olin ollu 20 vuotta hoikka ja kaunis kun lihoin äkillisesti 40 kiloa. 30 niistä on ylipainoa.
on se kumma kun kaverit häipy heti eikä miehet enää vilkaissutkaan minuun.
ärsyttää eniten ettei kukaan viitsinyt sanoa minulle suoraan.
luulin vaatteiden kutistuvan pesussa.
sitten koitti päivä kun baarissa vieras äijä tuli haukkuu läskis ja aloin tarkastelee itseäni tarkemmin.
en koskaan ole pitänyt sipseistä tai karkista tai leivonnaisista joten ihmettelin kovasti.
menkkani jäi pitkäksi aikaa pois ja tutkinnat aloitettiin lääkärissä.
miettivät kilpirauhasia ja bakteeria jne mutta ei.
arvet näytti kauhealta.
isäni kysyi hölmönä käydessäni kylässä että kuka sinua on noin verille raapinut.
äiti sanoi siihen että hyss.
alkoi terveysongelmat.
en jaksanut tehdä mitään.en pystynyt.
rintani vatsani ja reiteni olivat valtavat.
selkää ja polvia alaspäin vihlova ja pakottava kipu teki urheilusta ja päivittäisistä askareista mahdotonta ja entäs kesällä?
kesällä täytyi sanoa hyvästit hameelle ja uimapuvulle sillä reiteni haukautui hetkessä erittäin kivuliaat hankaumat jotka tihkuivat verta ja tekivät kävelystä tuskallista.
eikä mistään kehtaa ostaa housuja/ niitä ei löydä.
ahdistaa kun ihmiset tuijottaa vaatekaupassa tai ravintolassa.
minusta tuli erakko.
masennuin.
sain niin monet lääkkeet jotka lihottivat enemmän ja tekivät elämästä vieläkin vaikeamman.
minulla ei ollut ainuttakaan ystävää ja perhe häpesi minua.
en uskaltanut mennä enää ulos.
sain hengitysvaikeuksia.
kokeilin vaikka mitä diettejä mutta mikään ei toiminut.
ravintoterapeutistakaan ei ollut apua.
nyt ahmin niitä karkkeja suruuni ja yksinäisyyteen kun ei valtio eikä kukaan ihminen ole auttamassa minua.
pelottaa että jään yksin ja lihon niin että kissani kuolee nälkään kun en enää pääse sohvalta ylös ja kuolen kohtaukseen ja olen taas yksi heistä jotka viruvat asunnossaan kuolleena kuukausia ennenkuin löydetään.
onko samanlaisia?
ONKO SAMANLAISIA?
14
1168
Vastaukset
- millä
diagnooseilla? Löytyikö painonnousuusi sitten kuitenkin jokin elimellinen sairaus? Esim. hormonihäiriö..
Ja lääkkeitähän voi vaihtaa, ei ole pakko käyttää sellaisia jotka hidastavat aineenvaihduntaan, syötättävät ja keräävät nestettä, ei ainakaan yhden ryhmän lääkkeissä...
Eivät kaikki depressiolääkkeet painoa nosta, itse kun aloitin fluoxetinin niin painoa oli, siis yli-sellaista ja 3 kuukauden aikana sitä tipahti liki 20 kg, ihan vain siksi, että fluotxetin vaikutti (kuten moni muukin SSRI-lääke, toki SNRI-lääkekin) kylläisyyden keskukseen aivoissa.
Millaiset lääkkeet sinulla nyt on? Jos niissä jotain sellaista joka lisää nyt sitä syöpöttelyä niin vaihtoon sellainen/sellaiset lääkkeet.
Oletko kokeillut VLCD-dieettiä?
Tsemppiä! - yhtään?
Syö vähemmän ja liiku enemmän. Se on ainoa ratkaisu ongelmaasi. Liika syöminen on henkinen ongelma. Ei ketään voi laittaa pakkohoitoon vain siksi että syö liikaa. Älä valtiota tai ketään muutakaan syytä omasta ratkaisustasi. Ei siihen voi kukaan puuttua jos haluaa tappaa itsensä syömällä.
Samanlaisten löytäminen ei sinua auta. Pari tuhatta vuotta sitten olisit kuollut nälkään jos olisit laiskana löhönnyt sohvalla. Nyt tyhmät laiskiaiset kuolee länsimaissa liikaan syömiseen. Evoluutio on aina karsinut huonot yksilöt pois. Itse päätät mitä elämälläsi teet, ei kukaan muu.
Niitä kohtaan voi tuntea sääliä tai myötätuntoa jotka syntyvät kehitysvammaisina, tai syntyvät maahan jossa on nälänhätä tai sekasorto sodan takia. Jos tietoisesti tuhoaa itsensä syömällä liikaa, tai jotenkin muuten, ei kannata odottaa sääliä muilta.- aloittajaa
Et lukenut sitten alkuperäistä viestiä kun aloit vastata.
- olet ilmeisesti aivokuollut
et sitten malttanut olla vittuilematta ....
- tiinamaaria
Sinulla on selvästi masennusta. Onko sinulla omalääkäri, jonka luona käyt säännöllisesti?
Kun masentaa on hyvin vaikeaa saada painoa hallintaan. Energia ei riitä juuri mihinkään. Tärkeää olisi saada mielialaasi nostettua aluksi ja sitten voidaan miettiä, miten jatketaan.
Jos ystäväsi jättivät sinut ylipainon takia, niin eivät ne mitään ystäviä olleet.
Oletko käynyt osoitteessa
http://tukiasema.net/keskustelu/default.asp
sieltä saat hyvää vertaistukea monenlaiseen mielen kolotukseen - varmasti löytyy monia, jotka ovat kokeneet samaa. Eikä siellä ole omaa egoaan buustaavia ja kaikille vittuilevia ihmisvihaajia (ainakaan niin paljon kuin täällä).
Toivon sinulle lämpimästi kaikkea hyvää. Usko minua, kun kerron, että masennuksesta voi parantua ja elämä voittaa. Nyt voi näyttää kurjalta ja pimeältä, mutta pimeyden takana on aurinko ja ilo. Sinä paranet ja löydät elämänilon, saat asiasi raiteelleen ja jatkat eteenpäin.- fatassgirl
olin vakavan masennuksen vuoksi sairaslomalla kauan ja olin lääkityksellä ja jokaviikkosella terapialla ja lääkärintapaamisilla usean vuoden kun kaikki alkoi mutta ei ne auttanut.
jätin lääkkeet pois vuos sitten kun ne veti niin sängyn pohjalle ettei voinut kuin nukkua ja hävetti niiden aiheuttamat tärinät jne.
kiitos paljon linkistä jonka laitoit, en koskaan ole kuullut moisesta.
on totta että olen masentunut ja ehkä eniten pohjalla nyt kun.. no tämä on pitkä tarina mutta puolisoni petti minua vuoden ennen kuin sain tietää siitä. tajusin ettei hän enää halunnut minua kun lihoin. hän ei saa seisomaan minun kanssani, hän ei suutele eikä halaa mutta haluaa kuitenkin olla edelleen kanssani koska "luonnettani" hän rakastaa mutta kuitenkin oikeuttaa pettämisen vaikka vannoi ettei tee sitä.
olen miettinyt oman asunnon hankkimista koska nämä asiat ovat minulle liikaa kun on omiakin huolia.
eikä pettämisen pelosta pääse yli sillä eihän minulla ole enää itsetuntoa mutta kunnioitusta on.
tavoitetta löytyy niin paljon laihuttamiseen ja olenkin yrittänyt liikkua kevyesti kävelyillä koiran kanssa ja silloin tällöin treenannut kotona kuntolaitteilla mutta painoni nousee silti tasaisesti noin kilon kahdessa viikossa.
olen unelmoinut laihtuvani edes sen verran että mahtuisin kokoon 40 niin olisin tyytyväinen ja saisin sen verran itseluottamusta että uskaltaisin tutustua uusiin ihmisiin. - tiiinamaaria
fatassgirl kirjoitti:
olin vakavan masennuksen vuoksi sairaslomalla kauan ja olin lääkityksellä ja jokaviikkosella terapialla ja lääkärintapaamisilla usean vuoden kun kaikki alkoi mutta ei ne auttanut.
jätin lääkkeet pois vuos sitten kun ne veti niin sängyn pohjalle ettei voinut kuin nukkua ja hävetti niiden aiheuttamat tärinät jne.
kiitos paljon linkistä jonka laitoit, en koskaan ole kuullut moisesta.
on totta että olen masentunut ja ehkä eniten pohjalla nyt kun.. no tämä on pitkä tarina mutta puolisoni petti minua vuoden ennen kuin sain tietää siitä. tajusin ettei hän enää halunnut minua kun lihoin. hän ei saa seisomaan minun kanssani, hän ei suutele eikä halaa mutta haluaa kuitenkin olla edelleen kanssani koska "luonnettani" hän rakastaa mutta kuitenkin oikeuttaa pettämisen vaikka vannoi ettei tee sitä.
olen miettinyt oman asunnon hankkimista koska nämä asiat ovat minulle liikaa kun on omiakin huolia.
eikä pettämisen pelosta pääse yli sillä eihän minulla ole enää itsetuntoa mutta kunnioitusta on.
tavoitetta löytyy niin paljon laihuttamiseen ja olenkin yrittänyt liikkua kevyesti kävelyillä koiran kanssa ja silloin tällöin treenannut kotona kuntolaitteilla mutta painoni nousee silti tasaisesti noin kilon kahdessa viikossa.
olen unelmoinut laihtuvani edes sen verran että mahtuisin kokoon 40 niin olisin tyytyväinen ja saisin sen verran itseluottamusta että uskaltaisin tutustua uusiin ihmisiin.Sinulla oli tarkastettu kilpirauhasarvot, mutta kannattaisi kyllä tarkastaa ne uudemmankin kerran ihan asiantuntijalla, ei luottaa pelkkään yleislääkärin arvailuun. Tuollainen painonnousu ei ole normaalia.
Mielialan lasku voi myös selittyä kilpirauhasen vajaatoiminnalla - siksi siihen ei pure lääkkeet eikä terapia.
Pyydä lähete endokrinologille (sisätautien erikoislääkärille). Jos syy ei ole kilpirauhasessa, niin jossain muualla sitten - sinut täytyy tarkastaa kunnolla!!! Tiedän, että masentuneena (johtui mistä tahansa), on väsynyt eikä jaksaisi tapella oikeuksistaan, ei jaksaisi vaatia. Mutta nyt sisua ja VAADI, että sinua hoidetaan. Jokin nyt mättää, jos paino nousee tuollaista vauhtia.
Ainakin sinulle pitäisi järjestää seuranta painon suhteen, ohjata ravintoterapeutin juttusille ja keskustella mahdollisesta lääkkeellisestä puuttumisesta painonnousuun.
Miehesi ei ansaitse sinua. Sairastunutta puolisoa tuetaan, ei petetä. Lihominen on vain tekosyy. Itselläni paino on nykyistä 80 kiloa ennen liidellyt enimmillään 130 kilossa ja aina on makuuhuoneen puolella riittänyt vipinää.
Liikunta on hyvä asia - se kohottaa mielialaa, parantaa aineenvaihduntaa ja kuluttaa pikkuisen kaloreitakin. Ihanaa, että sinulla on koira lenkkikaverina! Annapa karvakuonolle minulta rapsutuksia! Kunnon vaatteiden kanssa liikuntakin sujuu. Jos minulle löytyi vaatteita 130 kiloisena, niin löytyy sinullekin! Katsopa vaikka www.ellos.fi tai www.cellbes.fi noista löytyy myös urheiluvaatteita ainakin unisex-malleista.
Olet ihana ja ansaitset parantua!
Tsemppiä! - erikoislääkäri!!!
tiiinamaaria kirjoitti:
Sinulla oli tarkastettu kilpirauhasarvot, mutta kannattaisi kyllä tarkastaa ne uudemmankin kerran ihan asiantuntijalla, ei luottaa pelkkään yleislääkärin arvailuun. Tuollainen painonnousu ei ole normaalia.
Mielialan lasku voi myös selittyä kilpirauhasen vajaatoiminnalla - siksi siihen ei pure lääkkeet eikä terapia.
Pyydä lähete endokrinologille (sisätautien erikoislääkärille). Jos syy ei ole kilpirauhasessa, niin jossain muualla sitten - sinut täytyy tarkastaa kunnolla!!! Tiedän, että masentuneena (johtui mistä tahansa), on väsynyt eikä jaksaisi tapella oikeuksistaan, ei jaksaisi vaatia. Mutta nyt sisua ja VAADI, että sinua hoidetaan. Jokin nyt mättää, jos paino nousee tuollaista vauhtia.
Ainakin sinulle pitäisi järjestää seuranta painon suhteen, ohjata ravintoterapeutin juttusille ja keskustella mahdollisesta lääkkeellisestä puuttumisesta painonnousuun.
Miehesi ei ansaitse sinua. Sairastunutta puolisoa tuetaan, ei petetä. Lihominen on vain tekosyy. Itselläni paino on nykyistä 80 kiloa ennen liidellyt enimmillään 130 kilossa ja aina on makuuhuoneen puolella riittänyt vipinää.
Liikunta on hyvä asia - se kohottaa mielialaa, parantaa aineenvaihduntaa ja kuluttaa pikkuisen kaloreitakin. Ihanaa, että sinulla on koira lenkkikaverina! Annapa karvakuonolle minulta rapsutuksia! Kunnon vaatteiden kanssa liikuntakin sujuu. Jos minulle löytyi vaatteita 130 kiloisena, niin löytyy sinullekin! Katsopa vaikka www.ellos.fi tai www.cellbes.fi noista löytyy myös urheiluvaatteita ainakin unisex-malleista.
Olet ihana ja ansaitset parantua!
Tsemppiä!toki sisätautilääkärilläkin hyvät tiedot kilpirauhassairauksista.
