Paperi- vai kuitutapetti

Vanhan remontoija

Kävin katselemassa tapetteja vanhaan hirsirakenteiseen taloon ja sain ihan kummallisia vastauksia myyjiltä. Toinen sanoi, ettei paperitapetteja enää juurikaan ole, vaan kaikki ovat kuitutapetteja ja niitä voi laittaa myös puutaloon hengittävyyden kärsimättä. Toinen myyjä taas väitti, että heidän lähes kaikki tapettinsa ovat paperitapetteja. Ja samat tapetit oli molemmissa liikkeissä, esim. Sandudin Isoäidin aikaan- mallisto. Mitäköhän pitäisi uskoa? Ja uskaltaako tuollaista kuitutapettia (mitä se sitten onkaan) laittaa ainakaan ulkoseiniin, väliseiniinhän kyllä.

6

8628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =non woven

Yleisesti kuitutapeteilla tarkoitetaan non woven-tapetteja eli rullasta suoraan seinään tapetteja. Ne eivät veny kastuessaan,joten eivät tarvitse vettyyttämistä.
      Olen kuitenkin ymmärtänyt,että myös paperitapetteja saa nowona,luultavasti ne kuitenkin ovat paperipintaisia kuitutapettaja. Jos edes niitä.
      Tiedä näistä :D
      PS.Isoäidin aikaan on kuitutapetti.. Tapetti on ainakin valmistettu kuitukankaalle..

• Vanhan remontoija

Osaatko sanoa käytöstä, kannattaako laittaa tätä kuitutapettia hirsirunkoiseen seinään? Mitenköhän "tiivistä" se on eli miten käy seinärakenteen hengittävyyden?

• kuinka toimisi
        Vanhan remontoija kirjoitti:

Osaatko sanoa käytöstä, kannattaako laittaa tätä kuitutapettia hirsirunkoiseen seinään? Mitenköhän "tiivistä" se on eli miten käy seinärakenteen hengittävyyden?

Hirsiseiniin laitetuista tapeteista ei valitettavasti ole tietoa, en ole kuullut kenenkään tapetoineen. Varminta ehkä joko kysyä itse tapetinvalmistajalta tai vaihtoehtoisesti käydä maalikaupassa,josta myyjät kyllä ottavat selvää asiasta soittamalla valmistajalle (jos heillä ei ole varmaa tietoa). (tai mistä minä tiijän muista paikkakunnista..meijän liikkeessä homma toimii näin,että jos ei voi varmasti sanoa,otetaan selvää)
        Näin ollen jos ongelmia ilmenee,valmistaja yleensä korvaa kulut kunhan hommat on tehty ohjeen mukaisesti eikä omia sovelluksia käyttäen.

• Tove
        kuinka toimisi kirjoitti:

Hirsiseiniin laitetuista tapeteista ei valitettavasti ole tietoa, en ole kuullut kenenkään tapetoineen. Varminta ehkä joko kysyä itse tapetinvalmistajalta tai vaihtoehtoisesti käydä maalikaupassa,josta myyjät kyllä ottavat selvää asiasta soittamalla valmistajalle (jos heillä ei ole varmaa tietoa). (tai mistä minä tiijän muista paikkakunnista..meijän liikkeessä homma toimii näin,että jos ei voi varmasti sanoa,otetaan selvää)
        Näin ollen jos ongelmia ilmenee,valmistaja yleensä korvaa kulut kunhan hommat on tehty ohjeen mukaisesti eikä omia sovelluksia käyttäen.

Hei,
        Parasta soittaa Bilnäsin Rakennusapteekkiin. Siellä on kasoittain oikeita paperitapetteja ja kertovat myös ystävällisesti, miten ne on hyvä asentaa hirsitaloon.
        Myyjät ei välttämättä aina itsekään tiedä mitä oikeasti myyvät, valitettavasti.

• savea
        Tove kirjoitti:

Hei,
        Parasta soittaa Bilnäsin Rakennusapteekkiin. Siellä on kasoittain oikeita paperitapetteja ja kertovat myös ystävällisesti, miten ne on hyvä asentaa hirsitaloon.
        Myyjät ei välttämättä aina itsekään tiedä mitä oikeasti myyvät, valitettavasti.

Kyllähän Suomessa valmistetaan oikeitakin paperitapetteja käsin! Ne ainakin ovat hengittävät ja sopivat hyvin hirsitalon tapetointiin.

Lisätietoja löytyy www.taitotapetti.fi

• Tapetti Kalle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe