Muita joille jo kandi ongelmana?

laiskuus

Hei!

Minulle kandidaatintutkielma aiheuttaa päänvaivaa. En vain viitsi tehdä.. tuntuu, että vois jo alkaa miettiä gradua tai muuta tässä elämässä,mutta on tämäkin vaihe jo ylitsepääsemätön. Lisäksi kun aihe ei loppujen lopuksi enää matkan varrella tunnu niin hyvältä idealta kuin aluksi. Se hyöty tästä kaksiportaisuudesta, että kun kandi on valmis on jo jotain "saavuttanut" ja maisteriopinnot voi ajatella omana kokonaisuutenaan.

4

4056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekin

missä syy piilee: laiskuudessa.
      Jos haluat edistyä opinnoissasi, on laiskuudesta päästävä eroon.
      Miten muuten aiot selviytyä työelämässä, jos laiskuus vaivaa?
      Hommiin vaan!

• Gradua tekevä

kun alkaa vaan kirjoittamaan. Ei se homma peukaloita pyörittelemällä etene.

Varaat itsellesi kaksi tuntia päivässä, joina teet kandiasi. Se riittää, kunhan noina kahtena tuntina paneudut täysillä työhösi. Jos et siihen pysty, niin et kyllä pysty graduakaan tekemään...

• Myös Gradua tekevä

Olen osittain samaa mieltä. Itse olin kandini (ja oikeastaan muiden opintojen) kanssa todella laiska. Kandiin käytin aikaa ehkä 10h viimeisen vuorokauden aikana 15h lisää "viimeistelyä" varten. No, huonohan siitä tuli eikä se ollut mikään yllätys. Itse ajattelin silloin ihan samoin, mitenhän sitä joskus jaksaa gradua ja työtä jne.

Kuitenkin, heti kun sain (lopputyö siis puuttui opinnoista tässä vaiheessa) uuden, hyvän (en nyt sano että unelmien, mutta aika lähellä) työn, nousi motivaationi kuin raketti. Nyt kirjoitan gradua ja takana on jo 50 suht valmista sivua. Eihän se aina kivaa ole todellakaan, muttei myöskään millään tasolla ylivoimaista!

Joten, älä vielä stressaa sen kandin kanssa, väännät vaan sellasen kuin jaksat, sillä kun ei ole todellakaan väliä myöhemmin (jos siis meinaat vielä maisteriksi jatkaa). Toisaalta jos et taas jaksa/ viitsi sitä tehdä, niin luonnolla on mukava tapa karsia kyllä haluttomat. Aina tarvitaan myös ihmisiä, jotka tyhjentävät roskiksia, jakavat postia ja toimivat kaupan kassalla. Luonnollinen valinta, jossa vain ahkerat ja motivoituneet ihmiset selviävät. Päätöshän on sun käsissäsi.

-- Takana tänäänkin 8h gradua, pahoittelen että teksti ei ole kovin sujuvaa, en jaksa sitä nyt oikolukea, koittakaa kestää. Mä lähden vielä hetkeks vääntämään omaani ---

• septitankki
        Myös Gradua tekevä kirjoitti:

Olen osittain samaa mieltä. Itse olin kandini (ja oikeastaan muiden opintojen) kanssa todella laiska. Kandiin käytin aikaa ehkä 10h viimeisen vuorokauden aikana 15h lisää "viimeistelyä" varten. No, huonohan siitä tuli eikä se ollut mikään yllätys. Itse ajattelin silloin ihan samoin, mitenhän sitä joskus jaksaa gradua ja työtä jne.

Kuitenkin, heti kun sain (lopputyö siis puuttui opinnoista tässä vaiheessa) uuden, hyvän (en nyt sano että unelmien, mutta aika lähellä) työn, nousi motivaationi kuin raketti. Nyt kirjoitan gradua ja takana on jo 50 suht valmista sivua. Eihän se aina kivaa ole todellakaan, muttei myöskään millään tasolla ylivoimaista!

Joten, älä vielä stressaa sen kandin kanssa, väännät vaan sellasen kuin jaksat, sillä kun ei ole todellakaan väliä myöhemmin (jos siis meinaat vielä maisteriksi jatkaa). Toisaalta jos et taas jaksa/ viitsi sitä tehdä, niin luonnolla on mukava tapa karsia kyllä haluttomat. Aina tarvitaan myös ihmisiä, jotka tyhjentävät roskiksia, jakavat postia ja toimivat kaupan kassalla. Luonnollinen valinta, jossa vain ahkerat ja motivoituneet ihmiset selviävät. Päätöshän on sun käsissäsi.

-- Takana tänäänkin 8h gradua, pahoittelen että teksti ei ole kovin sujuvaa, en jaksa sitä nyt oikolukea, koittakaa kestää. Mä lähden vielä hetkeks vääntämään omaani ---

teen gradua ja olen ollut ihan sairaanloisen laiska. Tuntuu, että koko hommasta puuttuu pointti ja jokainen minuutti gradun ääressä kyrsii. Koitos on ollut ihan hirveä, mutta onneksi siitä on kohta selvitty. Tsemppiä kaikille laiskoille. Koittakaa kirjoittaa vaikka ihan väkisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      117
      5935
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3863
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      468
      2719
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1730
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1403
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      156
      1272
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    Aihe