Alpo Ruuth Viimeinen Syksy

Mahti^Heebo

eli siis onko joku lukenut tuon Alpo Ruuthin Viimeinen Syksy kirjan. Jos voisit kertoa kirjan juonen. Olisin hyvin kiitollinen sinulle!

4

968

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • booklover

kun luet kirjan ihan itse. Voit samalla tehdä muistiinpanoja esitelmääsi varten. Siitähän tässä taas on kyse, eikös?

• ON vain yksi Ruuth

Jos olet todella nimmarisi arvoinen, sinun TULEE LUKEA Viimeinen syksy - se on yksi Suomen lähes parhaan kirjailijan teoksista, jonka juonessa ja muodossa...tämän enempää ei tämä kirjallisuuden maisteri sinua auta, ellet tee tarjousta, josta ei voi kieltäytyä...

Ps. Olen lukenut Viimeisen syksyn noin 30-78 kertaa.

• toivottavasti!
        ON vain yksi Ruuth kirjoitti:

Jos olet todella nimmarisi arvoinen, sinun TULEE LUKEA Viimeinen syksy - se on yksi Suomen lähes parhaan kirjailijan teoksista, jonka juonessa ja muodossa...tämän enempää ei tämä kirjallisuuden maisteri sinua auta, ellet tee tarjousta, josta ei voi kieltäytyä...

Itse kun en ole kakara, ja tapanani on lukea mieltäni kiinnostavat kirjat itse.

• Iso-Jusa
        ON vain yksi Ruuth kirjoitti:

Olen lukenut romaanin Viimeinen syksy noin parikymmentä kertaa. Koska itse en ehtinyt elää ihan noita aikoja, jolloin Kalliossa ja Sörkässä vaikuttivat vielä puutalot ja menneen maailman henki, on se ollut aivan erinomainen teos saada tuntumaa tuohon ahtaan hyvinvoinnin aikaan. Sitä paitsi kirjassa on aivan mainio tarina (liekö kellään tietoa minkä verran siinä on Alpon omaa elämänkertaa mukana?) ja kerronta on mitä mainiointa. Luulenpa, että kirjan suosio jäi melko vaatimattomaksi suurimmaksi osaksi siitä syystä, että Alpo oli poliittisesti leimautunut henkilö. Kuulostaa muuten aika aneemiselta, että udellaan näillä palstoilla kirjojen juonikulkuja. Jos on niin loivaliikkeinen ettei omin avuin kykene kirjaa lukemaan niin on ruvettava Teemu Selänteeksi. Ei millään hyvällä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      205
      2476
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      95
      1745
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      186
      1518
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1425
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      254
      1261
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      45
      1168
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      44
      1059
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      98
      929
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      52
      867
    10. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      85
      865
    Aihe