Endokrinologi on erikoistunut vallan muuhun kuin sisätauteihin.
t, muuan kilpparin vajaatoimintainen - tiinamaaria
erikoislääkäri!!! kirjoitti:
toki sisätautilääkärilläkin hyvät tiedot kilpirauhassairauksista.
Endokrinologi on erikoistunut vallan muuhun kuin sisätauteihin.
t, muuan kilpparin vajaatoimintainenOnko endokrinologille kunnon suomenkielistä nimeä? Umpierityksen erikoislääkäri?
Halusin laittaa jonkin suomenkielisen nimen tuohon - nuo viralliset nimitykset kun joidenkin korvaan kalskahtavat oudoilta ja pelottavilta ja ihan turhaan voivat lykätä lääkärille hakeutumista.
- 4573455
ette kai ny tosissanne usko tätä aloittajaa...??? ihan oikeesti, itsekään en ole ihna keijunen ja tunnem monia lihavempia ihmisiäkin eikä kenelläkään ole asiat noin huonosti! miehet ei halua ja kaverit hylkäs, nivuset verille kun ei sopivia vaatteita, kissakin kuolee nälkään... kamoon!! mua ainaki aloittajan kirjoitus nauratti ihan oikeesti, mut jos se ei tosiaan ollu vitsi niin anteeks mutta hyppää kaivoon ei kai muu enää auta...
- jaaaanaa
Kyllähän se varmaan masentaa, kun ensin on hoikka ja sitten yhtäkkiä lihookin paljon, eikä sille mitään syytäkään löydetä. Itsekin olen hieman masentunut, kun olen lihonut 10 kiloa alle vuodessa. Tai no en nyt oikeastaan masentunut, vaan turhautunut. Kaupoissa on inhottavaa olla kun ennen on käyttänyt hoikkien kokoja, mutta nyt olen joutunut siirtymään 40-kokoon. Tiedän toki, ettei se ole todellakaan mikään iso koko sekään, mutta ahdistaa hirveästi kun ennen monet sanoivat hoikaksi mutta nykyään ei kukaan. Itse en näe tuota kokoa käyttäviä lihavina, mutta itse tunnen itseni tosi mammutiksi.
Niin mietin itsekin, että eivät kaikki aloittajan ongelmat varmastikaan vain siitä lihavuudesta johdu. Itse tunnen yhden ihmisen, joka väittää että häntä syrjitään siksi, koska hänellä on lyhyet hiukset. Ne ovat toki lyhyemmät kuin minulla, mutta eivät lyhyet vaan puolipitkät. Tuntuu käsittämättömältä, että jotain voitaisiin vain sen takia syrjiä - murheensa
jaaaanaa kirjoitti:
Kyllähän se varmaan masentaa, kun ensin on hoikka ja sitten yhtäkkiä lihookin paljon, eikä sille mitään syytäkään löydetä. Itsekin olen hieman masentunut, kun olen lihonut 10 kiloa alle vuodessa. Tai no en nyt oikeastaan masentunut, vaan turhautunut. Kaupoissa on inhottavaa olla kun ennen on käyttänyt hoikkien kokoja, mutta nyt olen joutunut siirtymään 40-kokoon. Tiedän toki, ettei se ole todellakaan mikään iso koko sekään, mutta ahdistaa hirveästi kun ennen monet sanoivat hoikaksi mutta nykyään ei kukaan. Itse en näe tuota kokoa käyttäviä lihavina, mutta itse tunnen itseni tosi mammutiksi.
Niin mietin itsekin, että eivät kaikki aloittajan ongelmat varmastikaan vain siitä lihavuudesta johdu. Itse tunnen yhden ihmisen, joka väittää että häntä syrjitään siksi, koska hänellä on lyhyet hiukset. Ne ovat toki lyhyemmät kuin minulla, mutta eivät lyhyet vaan puolipitkät. Tuntuu käsittämättömältä, että jotain voitaisiin vain sen takia syrjiäkullakin. Syrjitään lyhyiden hiusten vuoksi? Joko lyhyet hiukset omaava on vainoharhainen tai sitten hänen ns. "kaverit" ovat idiootteja.
Ei sitten muuta tekemistä kuin syrjiä muita hiusten vuoksi.... jessus mitä tyhjäpäitä.
- ihan iteksensä
lihoa? Kyllä siihen syy täytyy olla ja jotensakin syöminen/liikkuminen tässä mieleen tuli. Syöt liikaa liikkumiseesi nähden.
- Zanzi
Eipä ole samoja ongelmia, mutta sinun kohtalosi kyllä soisin eräälle harvinaisen vittumaiselle muijalle, joka tässä taannoin pokasi poikakaverini :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1818062Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2544210Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi723460Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut903211Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi182341Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42175100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es262012Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei351631Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik491535Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun481507