Itselläni nyt alkaneet kovat vatsakivut, lähinnä aamu/iltapalan jälkeen. Aamupalan jälkeen esiintyy hetkittäin todella voimakasta pahoinvointia. Perheessämme nämä aamu-/iltapalat ovat melko leipävoittoisia. Vatsa on tulessa, ihan kuin olisi kamala ripuli (ei kuitenkaan ole). Vatsassa kiertää, vatsa mouruaa ja ilmaakin on. Turvotus on todella voimakasta. Lähinnä itselläni on ollut kuitenkin painon nousua...ei siis ihan keliakian oire ainakaan se.
Kuulostaako kenestäkään tutulta? Kävin painon nousun takia verikokeissa, mutta niissä ei näkynyt mitään. Näkyykö keliakia ihan rutiinikokeissa, vai pitääkö sitä tarkoituksellisesti osata etsiä?
Kenelläkään todettu?
7
1340
Vastaukset
- apteekista
ja testaa mitä näkyy... Jos näyttää positiivista, pääset varmasti tähystykseen jolla se todetaan. Oireesi voivat olla keliakiaa, mutta voivat olla myös jotain muuta, esim. vilja-allergiaa, tai laktoosi-intoleranssia.
- vatsavaiva
...intolerantikko. Eli laktoosi-intoleranssi on todettu jo vuosia sitten, joten en syö maitotuotteita enkä juo kuin laktoositonta maitoa. Mitenhän nuo vilja-allergiat todetaan...?
En tiennytkään, että keliakiaan on olemassa apteekkitesti. Haen heti..olo on kamala.
- on todettu
Aivan samat oireet oli.Aaamulla ja illalla söin aina ruisleipää ja olo sen mukainen.että aamulla "yökötti"aivan kuin olisi ollut raskaana ja ilta-yöstä alkoi ylä-maha kipu.Kolme vuotta olen ollut gluteeniton ja olo on voisi sanoa MAHTAVA.
- vatsavaiva
..todella tutulta. Kaikkein kamalinta on se, että olen pahimmillani niin turvoksissa vatsan alueelta, että näyttää kuin olisin raskaana. Olo on niin huono tälläkin hetkellä, ettei tee mieli syödä ollenkaan. Täytyy yrittää testata tämä jotenkin. En jaksa tätä pahoinvointia ja "jalkapallomahaa"..
- Hanna
Käy lukaisemassa Keliakialiiton nettisivujen osa Keliakiatietoa: http://www.keliakialiitto.fi/view/categories.asp?koodi=tieto
Oireet voivat vaihdella tosi paljon, ummetuksesta ripuliin jne. Itse taas olin diagnoosin saadessani lähes oireeton keliaakikko, vaikka suolinukka oli ihan sileenä.
Suosittelen lämpimästi lääkärissä käymistä joka tapauksessa, vaikka apteekin testi näyttäisi negatiivista. Sekään ei ole 100% varma, kuten eivät verestä varta vasten otetut vasta-ainetestit, vaan keliakia todetaan varmasti aina koepalasta. - noin....
Mulla oli sillon vuosia sitten TÄYSIN samanlaisia oireita.Painokin vain nousi.Diagnoosina keliakia ja hoidon alettuani painokin tippui kivasti.Mulla keliakia hidasti aineenvaihduntaa,turvotti,närästi ja olin jopa enemmän kovalla kuin ripulilla.
- vielä pikkasen
että kerran oli yöaikaan niin kovat kivut että olin pyörtyä pöntölle ja sain rytmihäiriöitä.En syö vahingossakaan gluteenia!!Ja kyllä ottaa aivoon ne jotka sanoo että "ota ny tavisleipää vaan,eihän siitä nyt tuu ku vähä ilmavaivoja".Eivät tajua laktoosi-intoleranssin ja keliakian eroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup584288Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1262964Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua432653Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.652217Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4421833Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.731325- 621297
- 601195
- 2611087
- 45998