Englanti

kaijjtzu

Olen lähdössä Englantiin pääsiäisen aikaan, eli millasia vaatteita kannattaa ottaa, miten on sään laita siellä päin, kertokaa käyneet kokemuksia

4

901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • englannin säät

      Englannin säät ovat perinteisestikin jo vaihdelleet laidasta laitaan ilman mitään näitä nykyvouhotuksia. Eli voi olla todella lämmintä ja kesäistä, kukat kukkii ja tuntuu että on jo kesä. Tai sitten ei, voi olla koleaa (ja sitä se sitten todella onkin, myös sisätiloissa!) ja sateista ja sumuista. Eli kannattaa varustautua kerroksilla, kosteudenkestävä takki ja kengät hyvä perusvaruste. Kunnon fleece tai villatakki myös oleellinen mukana, samoin jotain lämmintä yövaatetta varalle. Tuo koleus tunkee luihin ja ytimiin kylmän kalseissa huoneissa. Mutta ainahan voi illan lämmitellä pubissa, siksi niitä siellä niin paljon onkin ;)

    • theyoda

      Olin vuosi sitten viisi viikkoa Keski-Englannissa maalis-huhtikuulla. Pakkasin oikeastaan vain lämmintä vaatetta, ja voin sanoa että yllätys oli suuri, kun viiden viikona aikana satoi kaksi kertaa, ja useimpina päivina lämpotila nousi yli kahdenkymmenen!!
      Tosiaan, sisätiloissa tulee helposti kylmä kun on tottunut Suomen lämpimiin taloihin.

    • Nimetön

      Minulla kahdelta keväältä kokemusta Lontoon säästä. Eka reissulla kosteata ja kylmää, toisella taas tarkeni t-paidassa. Joten molempiin kannattaa varautua. Mukavaa reissua!

    • Lontoossa

      Olin itse juuri helmikuussa Lontoossa ja olin varautunut viileään ja sateeseen.
      Satoi vain kerran ja viileä oli vain iltaisin. Mutta tuulista oli joka päivä.
      Olen ollut joskus myös huhtikuussa Lontossa, silloin siellä oli kylmempää. Sellaista koleaa ja kosteaa.
      Joten kerrospukeutuminen on valttia, vaatteita voi lisätä ja vähentää tarpeen mukaan. Tärkeintä on hyvät kengät.
      Niin ja onneksi sieltäkin löytyy pari vaatekauppaa jos oikein vaatevalinnat epäonnistuu...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe