Englanti

kaijjtzu

Olen lähdössä Englantiin pääsiäisen aikaan, eli millasia vaatteita kannattaa ottaa, miten on sään laita siellä päin, kertokaa käyneet kokemuksia

4

974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • englannin säät

Englannin säät ovat perinteisestikin jo vaihdelleet laidasta laitaan ilman mitään näitä nykyvouhotuksia. Eli voi olla todella lämmintä ja kesäistä, kukat kukkii ja tuntuu että on jo kesä. Tai sitten ei, voi olla koleaa (ja sitä se sitten todella onkin, myös sisätiloissa!) ja sateista ja sumuista. Eli kannattaa varustautua kerroksilla, kosteudenkestävä takki ja kengät hyvä perusvaruste. Kunnon fleece tai villatakki myös oleellinen mukana, samoin jotain lämmintä yövaatetta varalle. Tuo koleus tunkee luihin ja ytimiin kylmän kalseissa huoneissa. Mutta ainahan voi illan lämmitellä pubissa, siksi niitä siellä niin paljon onkin ;)

• theyoda

Olin vuosi sitten viisi viikkoa Keski-Englannissa maalis-huhtikuulla. Pakkasin oikeastaan vain lämmintä vaatetta, ja voin sanoa että yllätys oli suuri, kun viiden viikona aikana satoi kaksi kertaa, ja useimpina päivina lämpotila nousi yli kahdenkymmenen!!
      Tosiaan, sisätiloissa tulee helposti kylmä kun on tottunut Suomen lämpimiin taloihin.

• Nimetön

Minulla kahdelta keväältä kokemusta Lontoon säästä. Eka reissulla kosteata ja kylmää, toisella taas tarkeni t-paidassa. Joten molempiin kannattaa varautua. Mukavaa reissua!

• Lontoossa

Olin itse juuri helmikuussa Lontoossa ja olin varautunut viileään ja sateeseen.
      Satoi vain kerran ja viileä oli vain iltaisin. Mutta tuulista oli joka päivä.
      Olen ollut joskus myös huhtikuussa Lontossa, silloin siellä oli kylmempää. Sellaista koleaa ja kosteaa.
      Joten kerrospukeutuminen on valttia, vaatteita voi lisätä ja vähentää tarpeen mukaan. Tärkeintä on hyvät kengät.
      Niin ja onneksi sieltäkin löytyy pari vaatekauppaa jos oikein vaatevalinnat epäonnistuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      74
      2472
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1792
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1474
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1457
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      259
      1446
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      85
      1272
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      390
      1245
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1225
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      358
      1197
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    Aihe