Minua ei läpivalaista!

Jesse123

20

7319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei voi olla terveellistä

      Ja sitten pelotellaan ihmisiä kännykkäsäteilyllä.

      • Make M

        Ihosolut tuhoutuvat myös nopeuttaen ihon ikääntymistä. Kuinka paljon niin siitä ei tutkimustuloksia saada ihan heti. Rahavalta huolehtii siitä. Terrorismiin ylireagoiminen tappaa ihmisiä enemmän tällaisilla röntgenlaitteilla huomaamattomasti miljoonia ihmisiä ennenaikaisesti. Terrorismila samoihin tappolukuihin ei ylletä.

        Mutta ilmasonmuutoksen syihin ei löytynyt halua puuttua kun olisi ehtinyt jotain tehdä. Nyt on myöhäistä selvitä seurauksilta. Tyhmimmät eivät vieläkään tajua mitä ne seuraukset ovat.

        Moni ei tiedä mitä seurauksia solumuutoksilla on, tuo röntgenlaite aiheuttaa niitä, sitä ei varmaan kiellä kukaan, mutta voin kuvitella, että sanotaan, että ne ovat ihan pieniä ne solumuutokset ja tyhmäthän uskovat melkein mitä tahansa kunhan sen sanoo joku "luotettavan oloinen".

        Moni menee laiteen läpi uskoen sen olevan luotettava terveysvaikutuksiltaan. Käsikopelo on parempi vaihtoehto aina kuin annos röntgensäteilyä. Itsemurhakandidaatille sopiva vaihtoehto.


      • pidä mennä
        Make M kirjoitti:

        Ihosolut tuhoutuvat myös nopeuttaen ihon ikääntymistä. Kuinka paljon niin siitä ei tutkimustuloksia saada ihan heti. Rahavalta huolehtii siitä. Terrorismiin ylireagoiminen tappaa ihmisiä enemmän tällaisilla röntgenlaitteilla huomaamattomasti miljoonia ihmisiä ennenaikaisesti. Terrorismila samoihin tappolukuihin ei ylletä.

        Mutta ilmasonmuutoksen syihin ei löytynyt halua puuttua kun olisi ehtinyt jotain tehdä. Nyt on myöhäistä selvitä seurauksilta. Tyhmimmät eivät vieläkään tajua mitä ne seuraukset ovat.

        Moni ei tiedä mitä seurauksia solumuutoksilla on, tuo röntgenlaite aiheuttaa niitä, sitä ei varmaan kiellä kukaan, mutta voin kuvitella, että sanotaan, että ne ovat ihan pieniä ne solumuutokset ja tyhmäthän uskovat melkein mitä tahansa kunhan sen sanoo joku "luotettavan oloinen".

        Moni menee laiteen läpi uskoen sen olevan luotettava terveysvaikutuksiltaan. Käsikopelo on parempi vaihtoehto aina kuin annos röntgensäteilyä. Itsemurhakandidaatille sopiva vaihtoehto.

        lentäen mihinkään. jos sua noi huolettaa ni voi elämä, sä oot sit varmaa niitä jotka aikoinaa papatti niist puhelimista, ja millo mistäkin. tiesittkö et solut uusiutuu ja ku uloin kerros iho soluja tuhoutuu ni uutta tulee tilalle. ei voi olla niin vaikea ymmärtää.
        ilmaston muutos ja terroristit vaan ei sovi tähän juttuun, minkäs teet, joku voi kasvaa aikuisexi


      • terveysriskejä.
        Make M kirjoitti:

        Ihosolut tuhoutuvat myös nopeuttaen ihon ikääntymistä. Kuinka paljon niin siitä ei tutkimustuloksia saada ihan heti. Rahavalta huolehtii siitä. Terrorismiin ylireagoiminen tappaa ihmisiä enemmän tällaisilla röntgenlaitteilla huomaamattomasti miljoonia ihmisiä ennenaikaisesti. Terrorismila samoihin tappolukuihin ei ylletä.

        Mutta ilmasonmuutoksen syihin ei löytynyt halua puuttua kun olisi ehtinyt jotain tehdä. Nyt on myöhäistä selvitä seurauksilta. Tyhmimmät eivät vieläkään tajua mitä ne seuraukset ovat.

        Moni ei tiedä mitä seurauksia solumuutoksilla on, tuo röntgenlaite aiheuttaa niitä, sitä ei varmaan kiellä kukaan, mutta voin kuvitella, että sanotaan, että ne ovat ihan pieniä ne solumuutokset ja tyhmäthän uskovat melkein mitä tahansa kunhan sen sanoo joku "luotettavan oloinen".

        Moni menee laiteen läpi uskoen sen olevan luotettava terveysvaikutuksiltaan. Käsikopelo on parempi vaihtoehto aina kuin annos röntgensäteilyä. Itsemurhakandidaatille sopiva vaihtoehto.

        Säteilyä eli sähkömagneettista aaltoliikettä on periaatteessa vaan kahta laatua. Aallonpituus ratkaisee onko se vaarattomampaa ionisoimatonta säteilyä vai haitallisempaa ionisoivaa säteilyä.

        Kun solu saa paljon ionisoivaa säteilyä = isot riskit = palovammat, solumuutokset jne. vrt. sota, onnettomuudet.

        Kun solu saa vähän ionisoivaa säteilyä = pienet riskit vrt. röntgenkuvat.

        Myös ionisoimattomalla säteilyllä on riskinsä vrt. auringonvalo = melanooma.

        Pienten säteilyannosten aiheuttamia riskejä on tutkittu ja tutkitaan jatkuvasti, mutta tulosten perusteella ei ole voitu osoittaa niillä olevan mitään terveysvaikutuksia.

        Lentoasemilla käytettävien läpivalaisulaitteiden tehot ei riitä kudoksen tai luiden läpivalaisemiseen. Ohuiden vaatteiden läpi säteily joten kuten yltää, mutta huonosti sitäkin. Iho, munat tai tissit eivät ole vaarassa, vaginasta puhumattakaan.

        Säteilyn käyttöä saa ja kannatta kritisoida, esim. suomessa lääkärit määrää rtg-kuvauksiin helpommin kuin muissa pohjoismaissa. Mutta edes tuhannesta keuhkokuvasta et syöpää saa, tuhannesta tupakasta se hyvinkin saattaa tulla.


    • unohtuikohan kertoa

      mua taas häiritsee se kun nuo röntgenlaitteet aiheuttavat soluille tuhoja muuntaen niitä syöpäsoluiksi.onneksi ei ole pakko matkustella ´lentäen vaan autolla pääsee mukaviin paikkoihin jos aikaa varaa riittävästi ja auto on tilava.

    • kai-***

      Mitenkäs metalinivelillä varustettu henkilö ?

      Jotain rajoituksia sairaalan kuvauksissakin ?

      • jos on todella isoja metall...

        Varmaan viimeiset 15 v on proteesitkin olleet sellaista ainetta, ettei ole estettä magneettikuvaukselle. Sydämentahdistimen kanssa ei mennä magneettikuvaukseen, mutta lentoaseman läpivalaisua se ei estä, otetaanhan tahdistinpotilaista sairaaloissa aina runsaasti tavallisia röntgenkuvia.
        Muuten röntgentutkimuksia tehdään sairaaloissa kaikille, ja joskus niiden rautojen, esim luuydinnaulojen tai -piikkien tai skolioosin tukirautojen taakse/viereen on nähtävä.


    • sentään...

      Sain slaakin kun tuon näin...
      Ja kaikki varmasti uskoo ettei tämä kopissa nakuja ihmisiä tiiraileva näe uhriaan ollenkaan eikä uhria pystytä tunnistamaan...ihan varmasti joo!!
      Ukot takuulla ohjailevat koppiin viehättäviä neitoja...

      • vielä pahenpaa

        viehättävät tulliviranomaisneitoset ohjailevat koppiin miehiä, vertailevat nakkeja ja naureskelevat sitten keskenään. Prkl vieköön, en kyllä lennä enää!


      • nololle
        vielä pahenpaa kirjoitti:

        viehättävät tulliviranomaisneitoset ohjailevat koppiin miehiä, vertailevat nakkeja ja naureskelevat sitten keskenään. Prkl vieköön, en kyllä lennä enää!

        Viitseliäälle treenaajalle noista voi olla apua! Joka päivä vaan venuttamaan!


      • No...
        vielä pahenpaa kirjoitti:

        viehättävät tulliviranomaisneitoset ohjailevat koppiin miehiä, vertailevat nakkeja ja naureskelevat sitten keskenään. Prkl vieköön, en kyllä lennä enää!

        voihan se noinkin päin kyllä mennä :D


    • kasvavat

      Näin se menee. Säteilyannokset eivät ole mitään "mitättömän pieniä" vaikka toisin väittäisivät. Läpivalaisuannokset ovat erittäin suuria, kuinkas muuten ne pystyvät näkemään ihoon ja ihon alle asti. Myös peräsuoli ja vagina kuvataan, jokuhan voi niissä kuljettaa ties mitä pussukoita. Menkää vaan lentokentän röntgeniin, pyytäkää samalla fotot mukaan ja näyttäkää lääkärillinne. Samalla voitte kartoittaa onko jo syöpää ennestään. Ainakin tulevaisuudessa on, tervemenoa saattohoitoon lentoaseman kautta.

      • kuvataan kalsonkiloista?

        Täytyy ostoo uuvet Hyvonit. Nauravat ketaleet muuten.

        Ae niin, jos ne nytten on ruvenna ruumiinaukkoja läpivalasulla tiiraammaan, niin kaet ne kopeloihtettavien reijät käyvään sitten sormella läpi, tasapuolisuuven nimissä?


      • mitään suolisto-vierasesineitä

        Kuvassa näkyi vyönsolki ja ketju kaulalla. Kai säteilyturvakeskus ja terveydenhuollon oikeusturvakeskus puuttuvat asiaan, jos satunnaisia matkailijoita ruvetaan tutkimaan röntgensäteillä (kuten sairaaloissa), jotta nähdään mitä suolistossa on. Siinä matkustaja altistuu ihan oikeasti mitattavalle määrälle röntgensäteilyä, ja sairaaloissakin tutkimukset määrää lääkäri lääketieteellisin perustein. Ja jokaiseen tutkimukseen on oltava lähete, muuten ei kuvia oteta, sairaalassakaan. Mikäs lähete se on, jonka tekee turvatarkastuksen "poliisi"???


    • joka kopissa

      Pelottaa näin kaupunkilaisena kerrostaloasujana tämä säteilymäärä. Nytkin näkyy listauksessa 12 verkkoa!

    • läpivalaista

      Mitäs täällä vaahdotaan?

      Ei ole pakko mennä läpivalaistavaksi, jos tykkää että kopeloidaan ;)

    • ei matkusteleva

      Kyllä ne pervot on nytte levittäytyneet jo lentokentillekin. Ne pitää siellä omaa kivaa kun ne näkee alastomia ihmisiä. Itse en tosin matkusta lentokoneella joten itseäni asia ei koske. Mutta te matkustelevat saatte jatkossa varautua poseeramaan alastonkuvissa lentokentällä ja muistakaa se teitä katsellaan!!!!

    • putkikauppa.com

      ei juuri haittaa. Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät siitä pidä. Voi kysyä, että mitä vikaa vanhoissa menetelmissä muka on ollut, kun tämä laite piti hankkia.

    • vaahdota..

      Läpivalaisu ei ole pakollinen. Jos sitä ei halua, niin sitten tutkitaan muuten. Eihän tuo ole mikään ongelma.

      Homma on järjestetty niin, että läpivalaisua katsovalla henkilöllä ei ole mitään mahdollisuutta tunnistaa matkustajaa, kasvot on sumennettu, eikä virkailija nää matkustajia. Siis ei sekään ongelma.

    • Kävisikö näin?

      Kaikki vain läpivalaisun kautta ja kuvat voidaan näyttää monitoreissa yleisölle. Virkailijoiden tarve olisi vähäinen, koska kyllä kanssamatkustajat ilmiantaisivat epäilyttävät tapaukset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe