MP akkulaturi rikki?

Amateur

Eli äsken pistin kevarini akun lataukseen, kaikki meni vielä hyvin kunnes kärsimättömänä idioottina menin pitkästä aikaa käynnistämään sähköstartilla pärrää. Kuulosti vähän huonolta ja huomasin ettei laturi enää reagoinut tai pärrän akku reagoinut mitenkään kun otin laturin irti ja takaisin akun napoihin. Olin ladannut akkua viisitoista minuuttia ja ilman laturia pärrään tuli kyllä vielä virrat, että toivon ja luulen ettei siitä mennyt mitään kuitenkaan rikki (siis kevarista)? Mutta akkulaturi ei kyllä enää reagoi kun pistän plusnavan akkuun kiinni tai jos nopeasti hipaisen laturin miinusnavalla plusnapaa. Eli laturi sökönä? :D

15

3307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutkipa onko siinä laturissa missään näkyvissä sellaista laukeavan sulakkeen palautusnappia, josta painamalla toiminta korjautuisi. Jos ei näy, siitä luultavasti meni sisältä sulake, joka on vaihdettava.

Kyllä laturi osaa myös hajota ylivirrasta, mutta tarkista se sulake ensin.

• Amateur

Kiitos nopeasta vastauksesta! Sulakehan siitä oli mennyt uskoakseni. Ainakin kun pisti akkulaturin päälle niin valot tuli kyllä ja sillälailla mutta kun pisti miinusnavan jälkeen plusnavan pärrän akkuun kiinni niin valot sammu. Toi sulaki oli aika helposti tossa senkun vetäs irti eli nyt olis hakusessa semmonen 32V 7,5A sulake. Mistäköhän mahtais löytyä tommosia? :D

• Myyvät
        Amateur kirjoitti:

Kiitos nopeasta vastauksesta! Sulakehan siitä oli mennyt uskoakseni. Ainakin kun pisti akkulaturin päälle niin valot tuli kyllä ja sillälailla mutta kun pisti miinusnavan jälkeen plusnavan pärrän akkuun kiinni niin valot sammu. Toi sulaki oli aika helposti tossa senkun vetäs irti eli nyt olis hakusessa semmonen 32V 7,5A sulake. Mistäköhän mahtais löytyä tommosia? :D

Sulakkeita löytyy joko autovaraosaliikkeistä tai sellaisista huoltokorjaamoista mitkä tekevät korjauksia esim.kodinkoneisiin.Kyseessä on mitä ilmeisimmin ns.lasisulake.Jos on laattasulake voit löytää niitä myös huoltoasemilta.

• Kaivattaisiinkin
        Myyvät kirjoitti:

Sulakkeita löytyy joko autovaraosaliikkeistä tai sellaisista huoltokorjaamoista mitkä tekevät korjauksia esim.kodinkoneisiin.Kyseessä on mitä ilmeisimmin ns.lasisulake.Jos on laattasulake voit löytää niitä myös huoltoasemilta.

Nykyään asemilta tms. taukopaikoilta ei löydy edes wunderbaumia tai karvanoppia. Saati sulakkeita. Lasiputkisulake 5x20/ 7,5 A . Jännitteellä ei vitunkaan väliä kun sen määrää jo tuo mekaaninen koko. Lattasulaketta ei tuossa 7,5 A koossa edes ole. Kodinkoneliikkeeseen siis matka!

• Ihan vähän vaan,.,

Napaisuutta väärinpäin. Eikä varmaan oo käyny väärimpäin. Tämä on tyypillinen väittämä, kun laturia tyrkytetään korjattavaksi. On nimittäin päivänselvää ettei 7,5 amppeerin sulake itsekseen turhaan pala. Siellä on poikittaisdiodi, joka polttaa tuon sulakkeen väärinpäin kytkettäessä. Halpa turvakeino.

• Amateur

No tota ensinnäkin tämmönen 7,5A sulake löytyi lattasulakkeena herra tietäväinen ja suoraan Osaset:n hyllystä. Kiitos ensimmäiselle vastaajalle, joka sentään tiesi mistä puhui! Toimii taas!

• Vastaus,.,
        Amateur kirjoitti:

No tota ensinnäkin tämmönen 7,5A sulake löytyi lattasulakkeena herra tietäväinen ja suoraan Osaset:n hyllystä. Kiitos ensimmäiselle vastaajalle, joka sentään tiesi mistä puhui! Toimii taas!

Kaikkihan sitä yrittää auttaa jos tänne asiasta kirjoittaa. Mielestäni avun saaneen ei vähääkään kuulu alkaa jälkikäteen nokkelaksi ja piikittelemään vastaajia. KYLLÄHÄN MÄÄ SEN OISIN ITSEKKIN... Kuhan kyselin.

• Amateur
        Vastaus,., kirjoitti:

Kaikkihan sitä yrittää auttaa jos tänne asiasta kirjoittaa. Mielestäni avun saaneen ei vähääkään kuulu alkaa jälkikäteen nokkelaksi ja piikittelemään vastaajia. KYLLÄHÄN MÄÄ SEN OISIN ITSEKKIN... Kuhan kyselin.

Hmmmm kukakohan tässä tuli tänne niin tietäväisenä pätemään ja kun vähän asiaan perehdyin niin oli kyllä faktat vähän vinossa. Jos ei tiedä niin ei tarvitse tulla auttamaan ja kertomaan väärää faktaa. Ei tänne mikään pakko ole vastata. Sain jo hyvän vastauksen ensimmäiseltä ja toiselta vastaajalta. Ja niiden kautta selvitin ongelmani.

• luettuani
        Amateur kirjoitti:

Hmmmm kukakohan tässä tuli tänne niin tietäväisenä pätemään ja kun vähän asiaan perehdyin niin oli kyllä faktat vähän vinossa. Jos ei tiedä niin ei tarvitse tulla auttamaan ja kertomaan väärää faktaa. Ei tänne mikään pakko ole vastata. Sain jo hyvän vastauksen ensimmäiseltä ja toiselta vastaajalta. Ja niiden kautta selvitin ongelmani.

tulin johtopäätökseen että sinä poika olet ainoa joka ei vieläkään ymmärrä mistään mitään. Mutta täällä pitää vaan meuhkaa apinan raivolla.

• wäsäilijä
        luettuani kirjoitti:

tulin johtopäätökseen että sinä poika olet ainoa joka ei vieläkään ymmärrä mistään mitään. Mutta täällä pitää vaan meuhkaa apinan raivolla.

Niin näköjään pitää.Ja varsinkin pojitella muita.

• Amateur
        wäsäilijä kirjoitti:

Niin näköjään pitää.Ja varsinkin pojitella muita.

Täällähän autetaan ihmisiä eikö totta? No kertokaas mulle onko se auttamista, että kehotetaan lähtemään jonneki helvetin kauas johonki erikoisliikkeeseen hakemaan jtn perhanan 7,5A lattasulaketta, mikä on aivan normaalinäky mm. tuossa sadan metrin päässä olevassa Osaset -liikkeessä? Ihan sama ei jatketa tätä turhaa lörpöttelyä kun asia on selvä. :D

• kaikki tiedät
        Amateur kirjoitti:

niin varmasti senkin,että jännittensäätäjä kärvähtää
        melkoisella varmuudella,kun sterttaa laturin ollessa
        kiinni,ja senhän me kuulemme kun pyörää ruvetaan käyttämään.

• Amateur
        kaikki tiedät kirjoitti:

niin varmasti senkin,että jännittensäätäjä kärvähtää
        melkoisella varmuudella,kun sterttaa laturin ollessa
        kiinni,ja senhän me kuulemme kun pyörää ruvetaan käyttämään.

Mikä siinä on niin helvetin vaikeeta huomata, etten ole missään vaiheessa väittänyt tietäväni kaikkea. En tiedä paljon paskaakaan näistä asioista. Mutta sen tiedän, etten tulisi tänne neuvomaan jos en olisi varma kyseisestä asiasta.

Miksi pitää tehdä näin iso juttu taas tämmöisestä. No minäpä vastaan: Joillakin ihmisillä vaan on jokin ihmeellinen pakottava tarve tulla tänne pätemään taas.

• Ranuan kummi
        Amateur kirjoitti:

Mikä siinä on niin helvetin vaikeeta huomata, etten ole missään vaiheessa väittänyt tietäväni kaikkea. En tiedä paljon paskaakaan näistä asioista. Mutta sen tiedän, etten tulisi tänne neuvomaan jos en olisi varma kyseisestä asiasta.

Miksi pitää tehdä näin iso juttu taas tämmöisestä. No minäpä vastaan: Joillakin ihmisillä vaan on jokin ihmeellinen pakottava tarve tulla tänne pätemään taas.

En ole kyllä havainnut mittään Osasetliikettä sadan metrin päässä. Sinne taitaa Tampereelle olla meiltä noin 770 kilometriä. Pientä omatoimisuutta tuolta aloittajalta olisi odottanut. Täällä joutuu lapsetkin tekemään itse.

• Totta tuo.
        Amateur kirjoitti:

Täällähän autetaan ihmisiä eikö totta? No kertokaas mulle onko se auttamista, että kehotetaan lähtemään jonneki helvetin kauas johonki erikoisliikkeeseen hakemaan jtn perhanan 7,5A lattasulaketta, mikä on aivan normaalinäky mm. tuossa sadan metrin päässä olevassa Osaset -liikkeessä? Ihan sama ei jatketa tätä turhaa lörpöttelyä kun asia on selvä. :D

Mikä sen säätimen tappaisi? Jännitteet nousee kahtapuolta samaan tahtiin. Ei KÄY MINUN JÄRKEENI.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe