Kärcher höyrypuhdistin

veneenpesuun ?

Onko jollain kokemusta tuollaisesta pienestä (alle satasen maksavasta) Kärcherin höyrypuhdistimesta. Itse ajattelin lähinnä, että kannen hankalimpia paikkoja voisi sillä putsata? Sisäosan tiikkejä en siis meinannut höyristää :)

9

4725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehti

      Joku venelehti testasi, ja väitti jotakin hyötyä saadun. Hidasta hommaa kuitenkin pienitehoisella vehkeellä.

      • kyselijä.

        joo en kokovenettä ala pesemään, mutta jotain likapinttymiä kannelta ja sellaisia.


      • ja kuumaa vettä
        kyselijä. kirjoitti:

        joo en kokovenettä ala pesemään, mutta jotain likapinttymiä kannelta ja sellaisia.

        kunnollinen varrellinen harja on tehokkaampi kuin nuo halvat lelut.

        Kannattaa harkita kunnollisen höyrypesurin vuokraamista rakennuskonevuokraamosta. On edullinen päivävuokra ja kunnon koneella saa tunnissa paljon aikaan.


    • kippari leena

      Olen käyttänyt höyryä mm. veneen sisätiloissa.
      Myös mahonkipintoja olen kevyesti höyryttänyt ja pyyhkäissyt samantien puhtaaksi.
      Yleensä paikat, minne on vaikea päästä, puhdistuu höyryn avulla näpsäkästi. Etenkin rasvaantuneet kohdat, wc,lavuaari,moottori jne.
      Suosittelen.

      • Hakro

        Hei Leena,

        Millainen höyrykone on on ollut käyttössäsi? Alle satasen maksava vai vähän parempi?

        Toisaalla täällä Suomi24-foorumilla varoitettiin halvimmista höyrypesureista. Itselläni ei ole kokemusta mutta kiinnostusta on (ei pelkästään venekäyttöön).


      • Kärcher SV 1902
        Hakro kirjoitti:

        Hei Leena,

        Millainen höyrykone on on ollut käyttössäsi? Alle satasen maksava vai vähän parempi?

        Toisaalla täällä Suomi24-foorumilla varoitettiin halvimmista höyrypesureista. Itselläni ei ole kokemusta mutta kiinnostusta on (ei pelkästään venekäyttöön).

        Mulla on Kärcher* SV 1902. Se puhaltaa höyryä ja imee myös samalla. Veneessä olen pessyt sillä verhoiltua seinää ja patjoja, ikkunoita jne sisätiloja. Ei ole tullut mieleenkään pestä venettä ulkopuolelta.

        Kokemuksena
        puhdasta tulee, vastaava puhdistustulos muutoin lienee lähes mahdoton saavuttaa
        - jäykkä imuletku, kankea käsitellä
        - painava kone
        - vaatii verkkovirtaa
        - kovahko meteli
        - suuttimilla ei pääse höyryttämään & imuttamaan samaan aikaan aivan pienimpiin koloihin.
        - ahtaassa veneessä tulee kuuma pesuhommissa. Imusta huolimatta vähän turkkilainen sauna-fiilis.

        Huomaa että laitteen höyry-ja imuteho on varsin suuri.

        => Venekäytössä menettelee. Ei kuitenkaan kannata ostaa vain tämän takia. Suurin hyöty on ehdottomasti kotona ikkunoiden pesu. Kertavedolla tulee lasit puhtaaksi, helpottaa todella merkittävästi tota puuhaa.
        Laitteen kustannus vastaa omakotitalossa noin kahden siivousfirmalla teetetyn ikkunanpesun hintaa. Joten maksaa vuodessa (no vähän päälle) itsensä takaisin.


      • RugDoctoria
        Kärcher SV 1902 kirjoitti:

        Mulla on Kärcher* SV 1902. Se puhaltaa höyryä ja imee myös samalla. Veneessä olen pessyt sillä verhoiltua seinää ja patjoja, ikkunoita jne sisätiloja. Ei ole tullut mieleenkään pestä venettä ulkopuolelta.

        Kokemuksena
        puhdasta tulee, vastaava puhdistustulos muutoin lienee lähes mahdoton saavuttaa
        - jäykkä imuletku, kankea käsitellä
        - painava kone
        - vaatii verkkovirtaa
        - kovahko meteli
        - suuttimilla ei pääse höyryttämään & imuttamaan samaan aikaan aivan pienimpiin koloihin.
        - ahtaassa veneessä tulee kuuma pesuhommissa. Imusta huolimatta vähän turkkilainen sauna-fiilis.

        Huomaa että laitteen höyry-ja imuteho on varsin suuri.

        => Venekäytössä menettelee. Ei kuitenkaan kannata ostaa vain tämän takia. Suurin hyöty on ehdottomasti kotona ikkunoiden pesu. Kertavedolla tulee lasit puhtaaksi, helpottaa todella merkittävästi tota puuhaa.
        Laitteen kustannus vastaa omakotitalossa noin kahden siivousfirmalla teetetyn ikkunanpesun hintaa. Joten maksaa vuodessa (no vähän päälle) itsensä takaisin.

        Sillä ei ikkunoita pestä, mutta veneen sohvatyynyt ja tekstiililattian kylläkin. Kotimatot, sohvat ja matot voi pestä parketin päällä. Vuokraa täältä http://www.verhomatto.fi/rugdoctor tai osta. Hinta hämmästyttää, kun imureista saa maksaa jopa kaksi tonnia ja tämä irtoaa alta tonnin. Vuokraus halpaa ja toimitus kaikkialle Suomeen.


    • ole vielä löytänyt kohdetta missä sillä olisi käyttöä.
      Yksi missä se melkein toimi niin oli kotona keittiön kaakelisaumat, tosin pehmitti ne niin että ne lähinnä tuli kaavittua pinta pois joten montaa kertaa ei varmaan kannata tehdä.

      Veneessä en keksinyt yhtään kunnon kohdetta

    • AnonymousPuhdistaja

      Olen kokeillut tuollaista halpaa ja pientä parvekekaiteiden puhdistamiseen. Ei kannata. Puhdisti kyllä, mutta homma oli törkeen hidasta. Lisäksi vesisäiliö on pieni ja ennen uudelleentäyttöä laitteen pitää jäähtyä. -> hidastaa entisestään.

      Veneen puhdistamiseen vuokrasin siivousliikkeestä ammatti Kärcherin. Se ei imenyt, vain puhalsi höyryä. Rasvainen moska lähti hyvin irti ilman sen suurempia myrkkyjä. Pintaa ei siis tarvitse huuhdella mitenkään pesun jälkeen. Kuivata vain pilssistä ylimääräiset vedet pois. Kokemus oli hieman kuin olisi pessyt painepesurilla, mutta vettä tulee paljon vähemmän. Laiteeseen pystyi täyttämään vettä lämpimänäkin, joten pesu saattoi jatkua keskeytyksettä.

      Hieman kannattaa katsoa kuinka kovalla paineella ruiskaa ja minne. Muuten saattaa lähteä maalit seinästä :-)

      Tuota pientä ja suurta laitetta ei voi verrata keskenään. Pienellä ei tee mitään. Jätä se kauppaan ja vuokraa kunnollinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe