Laminaatissa naarmu

voihelevetinperkele

uudessa laminaattilattiassa huomattiin naarmu joka menee 3 rivin yli. Lattian purkaminen ei tule enää kyseeseen joten onko olemassa vahaa tms. joka peittäisi naarmun?
Laminaatin väri on tumma pähkinä joten vaalea naarmu kuultaa ilkeästi =/

kiitos vastauksista jo etukäteen!

10

10877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vahalla

      ainakin autofixaajilla on vahoja joka lähtöön.jos tunnet jonkun, hae lusikallinen ja vedä vaikka lastalla päälle,on niitä vahoja rautakaupassakin ,mutta en tiedä purkkien kokoja.samoin jollain antiikiukolla voi olla
      pikakorjauksiin värivahoja.onnea etsintään
      ps on hyvä ,että siihen jotain laitetaan, jos kalvo on mennyt puhki,ettei vesi pääse sitä laminaattia rumentamaan

    • Laminaattori Original

      Vahat eivät oikein hyvin pysy kiinni laminaatissa. Laminaatille tarkoitettu korjauspasta on ehkä ainoa, mikä siihen voi tarttua.
      Ne laudat pystyy ammattimies vaihtamaan siihen paikalleen, jos ei ole mahdollista tai haluja purkaa lattiaa naarmuihin asti.

      • voihelevetinperkele

        pitää kokeilla tuolla pastakitillä tmv.
        naarmu on vain keskellä lattiaa joten purkamiseen ei viitsisi lähteä.
        Onneksi kyseistä laminaattia on varattu ylimääräistä eli vaihtopalat olisi varastossa...
        kiitos neuvoista, pitää kokeilla ja viimeisenä vaihtoehtona ottaa puolilattiaa ylös ja vaihtaa palat \o/ !


      • Laminaattori Original
        voihelevetinperkele kirjoitti:

        pitää kokeilla tuolla pastakitillä tmv.
        naarmu on vain keskellä lattiaa joten purkamiseen ei viitsisi lähteä.
        Onneksi kyseistä laminaattia on varattu ylimääräistä eli vaihtopalat olisi varastossa...
        kiitos neuvoista, pitää kokeilla ja viimeisenä vaihtoehtona ottaa puolilattiaa ylös ja vaihtaa palat \o/ !

        Se puolen lattiankaan avaaminen ei ole ollenkaan niin hankala juttu, kun se ensin kuullostaa.
        Otetaan siltä osalta listat irti ja puretaan(taitetaan) laminaattirivit kokonaisina ja vasta vaurioituneen kohdan rivit ensin kokonaisena ja sitten lauta kerrallaan, että naarmulaudat saadaan välistä pois.
        Paikalleen vaihtaminen ei välttämättä ole yhtään nopeampi ja siinä pitää hieman veistää ja liimata vaihdettavien lautojen pontteja. Jos päädyt tähän vaihtoehtoon ja tarvitset tarkempia ohjeita, laita viesti [email protected]


      • uudelleen
        Laminaattori Original kirjoitti:

        Se puolen lattiankaan avaaminen ei ole ollenkaan niin hankala juttu, kun se ensin kuullostaa.
        Otetaan siltä osalta listat irti ja puretaan(taitetaan) laminaattirivit kokonaisina ja vasta vaurioituneen kohdan rivit ensin kokonaisena ja sitten lauta kerrallaan, että naarmulaudat saadaan välistä pois.
        Paikalleen vaihtaminen ei välttämättä ole yhtään nopeampi ja siinä pitää hieman veistää ja liimata vaihdettavien lautojen pontteja. Jos päädyt tähän vaihtoehtoon ja tarvitset tarkempia ohjeita, laita viesti [email protected]

        kuitenkin tulee aina uusia naarmuja,ja niitähän ei muut edes huomaa ,itse aina kyllä tapittaa ,että tuossahan se saat... naarmu on niin en kyllä suosittele vaihtamista vaan vahaa hieman sipaiset,siilä siisti


      • voihelevetinperkele
        uudelleen kirjoitti:

        kuitenkin tulee aina uusia naarmuja,ja niitähän ei muut edes huomaa ,itse aina kyllä tapittaa ,että tuossahan se saat... naarmu on niin en kyllä suosittele vaihtamista vaan vahaa hieman sipaiset,siilä siisti

        kiitoksia kovasti vastauksista. Huomenna rautakaupan kautta ja yritän ensin fixata naarmua. Jos se ei onnistu niin sitten auki. Parastahan tilanteessa on se, että lattia oli aivan uusi ja periaatteessa käyttämätön. Huoneen lattia oli suojattu muun pintaremontin ajaksi, mutta suojauksen alle oli päässyt jotain joka naarmun aiheutti. Kun sitten pinnat olivat valmiit ja lattian suojaus otettiin pois niin huomattiin naarmu. Tarviiko arvata söikö miestä isollakin palalla...


      • tunteen
        voihelevetinperkele kirjoitti:

        kiitoksia kovasti vastauksista. Huomenna rautakaupan kautta ja yritän ensin fixata naarmua. Jos se ei onnistu niin sitten auki. Parastahan tilanteessa on se, että lattia oli aivan uusi ja periaatteessa käyttämätön. Huoneen lattia oli suojattu muun pintaremontin ajaksi, mutta suojauksen alle oli päässyt jotain joka naarmun aiheutti. Kun sitten pinnat olivat valmiit ja lattian suojaus otettiin pois niin huomattiin naarmu. Tarviiko arvata söikö miestä isollakin palalla...

        Vaimo vinkui olohuoneeseen (n. 25 m2) uutta pintaa.
        Laminaattiin ihastui,"helppo laittaa,kyllä se sulta onnistuu",aijaa,no laitetaan.
        Meni siinä aikansa,mutta onnistui.
        Nätti tuli.
        Pudotti seuraavana iltana silitysraudan kärki edellä lattialle ja ihan kiva pala lähti.
        Ei oo vielä korjannu...


      • iloiseksi
        tunteen kirjoitti:

        Vaimo vinkui olohuoneeseen (n. 25 m2) uutta pintaa.
        Laminaattiin ihastui,"helppo laittaa,kyllä se sulta onnistuu",aijaa,no laitetaan.
        Meni siinä aikansa,mutta onnistui.
        Nätti tuli.
        Pudotti seuraavana iltana silitysraudan kärki edellä lattialle ja ihan kiva pala lähti.
        Ei oo vielä korjannu...

        jos haet rautakaupasta korjauspastan ja hoidat pisteet kotiin.


    • halvemmaksi

      Tulisikohan aito parketti halvemmaksi pitkän päälle. Laminaatti kun rupeaa kupruilemaan ja koiran tai kissanpissasta.

      • se mainitsemasi

        parketti ihan yhtälailla. lisäksi parketti vetää lakan alta harmaaksi sen kostukkeen jälkeen, jota muutenlaminaatti ei tee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe