset). Jätepisteen tulee olla kunnoltaan siisti ja ehjän näköinen.varoisinkin mitään euromääräisiä jatkuvia korvauksia. Miten ne pidetään ajantasalla.
Jo tuo jätekustannuksista vastaaminen voi olla ongelma, kenen sopimus, kuka maksaa ja mitä jos ei maksa??? mitä sitten???
Yksi mahdollisuus olisi sopia yhteisestä 400 litran jäteastiasta.
Eikö jäteastiat sovi kadun reunaan eli pientareelle eli ojan päälle? Mitään sopimuksia tällöin ei tarvita. - !!!!!!!
sopia mutta kirjoitti:
varoisinkin mitään euromääräisiä jatkuvia korvauksia. Miten ne pidetään ajantasalla.
Jo tuo jätekustannuksista vastaaminen voi olla ongelma, kenen sopimus, kuka maksaa ja mitä jos ei maksa??? mitä sitten???
Yksi mahdollisuus olisi sopia yhteisestä 400 litran jäteastiasta.
Eikö jäteastiat sovi kadun reunaan eli pientareelle eli ojan päälle? Mitään sopimuksia tällöin ei tarvita.oltava tarkkana mitä sopimuksia tekee.Keskenänne voitte sopia miten vain mutta kun joku myy asunnon niin ei sopimus enää päde.Mulla on kokemusta jopaniin että on kauppakirjassa ollut rasite eikä tämäkään ole auttanut. Jos on oikein hankala seuraava asukas niin raastupa häämöttää. En tekisi mitään muuta sopimusta kuin suullisen ja senkin toistaiseksi.Ja jos nyt jo on tiedossa haju ja näköhaittoja, niin ei hyvältä kuulosta.Ja vielä näistä kuljetuksista ei nääkään ihan aina ilman riitoja kulje ei ainakaan talvella.Joten mieti vähän mihin suostut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576