Kumpi näistä canon 400D vai Olympus E-410?

vaikea päättää

Elikkä kumpi kannattaa hankkia canon 400d vai olympus e-410? Huonoja ja hyviä puolia?

5

1479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SteveThePirate

      Mitä meinaat kameralla tehdä? Näpsyjä... lomakuvia...? mitä oletat kuvaavas sillä? Ei voi suositella jos ei tiedä mihi käyttöön vehje tulee.

      haluutko kevyen vai painavan systeemin. Canon painaa enemmän kuin oly ja on kookkaampikin.

      • näitä siis

        Esim. Luontokuvia, juhlissa.. Ihan laidasta laitaan.

        Ihan sama lähinnä kameran koolle ja painolle.
        Hämärässäkin kameralla varmaan tulee kuvattua, niin ois mukava tietää sekin, että kumpi olis siihen hommaanki parempi.

        Itsellä on lähinnä canoneista kokemusta, mutta olympuksen kameroista ei juuri ollenkaan.


      • SteveThePirate
        näitä siis kirjoitti:

        Esim. Luontokuvia, juhlissa.. Ihan laidasta laitaan.

        Ihan sama lähinnä kameran koolle ja painolle.
        Hämärässäkin kameralla varmaan tulee kuvattua, niin ois mukava tietää sekin, että kumpi olis siihen hommaanki parempi.

        Itsellä on lähinnä canoneista kokemusta, mutta olympuksen kameroista ei juuri ollenkaan.

        Sanoisin että oly e-510 olisi samalla viivalla tuon canonin kanssa... Siinä ois rungossa kuvanvakaaja.

        Jos hämärässä kuvaat nii osta hyvä valovoimaisia kakkuloita esim. sigma 30mm f1.4... Ja maisemakuvia varten kandee olla kolmijalka.

        canonilla on paljon objektiiveja tarjolla, olympuksella vähemmä mutta olylla pääsiassa laadukkaammat optiikat.

        Tutki molempien merkkien valikoimaa salamat rungot kakkulat ym... katso kumman kamppeet vastaa paremmi tarpeitasi.


      • ????????????????????
        SteveThePirate kirjoitti:

        Sanoisin että oly e-510 olisi samalla viivalla tuon canonin kanssa... Siinä ois rungossa kuvanvakaaja.

        Jos hämärässä kuvaat nii osta hyvä valovoimaisia kakkuloita esim. sigma 30mm f1.4... Ja maisemakuvia varten kandee olla kolmijalka.

        canonilla on paljon objektiiveja tarjolla, olympuksella vähemmä mutta olylla pääsiassa laadukkaammat optiikat.

        Tutki molempien merkkien valikoimaa salamat rungot kakkulat ym... katso kumman kamppeet vastaa paremmi tarpeitasi.

        Millä perusteella Olyn E-410 ei ole samalla viivalla canonin 400:n kanssa? Ei canonissa ole runkovakaajaa.

        Jos minulta kysytään pesee Olympuksen E-410 Canonin 400d:n 100-0.


    • amatöörikuvaaja

      Olen kuvannut 400d:llä ja ostin itselleni
      mieluummin olympuksen pienen kokonsa takia.
      Olympuksessa on helpommat valikot aloittelijalle,
      se on pienempi ja objektiivi tuntuu laadukkaammalta. Miinuksena on lievästi erottuva kohina suurimmalla herkkyydellä (iso1600) ja kuvanvakaajalla varustettujen objektiivien huono
      valikoima sekä korkea hinta.
      Niin ja olihan se verkkokauppa.comissa vain
      400 ekee. Eli selvästi Canonia halvempi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe