Onko kellään kokemuksia verkon asentamisesta mantookiin. Pitäis laittaa muksuja varten ensi kesän purjehduksia ajatellen.
verkko mantookiin
11
3837
Vastaukset
- niillähän se onnistuu
-solmittu verkko laadukkaampaa
-nippusiteillä helppo kiinnittää kohdilleen, sitten pitkällä narulla loppupujonta
-jos kannella perforoitu varvaslista tämä on etu - ei kannata
Ei kannata tuoda nettiä veneeseen. Lapset kannattaa muutenkin yrittää pitää verkosta erillään. Siellä on niin paljon kaikenlaista pahaa. Jätä läppäri kotiin ja nauti kesästä. Opeta myös lapsesi nauttimaan kesäpäivistä.
- Pogostan punukka
olen uusinut laitaverkot pari vuotta sitten. Kun ostat verkkoa, muista, että myyjä mittaa sen 'köytenä', eli kun levität sen mantookin ja kannen väliselle leveydelle, niin se lyhenee. Osta siis riittävästi.
Pujottelin mantookin kulkemaan verkon silmästä silmään. Vaatii hiukan laskemista tai kokeilua, että jokaisen kaidetolpan väliin tulee sopiva määrä silmukoita. Jätä myös keulakaiteeseen kiinnittämistä varten muutama ylimääräinen silmukka. Vaimoni ompeli verkon molempiin päihin markkisikangassuikaleet, joissa on messinkisilmukoilla tehdyt reijät kiinnittämistä varten. Ensin pitää kuitenkin saada verkko sovitettu oikean mittaiseksi.
Veneessäni ei ole varvaslistaa, joten vedin ohuen köyden keulasta perään, pujottelemalla sen mantookin tapaan silmukoiden läpi. Sidoin köyden jokaiseen kaidetolppaan kiertämällä sen vain tolpan ympäri, hyvin toimii. Tällä menetelmällä verkko istuu napakasti.- verkossa
kiitos vinkeistä, eiköhän näillä onnistu verkottamaan oman veneensä ja muksut saa teilin selällä pelata rauhassa jalkapalloa kannella...
- cerli
Kertokaa hyvät ihmiset mistä veneen laitaverkkoa saa ostaa. Olen selannut netistä. En löydä mistään venetarvikkeista. Millä nimellä sitä kutsutaan.
- on jo
Kaideverkko. Marnela myy.
- isoisoisä
Joo mulla on hyviä kokemuksia ajalta jolloin lapset olivat pieniä. Niitä on tai oli pieninä 6 kpl. Kaikki pysyivät purjehduksien aikana veneessä. Eli niitä on kuusi myös nyt aikuisina. Harmi vaan, että en saanut silloin keltään neuvoja verkon asennuksen suhteen.
- Motonet4
Motonetistäkin saa tai ainakin aiemmin sai.
- Fenix din
Kyllä. Pitää paikkansa, että Motonetistäkin saa. Itse ostin sieltä ja verkko oli punottua, joka on edullisempaa. Lopputulos oli sellainen, että taidan seuraavalla kerralla ostaa solmittua, joka on hieman kalliimpaa. Toki joku on voinut saada punotunkin istumaan, mutta luulen päätyväni seuraavalla kerralla kuitenkin solmittuun kaideverkkoon.
- Plokiploo
Kannattaa varata aikaa siihen pujottelemiseen, että tulee kerralla siisti eikä harmita jälkeenpäin. Ihan tunnissa ei selviä.
Verkko on siitäkin hyvä, että laiturissa pysyy pikkuroina (kuivuvat hiekkalelut, potta sun muut) kivasti reunalla kuivumassa vaikka tulisi isojakin aaltoja. - M.D.
Itse vaihdoin varvaslistaan kiinnityksen tänä keväänä köydestä joustonaruun (6mm). Verkko istuu nyt paljon siistimmin ja tukevammin paikoillaan. Suosittelen tätä vaihtoehtoa. Mutta tarkkana tuossakin saa olla, jotta asettuu tasapainoisen näköisesti. Jos haluaisi mantookien irroituksen vielä helpommaksi, kannattaisi joustonaru vetää suorana verkon alareunaan ilman, että se kulkee varvaslistan tai tolppien juuren kautta, ja laittaa siihen erilliset nopeasti avattavat/suljettavat lenkit, joilla kiinnitys varvastlistaan. En ole vaan löytänyt tuohon tarkoitukseen sopivaa helaa. Pitäisi olla pieni, kestävä ja kohtuuhintainen (noita kun menee aika monta). Josko sellaiset ensi kevääksi löytäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292228
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261868Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121429Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121297Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701221- 931048
- 17937
- 88903
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741