Sukututkimus paljastaa

yllättäviä yhteyksiä

Itselleni on mm. selvinnyt, että eräs melko läheinen sukulaiseni on toiminut varsin keskeisellä paikalla Yhdysvaltain armeijassa.

Kysymyksessä on prikaatinkenraali Clyde F. Autio, s. 1931. Autio on toiminut mm. Yhdysvaltojen ilmavoimien päämajan, Washington D.C., tiedusteluosaston apulaisjohtajan liikekannallepanoapulaisena.

Ks. http://www.af.mil/bios/bio.asp?bioID=4567

Yhteinen esi-isämme on syntynyt 1800-luvulla.

Kenraali Aution kanssa näyttäisimme jakavan mm. kiinnostuksen tekniikkaan. Lieneeköhän tämä periytynyt yhteisiltä esivanhemmiltamme?

Email: [email protected]

14

2111

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joooooop

Mummoni pikkuserkku oli oopperalaulaja. Miksi minun ääneni muistuttaa lähinnä korppia?

Isäni pikkuserkun mies oli sotaministeri. Miksi minulla ei ole mitään kiinnostusta politiikkaan?

Sinun pikkuserkun kummin kaimasi sai sentään jotain aikaan, eikö sinulla bisnes kukoista kun pitää koko ajan täällä mainostaa?

• lahjoilla

sinä olet saanut bisneksesi kukoistamaan?

• periytymisen logiikka

näin toimi.

Vaikka esi-isälläsi olisi ollut jokin tietty erityisominaisuus, se ei missään nimessä periydy kaikille jälkeläisille, eikä sitä näin ollen välttämättä sinussa esiinny.

Sen sijaan, jos kahdella keskenään sukua olevalla ihmisellä on jokin yhteinen ominaisuus, tämä on usein periytynyt heidän yhteiseltä esivanhemmaltaan.

Tiedoksi vain.

Niitä herjoja, joita ette viitsi täällä julkisesti esittää, voitte edelleen lähettää osoitteeseeni:
        [email protected]

• P. Ohjalainen

Mitä yllättävää siinä on, että jollain suomalaisella on sukulaisia USA:ssa? Olisitko kirjoittanut juttusi, jos USA:n sukulaisesi olisi ollut esim. tunnettu murhamies? Ammattinsa kullakin!

• dyybbi

Sama ihminen on sukua minullekkin, hän on tosi kiinnostunut suomesta ja on käynyt täällä monta kertaa.

• lopenärtsy

Kiitos nyt tästäkin tiedosta.

Vaihtoehtoisesti olisit voinut kertoa tämän tiedon aloittajalle vaikka sähköpostilla (kun se kerta on tuossa useampaankin kertaan näkyvillä) ja jättää nostamatta tämän ikivanhan ketjun tuolla tiedonannollasi, joka ei ketään ulkopuolista hyödytä.

• pikkupikkuserkkuja

Melko läheinen sukulainen on ollut Suomen presidenttinä, samoin toinen, vähän kaukaisempi sukulainen.

• mummoenergiaa

Juu ja mulla on nyt sukulainen presidenttinä, kuten tuhansilla muilla salonseutulaisilla.. Tosin joku viiden, kuudes tai seitsemäs serkku.
      Vakavasti sanoen tämän ketjun aloittaja ei takuulla halunnut ylpeillä, vaan iloitsi ihan mielenkiinnosta. Kyllä tämmöiset tiedot auttavat ymmärtämään historiaa ja sitä, että ihmiset sen historian tekevät.

• suusta sukua

Muutama presidentti on suvussa ja useita kartanonomistajia. Lääkäreitäkin on useampia. Yksi sukuhaara menee ameriikkaan, tunnettu henkilö siellä.
      Kotimaan kuuluisuuksista kuuluu sukuun sekä laulajia että muita esiintyviä henkilöitä.

• noniinmääki

Aha. Kiitos tiedosta. Mitäs me tuosta tiedosta hyödytään?

Lähinnä tulee mieleen, että näiden nostojen tarkoituksena on tökerösti mainostaa alottajan sähköpostiosoitetta.

• skhgs

"Lähinnä tulee mieleen, että näiden nostojen tarkoituksena on tökerösti mainostaa alottajan sähköpostiosoitetta."

Juu. Ei tuota aloitusta todellakaan mistään "löytämisen ilosta" tehty, silloin 6 vuotta sitten. Vieläkö mahtaa olla putiikki pystyssä?

Sitä päivää odotellessa, että nämä muinaisketjut saataisiin lukittua arkiston perukoille...

• Viime vuosisadalta?

Suomi24:ää häiritsee tällainen ikiaikaisten ketjujen nostelija. Hän puuhailee kaikilla palstoilla, ja esim. ikäryhmissä yli 10 v ikäisiä ketjuja on jatkuvasti esillä.

Kaikenlaisista asioista ihmiset saavatkin ilonsa.

• jdnap

Nää on niin höpöhöpöä sukutietoa, varsinkaan kun eivät pidä pätkääkään paikkaansa muualla kuin jossain epätoivoisissa fantasioissa.
      Kiinnostukaapa jo tutkimaan muinaisia sukujuurianne dna-teknologialla. Voi terapeuttisesti selvittää mistä olette kotoisin, vai oletteko mistään!

• hohhoijaata

Kaikki me olemme "kotoisin" Afrikasta. Case closed.

Ensimmäiseen asiaasi, ethän sinä tiedä mikä pitää paikkaansa ja mikä ei. Ihmisillä sattuu olemaan monenlaisia sukulaisia. Mutta ei meitä muita pahemmin kiinnosta, vaikka joku anonyymi nimimerkki suoli24-palstalla olisi sukua paaville taikka belsebuubille, koska sillä ei ole meille muille mitään väliä.

Lopettakaa jo tämän ketjun nostaminen. Jos on tekemisen puutetta ja kovasti "asiaa", lähettäkää sepustuksenne tuohon ketjun alkupäässä mainittuun sähköpostiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      309
      3055
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      124
      2057
    4. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      349
      2043
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      127
      1733
    6. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      67
      1399
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1395
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1337
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      69
      1270
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1243
    Aihe