Osaako kukaan sanoa, mitä voi tehdä barometrille, joka ei toimi? Vaihtoehtona on tietysti heittää roskiin ja ostaa uusi, kuten joku varmasti ehdotaa.
Onko tietoa?
Barometriin
13
1037
Vastaukset
- ja tutki vika
Vähän sama kuin kysyisit mitä kellolle pitää tehdä kun ei käy....
- hyödytä
avata niin kelloa kuin barometriäkään kun ei tunne tekniikkaa ja toimintaperiaatetta.
- edustat siis
hyödytä kirjoitti:
avata niin kelloa kuin barometriäkään kun ei tunne tekniikkaa ja toimintaperiaatetta.
uusavuttomien sukupolvea! Vie se ilmapuntarisi jollekin, joka on pikkupoikana purkanut ja korjaillut herätyskelloja ...
- porukkaan
edustat siis kirjoitti:
uusavuttomien sukupolvea! Vie se ilmapuntarisi jollekin, joka on pikkupoikana purkanut ja korjaillut herätyskelloja ...
kuulut ilmeisesti itsekin (meihin uusavuttomiin), koska et tuon kummoisempaa neuvoa osaa antaa.
- sentään...
porukkaan kirjoitti:
kuulut ilmeisesti itsekin (meihin uusavuttomiin), koska et tuon kummoisempaa neuvoa osaa antaa.
...olen korjannut mm. oman ilmapuntarini, josta löytyi irronnut liitos. Helppo korjata, toimii.
Etukäteen ei kukaan voi tietää mikä juuri sinun barometrissäsi on vikana. Ilmapuntareita on nääs niin monenlaisia elohopeabarometristä elektroniseen. - tässä periaatteista
edustat siis kirjoitti:
Nämähän ne herätyskelloja korjanneet pikkupojat tietävätkin. Miltä ajalta olet, kun luulet nykypikkupoikien leikkineen mekaanisilla herätyskelloilla?
http://www.physics.helsinki.fi/kurssit/a/kojemet/KM2.pdf - barometrin ohjeet
tässä periaatteista kirjoitti:
Nämähän ne herätyskelloja korjanneet pikkupojat tietävätkin. Miltä ajalta olet, kun luulet nykypikkupoikien leikkineen mekaanisilla herätyskelloilla?
http://www.physics.helsinki.fi/kurssit/a/kojemet/KM2.pdfJos on vähänkin kätevyyttä, pystyy ilmapuntarin jopa rakentamaan kokonaan itse. http://www.josepino.com/other_projects/index.php?howto_barometer.jpc
- hakusanaksi
ilmapuntari tai barometer niin oivallat, miksi sinulle ei kukaan pysty antamaan korjausohjetta omaan vempaimeesi. Jospa vain muste on loppunut piirtävästä barometristäsi tai nesteet kuivuneet nestebarometristäsi?
- reissulle aikova
Sellaiselle, joka korjaa vanhojakin kelloja. Meidän kaupungissa on onneksi sellainen ja luulen, ettei hän Suomen ainoa perinteinen kelloseppä ole.
Seppä korjaa barometrisi tai hankkii siihen uudet osat/koneiston sekä kalibroi sen sinulle.
Perinteinen barometri on erittäin hyödyllinen säätilan muutoksia havainnoiva laite ja sitä paitsi kaunis esine.- tämän mallinen?
http://www.smg.gov.mo/dm/equip/e_barometer.htm
Ilmapuntari on tärkeä väline niinkuin totesit. Kalibrointi kannattaa tsekata vuosittain. Nykyiset elektroniset ilmapuntarit, joissa on vrk:n tai parin trendinäyttö, ovat venekäytössä hyviä. Niitä kelloseppä tuskin korjailee? Ehkä tarkoitit sellaista messinkirunkoista mekaanista aneroidi-ilmapuntaria? Takakannen ruuvit uskaltaa kyllä itsekin avata ja katsoa onko näkyvää vikaa ennenkuin vie kellosepälle. Ei se kovin monimutkainen vempain ole. - reissulle aikova
tämän mallinen? kirjoitti:
http://www.smg.gov.mo/dm/equip/e_barometer.htm
Ilmapuntari on tärkeä väline niinkuin totesit. Kalibrointi kannattaa tsekata vuosittain. Nykyiset elektroniset ilmapuntarit, joissa on vrk:n tai parin trendinäyttö, ovat venekäytössä hyviä. Niitä kelloseppä tuskin korjailee? Ehkä tarkoitit sellaista messinkirunkoista mekaanista aneroidi-ilmapuntaria? Takakannen ruuvit uskaltaa kyllä itsekin avata ja katsoa onko näkyvää vikaa ennenkuin vie kellosepälle. Ei se kovin monimutkainen vempain ole.Kyllä, tarkoitin kyllä perinteistä ja tavanomaista rasia eli aneroidi-ilmapuntaria, viisarinäyttöistä ilmapuntaria.
Miksi olitte laittanut linkin elohopeailmapuntarista?
Ihmettelen kyllä kitsauttanne vai onko kysymys jostakin pikkupoikamaisesta tarpeesta purkaa kaikki itse?
Kysymyksen asettelu oli mielestäni selkeä. se antoi selkeästi mielikuvan siitä, että kysyjällä ei ollut aikomustakaan ryhtyä itse laitetta purkamaan. Eikä siinä ole mielestäni mitään väärä, vai onko teistä? Kaikki eivät ole tee se itse miehiä, onneksi.
Onko tuo nyt iso asia viedä puntari niin hyvälle hienomekaniikan asiantuntijalle kuin kelloseppä on?
Hän tekee samalla puhdistuksen sekä kalibroinnin sekä kiillottaa tarvittaessa messinkipinnan hohtavaksi. Sillä aikaa veneen omistaja voi keskittyä muihin asioihin. Kelloseppä saa toimeentulonsa ja veneilijä toimivan puntarin. - vihdoin selvisi !
reissulle aikova kirjoitti:
Kyllä, tarkoitin kyllä perinteistä ja tavanomaista rasia eli aneroidi-ilmapuntaria, viisarinäyttöistä ilmapuntaria.
Miksi olitte laittanut linkin elohopeailmapuntarista?
Ihmettelen kyllä kitsauttanne vai onko kysymys jostakin pikkupoikamaisesta tarpeesta purkaa kaikki itse?
Kysymyksen asettelu oli mielestäni selkeä. se antoi selkeästi mielikuvan siitä, että kysyjällä ei ollut aikomustakaan ryhtyä itse laitetta purkamaan. Eikä siinä ole mielestäni mitään väärä, vai onko teistä? Kaikki eivät ole tee se itse miehiä, onneksi.
Onko tuo nyt iso asia viedä puntari niin hyvälle hienomekaniikan asiantuntijalle kuin kelloseppä on?
Hän tekee samalla puhdistuksen sekä kalibroinnin sekä kiillottaa tarvittaessa messinkipinnan hohtavaksi. Sillä aikaa veneen omistaja voi keskittyä muihin asioihin. Kelloseppä saa toimeentulonsa ja veneilijä toimivan puntarin.Ei siis ollutkaan nykyaikainen elektroninen ilmapuntari. Piti laittaa elohopeabarometri syötiksi ennenkuin suostuit paljastamaan asian. Silti moitiskelet niitä, jotka ovat vastailleet kysymyksiisi.
"Ihmettelen kyllä kitsauttanne vai onko kysymys jostakin pikkupoikamaisesta tarpeesta purkaa kaikki itse?"
Ei tarvitse olla pikkupoikamaisia tarpeita voidakseen huoltaa ja korjailla veneen varusteita. Monille se on aivan luonnollinen asia. Tähän aikaan vuodesta lyötyy aikaa jopa netin ääressä istumiseen, sinullakin. Samassa ajassa olisit jo selvittänyt onko barometrissäsi joku helposti korjattava vika. Messingin kiillottaminenkaan ei ole yhtä iso homma kuin matka kellosepälle. Sen voi tehdä vaikka lauantai-iltana kotona! Säätöruuvista voit kalibroida ilmapuntarisi, kun ilmatieteellisen laitoksen tuoreista havainnoista saat vallitsevan ilmanpaineen. - reissulle lähtevä
vihdoin selvisi ! kirjoitti:
Ei siis ollutkaan nykyaikainen elektroninen ilmapuntari. Piti laittaa elohopeabarometri syötiksi ennenkuin suostuit paljastamaan asian. Silti moitiskelet niitä, jotka ovat vastailleet kysymyksiisi.
"Ihmettelen kyllä kitsauttanne vai onko kysymys jostakin pikkupoikamaisesta tarpeesta purkaa kaikki itse?"
Ei tarvitse olla pikkupoikamaisia tarpeita voidakseen huoltaa ja korjailla veneen varusteita. Monille se on aivan luonnollinen asia. Tähän aikaan vuodesta lyötyy aikaa jopa netin ääressä istumiseen, sinullakin. Samassa ajassa olisit jo selvittänyt onko barometrissäsi joku helposti korjattava vika. Messingin kiillottaminenkaan ei ole yhtä iso homma kuin matka kellosepälle. Sen voi tehdä vaikka lauantai-iltana kotona! Säätöruuvista voit kalibroida ilmapuntarisi, kun ilmatieteellisen laitoksen tuoreista havainnoista saat vallitsevan ilmanpaineen.Minun kysymyksiin?
Epäonneksesi en ole aloittanut kyseistä keskustelua. Minulla on barometrit ojennuksessa, toisin kuin sinulla kirjoittamasi perusteella.
Jos barometrissä ei ole eloa, niin kuin kysyjä esitti, niin kysymys ei ole kalibroinnista. Väärin näyttävä barometri ei ole eloton, se vain näyttää pieleen, mutta neula liikkuu.
Viittaan edelleen kysymyksen esittäjään. Hän tiedusteli apua. Sitä hän ei teiltä viisastelevilta suomalaisilta miehiltä saanut. Pottuilua sen sijaan on riittänyt ikään kuin änkyröiden kokouksissa.
Onneksi tulee kesä ja pääsee ulkomaille purjehtimaan ja keskustelemaan sivistyneiden ihmisten kanssa. Kummallista kyllä suurin osa niistä sivistyneistä ei puhu ollenkaan änkyräsuomea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803