Englanti

kaijjtzu

Olen lähdössä Englantiin pääsiäisen aikaan, eli millasia vaatteita kannattaa ottaa, miten on sään laita siellä päin, kertokaa käyneet kokemuksia

4

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • englannin säät

Englannin säät ovat perinteisestikin jo vaihdelleet laidasta laitaan ilman mitään näitä nykyvouhotuksia. Eli voi olla todella lämmintä ja kesäistä, kukat kukkii ja tuntuu että on jo kesä. Tai sitten ei, voi olla koleaa (ja sitä se sitten todella onkin, myös sisätiloissa!) ja sateista ja sumuista. Eli kannattaa varustautua kerroksilla, kosteudenkestävä takki ja kengät hyvä perusvaruste. Kunnon fleece tai villatakki myös oleellinen mukana, samoin jotain lämmintä yövaatetta varalle. Tuo koleus tunkee luihin ja ytimiin kylmän kalseissa huoneissa. Mutta ainahan voi illan lämmitellä pubissa, siksi niitä siellä niin paljon onkin ;)

• theyoda

Olin vuosi sitten viisi viikkoa Keski-Englannissa maalis-huhtikuulla. Pakkasin oikeastaan vain lämmintä vaatetta, ja voin sanoa että yllätys oli suuri, kun viiden viikona aikana satoi kaksi kertaa, ja useimpina päivina lämpotila nousi yli kahdenkymmenen!!
      Tosiaan, sisätiloissa tulee helposti kylmä kun on tottunut Suomen lämpimiin taloihin.

• Nimetön

Minulla kahdelta keväältä kokemusta Lontoon säästä. Eka reissulla kosteata ja kylmää, toisella taas tarkeni t-paidassa. Joten molempiin kannattaa varautua. Mukavaa reissua!

• Lontoossa

Olin itse juuri helmikuussa Lontoossa ja olin varautunut viileään ja sateeseen.
      Satoi vain kerran ja viileä oli vain iltaisin. Mutta tuulista oli joka päivä.
      Olen ollut joskus myös huhtikuussa Lontossa, silloin siellä oli kylmempää. Sellaista koleaa ja kosteaa.
      Joten kerrospukeutuminen on valttia, vaatteita voi lisätä ja vähentää tarpeen mukaan. Tärkeintä on hyvät kengät.
      Niin ja onneksi sieltäkin löytyy pari vaatekauppaa jos oikein vaatevalinnat epäonnistuu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      99
      2266
    2. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      218
      1911
    3. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      176
      1742
    4. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      101
      1316
    5. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      38
      1210
    6. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1108
    7. Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?

😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo
      Luterilaisuus
      276
      813
    8. 90kW kulutus

Joku kirjoitti sellaisesta tehomaksuaiheen yhteydessä. Tuollainen kulutushan vaatisi pääsulakkeiden kooksi jo vaikka mit
      Maailman menoa
      180
      681
    9. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      47
      645
    10. Vanhemmassa miehessä

on sellaista elämän mukana tullutta viehättävää charmia. Hän paranee iän myötä niinkuin hyvä viini tai juusto! Tuli tuo
      Ikävä
      50
      641
    Aihe