Juu,elikkäs kelkka on yamaha exiter 2 vm:92 68kw moottorilla ja se polttelee jatkuvaan tulppia.
Esim kun ajelee pitkään hiljempaan reitillä ja sit tulee vaikka jyrkempi nousu,niin kelkka yrittää hyytyä ja sen jälkeen oireilut jatkuvat samanlaisina hyytymisinä kun tarjoaa äkkiseltään kierroksia.Eivät montaa kymmentä kilometriä kestä kun kelkka ei enää jaksa käydä ja uudet tulpat joutuu laittamaan.Kylmänä kelkka törisee jonkin aikaa ennen ku ottaa täydet kiekot,sekä jos käy pitempään tyhjäkäyntiä niin hieman töriseee liikkeelle lähtiessä.Tällä hetkellä NGK Br9es tulpat.
saaneeko liikaa bensaa,vai mikä lie?
Yamaha exiter 2 polttaa TULPPIA
4
3730
Vastaukset
- Etelän asukki
Liian rikkaalla seoksella ollessaan röpöttelee rauhallisessa ajossa tulpan tukkoon, sitten kun lähteen venyttelemään, niin tulppa kämähtää siihen.
Liian kylmä tulppa tekee samanlaisia oireita. Rauhallisessa ajossa tulppa käy niin kylmänä, että se tukkeentuu ja taas vedättäessä "POX...."!!!
En tiedä mitä tulppia noissa kelkoissa käytetään, mutta toi sun tulppas on ihan perus tulppa. Jos vaihtaisi pikkukärkitulppaan, niin kestäisi ihan eri tavalla. Noissa pikkukärkisissä kisatulpissa itsepuhdistumislämpötila on paljon pienempi, joten ne eivät tukkeudu helposti hitaassakaan ajossa, Samalla ne kestävät kovaakin kättä hehkumatta, eli kylmä tulppa, joka kestää myös rauhallista ajoa.
Mikäli ajosi on pääsääntöiseti tosi rauhallista, niin kannattaa vaihtaa tulppa pykälän kuumempaan.
Summasumrum: Jos tulppasi on valmistajan suosittelema ja ajosi suht normaalia, niin seos on toden näköisesti liian rikkaalla.
Ps. Kelkoista en mitään ymmärrä
T: Lumettoman etelän asukki- Japetius07
JOs kelkkasi on 2-tahti kannattaa käyttää 98 bensaa niin toimii itellä smat ongelmta kelkas mutta kun vaihoin 98:iin niin johan toimii ainiin se on tulpan paketin päässä että br9es esim niin se 9 numero on paras kelkkoihin pienempi numeroiset antaa kuumentaa liikaa jolloiln tulpat palaa
- tuunari
Japetius07 kirjoitti:
JOs kelkkasi on 2-tahti kannattaa käyttää 98 bensaa niin toimii itellä smat ongelmta kelkas mutta kun vaihoin 98:iin niin johan toimii ainiin se on tulpan paketin päässä että br9es esim niin se 9 numero on paras kelkkoihin pienempi numeroiset antaa kuumentaa liikaa jolloiln tulpat palaa
Mulla rupesi 500 polle polttamaan tulppia,juuri noita 9 tulppia.Vaihdoin tilalle 8 tulpat,niin ongelma katosi.Tosin koneella oli ajettu n.14000km ilman remppaa.Monesti johtuu koneen väljyydestä,jos 9 tulpat ei kestä.
- immun mäjä
vaihdappas 8 tulpat niin johan rupee pelittään ja itse olen ajanut 95 pensalla 20000 km ilman mitään ongelmia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?931851- 851292
- 1101143
- 761027
- 113961
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693