Uusi Audi tai Volkkari on mielessä. Perinteisistä automaateista en ole koskaan oikein välittänyt aneemisen vasteajan takia mutta nyt VW-konserni näyttäisi tarjoavan pariakin uudentyyppistä automaattilootaa. Edustavatko nämä automaattien tulevaisuutta vai ainoastaan halpisversioita heille keillä ei ole varaa "oikeaan" automaattiin? Mitkä ovat näiden kahden uuden tyypin hyvät/huonot puolet, jos koneena on joku perusmoottori (120-160 heppaa)? Kumman itse valitsisit vai uskotko vielä perinteiseen automaattiin?
Multitronic vai S-Tronic/DSG?
15
10786
Vastaukset
- manuaali!!!
Älä herranjumala erehdy moisiin värkkeihin! Ainoa oikea autoon on manuaaliloota. Tietää sekunnilleen missä pitää vaihtaa, auto on kuskin hallinnassa ja reagoi just kun käskee. Jos otat automaattina, kyllästyt siihen alta vuodessa. Ja käytettynä automaattiautoa vierastetaan eli arvo tippuu ja vaikea myydä.
- autom
Täällä kateellinen vouhottaa kun ei ollut varaa tai uskallusta laittaa automaattia itse.
- tai enemmänkin
autom kirjoitti:
Täällä kateellinen vouhottaa kun ei ollut varaa tai uskallusta laittaa automaattia itse.
järjestä. En halua maksumieheksi laatikon hajotessa.
- MjKo
Itselläni oli volkkari jossa oli DSG vaihteet. En ole koskaan ajanut niin hyvällä vaihteistolla, toimii kuin unelma. Huonoja puolia siinä ei ole mielestäni ollenkaan, tosin itselläni oli tehokkaampi kuin tuo 120-160hv, mutta tuskin se vaikuttaa asiaan. Mistään halpisversiosta ei ole näiden kohdalla kyse, vaan ehdottomasti automaattien tulevaisuutta. Kannattaa käydä koeajamassa nuo vaihteistot ja huomaat itsekkin miten hyvin ne pelittää. Jotkut jotka väittävät että manuaali olisi nopeampi kuin DSG, eivät ole selvästikkään ajaneet DSG vaihteilla, DSG on huomattavasti nopeampi.
- molemmista..
Oma kokemus molemmista vaihteistoista pistää suosittelemaan DSG lootaa. Tällä hetkellä ehdotonta huippua.
keppimiehet voivat rauhassa run*** - tilanne olla
se ettei Multitronicin veroista vaihteistoa ole vielä keksitty, joten aiheesta on turha vääntää kättä enempää. Multi on ainoa jota voi edes automaatiksi sanoa, sillä siinä on myös kaivattu vasteaika pyöreä nolla...
- tietämystä vaihteista ja la...
sen verran aneemista tietoa.
- Konsultti70
tietämystä vaihteista ja la... kirjoitti:
sen verran aneemista tietoa.
ja kerrot mitkä ovat hyvän automaattivaihteiston yleispätevät määritelmät?
Suurimmalle osalle ihmisistä automaattivaihteiston tarkoitus on helpottaa ja "tasoittaa" ajoa ja siinä Multi on yliveto mihin tahansa verrattuna. Tietysti jos on kyseiseen vaihteistoon tutustunut lähinnä netin vikatarinoiden kautta niin asia voi olla toinen..Itse en kyseistä vaihteistoa todellakaan valitsisi jos tarkoitus olisi räppäillä kadunkulmissa mahdollisimman urheilullisen tuntuisesti. - audi8
mutta niin vikainen, olen audilla töissä ja korjailla noita toki saa..... manuaali
on KESTÄVIN.
- minä tässä
Itselläni A4 multitronicilla ja olen kyllä ajanut DSG:llä sekä uudella VW:n 6-vaihteisella
mutta eivät pärjää.
Multi on hienostunein ja käytännössä mukavin,
mm. ruuhka-ajossa vetää parhaiten multi.
Lähes kaikki muut nykyy,varsinkin pienillä vaihteilla. Lisäksi DSG:ssä on "ärsyttävä"
ominaisuus, äkkinäisyys, liian repäisevä juuri kun lähdetään liikkeelle. Tämä sama ongelma on uudessa 6-vaihteisessa.- Rahat parempaan!
Netin vikatarinoiden perusteella en uskaltaisi ottaa kyllä S-tronicia, ainakaan omilla rahoillani!
- Äläs ny:
Rahat parempaan! kirjoitti:
Netin vikatarinoiden perusteella en uskaltaisi ottaa kyllä S-tronicia, ainakaan omilla rahoillani!
Joku antoi "viisaan" lausunnon aiemmin:
"En ole koskaan ajanut niin hyvällä vaihteistolla, toimii kuin unelma. Huonoja puolia siinä ei ole mielestäni ollenkaan, " :D
Ainoa aneeminen vasteaika tässä on se, että aloittaja on tajunnut jo vuonna 2008 että tälläisiä lootia on...
LOL - 50-70 tkm
Äläs ny: kirjoitti:
Joku antoi "viisaan" lausunnon aiemmin:
"En ole koskaan ajanut niin hyvällä vaihteistolla, toimii kuin unelma. Huonoja puolia siinä ei ole mielestäni ollenkaan, " :D
Ainoa aneeminen vasteaika tässä on se, että aloittaja on tajunnut jo vuonna 2008 että tälläisiä lootia on...
LOLSen ajan Multitronic tai Dsg kestävät. Onhan se tietysti niin pitkä aika normaalille ihmiselle että takuut on jo ohi ja jää kustannusten kanssa yksin. Huono juttu.
- manuaalia ei enää
50-70 tkm kirjoitti:
Sen ajan Multitronic tai Dsg kestävät. Onhan se tietysti niin pitkä aika normaalille ihmiselle että takuut on jo ohi ja jää kustannusten kanssa yksin. Huono juttu.
Osta uusi automaattilootainen ja tee huolenpitosopimus sisältää huollot ja
takuuajan 2v jälkeiset korjaukset 5vuoteen ja 200000 asti.
1,5€ päivässä.Onkorjauskustannuksien katto.
Ja jos ihmeepiä ei ole ollut saat vielä rahaa takaisin.
Vertaa vaikka kessuaskin hintaan,itse en polta niin en tiedä sen päiväkuluja.
- Missä valinta ?
kyseessä on aivan sama laatikko!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809